Seurusteleeko kukaan serkkunsa kanssa?
Muistan kuinka jo teininä meillä oli omituiset välit, hän suojeli mua ja oli vähän mustasukkainen saamastani huomiosta. Joskus kännissä pussailtiin. Sitten välit viilenivät kun hän lähti muualle opiskelemaan ja mä aloin seurustella ensimmäistä kertaa vakavasti.
Ny kuitenkin oon sinkkuna ja hänkin on. Nähtiin sattumalta baarissa pari kuukautta sitten ja päädyttiin sänkyyn. Sen jälkeen ollaan päädytty samaan sänkyyn monen monta kertaa, selvinpäinkin. Ikää 25v ja 27v. Mietin olisiko ihan mahdotonta että meillä olisi yhteinen tulevaisuus? Onko se niin tuomittavaa?
Kommentit (101)
Meillä ainakin serkut ja lapsilla myös serkut niin läheisiä, että ovat kuin omia sisaruksia. Hiukanhan tuo olisi outoa...
En hyväksy. Mielestäni se on sairasta ja perverssiä, vaikka laki ei sitä kieltäisikään.
On tosiaankin huvittavaa, miten kärppänä jotkut tässä tapauksessa ovat tuomitsemassa vapaiden aikuisten ihmisten ratkaisuja, vaikkeivät ne vaikuta tuomitsijoiden elämään mitenkään. Monesti nämä samat sankarit kuitenkin puolustavat homoliittoja vedoten tähän samaan vapauteen. Ei, itse en panisi serkkujani, mutta vittuako se minulle kuuluu, jos joku muu niin haluaa tehdä.
Serkun kanssa avioituminen on normaalimpaa kuin mitkään homosuhteet mun mielestäni. Ei serkkua voi edes verrata veljeen. Ihan eri perhe vaikka toinen vanhempi onkin sukua.
Eli en ymmärrä yhtään tuota yökkimistä.
Laillistahan tuo tosiaan on ja ennenvanhaan ollu ihan yleinenkin käytäntö. Ap:n tapauksessa kyseessä vielä äidin veliPUOLEN poika, eli ei edes täysserkku. Antakaa palaa vain jos se ei teitä häiritse! Hankal942uuksia saattaa tosiaan tulla sukulaisten ja perheen puolelta, mutta jos rakkautenne sen kestää niin mitä väliä :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:49"]On tosiaankin huvittavaa, miten kärppänä jotkut tässä tapauksessa ovat tuomitsemassa vapaiden aikuisten ihmisten ratkaisuja, vaikkeivät ne vaikuta tuomitsijoiden elämään mitenkään. Monesti nämä samat sankarit kuitenkin puolustavat homoliittoja vedoten tähän samaan vapauteen. Ei, itse en panisi serkkujani, mutta vittuako se minulle kuuluu, jos joku muu niin haluaa tehdä.
[/quote]
ei tässä suuremmin kukaan tuomitse. Pääpointti monessa viestissä on ollut ensisijaisesti degeneraatio.
mitä serkumpaa , sen herkumpaa.
olisit aloittajaprovo käyttänyt serkun sijasta saman katon alla asuvaa velipuolta ja laittanut iäksenne 17 ja 18 ja lisännyt että olet raskaana ? olisi ollut viihdyttävämpää =D
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:45"]
Tämä serkkuni on siis äitini velipuolen poika. Ap
[/quote]
Jos äidilläsi ja velipuolella on yhteinen isä tai äiti, se on silti kuvottavaa mielestäni. Saathan sinä imutella vaikka siskoasi tai isääsi, ei se minulle kuulu. Silti se on minun mielestäni kuvottavaa ja kieroutunutta.
Pienellä paikkakunnalla yleistä, olen itsekin aikoinaan styylannut serkkuni kanssa joskus 70-luvulla, enää en tekisi niin.
Kyllä ajatuskin on minusta sairaan ällöttävä. Minulla on ihania täys- ja myös puoliserkkuja joita rakastan mutta seurustelua tai muuta, ei todellakaan! Molemmillahan on samaa sukuakin, sama mummo puolison kanssa ja tädit sedät, ei ei!
En voisi kuvitella että lapseni seurusteli tai naisi sisareni lapsen, voisitteko te?
Onneksi ei ole sellaisia tarvinnut murehtia!
utkimus: Serkut voivat saada terveitä lapsia
29.12.2008 10:42
Jani Kaaro
Tuore amerikkalais-uusiseelantilainen tutkimus kumoaa tabua serkusten välisistä avioliitoista. Ensimmäisten serkusten eli sisarusten lasten avioliitot ovat monissa maissa kiellettyjä, koska niiden ajatellaan lisäävän synnynnäisten epämuodostumien riskiä. Uusi tutkimus kuitenkin osoittaa, ettei serkusten suvunjatkamiselle ole merkittävää terveydellistä estettä.
Tutkimuksen mukaan serkusten liitoista syntyneillä lapsilla ei ole merkittävästi kohonnutta synnynnäisten epämuodostumien riskiä. Tulokseen päätyivät laskuissaan professori Diane Paul Massachusettsin yliopistosta ja Hamish Spencer Otagon yliopistosta.
Tutkijakaksikon mukaan ensimmäisten serkusten lapsilla on kaksi prosenttia korkeampi riski synnynnäisiin epämuodostumiin ja noin neljä prosenttia suurempi riski abortoitua ennen syntymää kuin verrokeilla. Molemmat riskit ovat kuitenkin samaa luokkaa kuin yli 40-vuotiaina synnyttävillä naisilla, "mutta heidän lisääntymistään ei pidetä tabuna", tutkijat sanovat brittiläisessä Telegraph-lehdessä.
Ensimmäisten serkusten väliset avioliitot kieltävä lainsäädäntö on tutkijoiden mielestä aikansa elänyt ja se pitäisi päivittää siellä missä se on vielä voimassa. Näitä maita ovat ainakin Yhdysvallat, Kiina ja Taiwan sekä Pohjois- ja Etelä-Korea.
Tutkimuksen julkaisi Public Library of Sciences.
ystäväni elää avoliitossa serkkunsa kanssa, ovat onnellisia ja hyvin rakastuneita. Asia tuli vahingossa esille, alussa hieman järkytyin mutta selkeni kun minulle kerrottiin että he eivät halua tuoda asiaa esille juuri tuomitsevien ihmisten takia. Ympärillä on paljon ihmisiä jotka eivät ymmärtäisi, häpeän itsekkin ensi reaktiotani, mutta nyt he kuitenkin kun kuka muu tahansa pariskunta.
Se laittoi miettimään ihan tosissaan että mistä me oikeasti tiedämme mitä muut ympärillä olevat ystävämme salailevat siinä pelossa kun pelkäävät ystävien reaktiota, olemmeko me henkilöitä nyrpistämään kasvojamme? Tuomitsemaan, antamaan mitään mielipidettä? On kaappihomoja, lesboja, lapsettomuutta, sairauksia..
ja rakkautta mikä tuntuu olevan tabuu täälä perä hikiällä.. :|
Joo, serkukset alkavat hankkia lapsia keskenään, heidät lapsensa serkusten kanssa jne kyllä metsään mennään, tuntuu niin sisäsiittoiselta ja varmaan jossain vaiheessa ilmenee ongelmia, kaipa lopulta sitten sisarukset avioituvat keskenään, yök yök.
Kyllä kaksi naista yhdessä tai kaksi miestä yhdessä on sata kertaa yökämpää kuin serkut yhdessä.
Suomalaiset ovat nytkin melkein sukua toisilleen lähes kaikki, joten mitä eroa siinä sitten on jos jotkut ovat vähän läheisemmin? Etenkään kun lapsien sairastumisriski ei ole sen suurempi kuin jos iäkkäänä saa lapsia.
Seurustelen serkun kanssa, olemme ollut yhdessä jo vuosia. Kaikki tietävät ja ei ole mitään "hyi ällöä" kommenttia tullut. Yleensä ihmisistä on tullut esille baari-iltana pervo puoli esille kun avaavat salaisen puolen ja kertovat itsekkin nuorenpana serkustenvälisistä hetkistä :D
eikä tämä suhde mitenkään aikaisemmista suhteista poikkea. Tai ehkä siinä määrin että huumori ja ymmärtäväisyys on syvempää.
Jään mielenkiinnolla odottamaan montako miinusta tulee :D
33, kirjoitit tosi kauniisti, kiitos. Tiedän kyllä miltä tuo salailu tuntuu ja miten vahva pitää keskinäisen rakkauden olla, että tuomitsevia ihmisiä jaksaa. On ollut tietoinen ja vakaa päätös aikoinaan tarttua toisen käteen lujasti ja päättää. että kestämme yhdessä mitä vain. Niin kauan kuin meillä on toisemme. Osa ihmisistä käänsi selkänsä, osa puhuu selän takana ja kätkee edelleen huonosti ajatuksensa, osa elää läheisinämme myötäiloisina kuin kenen tahansa onnesta vain voi olla. Tärkeimmät ihmiset pysyvät tärkeinä
Cousins couple
Minulla oli joskus seksisuhde serkkuni kanssa, ja välillä muistelen haikeasti vaikka olen jo pari vuotta ollut naimisissa nykyisen mieheni kanssa ja lapsikin löytyy :)
Oikeaa suhdetta emme uskaltaneet / halunneet aloittaa useammasta syystä: Lähipiiri olisi ollut varmasti kauhuissaan, vanhemmat surullisia, ulkopuoliset tuominneet ja niin lähisukuisten ei kannata hankkia lapsia. Mutta hauskaa meillä oli sen aikaa kuin sitä kesti :)
Mun mielestä kenenkään ei kuuluisi HALUTA mennä sänkyyn serkkunsa kanssa. Se että Suomessa siihen on LUPA ei tarkoita että järkevä ihminen niin tekisi.