Emäntä pakkasi puolet viemistäni tuliaisista mulla takaisin, koska he eivät tykkää/käytä
Tämä siis taannoin kun käytiin sukulaisten luona. Tuotteet oli kuitenkin ihan perusjuttuja kuten kahvia, teetä ja keksejä, olisivat vaan laittaneet seuraavalle kiertoon. Tyhmä olo tuli kun antoi takaisin..
Mitä itse teet, jos saat vaikka väärää merkkiä kahvia.
Kommentit (55)
Kahvi kuin kahvi. Se menee käyttöön.
Nolo temppu . Pääasia että veit tuliaisia .
En ainakaan pakkaisi takaisin. Kiittäisin kauniisti ja veisin sitten vaikka töihin.
Hmm no joo, ehkä olisin tosiaan itsekin pitänyt tavarat ja laittanut kiertoon, mutta toisaalta en nyt mitenkään kamalana vaihtoehtona tuotakaan pidä. Parempi antaa takaisin kun jättää kaappiin vanhenemaan pilalle.
Oikein, tuntuuhan se vähän pahalta, mutta jos kaapit ovat täynnä ja kaikki tuo koko ajan jotain turhaa, niin parasta ne on vain palauttaa takaisin. Nyt tiedät, että hänelle ei tarvitse tuoda mitään.
En ymmärrä ihmisiä, joille kelpaa vain tietyn merelliset tuotteet. Voihan uusia makuja kokeilla ja juoda vaikka välillä vähän eri paastoista kahvia kuin mihin on tottunut.
Onhan tuo ihan puhtaasti huonoa käytöstä. Häpeä on kyllä tuon emännän puolella. Vanha sanonta ”lahjahevosen suuhun ei ole katsomista” viittaa juuri tähän.
Vierailija kirjoitti:
Oikein, tuntuuhan se vähän pahalta, mutta jos kaapit ovat täynnä ja kaikki tuo koko ajan jotain turhaa, niin parasta ne on vain palauttaa takaisin. Nyt tiedät, että hänelle ei tarvitse tuoda mitään.
Annatko myös esim merkkipäivänsi saamasi lahjan takaisin, jos koet sen turhana?
Ymmärtäisin ainoastaan siinä tapauksessa että asiasta on ollut puhetta sata kertaa ja ap aina vain veisi samat, heille tarpeettomat tuotteet.
Mutta tuskin näin, todennäköisempää että oli huonokäytöksinen emäntä.
Mä olisin ottanut sen paketin ja kantanut siltä istumalta piharoskikseen.
En kehtaisi itse. Ei mielestäni ole kohteliasta palauttaa saamaansa tuliaista tai lahjaa. Laittaa sitten vaikka kiertoon.
Olisin sanonut emännälle että heitä vaikka roskiin, en ala takaisin kantamaan.
Jos veit liian paljon ja kallista? Pakkasi siksi "liiat" pois. Itse teen näin joskus myös, että jos vierailla hyvät tuliaiset + ruokaa ja viinejä, niin pakkaan niille jotain takaisin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, joille kelpaa vain tietyn merelliset tuotteet. Voihan uusia makuja kokeilla ja juoda vaikka välillä vähän eri paastoista kahvia kuin mihin on tottunut.
Joillain on tapana tuoda jotain kuraa tuliaisiksi, eikä sellaista ihan oikeasti huvita juoda. Tai jotain ihmeellisesti maustettua. Ja kyse ei ole maistelusta, vaan siitä, ettei toiset puputa keksejä ym. jatkuvasti. Itseäkin alkaa jo ärsyttää, kun mulle tuodaan keksejä ja pullaa tms. viljatuotteita, joita en voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm no joo, ehkä olisin tosiaan itsekin pitänyt tavarat ja laittanut kiertoon, mutta toisaalta en nyt mitenkään kamalana vaihtoehtona tuotakaan pidä. Parempi antaa takaisin kun jättää kaappiin vanhenemaan pilalle.
Uskomatonta, että jonkun sosiaalinen tasapainoaisti on näin rikki. Ei, lahjoja ei todellakaan anneta koskaan takaisin, ja käytännöllisiin syihin on täysin järjetöntä vedota. Ehkä olet mies tai autistinainen? Järkyttävää moukkamaisuutta palauttaa lahjoja, jos teet sitä itse ihan vaan koska se ei ole "niin kamala" vaihtoehto, niin kyllä se vaan on. Annat itsestäsi kuvan todella ikävänä, ilkeänä ihmisenä.
Ap, olen tosi pahoillani puolestasi. Mutta ehkä emäntä oli tällainen samanlainen tapaus, joka oikeasti luulee, että on ok ajatella vain "järkevästi" (mitä se ei todellakaan ole). Toinen vaihtoehto on ikävämpi: emäntä halusi tietoisesti nöyryyttää. Toisaalta ehkä siinä tapauksessa hän olisi palauttanut kaiken. Mutta kyllä tuosta varmasti jää se kysymysmerkki, että mitähän tuolla palauttamisella haluttiin sanoa. Typerää, loukkaavaa käytöstä.
Toimii taas toi peukutus laitat yhden alas laittaa samalla 2-4 ylös.
Miksi pitäisi roskiin ottaa tuotteita, joita ei käytetä? Mökki tilanne vielä, jossa roskat saattaa joutua itse viemään muutoinkin pois, jos ei jätekuljetusta. Itse en jaksa etsiä tuotteille ottajia vaan vie pois tai kaatopaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko myös esim merkkipäivänsi saamasi lahjan takaisin, jos koet sen turhana?
Itse palautan koska en saanut kuittia jolla vaihtaa lahja.
Mieheni mummo teki minulle tuota samaa. Se oli yksi hänen keinoistaan osoittaa minulle paikkani. Ja kyllä, tuntui pahalta.
Nyt ei olla koronaan vedoten käyty kylässä reiluun vuoteen, eikä olla heti menossakaan.
Olipa juntti emäntä.