Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emäntä pakkasi puolet viemistäni tuliaisista mulla takaisin, koska he eivät tykkää/käytä

Vierailija
23.06.2021 |

Tämä siis taannoin kun käytiin sukulaisten luona. Tuotteet oli kuitenkin ihan perusjuttuja kuten kahvia, teetä ja keksejä, olisivat vaan laittaneet seuraavalle kiertoon. Tyhmä olo tuli kun antoi takaisin..
Mitä itse teet, jos saat vaikka väärää merkkiä kahvia.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emännällä ei ole taoja eikä sosiaalista silmää. Törkeää käytöstä.

Vierailija
42/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliantropologiaa kerran opiskelin ja mieleen jäi lahja. Eli lahjan pitää aina olla vastavuoroista ja tasa-arvoista. Eli lähetät joulukortin, saat joulukortin. Annat 20 e joululahjan, saat 20 e joululahjan. Et muista synttäriä, sun synttäriä ei muisteta. Kehut ulkonäköä, palautteena sinun ulkonäköäsi kehutaan. Jos lahja on liian suuri eikä pysty vastalahjaan, siitä kieltäydytään. Tämä jokaisessa kulttuurissa.

Minä ajattelen, että veit tuliaisia liikaa. Tällöin veit vaikka kahville ja pullalle (2 e kustannus) parin tunnin ajaksi kahvia, teetä, piparia jne (20 e). Aivan ylimitoitettua. Tällöin ei kuulu ottaa vastaan.

Tai isäntäpari etukäteen sanonut, että älä tuo tuliaisia ja kuitenkin toit. Minusta tosi epäkohteliasta tuoda suurta määrää koristekrääsää, juomaa tai ruokaa, jos ei isäntäperhe niitä halua tai tarvitse. Ympäristöä pitää suojella

Tuo lahjakortti-ideahan on hauska siinä tapauksessa, jos yllätyksenä on aina se, mihin se lahjakortti on suunnattu. Eli ei sovita etukäteen mitään siitä kohteesta. Muutenhan se ei olisi yllätys.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Seuraavalle vaan kiertoon ja heidän vaivoikseen.. Paprempi pistää bumerangina takaisin sellaiselle, jota kys. tuotteet miellyttää.

Vierailija
44/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymätön moukka se emäntä.

Vierailija
45/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pistä sinä ne seuraavalle kiertoon tai käytä itse. MItä sä uliset?

Vierailija
46/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Seuraavalle vaan kiertoon ja heidän vaivoikseen.. Paprempi pistää bumerangina takaisin sellaiselle, jota kys. tuotteet miellyttää.

No tee sinä niin, niin saat itsellesi hyvän tyydytyksen.  

Täällä on kyllä esitetty, miten menetellä olematta tyly ja töykeä, mutta kun ei kelpaa muu kuin moukkamainen "palautus," niin toki tee niin.

Vierailija
47/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt samoin. Vierailin poikaystäväni kanssa hänen tätinsä luona ja vietiin tuliaiseksi itse koottu herkkukori. Tuli tosi nolo olo, kun täti siinä meidän silmien edessä lajitteli jokaisen tuomisen: tämän otan, tätä en ota jne ja työnsi meille hänelle kelpaamattomat herkut. Kuitenkin aina kehuu kuinka vie omia leipiään tai muuta vanhenevaa ruokaa naapurille, kun on itse lähdössä reissuun - olisi varmasti kelvannut naapurille nuokin! Mutta joo, halusi osoittaa meille, ettei kovin paljon meidän tuomisia arvostanut.

Vierailija
48/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi tästä tavasta pidetään edelleen kiinni? 

Vierailija
49/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi tästä tavasta pidetään edelleen kiinni? 

Koomista. Palautetaan antajalle, ei ok. Annetaan naapurille, ok. 

Vierailija
50/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaveri toi takaisin pelin jonka lapseni oli antanut synttärilahjaksi: "tämä on niin tylsä etten halua sitä". Ikää oli kuitenkin jo 12 v, ei mitään 5 v... 

Vierailija
51/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni kaveri toi takaisin pelin jonka lapseni oli antanut synttärilahjaksi: "tämä on niin tylsä etten halua sitä". Ikää oli kuitenkin jo 12 v, ei mitään 5 v... 

Parempi olisi ollut antaa jollekin toiselle kaverille? 

Hankkikaa itsetunto. 

Vierailija
52/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on, ettei ruoat mene roskiin. Toivottavasti kertoi silti arvostavansa kivaa elettäsi.

Vierailija
53/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pähkinälle allerginen ja annoin tuliaiset takaisin koska en voi edes avata pakettia samassa huoneessa. Roskiin olisivat heti menneet kun kurkkia kutisi koko vierailun ajan. 

Lisäksi vieraat tiesivät että olen allerginen. 

Vierailija
54/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mummo teki minulle tuota samaa. Se oli yksi hänen keinoistaan osoittaa minulle paikkani. Ja kyllä, tuntui pahalta.

Nyt ei olla koronaan vedoten käyty kylässä reiluun vuoteen, eikä olla heti menossakaan.

Minulle teki anoppi pari kertaa. Sen jälkeen en hänelle lahjoja ostanut. Molemmilla kerroilla hän enemmän kuin vihjaisi, mikä olisi sopiva lahja. Ensimmäisen palautti suoraan paketista ja toisen oli pakannut laukkuuni huomaamattani.

Vierailija
55/55 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein, tuntuuhan se vähän pahalta, mutta jos kaapit ovat täynnä ja kaikki tuo koko ajan jotain turhaa, niin parasta ne on vain palauttaa takaisin. Nyt tiedät, että hänelle ei tarvitse tuoda mitään.

eli poimit rusinat pullasta. tikulla sinua rusinasilmään. kaapitkin on jo täynnä, vedit ässän hihasta, ja muut kommariakat peukuttaa.

Mitenkähän tuo pitäisi ymmärtää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme