Epäkohteliaat synttärivieraat
Tulipa paha mieli. Leivoin kuin hullu lapseni synttäreille, muna-allergiselle erikoiskakut ja käytin huolella aikaa valmisteluihin. No, ystäväni neljä lasta haukkui jälleen kaiken leipomani tyyliin "äitiiiiiiiii (huutoa) tää on niin pahaa, etten pysty syömään, yökyökyök!" Kaikki oli liian makeaa, ainoa mikä kelpasi, oli irtokarkit, jota menikin näille neljälle yhteensä 1kg. Ei ollut onneksi liian makeaa. Muille vieraille onneksi leipomiset maistuivat.
Kyllä harmitti :(
Vedänkö herneet liian helposti nenääni?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:56"]
Kyllä, juuri tämän takia nyt avauduin, kun olen niin monilla synttäreillä tätä samaa saanut todistaa. Nämä lapset pompottavat muutenkin vanhempiaan ja käyttäytyvät törkeästi. Nämä spesiaalitarjottavat olivat siis äidin vikkaamia, mistä allerginen pitää. No ei pitänyt ja sen sain kuulla! :D
Moni kirjoitti, että ei haittaa lasten nirsoilu kun itselle jää enemmän syötävää, mutta ainakin tarkoitukseni oli kirjoittaa, että nämä lapset hamstraavat lautaset täyteen kaikkea ja lautaselliset jäävätkin sitten hieman närpittynä syömättä, eli hukkaan menee massiiviset määrät tarjottavia.
Käyttäytymistapoja mäkin tässä peräänkuulutan, mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Ap
[/quote]
No huh! Minä kyllä varmaan tuollaisen jälkeen käskisin tuomaan sitten omat eväät mukanaan seuraaviin juhliin. Toki talon antimia saisi ottaa jos kelpaa, mutta en todellakaan lähtisi enää erikseen vääntämään mitään spesiaalia. Kiva jos jaksaa huomioida vieraiden makumieltymyksiä, mutta rajansa kaikella.
Lasten pitäisi osata käyttäytyä eikä moittia tarjottavia. Toisaalta ei aina mene nappiin, vaikka kuinka kasvattaisi. Itse opetin 4-vuotiaalle pojalleni, ettei sitten synttäreillä saa sanoa, että kakku on pahaa (kun ei ollut mikään kakun ystävä). No, poika oli sanonut kakkua syödessän, että "multa tulee kohta yrjöt" - onneksi synttärisankarin äiti oli sen verran tuttu, että asiaa naurettiin, kun olin kertonut hänelle taustat. Itse en ollut mukana synttäreillä.
No, luettelepa nyt mitä kaikkea leivoit hiki hatussa lapsille, jotka tunnetusti ovat huonokäytöksisiä ja joille ei mikään kelpaa ja paljonko niitä vieraita nyt sitten oli. Trollipeikko.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:48"]
No, luettelepa nyt mitä kaikkea leivoit hiki hatussa lapsille, jotka tunnetusti ovat huonokäytöksisiä ja joille ei mikään kelpaa ja paljonko niitä vieraita nyt sitten oli. Trollipeikko.
[/quote]
En ole ap, mutta miksi ihmeessä sinulle pitäisi täällä luetella leipomukset ja lasten lukumäärät kun et näytä uskovan koko aloitukseen?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 09:20"]Tulipa paha mieli. Leivoin kuin hullu lapseni synttäreille, muna-allergiselle erikoiskakut ja käytin huolella aikaa valmisteluihin. No, ystäväni neljä lasta haukkui jälleen kaiken leipomani tyyliin "äitiiiiiiiii (huutoa) tää on niin pahaa, etten pysty syömään, yökyökyök!" Kaikki oli liian makeaa, ainoa mikä kelpasi, oli irtokarkit, jota menikin näille neljälle yhteensä 1kg. Ei ollut onneksi liian makeaa. Muille vieraille onneksi leipomiset maistuivat.
Kyllä harmitti :(
Vedänkö herneet liian helposti nenääni?
[/quote]Todella epäkohteliaita lapsia! Oma lapseni on arka mutta maistelee yleensä keksejä, karkkeja, sipsiä ym mielellään. Ei juokse ja tohota vieraspaikassa koskaan. Siinä se vanhempien kasvatus näkyy tai on näkymättä!
itse olen huomannut, ettei lapset syö kakkuja/pullia yms olleskaa
Meillä kaksi lasta liki aikuinen ja 10v, kokemusta siis usealta vuodelta
Parhaiten menee pikku suolaiset nugetit/ pitsa yms roskaruoka, samoin popparit sipsit yms roska
karkit menee myös irtokarkit suklaa
ja keksit ja oerus jädet, esille useampaa makua
eli täysin turhaa on leipoa mitään
itse olen nyt nuoremman lapsen kohdalla ulkoistanut juhlat, eli ollaan vietetty hoplop yms juhia, joista saatu tarjoilutkin samoin
eli suosittelen ehdottomasti
toinen vaihtoehto, et ostaa yllä kuvattua roskaa kotiin ;)
nyky lapset siis eivät ole saaneet leipomuksia, joten eivät ole tottuneet :) vanhemmat eivät leivo..
itse leivon ja lapset myös ja herkuttelemme omatekoisilla sämpylöillä ja ruoka tehdään itse, aina :)
Niiden lasten äitiä paremminkin pitäis harmittaa. Kyllä muakin sun asemassa harmittais, mut esim mun oma tyttö tykkää vaan kolmesta karkista ja yhestä kakusta, sipsit maistuu. Toivottavasti kieltäytyy kohteliaasti.
Toi sun teksti oli kuin mun suusta! Mun miehen siskon kaksospojat on just tuollaisia! Ääneen yökötellään ja välillä sipistään..viimeksi sanoin itse,että vie tiskipöydälle,jos on pahaa etkä voi syödä..vituttaa kyllä.säälinkin,koska nuo käytöstavat opitaan kotona! Joka synttäreillä sama juttu! Ja nuo kakarat on sentään jo 10v.!!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:09"]
En ole koskaan esittänyt yhtäkään erityistoivetta päiväkodille, koululle, kyläpaikoille, mummoloille. Mistään asiasta.
Lapseni käyttäyvät hyvin.
Ovat silti nirsoja. En huomioi mitenkään. Kukaan ei voi ruokahalulleen mitään. En tee muuta tai tee asiasta numeroa. Huomionhakuisia ihmisiä on jo aivan tarpeeksi jota tämäkin aloitus on, nyyh, pahat ilkeät toisten laspet pahoittivat mieleni, miinä hyvä ja lapseni mutta nuo eivät! ja trollihan se tämäkin on.
[/quote]
Täh? Mitä trollattavaa tässä aloituksessa on? Vaikka täällä jotkut on sitä mieltä että lasten sanomisista nyt ei pitäisi aikuisen ihmisen mieltään pahoittaa, niin kyllä minäkin hieman säpsähtäisin jos joku puhekykyinen lapsi nyt huutaisi toisten ruuasta että "yäk tää on pahaa!". Ja jos kerran lapsia oli neljä, niin ainakin vanhin on varmaan jo lähellä kouluikää - kyllä siinä iässä olisi pitänyt osata jo kauan aikaa sitten osata kohteliaammin sanoa, että tämä ei nyt oikein maistukaan. Joku taapero tai vauva nyt on ihan eri asia, kun heille nyt vaan maistuu se mikä maistuu ja muut saatetaan pullautella ulos.