Isäni kuoli noin kuukausi toisen koronarokotuksen jälkeen
Hän oli iäkäs ja sairauksiakin oli. Uskon vahvasti, että hänen elimistö ei kestänyt toista rokoteannosta. Hänen tilansa heikkeni kaksi viikkoa toisen rokotteen jälkeen. Kotona asuva itsenäisesti rollaattorilla liikkuva vanhus.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin rokotteisiin kuolee ihmisiä. Tähän ehkä vähän enemmän, koska piikkiproteiini on todettu riskitekijäksi. Mutta korona itsessään aiheuttaa ihan saman riskin ja pahempana. No can do, jokaisen on itse ratkaistava ottaako piikin vai ei.
Mutta aina on se mahdollisuus, ettei tauti tartu, tai että sen sairastaa oireettomana. Siksi tuntuu hullulta, että rokotetaan vaan kaikki tutkimatta sen tarkemmin.
"Siksi tuntuu hullulta, että rokotetaan vaan kaikki tutkimatta sen tarkemmin."
Voisikohan se "hullulta tuntuminen" mitenkään johtua siitä, ettet vaan ymmärrä asiaa riittävän hyvin eikä sinun itse asiassa tarvitsekaan ymmärtää?
Jos/kun matkustat lentokoneella, niin tuntuuko sinusta hullulta, että siivessäkin liikkuu ihmeellisiä läpsyköitä? Onkohan niitä tutkittu tai mietitty sen tarkemmin?
En mä luota lento koneeseenkaan... en tiedä onko tutkittu tarpeeks... youtubessa on videoita joissa kerrotaan siit että lento koneilla yritetään vaan kontrolloida lammas kansaa... miksei tästä saisi puhua ilman että kaikki on heti viha mielisiä :-(
Kerrankin av:lla järkevää puhetta kaikenlaisiin foliohattuiluihin. Eräs itseään fiksuna pitävä on lukenut kaikenlaisia salaliittoteorioita tästä vallitsevasta "flunssasta", niinkuin hän itse asian ilmaisee. Eikä mitenkään yllätä, että ei aio rokottautua. Ihmettelen suuresti sitä, miten joku voi mielestään kuolla rokotteeseen. Veikkaan, että isovanhempansa kääntyisivät haudassaan, jos tuon kuulisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin rokotteisiin kuolee ihmisiä. Tähän ehkä vähän enemmän, koska piikkiproteiini on todettu riskitekijäksi. Mutta korona itsessään aiheuttaa ihan saman riskin ja pahempana. No can do, jokaisen on itse ratkaistava ottaako piikin vai ei.
Mutta aina on se mahdollisuus, ettei tauti tartu, tai että sen sairastaa oireettomana. Siksi tuntuu hullulta, että rokotetaan vaan kaikki tutkimatta sen tarkemmin.
"Siksi tuntuu hullulta, että rokotetaan vaan kaikki tutkimatta sen tarkemmin."
Voisikohan se "hullulta tuntuminen" mitenkään johtua siitä, ettet vaan ymmärrä asiaa riittävän hyvin eikä sinun itse asiassa tarvitsekaan ymmärtää?
Jos/kun matkustat lentokoneella, niin tuntuuko sinusta hullulta, että siivessäkin liikkuu ihmeellisiä läpsyköitä? Onkohan niitä tutkittu tai mietitty sen tarkemmin?
En mä luota lento koneeseenkaan... en tiedä onko tutkittu tarpeeks... youtubessa on videoita joissa kerrotaan siit että lento koneilla yritetään vaan kontrolloida lammas kansaa... miksei tästä saisi puhua ilman että kaikki on heti viha mielisiä :-(
Mä en luota ihmisiin, jotka eivät osaa yksinkertaisia yhdyssanasääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vähättelette ja pilailette sillä ettei vanhuksen elimistö välttämättä kestä rokotusta?
Minä itse otin rokotuksen että en siis kyseenalaista, mutta outo suhtautuminen täällä. Miksi rokoteen puolustaja eivät voi myöntää että rokote saattaa olla kohtalokas.
Kyse on aina riskien puntaroinnista. Pieni riski rokotuksesta versus iso riski sairaudesta.
Näille avauksille on vain tullut itse "allergiseksi" koska ihmiset eivät osaa arvioida riskejä oikein. He arvioivat isoksi riskin joka heitä itseä pelottaa eniten ja aliarvioivat muut riskit.
Ja millähän perusteella sinä pystyt arvioimaan toisten riskien suuruuksia? Olen allerginen kaltaisillesi ihmisille.
Ainakin itse pidän todennäköisempänä, että kuolen syöpään tai sydänkohtaukseen kuin koronaan tai rokotteeseen.
En pystykään. Ja siksi luotan tutkijoihin ja terveysviranomaisiin näissä riskien arvioinneissa.
Liian moni nimenomaan kuvittelee itse pystyvänsä arvioimaan riskit itse paremmin kuin lääketieteen ammattilaiset tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni.
Olet varmasti oikeassa. Ystäväni, joka työskenelee vanhainkodissa, on kertonut, että aina influenssarokotusten jälkeen heillä menehtyy vanhuksia.
Influenssakausi tulee rokotusten jälkeen. Vanhainkodissa työskennellyt sukulainen oli joskus kylässä ja se selitti miten influenssa niitti asukkaita. Mut silloin se oli vielä normaalia ja tästä on aikaa.
En ole koskaan tajunnut, miksi koronarokotteota, joista on pulaa, tuhlataan esim laitoksissa makaaviin vanhuksiin, joilla on muutenkin vain vähän elinaikaa jäljellä, eikä juurikaan kontakteja ulkopuolisiin, vrt annettaisiin nuoremmille, joilla on eniten säästettäviä elinvuosia, paljon lähikontakteja ja joiden työpanosta yhteiskunta vielä tarvitsee. Ihan oikeasti en ole tätä ymmärtänyt. Pitäisi priorisoida jäljellä olevien elinvuosien mukaan ja sen mukaan,millä ryhmällä on isoin riski saada ja levittää tartontoja.
Kyllä tuossa voi olla perää. Oma läheiseni oli heikossa kunnossa, kun vanhusten koronarokotukset alkoivat, ja lääkäri sanoi, ettei häntä kannata rokottaa, koska elimistö ei luultavasti kestäisi. Toki tuossa vaiheessa tiedettiin, että loppu on muutenkin lähellä. Kuoli sitten vähän myöhemmin toiseen sairauteen kuin koronaan.
Ehkä ap:n isä on ollut juuri noilla rajoilla, että kannattaako rokottaa vai ei. Ihmisten terveydentilat vaihtelevat, mutta toki tarvitaan myös huonoa tuuria. Useimmat vanhukset kuitenkin hyötyvät rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Se sikainfluenssapiikki sai epäilemään näitä pakkorokotuksia. Mulla oli pitkään samoja oireita siitä kuin niillä siitä vakavasti narkolepsiaan sairastuneilla: olin tosi väsynyt ja voimaton pitkään sen jälkeen, saatoin tosiaan nukahdella minne sattuu, pöydänkin ääreen, en sentään kävellessä. Tsemppasin työpäivät ja romahdin kotona työpäivän jälkeen. Mitään en jaksanut tehdä enää iltaisin, kotityöt jäi tekemättä, lepäsin vain seuraavaa työpäivää varten.
Mitä ihmeen pakkorokotuksia?
Koronarokotus on vapaaehtoinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut, miksi koronarokotteota, joista on pulaa, tuhlataan esim laitoksissa makaaviin vanhuksiin, joilla on muutenkin vain vähän elinaikaa jäljellä, eikä juurikaan kontakteja ulkopuolisiin, vrt annettaisiin nuoremmille, joilla on eniten säästettäviä elinvuosia, paljon lähikontakteja ja joiden työpanosta yhteiskunta vielä tarvitsee. Ihan oikeasti en ole tätä ymmärtänyt. Pitäisi priorisoida jäljellä olevien elinvuosien mukaan ja sen mukaan,millä ryhmällä on isoin riski saada ja levittää tartontoja.
No jaa-a. Ketkä niitä vanhuksia hoitaa? Työikäiset. Kuka sen koronan olisi voinut tuoda vanhuksille. Samat työikäiset. Ruotsissahan tästä oli puhe, kuinka esim. ruotsinsuomalaisia on kuollut paljon vanhainkoteihin, kun rajoitteet ovat olleet höllempiä kuin Suomessa.
JOS vanhukset olisi jätetty rokottamatta, niin taas hoitavan tahon suhteen olisi ollut kaikenlaisia rajoituksia ym. Eli mun mielestä ihan ymmärrettävää, että heidät rokotettiin. Toki tavallaan säälin niitä, jotka ovat lähes tiedottomina laitoshoidossa. Jopa eläimille ollaan inhimillisempiä, kun lopetetaan, jos on kivuissaan, eikä pystytä auttamaan. Ja toisin kuin vanhukset, niin lehmilläkin on ulkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki vanhainkodit ole makuutuslaitoksia.
Vaarini 97 vuotta porskuttaa edelleen ja rokotteesta kuukausia. Samoin 90-vuotias isoäitini! Elää ihan yksin ja käy kaupat ja kaikki itse hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä sai aivoinfarktin päivää ennen kuin olisi saanut rokotuksen.
Näitähän sattuu aina.
Rokotuksen vika, tappoi ennalta 😭
Vierailija kirjoitti:
No minä tiedän kaksi (yksi sukulainen, yksi kaukaisempi tuttava) jotka kuolivat noin viikon päästä saatuaan ensimmäisen rokotteen hyvin samalla tavalla. Molemmilla romahti verenpaine pari päivää rokotteen jälkeen, sinnittelivät teholla muutaman päivän, sitten kuolivat.
Kumpikin oli about seitsemänkymppisiä, oli perussairauksia (sukulaisella enemmän kuin toisella), mutta kunto muuten ollut vakaa. Totta kai esimerkiksi sukulaiseni olisi voinut kuolla mihin tahansa - vaikka saada normi-influenssasta keuhkokuumeen ja kuolla siihen. Mutta kunto romahti molemmilla ilman mitään selkeää syytä.
Kyllä lääkkeiden - rokotteidenkin - mahdollisista haittavaikutuksista pitää voida keskustella ilman, että se otetaan jonain verisenä loukkauksena rokotuksia kohtaan. Totta kai rokotteet ovat tärkeitä. Totta kai rokotteilla on sivuvaikutuksia. Kumpikin asia voi olla totta samaan aikaan.
Tässä on vaan se, että kuka vaan voi väittää mitä vaan.
Minä kuulin, että nuo sinun mainitsemasi sukulainen ja tuttava eivät kuolleet rokotteeseen, vaan huonot elämäntavat vihdoinkin kostautuivat.
True story, et voi todistaa vääräksi.
Jos väität vastaan, pitää vaan ihmetellä miksi otat väitteeni verisenä loukkauksena.
Vierailija kirjoitti:
koska he joutuvat todennäköisemmin tehohoitoon ja se on kallista ja jokainen käytössä oleva tehohoitopaikka kuormittaa systeemiä. Koska heilläkin on ja pitää olla oikeus päättää elämästään. Jos he itse kokevat etteivät halua kuolla vielä ja jos koronarokote voi antaa heille lisävuosia, heillä on täydellinen oikeus saada se rokote ja toivomiaan lisäpäiviä. Ikä ei saa olla syy siihen, että voisi ihmisen noin vain siirtää kuolemaansa odottamaan. Jos lähdemme tuolle tielle, ei meidän tulisi tarjota hoitoa mihinkään sairauteenkaan. Todettaisiin vain, että katsos kun luonnonvalinta. Synnytykset voisi taas hoitaa kotona ja sanoa naisille, että annetaanpas luonnon päättää, että selviääkö siitä vauva, sinä vai molemmat.
Ja muutenkaan kukaan ei voi ennustaa ihmisen elinaikaa. Laitoksestakin voi päästä kotiin parantuneena. Harva sitä tekee, mutta silti sitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Näille avauksille on vain tullut itse "allergiseksi" koska ihmiset eivät osaa arvioida riskejä oikein. He arvioivat isoksi riskin joka heitä itseä pelottaa eniten ja aliarvioivat muut riskit.
Koronankin riski on mitätön. Yhtälailla on tullut allergiseksi jatkuvalle koronapelottelulle ilman mitään totuuspohjaa.
Jos AP:n isä olisi kuollut kuukausi koronasta parannuttuaan, olisi se kirjattu koronakuolemaksi ja uutisoitu kaikissa päämedioissa.
Ihmisten kuolleisuus on aina sata prosenttia. Ihmeellistä!
Vierailija kirjoitti:
Tuo ikä- ja riskiryhmäjärjestys on aika hyvä ja yksinkertainen ratkaisu. Ensin rokotetaan ne, joilla on suurin riski joutua tehohoitoon, jotta terveydenhuoltojärjestelmämme ei ylikuormittuisi ja romahtaisi. Myös tietyt ammattiryhmät ovat saaneet rokotteet etujoukoissa iästä huolimatta. Paljon on esim. 70-80-vuotiaita aktiivisia senioreita, joilla on vielä 10-20 vuotta elinaikaa jäljellä, mutta joita korona kaataisi hautaan ja veisi teho-osastoille aivan eri tavalla kuin vaikkapa 30-40-vuotiaita. Olen kyllä samaa mieltä, että monien hoitolaitoksissa makaavien vanhusten rokottamisella ei ole kovin paljoa merkitystä, mutta aika epäsoveliaalta tuntuisi sellainenkin rokotusjärjestys, että "ensin kaikki muut kansalaiset vanhimmasta nuorimpaan, sitten vanhainkotien asukit". Eivätkä ne kaikkein heikkokuntoisimmat vanhukset tähänkään asti ole saaneet koronarokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki vanhainkodit ole makuutuslaitoksia.
Ohiksena tähän. Olen eri, mutta ymmärrän toki myös tämän. Valitettavasti mummoni, jonka pari ystävää olivat vanhainkodeissa, passivoituivat. Aiemmin liikkuvat, fyysisesti terveet ihmiset eivät olleet enää kiinnostuneita lähtemään kävelyille mummoni kanssa, vaan jäivät vain kököttämään sisälle. Se on iso sääli.
Vierailija kirjoitti:
Pietarissa hyvät aamupullat?
Tässä meillä on esimerkki todellisesta salaliittoteoreetikosta. Että ihan venäläiset ovat lähteneet sankoin joukoin kirjoittelemaan Vauva-palstalle antaakseen suomalaisille misinformaatiota?
Voisi olla aika harkita lääkityksen tarkistusta.
Siksi, että noita "kaverin kaima kuoli rokotteeseen, true story!!" -aloituksia tehtaillaan foorumille ilman lähteitä noin miljoona viikossa.
Onneksi perusteeton pelonlietsonta sen johtaa melko nopeasti ketjun poistamiseen.