Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni kuoli noin kuukausi toisen koronarokotuksen jälkeen

Vierailija
23.06.2021 |

Hän oli iäkäs ja sairauksiakin oli. Uskon vahvasti, että hänen elimistö ei kestänyt toista rokoteannosta. Hänen tilansa heikkeni kaksi viikkoa toisen rokotteen jälkeen. Kotona asuva itsenäisesti rollaattorilla liikkuva vanhus.

Kommentit (270)

Vierailija
41/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin rokotteisiin kuolee ihmisiä. Tähän ehkä vähän enemmän, koska piikkiproteiini on todettu riskitekijäksi. Mutta korona itsessään aiheuttaa ihan saman riskin ja pahempana. No can do, jokaisen on itse ratkaistava ottaako piikin vai ei.

Vierailija
42/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pietarissa hyvät aamupullat?

Pietarissa epävirallisesti jyllää kolmas aalto ja neurologiset koronaoireet ovat trolleissa ilmeisiä.

Ovatko nämä pietarilaiset nyt kanssasi samassa huoneessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sikainfluenssapiikki sai epäilemään näitä pakkorokotuksia. Mulla oli pitkään samoja oireita siitä kuin niillä siitä vakavasti narkolepsiaan sairastuneilla: olin tosi väsynyt ja voimaton pitkään sen jälkeen, saatoin tosiaan nukahdella minne sattuu, pöydänkin ääreen, en sentään kävellessä. Tsemppasin työpäivät ja romahdin kotona työpäivän jälkeen. Mitään en jaksanut tehdä enää iltaisin, kotityöt jäi tekemättä, lepäsin vain seuraavaa työpäivää varten.

Vierailija
44/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin rokotteisiin kuolee ihmisiä. Tähän ehkä vähän enemmän, koska piikkiproteiini on todettu riskitekijäksi. Mutta korona itsessään aiheuttaa ihan saman riskin ja pahempana. No can do, jokaisen on itse ratkaistava ottaako piikin vai ei.

Mutta aina on se mahdollisuus, ettei tauti tartu, tai että sen sairastaa oireettomana. Siksi tuntuu hullulta, että rokotetaan vaan kaikki tutkimatta sen tarkemmin.

Vierailija
45/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sikainfluenssapiikki sai epäilemään näitä pakkorokotuksia. Mulla oli pitkään samoja oireita siitä kuin niillä siitä vakavasti narkolepsiaan sairastuneilla: olin tosi väsynyt ja voimaton pitkään sen jälkeen, saatoin tosiaan nukahdella minne sattuu, pöydänkin ääreen, en sentään kävellessä. Tsemppasin työpäivät ja romahdin kotona työpäivän jälkeen. Mitään en jaksanut tehdä enää iltaisin, kotityöt jäi tekemättä, lepäsin vain seuraavaa työpäivää varten.

Käy mittaamassa ferriitti-arvo.

Vierailija
46/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä sain tuollaiset oireet sikainfluenssan sairastamisen jälkeen fyysisesti jaksoin liikkua normaalisti vasta noin puoli vuotta toipumisesta. keuhkoni ottivat siitä influenssasta todella pahasti osumaa. Oma rokoteaikani olisi ollut 4 päivää sairastumisen jälkeen. Sain tartunnan  pitkän bussimatkan aikana.

Vierailija
47/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

läheiseni joutui sairaalahoitoon pian toisen rokotteen saamisen jälkeen. Oli yhtäkkiä kehittynyt sydämessä joku tulehdus tai siihen viittaava tila (diagnoosi vielä epävarma). Itse epäilen rokotetta, mutta en sitä syytä turhaksi asiaksi, joka olisi pitänyt jättää ottamatta: läheiseni itse päätti että ilman muuta ottaa rokotukset ja vaikka iäkäs onkin, niin kognitiivisesti täydellisen pätevä päättämään asioistaan ja ymmärtämään sekä sairauden, että rokotusten riskit. Ja on edelleenkin sitä mieltä että oli hyvä, että otti rokotukset.

Minäkin aion ottaa rokotuksen, ikäryhmäni on ollut rokotusvuorossa jo pitkään, mutta meillä rokotuspaikka on aika vaikeasti saavutettavissa, joten sielä käymiseen menee aikaa ja siitä on juuri nyt minulla pula. mielestäni rokotekokemuskeskusteluja ei saa sensuroida. Kun lähdetään sensuurin linjalle tai pilkkaamaan ihmisiä, jotka kertovat epäilyistään tai kokemuksistaan, niin se vain kääntyy itseään vastaan ja ihmiset alkavat epäillä liikaa ja perusteettomasti.

Sensurointi johtuu rokotekriittisten valheellisista väittämistä, kuten nanosirusta tai rokote tappaa kaikki 2 vuoden sisällä.

Vierailija
48/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tiedän kaksi (yksi sukulainen, yksi kaukaisempi tuttava) jotka kuolivat noin viikon päästä saatuaan ensimmäisen rokotteen hyvin samalla tavalla. Molemmilla romahti verenpaine pari päivää rokotteen jälkeen, sinnittelivät teholla muutaman päivän, sitten kuolivat.

Kumpikin oli about seitsemänkymppisiä, oli perussairauksia (sukulaisella enemmän kuin toisella), mutta kunto muuten ollut vakaa. Totta kai esimerkiksi sukulaiseni olisi voinut kuolla mihin tahansa - vaikka saada normi-influenssasta keuhkokuumeen ja kuolla siihen. Mutta kunto romahti molemmilla ilman mitään selkeää syytä.

Kyllä lääkkeiden - rokotteidenkin - mahdollisista haittavaikutuksista pitää voida keskustella ilman, että se otetaan jonain verisenä loukkauksena rokotuksia kohtaan. Totta kai rokotteet ovat tärkeitä. Totta kai rokotteilla on sivuvaikutuksia. Kumpikin asia voi olla totta samaan aikaan.

Vierailija
49/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemanestorokotetta ei ole vielä keksitty.

Vierailija
50/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten massojen laki. Kun 5 miljoonaa rokotetaan, aika moni rokotettu(kin) kuolee kuukauden sisään.

Vierailija
51/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

läheiseni joutui sairaalahoitoon pian toisen rokotteen saamisen jälkeen. Oli yhtäkkiä kehittynyt sydämessä joku tulehdus tai siihen viittaava tila (diagnoosi vielä epävarma). Itse epäilen rokotetta, mutta en sitä syytä turhaksi asiaksi, joka olisi pitänyt jättää ottamatta: läheiseni itse päätti että ilman muuta ottaa rokotukset ja vaikka iäkäs onkin, niin kognitiivisesti täydellisen pätevä päättämään asioistaan ja ymmärtämään sekä sairauden, että rokotusten riskit. Ja on edelleenkin sitä mieltä että oli hyvä, että otti rokotukset.

Minäkin aion ottaa rokotuksen, ikäryhmäni on ollut rokotusvuorossa jo pitkään, mutta meillä rokotuspaikka on aika vaikeasti saavutettavissa, joten sielä käymiseen menee aikaa ja siitä on juuri nyt minulla pula. mielestäni rokotekokemuskeskusteluja ei saa sensuroida. Kun lähdetään sensuurin linjalle tai pilkkaamaan ihmisiä, jotka kertovat epäilyistään tai kokemuksistaan, niin se vain kääntyy itseään vastaan ja ihmiset alkavat epäillä liikaa ja perusteettomasti.

Sensurointi johtuu rokotekriittisten valheellisista väittämistä, kuten nanosirusta tai rokote tappaa kaikki 2 vuoden sisällä.

vääriä väitteitä ei tule sensuroida, vaan kumota esittämällä faktat (ja tehdä se asiallisesti). Täytyy ymmärtää, että rokotekriittisillä pahin ongelma voi olla ylitsepääsemätön pelko yhdistettynä huonoon yleissivistystasoon. Silloin sensurointi johtaa vain pelon lisääntymiseen ja vakuuttumiseen siitä, että koska hänet vaiennettiin, se merkitsee sitä, että hän oli oikeassa. Tuo on pelon anatomiaa ja fysiologiaa.

Vierailija
52/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun satavuotias isomummoni kuoli syötyään liian kylmää jäätelöä.

Vierailija
53/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähättelette ja pilailette sillä ettei vanhuksen elimistö välttämättä kestä rokotusta?

Minä itse otin rokotuksen että en siis kyseenalaista, mutta outo suhtautuminen täällä. Miksi rokoteen puolustaja eivät voi myöntää että rokote saattaa olla kohtalokas.

Kyse on aina riskien puntaroinnista. Pieni riski rokotuksesta versus iso riski sairaudesta.

Näille avauksille on vain tullut itse "allergiseksi" koska ihmiset eivät osaa arvioida riskejä oikein. He arvioivat isoksi riskin joka heitä itseä pelottaa eniten ja aliarvioivat muut riskit.

Eniten itseäni jurppii se, että yksittäistapauksen perusteella vedetään syy-yhteys -arvioita tyyliin: "Sain koronarokotteen ja viikon päästä iski haimatulehdus. Olin dokannut kuukauden putkeen, kun niin jännitti se piikki ja niinhän se vaan sen haimatulehduksen aiheutti."

Vierailija
54/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pietarissa hyvät aamupullat?

Pietarissa epävirallisesti jyllää kolmas aalto ja neurologiset koronaoireet ovat trolleissa ilmeisiä.

Ovatko nämä pietarilaiset nyt kanssasi samassa huoneessa?

Yskivät selän takana.

Vierailija
55/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuoli yhdeksänkymppinen täti viikon toisen rokotuksen jälkeen. Vanhuudessa on riskinsä, siihen saattaa kuolla.

Vierailija
56/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miten kaikki nyt on niin vihaisia kirjoittajalle. 

Olen itse todella rokotemyönteinen, läheisistäni onneksi osa on jo saanut molemmat rokotukset ja oma lapsenikin saa jo tällä viikolla.

Mutta on ihan mahdollista, että vaikka rokote ei suurimmalle osalle aiheuta mitään, juuri vanhoille ja pitkäaikaissairaille voi aiheuttaa. 

Niin, onhan se mahdollista myös voittaa lotossa.

Näissä aloituksissa on vaan niin vahva pietarinhaju, että on parempi nauraa salaliittoidiootit ulos foorumilta.

Vierailija
57/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni. 

Olet varmasti oikeassa. Ystäväni, joka työskenelee vanhainkodissa, on kertonut, että aina influenssarokotusten jälkeen heillä menehtyy vanhuksia. 

Vanhainkodeissa kuolee vanhuksia ihan säännöllisesti.  Mun lähellä on iso vanhusten hoitolaitos ja siellä on vähän väliä lippu puolitangossa.  On ollut jo sen 10 vuotta, mitä koko laitos on siinä ollut.

Vierailija
58/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle osanotto. Omaisen kuollessa meidät ihmiset usein valtaavat ajatukset siitä, miksi tapahtui mitä tapahtui ja olisiko kuoleman voinut estää. Useimmiten tarjolla ei ole mielekkäitä vastauksia.

Työskentelin vuosia immunologian alalla. Kerron nyt asiasta yleisellä tasolla, ei kenenkään yksittäiseen tilanteeseen tai koronarokotteeseen liittyen: Vanhusten ja vakavasti sairaiden immuniteetti on usein sen verran heikentynyt, että heille tulee yleensä paljon vähemmän oireita kaikista rokotteista kuin nuorille, joilla sen sijaan on voimakas immuniteetti, joka voi tuottaa myös lisääntynyttä reagoimista rokotteen antigeeneihin. Siksi vanhuksilla rokotteiden tehokaan yleisellä tasolla ei ole keskimäärin niin korkealla kuin nuorilla, vaikka useimmiten ihan riittävä. Tämä koskee siis kaikkia rokotteita. Samasta syystä vanhusten tiedetään selvinneen usein pikkuoireilla tai kokonn oireetta jopa vääristä verensiirroista, vaikka nuorempien riski väärien punasolujen tuottamaan vakavaan ja henkeä uhkaavaan immuunireaktioon on äärimmäisen suuri. Tämä siis esimerkkinä siitä, että vanhuus ei lisää immuuniperäisten reaktioiden vaikeutta vaan päinvastoin.

Rokote on aina merkittävästi pienempi rasitus keholle kuin mikään sairastettu infektio. Jos henkilön keho ei kestä rokotteen tuottamaa immuunikuormaa, sen on vaikea kestää elämää ylipäänsä, sillä kroonissairaalla on kulman takana aina vähintään ihotulehduksia, keuhkokuumeita tai muita vastaavia infektioita tulollaan. Paljon rokotereaktioita suurempi ongelma vakavasti sairailla on juuri heikentynyt immuniteetti, jolloin rokote ei välttämättä anna suojaa, toki ei silloin myöskään rasitusta.

Vierailija
59/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähättelette ja pilailette sillä ettei vanhuksen elimistö välttämättä kestä rokotusta?

Minä itse otin rokotuksen että en siis kyseenalaista, mutta outo suhtautuminen täällä. Miksi rokoteen puolustaja eivät voi myöntää että rokote saattaa olla kohtalokas.

Ei tarvitse olla mikään erityinen "rokotteen puolustaja" tajutakseen, että todella huonokuntoinen vanhus voi kupsahtaa mihin vain milloin vain, rokote tai ei.

Sen sijaan pietarin disinformaatiotehdas vääntää näitä paska-aloituksia foorumit täyteen, ideana vissiin saada Suomen rokotekattavuus pidettyä kurissa.

Mikä muu motiivi näillä aloituksilla muka on, kuin levittää epämääräistä rokotepelkoa? "Haluan vain keskustella asiasta... just saying.... ei kai siinä mitään pahaa oo... ei oo tarpeeksi tietoa... rokote epäilyttää..."

Hohhoijaa.

Vierailija
60/270 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta aina on se mahdollisuus, ettei tauti tartu, tai että sen sairastaa oireettomana. Siksi tuntuu hullulta, että rokotetaan vaan kaikki tutkimatta sen tarkemmin.

"Siksi tuntuu hullulta, että rokotetaan vaan kaikki tutkimatta sen tarkemmin."

Voisikohan se "hullulta tuntuminen" mitenkään johtua siitä, ettet vaan ymmärrä asiaa riittävän hyvin eikä sinun itse asiassa tarvitsekaan ymmärtää?

Jos/kun matkustat lentokoneella, niin tuntuuko sinusta hullulta, että siivessäkin liikkuu ihmeellisiä läpsyköitä? Onkohan niitä tutkittu tai mietitty sen tarkemmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän