Mistä johtuu että nykyäänkin "tasa-arvon" aikana miehen parisuhteeseen kelpaava rooli on todella kapea?! Esimerkiksi työtön/vähemmän tienaava mies ei kelpaa, vaikka nainen on kelvannut kautta aikain samanmoisena
Tulee väkisinkin olo, että toinen sukupuoli haluaa sekä syödä että säästää kakun.
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Vässykkämiehet on unohtaneet sen vanhan sanonnan: A faint heart never won a fair lady. Eli naismarkkinoilla ei nysvät ja avuttomat ole koskaan pärjänneet. Ei edes silloin vanhaan hyvään aikaan. Oli uskallettava pyytää päästä tanssien jälkeen saatille jos meinasi tytön kanssa päästä juttusille. Vanhojapoikia on ollut aina, ei vaan ole sosiaalisia taitoja eikä uskallusta yrittää. Kerran tai kaksi kun saa pakit niin pelästyy ja katkeroituu ja alkaa länkyttää tasa-arvosta joka ei mitenkään ihastumiseen ja seksuaaliseen kiinnostukseen edes päde eikä kuulu. Eikä ne edes usein tajua kun joku nainen sitten tekee itse aloitteen tai ainakin luo merkitseviä katseita. Tossukat vaan odottaa nurkassa että joku justiina tulisi ja veisi risuparrasta vetäen mukanaan.
Aamen!
Vierailija kirjoitti:
Eläkää elämäänne ja oppikaa olemaan vähän positiivisempia. Ootte kyllä välillä tosi raskaita tässä uhriutumisessanne ja valituksessanne.
Posii posii, hymyä huuleen! Jaksaa jaksaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkää elämäänne ja oppikaa olemaan vähän positiivisempia. Ootte kyllä välillä tosi raskaita tässä uhriutumisessanne ja valituksessanne.
Posii posii, hymyä huuleen! Jaksaa jaksaa!
Ymmärrän että voi olla houkuttelevampaa piehtaroida ongelmassaan kuin tehdä sille mitään. Perin inhimillistä. Mutta ei suositeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, taasko täällä kissless virgin rünkkarit vääntää itkua kun evoluutio toimii just niinku pitää. Miten te voitte olla noin vihaisia evoluutiolle? Ette ole sopivia lisääntymään, yrittäkää nyt hyväksyä se kuten kaikki muutkin lisääntymiskelvottomat urokset eläinkunnassa hyväksyy. Evoluutio tekee työtään juuri oikein, ja tästä kiistaton todiste on se että te ette saa pllua.
En ole "kissless virgin runkkari", mikä lie se sitten onkaan, mutta ajattelin silti vastata: sinä ja kaltaisesi kiusaajat olette kaikkein vastenmielisimpiä ihmisiä. Ja yllättäen sun viestiä ei poistettu, kun v*ttuilu kohdistui oikeaan sukupuoleen.
miehet on muuten keksiny tasa-arvon
ja tässä onkin kiitos.. tyypillistä
pimpin raapijaa taas kerran..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, taasko täällä kissless virgin rünkkarit vääntää itkua kun evoluutio toimii just niinku pitää. Miten te voitte olla noin vihaisia evoluutiolle? Ette ole sopivia lisääntymään, yrittäkää nyt hyväksyä se kuten kaikki muutkin lisääntymiskelvottomat urokset eläinkunnassa hyväksyy. Evoluutio tekee työtään juuri oikein, ja tästä kiistaton todiste on se että te ette saa pllua.
En ole "kissless virgin runkkari", mikä lie se sitten onkaan, mutta ajattelin silti vastata: sinä ja kaltaisesi kiusaajat olette kaikkein vastenmielisimpiä ihmisiä. Ja yllättäen sun viestiä ei poistettu, kun v*ttuilu kohdistui oikeaan sukupuoleen.
Todennäköisemmin teitä miehiä ei ole tässä keskustelussa tarpeeksi että tulisi riittävästi ilmiantoja poistamaan kommentin. ERi.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisemmin teitä miehiä ei ole tässä keskustelussa tarpeeksi että tulisi riittävästi ilmiantoja poistamaan kommentin. ERi.
Naisethan eivät voi pyytää poistamaan törkeitä miesten haukkumisviestejä? Se siitä empaattisemmasta sukupuolesta.
Puhut pötyä. Minulla on kunnollinen, mukava, hemmotteleva mies.
Poikani, isäni ja 4 veljeäni ovat kunnollisia miehiä, joilla on kunnolliset kumppanit.
Ilmeisesti elän jossain kuplassa, kun en tunne yhtään työtöntä ihmistä. Enkä kelvottomia miehiä.
Tämä kupla Helsingissä.
Omakotitalo, jonka pihatyöt teetetään ammattilaisella myös siivooja käy.
Empatia säästetään niille jotka sen ansaitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ja kaikkialla epäkelvot miehet ovat jääneet kumppanitta. Tärkein ominaisuus on aina ollut elatuskyky. Ennen oli kätevästi sotia, jolloin muonavshvuudesta poistu tämä ylijäämä porukka.
No näin. Ulistaan että miesten kuuluu saada seksiä nuorilta näteitä tytöiltä koska biologia, mutta unohdetaan että samaan biologiaan kuuluu se että mies huolehtii laumastaan.
Ihmisurokset ovat sen verran degeneroituneet ettei laumasta huolehtiminen enää onnistu vaan vastuuta paetaan, joten naiset ovat joutuneet ottamaan ohjat omiin käsiin.
Aivan, ja samalla tuosta evoluutiobiologiaulinasta (yök) jätetään aina sujuvasti mainitsematta se kolikon toinen puoli, eli se, miten (joissakin maissa edelleen) surutta ja säälimättömästi nuoret kauniit naiset kilpailuttavat kosijoita toisiaan vastaan: se kenellä on eniten resursseja ja kirurgein avaruusleuka, saa näteimmän mimmin. Tällaisissa kulttuureissa naiset eivät säästele sanojaan siinä, jos aviomies ei tuo pöytään riittävästi, eikä sohvanpohjalla makaavia ulisijoita katsele kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Miehen rooli ei ole kapea. Se on laajempi kuin naisilla. Miehiltä odotetaan sekä tasa-arvoista osallistumista perinteisesti naisille kuuluvilla tehtäväkentillä ETTÄ lähes yksinomaan perinteisen miehen tehtäväkentän huolehtiminen (ns. miesten työt eli kunnostus- ja huoltotyöt, naisen paapominen, palvominen, kosiminen, turvallisuus (maanpuolustuksesta lähtien)
Kyllä naiset ovat valinneet rusinat pullasta näissä asioissa.
Kyllä, olet oikeassa. Varsinkin nuo tummennetut kohdat ovat ihan liian paljon miehelle.
Niin on, koska kyse ei ole tasa-arvoisesta asetelmasta, vaan siitä että miehen tulee aina liehitellä ja osoittaa arvostustaan naista kohtaan. Naisille ei tällaisia vaatimuksia kohdistu se olisi jo röyhkeää. Ei tällainen ole perusteltua nykyaikana. Kaksinaismoralismia on paljon nykyään asenteissa
No on se kauheaa että ihan JOUTUU osoittamaan arvostusta parisuhteen toista osapuolta kohtaan. Ja minä kun niin haluaisin tuntea itseni surkeaksi itsestäänselvyydeksi, jota mies ei koskaan huomioi, ei varsinkaan merkkipäivinä. /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Miehen rooli ei ole kapea. Se on laajempi kuin naisilla. Miehiltä odotetaan sekä tasa-arvoista osallistumista perinteisesti naisille kuuluvilla tehtäväkentillä ETTÄ lähes yksinomaan perinteisen miehen tehtäväkentän huolehtiminen (ns. miesten työt eli kunnostus- ja huoltotyöt, naisen paapominen, palvominen, kosiminen, turvallisuus (maanpuolustuksesta lähtien)
Kyllä naiset ovat valinneet rusinat pullasta näissä asioissa.
Kaupungissa, kerrostalossa: Mitkä miesten työt? Avainsanat huoltoyhtiö, rengasliike.
Kaikkien laitteiden korjaaminen esimerkiksi. Kyllä niitä hommia riittää, niitä ei tule huomanneeksi, kun ei itse tee.
Lisäksi mies passitetaan katsomaan, jos tapahtuu jotain epäilyttävää. Miehen tehtävä on ostaa kukkia hääpäivänä, kosia.. jne. kaikkea vanhanaikaista sössötystä.
Kenen miehen? Jokainen mies on ihan vapaa itse päättämään, millaisen naisen kanssa on halukas sitoutumaan. Ja sitoutua voi muuttamatta yhteen, jos haluaa varmistaa, ettei joudu korjaamaan laitteita ja katsomaan, jos jotain epäilyttävää tapahtuu.
Totta, mutta kyse olikin kaksinaismoralistisista asenteista, joissa monella on korjattavaa. Varsinkin naisilla. Huolto- ja kunnostustyöt ovat kaikkein eniten sukupuolittuneita töitä tilastojen mukaan. Samoin moni varmasti turvautuu mielellään miehiseen apuun ongelmitta. Se kertoo juuri tuosta etujen shoppailusta. Luulis hävettävän, mutta ei. Kaikki otetaan mitä irti saadaan.
No hei, mulla on sulle ratkaisu: pariudu jatkossa miesten kanssa, ja sitten yksissä tuumin pysyttelette visusti erossa kaiken maailman harpyijoista. Näin Pride-kuukauden lopuilla voisit hyvinkin rohkaistua lähestymään samansukupuolisia kumppaniehdokkaita.
Seurustelin pitkäaikaistyöttömän, lyhyen miehen kanssa, koska mies vaikutti aluksi kovin mukavalta ja en ole pinnallinen. Vasta kun miellyttävä käytös muuttui aggressiiviseksi, lopetin suhteen. Rahalla ja ulkonäöllä ei siis ollut asian kanssa tekemistä vaan ainoastaan luonteella.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin nuorena miehen kanssa, joka oli armeijan (keskeytti sen) jälkeen vain hengaillut. Ei tehnyt päivääkään töitä.
Hän jankutti päivästä toiseen siitä, kuinka
1. Tuet on liian pienet. Ei kuulemma ole varaa normaaliin elämään pelkillä tuilla. Ja se on yhteiskunnan vika.
2. Kuinka yhteiskunta yrittää patistaa häntä töihin. Ei kiinnostanut.
3. Kuinka hänellä on tähän täysi oikeus. Yhteiskunta syrjii häntä ja blaablaa.
Hänellä ei ollut siis aikomustakaan saada elämässään jotain aikaan, vaikuttaa asioihin tms, hän vain hengaili ja valitti, vaikka sai kaiken ilmaiseksi.
Kestin sitä jotenkin, kun itsekin opiskelin, mutta kun pääsin töihin (haluamalleni alalle) ja mies vaan jatkoi valitustaan siitä, miten yhteiskunta kyykyttää häntä, en vain jaksanut.
Maksa siinä sitten toisen paremmat sapuskat, auto, edes kylpylälomaan ei ikinä ollut rahaa. Ei kiitos. Se ei todella ollut tasa-arvoinen suhde, vaan mies halusi päästä rahapussilleni.
Ha. Nyt näitä tismalleen tällä lailla ajattelevia on kannettu putkaan liikennettä häiritsemästä, eikä vessaakaan siellä ollut puolestaan vedetty. Sortoa, sanon minä!
Vierailija kirjoitti:
No hei, mulla on sulle ratkaisu: pariudu jatkossa miesten kanssa, ja sitten yksissä tuumin pysyttelette visusti erossa kaiken maailman harpyijoista. Näin Pride-kuukauden lopuilla voisit hyvinkin rohkaistua lähestymään samansukupuolisia kumppaniehdokkaita.
Naisillehan se lesboilu tuntuu olevan luontevaa ja hyväksyttävää, mutta älä oleta että miehet alkavat yhtä herkästi homoilemaan ihan vain kokemuksien vuoksi tai siksi että olis jännää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan eivät voi pyytää poistamaan törkeitä miesten haukkumisviestejä? Se siitä empaattisemmasta sukupuolesta.
Paljonko sinulla on tapana poistattaa naisia haukkuva viestejä :D. Ja nyt rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla on tapana poistattaa naisia haukkuva viestejä :D. Ja nyt rehellisesti.
En ilmianna yleensäkään mitään viestejä, mutta aika herkästi noita naisia moittivia on näkynyt katoavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Työtön nätti/kaunis nainen kelpaa kaikille miehille ja eikä varmaan huudella "mee töihin".
Baarista yöseuraksi kelpaa totta kai, koska miehille naiset on pelkkää panoseuraa, muttei miehet halua parisuhdetta työttömän naisen kanssa.
Työtön saa enemmän rahaa yksin asuessaan kuin parisuhteessa. Itse en polta tupakkaa enkä juo alkoholia joten rahaa jää ostaa vaatteita joka kuukausi. Välillä olen myös töissä, koska ei kukaan työtön ole pelkästään kotona, työkkäri kyllä aktivoi säännöllisesti. Itse en edes haluaisi mennä enää naimisiin enkä asua miehen kanssa samassa asunnossa. Yksin asuessa on vähemmän pyykkiä ja vähemmän siivoamista. Olen taitava laittamaan ruokaa ja nautin hyvästä ruoasta sekä siististä kodista. Yhden illan juttuja en halua, seurustella voisin. Mutta mies ei ole välttämätön, kela ja työttömyyskassa hoitaa raha-asiat silloin kun ei ole töitä ja kaupasta saa miehen korvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Saan varmaan tästä turpaan mutta ei kannata kysyä naiselta mitä hän haluaa. Siis liikaa. Saat ihan paskoja vastauksia meinaan. Tämä on keljusti sanottu mutta mitä enemmän naisena olen miettinyt sitä tiettyä "makua" joka eri sukupuolista tulee niin tämä on se pohjavire. Noin esimerkkinä, mitä olen jutellut miespuolisten tuttujen kanssa niin heidän kanta on se että esim. romanttisissa suhteissa mies tietää aina mitä naisesta haluaa, nainen ei välttämättä. Heidän pointti oli se että mies tietää haluaako oikean suhteen vai pelkkää lakananheilutusta, naiset ei välttämättä ole perillä tästä. Disclaimer: se että tietää ei tarkoita ettäkö sanoisi sen suoraan. Paljon on ihmisiä joka roikkuu jossain epämääräisessä suhteessa ja jotka kuitenkin tietää tasan mikä sen suhteen arvo loppupeleissä on. Sitä ei vain sanota sille toiselle, koska suhde loppuisi siihen.
Noin yleensäkin ihan tavallisessa elämässä vaikkapa töissä olen huomannut, että miesten kanssa asiat on todella selkeitä ja ehkä turhankin kaksijakoisia ja naisten kanssa puolestaan saa koko ajan tasapainoilla erilaisten vireiden kanssa. Erityisesti naisten kanssa huomaa, että naiset on avoimempia sille, että keskustelua ohjataan ja jos sitä ohjataan sellaiseen suuntaan että he viihtyvät, saa kiitosta. Jos taas ei niin sitten ei ja ehkä selän takana haukutaan. En ymmärrä yhtään nykyajan suhtautumista naisiin ja miehiin siinä että pitää haukkua molemmat siitä että ovat vähän erilaisia joissain asioissa. Fiksu ihminen vain myöntäisi asian ja keksisi keinot hyödyntää molempia yhteisön parhaaksi. Tämähän ei tietysti monille käy koska ovat jo löytäneet sen kivan lyömäaseen eikä heillä ole mitään muuta sisältöä elämässä kuin se lyömäase.
"Pojat, valitkaa mut kun mä en oo niin kuin muut tytöt!" *silmänmuljautus*
Jotkut tykkää alistua vahvalle naiselle.