Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
661/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan vuoksi saatiin työnantajalta 3 kpl kestomaskeja ja ohjeistus oli, että jokainen pesee maskinsa sitten kotona. Saatiin mukaan myös ohjeet millaisilla pesuaineilla maskit tulee pestä, miten ja kuinka kauan niiden pitää kuivua, ym. Kyseenalaistin sitten tätä hommaa: meinaatko oikeasti, että kuljetan maskit bussilla kotiin ja saatan levittää mahdollisia bakteereja siinä samalla? maksaisimme omasta pussista sähkön, veden ja pesuaineet työnantajan antamien maskien pesuun? 

No, vastaus oli, että "luuletko sinä, että nämä maskit pestäisiin täällä työpaikalla?" Kyllä, luulin. Eipä niitä kukaan sitten vienyt kotiin pestäväksi....

Eräässä toisessa työpaikassa jouduin sanomaan esimiehelleni, että lähden kotiin koska olen kuumeessa. Vastaus oli, että: "Kyllä minäkin olen täällä töissä ollut monet kerran kuumeessa". Kyseessä oli kumminkin päiväkotityö ja siellä jos missä ne pöpöt leviää nopeasti.

Vierailija
662/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sovittu edustuslounas pomoni ja asiakkaan kanssa ravintolassa. Sairastuin aamulla, kuumetta oli yli 39 astetta ja oksensin kymmenen minuutin välein. Pomo suuttui, kun en suostunut taudista huolimatta tulemaan lounaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan vuoksi saatiin työnantajalta 3 kpl kestomaskeja ja ohjeistus oli, että jokainen pesee maskinsa sitten kotona. Saatiin mukaan myös ohjeet millaisilla pesuaineilla maskit tulee pestä, miten ja kuinka kauan niiden pitää kuivua, ym. Kyseenalaistin sitten tätä hommaa: meinaatko oikeasti, että kuljetan maskit bussilla kotiin ja saatan levittää mahdollisia bakteereja siinä samalla? maksaisimme omasta pussista sähkön, veden ja pesuaineet työnantajan antamien maskien pesuun? 

No, vastaus oli, että "luuletko sinä, että nämä maskit pestäisiin täällä työpaikalla?" Kyllä, luulin. Eipä niitä kukaan sitten vienyt kotiin pestäväksi....

Eräässä toisessa työpaikassa jouduin sanomaan esimiehelleni, että lähden kotiin koska olen kuumeessa. Vastaus oli, että: "Kyllä minäkin olen täällä töissä ollut monet kerran kuumeessa". Kyseessä oli kumminkin päiväkotityö ja siellä jos missä ne pöpöt leviää nopeasti.

Olin myös lastenhoitotyössä missä saatiin yksi kangasmaski per työntekijä. Käytin siis itse ostamia maskeja työaikana… Myös kaksi kertaa pelkäsin olevani altistunut, yksi läheinen oli saanut tartunnan ja toinen kerta olin tullut kipeeksi päivän aikana ja kun halusin mennä testiin mutta en saanut. Eli en kesken työpäivää saanut lähteä vaikka tunsin itseni kipeeksi. Jos olisi oikeasti ollut koronatartunta niin olisin sitten levitellyt sitä siellä eteenpäin. Olin kontaktissa kuitenkin n. 50-100 ihmisen kanssa yhden päivän aikana…

Vierailija
664/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun töissä ajelemaan aika paljon autolla ja esimies esitti, että maksaisin parkkeerauksen itse jos on maksullinen parkkipaikka koska "se ei ole iso raha". Parkkeerauksia tulee kuukaudessa noin 20 kertaa. Lisäksi esimies oletti, että soittelisin työpuhelut omaan piikkiin. Ihmetteli kun ei sopinut mulle.

Vierailija
665/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rappukäytävien ja taloyhtiöiden saunojen siivooja. Pomo sanoi että en siivonnut saunoja tarpeeksi hyvin ja että otetaan niiden siivous minun työnkuvasta pois, siivoan rappuja, varastoja, pesuloita vaan.

Pomo sitten ilmoitti että niin sinähän suostuit tähän että sinulta lähtee 1 työpäivä viikossa pois (tuli siis 4-päiväinen työviikko). No laskin että ihan sama, sopii se mulle sitten.

Mutta työaika oli ennen 35h viidessä päivässä. Nyt neljässä päivässä se oli 27h! Yhtäkkiä 8h lähti viikosta pois vaikka työpäivät oli 7h pituisia!

Minun viikko-ohjelmaan kuitenkin jäi parin saunan pesu ja sen poistetun päivän muita hommia oli siirretty muille päiville. En jatkanut firmassa.

Vierailija
666/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena harjoittelijana kaupassa töissä. Tein kaikki työt ne saatuani, ei mitään valittamista, mutta kerran kävi niin, että asiakas oli tiputtanut lasisia olut- tai limpsapulloja lattialle, joista osa meni rikki. Antoivat rätin käteen ja ämpärin, johon voisin kerätä nesteet lattialta. Kyselin sitten, että niin kun tuolla on lasinsiruja myös, joten voisinko saada jotkut suojakäsineet. Ei niitä kuulemma tarvita, sen kun varovasti siitä vaan. Jäi se työ tekemättä. Aika ajattelematonta vaan. Kotona voit tehdä ihan miten haluat ja vaikka ryystää suulla kaatuneen oluen lasinsirujen joukosta, mutta ei työpaikalla eikä siten, että laitat jonkun nuoren tekemään sellaista, jossa voi satuttaa itsensä.

Vierailija
667/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt on niin kiire että ruokatunnit on peruttu"

Tippui muuten välittömästi työkalut kolisten lattiaan: "Lähdenkin tästä sitten heti ruokikselle"

Ilmeisesti muutkin pitivät ruokatunnin normaalisti.

ps. tapausta ei mainittu kenenkään toimesta koskaan sen jälkeen.

Vierailija
668/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työmatkalla omalla autolla. Lähdin työpäivän päätteeksi ajamaan kotiin 300 km iltaa ja yötä vasten. Esimies ehdotti että ajomatka olisi hyvä käyttää hyödyksi joten voisimme pitää kehityskeskustelun puhelimen välityksellä.

Ja niin se pidettiin kello oli 21 kun aloitettiin ja puol 11 lopetettiin.

Tehokasta?!

Siis kestikö sulla tuon juttelun takia 13.5 tuntia ajaa 300km?

Vierailija
669/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana pitää kuulemma käydä sähköpostit läpi ja lähettää kaikki mahdollisesti tarpeellinen oikealle henkilölle.

Vierailija
670/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari kirjoitti:

Joudun töissä ajelemaan aika paljon autolla ja esimies esitti, että maksaisin parkkeerauksen itse jos on maksullinen parkkipaikka koska "se ei ole iso raha". Parkkeerauksia tulee kuukaudessa noin 20 kertaa. Lisäksi esimies oletti, että soittelisin työpuhelut omaan piikkiin. Ihmetteli kun ei sopinut mulle.

Näihin voi aina vastata, että jos se ei ole kuin pieni raha, niin sittenhän firmakin voi maksaa sen.

Vierailija
671/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt viedä omia kuulakärkikyniä," kun ne on niin kalliita." Siellä kirjoitettiin kuitenkin käsin kaikki kuitit...

Olisi pitänyt vastata puhelimeen ja mennä palvelemaan asiakkaita ruokatunnilla.

Olisi pitänyt pitää kesäloma 3-5 päivää kerrallaan niin, että ilmoitus tulee ed iltana. " näin me on aina tehty ja kyllä muutkin ( perheettömät henkilöt) on suostuneet." Juu ei.

Olisi pitänyt olla tavoitettavissa käytännössä aina vapaa-ajalla.

Tuli valitus, kun tilasin 8 kpl tuotteita, joiden hinta kaupalle oli 5 e kpl. Lisäksi ne oli sellaista tavaraa, joka aina pääsi loppumaan ennen uuden kuorman saapumista.

Tuli sanomista, kun jätin Kahvinkeittimen päälle. Siihen jäi kahvia muille työntekijöille. Kuluu kamalasti sähköä, oli se valituksen syy..

Pomo loukkaantui, kun kerroin hänen puolisolleen, että hän yrittää joka mutkassa lähennellä/halata/hieroa hartioita, eikä kehotuksesta huolimatta lopeta. 🙄

Nämä kaikki tapahtui samassa pienessä kaupassa. Yök.

Ylityökorvauksia ei tunnettu tässä firmassa.

Aikaa tästä on n 10 vuotta. Otin joo loparit, enkä enää koskaan mennyt sinne asiakkaaksikaan.

Vierailija
672/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikaan liittyvä...

Taukotiloissa/pukuhuoneissa ei saa oleilla 15 minuutin ylittävää aikaa, taukotiloissa oma oleskeluaika pitää myös merkitä ihan tätä varten perustettuun vihkoseen ("merkitse totuudenmukaisesti, älä kaunistele asiaa vaikka olisit ollut tauolla yli 15min"), henkilökunnan tilojen seinille on myös teippailtu lappusia joissa luetellaan vastaavia toimintaohjeita mm. työkavereiden kanssa keskusteleminen niin minimiin kuin mahdollista ynnä muuta shaibaa!

Tämän lisäksi iso työyhteisö, maskipakko on työpaikalla toki MUTTA pomo on niin pihi ettei pidä lafkan ilmastointia päällä joten fyysisempää hommaa tekevillä on todella todella tukalaa näillä helteillä ja varsinkin se hiestä kastunut maski päällä.

Jopa asiakkaat ihmettelevät sisään tullessaan että onpas täällä kuuma.

Harjun T??

Ei. Samaan alaan liittyvä paikka kylläkin.

Vierailija
673/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malliesimerkki siitä, miten kauppa/kauppias oyrkii riistämään.[/quote]

Malliesimerkki kusipäisyydestä.  Henkilöstä, jolle pikkupomous on noussut päähän. 

Vierailija
674/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sovittu edustuslounas pomoni ja asiakkaan kanssa ravintolassa. Sairastuin aamulla, kuumetta oli yli 39 astetta ja oksensin kymmenen minuutin välein. Pomo suuttui, kun en suostunut taudista huolimatta tulemaan lounaalle.

Äly hoi älä jätä

Vierailija
675/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tultaisiin joka sunnuntai palaveriin, kun pulju on kiinni ja siten kaikilla vapaapäivä ja toisin sanoen aikaa. Ilman palkkaa tietenkin, kun eihän se oo työpäivä vaan kaikkien meidän hyväksi, kun kehitetään yritystä ja niin ollen säilytetään työpaikkamme. Ei tultu ilmaiseksi eikä sen myötä löytynyt tarvetta palavereille. En jäänyt kovin pitkäksi aikaa seuraamaan säilyykö mun työ vai ei.

Vierailija
676/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuokratyöfirman kautta eräässä henkilöstöruokalassa, aluksi kaikki vaikutti hyvältä, olisi pitänyt arvata ettei niin ole.

Käytin tiskatessa hanskoja suojana, pomo oli hommannut jotain ö-luokan hanskoja, jotka hajosivat pienestäkin. Tästähän syystä minä niitä tietenkin varastin kotiin ”ehjänä” kun varastot hupenivat.

Työkavereiden kanssa ei olisi saanut puhua mitään muuta kuin työasiaa, nauramisesta puhumattakaan. Pomo tuli joskus sanomaan kun taukoa pidimme että ”mitäs täällä vain seisoskellaan, töihin siitä”. Välillä raivosi keittiössä niin, että kuului ruokasalin puolelle.

Lopetin lääkärin kehotuksesta työt, kun käsieni iho ei enää ko. työtä kestänyt, sehän oli pomon mielestä täysin mahdotonta vaan ihon kuoriutuminen johtui vapaa-ajalla tekemistäni timanttitöistä.

Vierailija
677/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektissa paljastui iso ongelma jonka korjaaminen vaati paljon työtä ja haittaisi asiakkaita koko ajan. Projektissa oli mukana myös yrityksen osakkaita jotka jäivät työpäivän jälkeen korjaamaan virhettä. Projektipäällikkö oli vihainen, kun tavalliset työntekijät eivät jääneet heidän kanssaan talkoisiin vaan lähtivät kotiin kun työaika loppui.

Ymmärrän että yrityksestä osan omistavat venyttävät päivää, kun hehän saavat korvauksen osinkoina ja omistuksensa arvon kasvuna jos firma menestyy. Mutta tavalliselle työntekijälle on maksettava korvaus lisineen jos heidän haluaa tekevän enemmän töitä kun on sovittu.

Vierailija
678/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairastunut ja siitä olin saanut sairaslomalapun. Työnantaja kysyi kuinka sairas olin ja  että "voisinko tulla vähän kevyempiin töihin"

Vierailija
679/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhheijakkaa kirjoitti:

Olisi pitänyt viedä omia kuulakärkikyniä," kun ne on niin kalliita." Siellä kirjoitettiin kuitenkin käsin kaikki kuitit...

Olisi pitänyt vastata puhelimeen ja mennä palvelemaan asiakkaita ruokatunnilla.

Olisi pitänyt pitää kesäloma 3-5 päivää kerrallaan niin, että ilmoitus tulee ed iltana. " näin me on aina tehty ja kyllä muutkin ( perheettömät henkilöt) on suostuneet." Juu ei.

Olisi pitänyt olla tavoitettavissa käytännössä aina vapaa-ajalla.

Tuli valitus, kun tilasin 8 kpl tuotteita, joiden hinta kaupalle oli 5 e kpl. Lisäksi ne oli sellaista tavaraa, joka aina pääsi loppumaan ennen uuden kuorman saapumista.

Tuli sanomista, kun jätin Kahvinkeittimen päälle. Siihen jäi kahvia muille työntekijöille. Kuluu kamalasti sähköä, oli se valituksen syy..

Pomo loukkaantui, kun kerroin hänen puolisolleen, että hän yrittää joka mutkassa lähennellä/halata/hieroa hartioita, eikä kehotuksesta huolimatta lopeta. 🙄

Nämä kaikki tapahtui samassa pienessä kaupassa. Yök.

Ylityökorvauksia ei tunnettu tässä firmassa.

Aikaa tästä on n 10 vuotta. Otin joo loparit, enkä enää koskaan mennyt sinne asiakkaaksikaan.

Yllättävää ollut kaupan alalla huomata tuo että kuinka vähän kauppiaat ja yrittäjät oikeasti välittää siitä onko heillä asiakkaita vai ei. Jokainen työntekijähän on asiakas yrittäjälle (siis kaupanalalla) mutta siitä huolimatta ne muut asiakkaat saa yleensä paremman palvelun/alennuksen kuin se työsuhteessa oleva asiakas. Olin kerran pienessä yrityksessä muutaman vuoden töissä. Yrittäjällä oli monenlaisia kampanjoita asiakkaille, siis alekampanjoita, mutta meille työsuhteessa oleville ei voinut antaa minkäänlaista henkilökunta-alennusta. Kerran sitä kysyttiin ja vastaus oli "ostakaa vaan, katsotaan sitten sitä alennusta". Niin milloin? Kaikkihan maksettiin käteisellä heti eikä millekään tilille. Ilmoitin sitten etten osta tästä yrityksestä mitään, vaan kilpailijalta. Menettivät satoja euroja, isoja rahoja pienelle yritykselle. Lähdin lopulta kävelemään koko työpaikasta. Palkkasivat minulle apulaisen samalla tuntipalkalla kuin minulle maksettiin. Minulla oli vastuu myymälästä, perehdytin uuden työntekijän ja tämä uusi työntekijä vähät välitti miten työnsä teki ja narisi ja kitisi koko ajan siitä kuinka huono palkka hänellä on :D Samaisessa työpaikassa pyysin yrittäjää tekemään tarjouksen eräästä kalliimmasta tuotteesta, pyysin kolme kertaa. Koskaan ei tehnyt sitä, tiuski vaan että minkälainen se pitää olla, vaikka hyvin tiesi minkälainen. En kysellyt enempää, ostin kilpailijalta, maksoi 1000€. Kun yrittäjä tästä kuuli, kysyi pettyneenä "Miksi et ostanut meiltä?". Miksiköhän?

Vierailija
680/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli monessa it-alan yrityksessä tuttu käytäntö, eli liukuvat työajat. Aamuvirkut tulivat töihin jo kuuden aikaan ja myöhäisemmät 10 tienoilla. Tämän ansiosta toimistolla oli myös päivystys 6-18 mitä asiakkaat kiittelivät. Esimies ja yrityksen omistaja tuli toimistolle usein vasta puolenpäivän jälkeen. Yhtäkkiä ilmoitettiin että työaikamme on jatkossa 9-17, ei joustoa eikä poikkeuksia. Paitsi esimies tuli edelleen puoliltapäivin ja tilasi kellokorttilaitteen jotta pystyi valvomaan että tulimme varmasti kello 9.00 töihin.

En tiedä oliko sinänsä kohtuutonta, koska onhan työnantajalla oikeus määrätä työajat. Mutta koin että meiltä vietiin yksi etu pois yksipuolisella päätöksellä. Lääkärissä käynti ja muut asioiden hoidot vaikeutuivat merkittävästi kun piti ottaa palkaton vapaapäivä niitä varten. Kohtuutonta oli ehkä se, että ongelmien tullessa esimies oli yllättynyt kun kaikki lähtivät kello 17.00 ovesta ulos ja jättivät hänet yksin selviämään kaatuneiden järjestelmien kanssa. Taisi tulla yllätyksenä että jousto ei toimikaan vain yhteen suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi