Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
61/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli työpaikalla, jossa hänen osastollaan (pieni osasto, kourallinen työntekijöitä) töitä oli välillä enemmän, välillä vähemmän. Kerran, kun töitä oli vähemmän, naapuriosastolta tuli joku pikkupomo vaahtoamaan, että kaverin osaston työntekijöiden täytyisi mennä ulos parkkipaikkaa hiekoittamaan, kun oli niin liukasta. Että tekisivät edes jotain palkkansa eteen. Mitkään ulkohommat ei kuuluneet ko. osaston toimintaan, ihan sisätöistä oli kyse. Eikä se kuulunut tippaakaan tuolle vieraalle pikkupomolle, että mitä kaverin osastolla tapahtui ja tehtiin töitä.

Voi että, minä olisin mennyt mielelläni, mutta minäpä en tykkääkään mistään sisällä istuskelusta.

Vierailija
62/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi firman omistajista pokkana ehdotti työaikapankkia, jossa ylityöt pidettäisiin tunti tunnista vapaana. Ihmetteli kun ketään ei kiinnostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kiinteä kk-palkka, olen alihankkijan kautta firmassa x. Laskutusperusteet muuttuivat, työstä saatava palkka olisi laskenut roimasti ja erotus olisi maksettu matkakorvauksena. Koronan myötä meillä yleistyi etätyöt, eli käytännössä etäpäiviltä ei matkakorvausta saisi ja päivästä saatava korvaus olisi ollut tyyliin puolet normaalista. Sain onneksi itse valita ja sain pidettyä vanhan palkkasysteemin. Jos uuteen olisi siirrytty, olisin menettänyt myös eläkekertymää, äitiyspäivärahaa, työttömyyskorvausta suuren summan (jos/kun jään äitiyslomalle tai työttömäksi). Aika huono diili, vai mitä? Ja puhutaan insinööreistä

Tätä myös veronkierroksi kutsutaan:D

Vierailija
64/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla hiljaa esimiesten valehtelusta ja olla muutenkin sanomasta mistään mitään, vaikka olisi kehitysidea. En ymmärrä tai ymmärrän aika paljonkin eli kaiken tarkoituksen tässä ymmärrän.

Vierailija
65/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä nyt niitä " avoimia" työpaikkoja? Taidan jatkaa työttömyyttä.

Vierailija
66/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies ehdotti, että kävelisin huonokuntoisen vanhuksen kanssa 2 km kylille ja takaisin 25 asteen helteessä. Se on sitä viriketoimintaa.

Vierailija
67/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulemma liian tarkka työssäni. Aikaa kului liikaa. Ihmettelen vaan, miten se sitten säästäisi aikaa kun olisi silleen epätarkka vaikkapa juuri kirjanpitoon menevien tositteiden kanssa. Koska kirjanpito lähettäisi virheelliset bumerangina takaisin. Tämä siis ennen kuin laskut käsiteltiin tietokoneella.

Vierailija
68/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiseltä ammatiltani olen parturi-kampaaja. Olin töissä yrittäjällä, joka määräsi, että naisten hiustenvärjäyksen välissä pitää aina ottaa miesasiakas parturin puolella, ettei mene työaikaa istuskeluun. Aivan naurettavaa! Jos jollain on hiusväri laitettu, niin kyllä se asiakas 100% varmasti haluaa, että kampaaja ehtii sen pesemään juuri silloin kun vaikutusaika on kulunut, eikä vartin päästä. Minähän en parturiasuakkaita sen mukaan valitse, millaiset hiukset on. Tuo systeemihän käytännössä tarkoitti, että ok, hiusväri vaikutusaikana voi ottaa jonkun harvahiuksisen papparaisen tai koneleikkauksen, mutta muita ei ehdi.

Vierailija
69/1462 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamossa piti myös tehdä shampoiden inventaario kerran kuussa. Mikä järki? Siinä meni tunti, pari niitä pulloja laskiessa ja merkitessä. Ihan älyvapaa systeemi. Kun ehdotin, että inventoidaan vain kerran vuodessa ja merkitään ylös kaikki myynnit, käyttöön avatut pullot ja tilaukset silloin kun ne tehdään, sain pelkät naurut.

Vierailija
70/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se puhelimen selaaminen ja tee työsi, uskomatonta mutta tällaisiakin työnantajia on.

Vierailija
71/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja pitää kirjaa siitä kauanko olen taukojen aikana ilman maskia. Maskin saa ottaa siis pois vain silloin kun syön tai juon ja tämä käytäntö edelleen vaikka olen rokotettu. Työn antajan mielestä minun ei tulisi matkustaa loman aikana ja jos matkustan minun tulisi sopia siitä työn antajan kanssa vaikka siis kyseessä minun vapaa aika.

Vierailija
72/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkalla kävi huonosti, joten soitin töihin ja kerroin olevani sairaalassa ja joutumassa piakkoin leikkaukseen. Tiedossa olisi monen viikon sairausloma. Olin aikamoisissa kipulääkkeissä jo. Pari tuntia puhelun jälkeen pomoni ilmestyi sairaalasänkyni viereen kynä ja paperi kourassa tarkoituksenaan saada minut allekirjoittamaan irtisanoutumiseni. Naapurisängyn potilas kuunteli uskomatta korviaan ja lopulta nosti metelin.

Tästä on melkein kolmekymmentä vuotta aikaa. Tuolloin ei soiteltu lehtiin pikkuasioista, mutta tämä saattaisi nykyisin olla uutisen aihe.

Laitapa mieluummin oma tarina, jos sinulla sellainen on. Alkuperäinen kertoja kertoi tämän tarinan "Härskejä odotuksia ja vaatimuksia"-ketjussa vuosia sitten, ja siinä versiossa työnantaja soitti kirjoittajalle heräämöön yrittäen saada kirjoittajaa irtisanoutumaan heti puhelimessa. Vieruskaveri oli kuullut puhelun ja kysyi tästä jälkeenpäin kirjoittajalta, ei nostanut meteliä.

Vierailija
73/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudun työpaikkakiusaamisen takia. Esimiehellä oli pokkaa ehdottaa, että voisin rekrytoida itselleni seuraajan. (Kukaan muukaan tavis-työntekijä ei rekrytoinut ketään)

Vierailija
74/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä linkki: https://www.vauva.fi/keskustelu/2571963/harskeja_odotuksia_ja_vaatimuks…

Ja alkuperäinen tarina:

"Tuosta muistui mieleen pomoni parikymmenen vuoden takaa. Jouduin aivan yhtäkkiä leikkaukseen, ja ensimmäinen puhelinsoitto tuli, kun olin tokkurassa vielä selviämässä nukutuksesta. Kun melko pitkä puhelu oli ohi, huonekaverini kysyi minulta järkyttyneen oloisena, oliko hän ymmärtänyt keskustelun oikein: pomoni oli sitkeästi ja lopulta uhkailemalla yrittänyt saada minut sanomaan itseni irti heti puhelimessa, mutta minä en ollut saanut muminaa enempää ulos suustani, joten juoni ei onnistunut. Niinhän se oli mennyt. Lähdin kyllä tuosta hirveimmästä koskaan näkemästäni työpaikasta heti löydettyäni uuden, koska halusin pomosta eroon vielä enemmän kuin pomo eroon minusta."

(P.s. pahoittelen edellisen viestin virhettä, tarkoitin kirjoittajalla kertojaa).

Vierailija
75/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka maksetaan 37.5 tunnista/ viikko mutta käytännössä se tarkoittaa n. 50 tuntia töitä/ viikko, ilman ruokataukoa. Joo-o.

Työnantaja siis ehdotti tällaista, ja suostuit?

Vierailija
76/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin baarimikkona eräässä ravintolassa, joka myytiin uusille omistajille. Jotka eivät ymmärtäneet ravintolan pyörittämisestä tuon taivaallista, mm. lisien maksaminen oli kovin utopistinen ajatus. Muutaman viikon sisään koko vanha henkilökunta lähti, ravintolapäällikkö ensimmäisenä. Uusi omistaja keksi, että minusta tulisi "shift leader" (siis ihan oikeasti, ei vuoro- tai ravintolapäällikkö, vaan shift leader) joka sitten käytännössä tekisi kaiken (työvuorolistat, tilaukset, inventaariot, siivouksen [koska siivouksesta ostopalveluna luovuttiin heti, koska se maksaa..] unohtamatta tietenkään sitä suorittava vuoroa, eli tarjoilemista, baarin pyörittämistä jne. Myös "samalla voisit autella keittiössä, niin pärjätään yhdellä kokilla" ja "kyllähän siinä ehtii hoitaa salin samalla." Ja palkassa tämä ei tietenkään näkyisi, koska "shift leader" ei ole sama asia kuin TESsissä mainitut vuoro- tai ravintolapäälliköt.

Lähdin samalla oven avauksella sen ravintolapäällikön imussa. Paikka meni kiinni parin kuukauden päästä.

Vierailija
77/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä pitäis tehrä! Ihan pokkana tuli sanomaa...

varmasti nauroitte makeasti tuon lauseen jälkeen. kaiketi vastasit että pitää lähteä paskalle.

Vierailija
78/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa pakotettiin tekemään ylitöitä x tuntia viikon aikana. Tieto tuli aina sähköpostilla joka ikinen viikko maanantaisin. Viesti oli kirjoitettu käskyttävään sävyyn.

Soitin liittoon ja liitosta olivat yhteydessä työnantajaan. Minä sen jälkeen puhutteluun (saivat jostain tietoa ilmiantajasta) jossa asiasta keskusteltiin. Nuo sähköpostit olivat kuulemma pyyntöjä eikä määräyksiä. Sanoin, että kannattaa varmaan sitten jatkossa kirjoittaa oikein. Lopuksi minulle tokaistiin ettei tästä ilmiannosta tule minulle seuraamuksia.

Oli siellä muitakin kierouksia ja epäoikeudenmukaisuuksia. Vapaita esim jaettiin pärstän mukaan.

Vierailija
79/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaamossa piti myös tehdä shampoiden inventaario kerran kuussa. Mikä järki? Siinä meni tunti, pari niitä pulloja laskiessa ja merkitessä. Ihan älyvapaa systeemi. Kun ehdotin, että inventoidaan vain kerran vuodessa ja merkitään ylös kaikki myynnit, käyttöön avatut pullot ja tilaukset silloin kun ne tehdään, sain pelkät naurut.

Tunti pari inventointiin? Mitä nyt noita kampaamoita olen nähnyt 50v aikana niin sen pullomäärän laskee vartissa, jos ovat järjestyksessä merkeittäin. Oli naurussa pitelemistä kun oma kampaajani sanoi pitäneensä ovet kiinni pari päivää inventoinnin vuoksi. Oli kuulemma niin iso urakka 😄. Itse kun on ollut isossa marketissa inventoimassa niin parissa tunnissa on koko marketti inventoitu ja tuotteita hieman enemmän, toki työntekijöitäkin. Pörssiyrityksissä inventoidaan myös viikoittain ja samalla palvellaan asiakkaat eli työn lomassa ja työlle on aikaa pari tuntia. Jos myöhästyy, tämän viikon inventoitavat lisätään ensi viikon inventointiin, joten parempi ehtiä.

Vierailija
80/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kiinteä kk-palkka, olen alihankkijan kautta firmassa x. Laskutusperusteet muuttuivat, työstä saatava palkka olisi laskenut roimasti ja erotus olisi maksettu matkakorvauksena. Koronan myötä meillä yleistyi etätyöt, eli käytännössä etäpäiviltä ei matkakorvausta saisi ja päivästä saatava korvaus olisi ollut tyyliin puolet normaalista. Sain onneksi itse valita ja sain pidettyä vanhan palkkasysteemin. Jos uuteen olisi siirrytty, olisin menettänyt myös eläkekertymää, äitiyspäivärahaa, työttömyyskorvausta suuren summan (jos/kun jään äitiyslomalle tai työttömäksi). Aika huono diili, vai mitä? Ja puhutaan insinööreistä

"Tyyliin..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä