Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
101/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kaupassa töissä ollessa työvuoro alkoi klo 9 ja sitä ennen piti olla tullut töihin, pukea työvaatteet päälle, laskea kassa, käynnistää koneet ym. Siihen kaikkeen aamutoimeen meni omaa aikaa 20-30min. Ja sama illalla, työvuoro päättyi saman aikaan kun ovet meni kiinni klo 17 ja parhaillaan asiakkaita oli vielä jonossa ja kassa piti laskea, kuljettaa yösäilöön, siivota ym. Taukoja ei ollut, eikä vessassa saanut käydä työaikana. Napisin ettei käy mutta ei muutosta. Ilmoitin jopa palkanlaskentafirmaan aina 9h työajan mutta vain 8h palkka maksettiin. Sunnuntaitöistä jos 8h teki niin sai yhden arkivapaan vaihtokauppana, ei siis palkkaa eikä tuplia. Tätä jatkui monta vuotta, muistaakseni ainakin 3-5. Jossain vaiheessa kyllästyin ja aloin tulla töihin vain 5min ennen jotta sain vaatteet vaihdettua ja käynnistelin koneet ym työajalla ja asiakkaat joutui odottamaan. Kolme päivää kun oli noin tehty niin työnantaja irtisanoi ilman irtisanomisaikaa. Ois pitänyt haastaa oikeuteen, mutta nuorena en uskaltanut. Pari päivää myöhemmin oli uusi nuori samassa kaupassa samassa tilanteessa.

Vierailija
102/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaisuus:

"Kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille!" - täti itse pihisteli jokaisen työntekijän palkasta ja jäi tästä kiinni.

"Työvuoroissa pitää joustaa tai hankitaan tilalle joku joka joustaa!" - ilmoitti heti alkuun että mistään ylitöistä hän ei maksa.

Työnkuvani laajeni ja sain vastuutehtäviä kuulemma "puoli vuotta saat harjoitella" ennen kuin palkka muuttuu.

"Puhelimen käyttö/lehtien luku työajalla kielletty" mutta itse niin teki. Okei, olihan hän yrittäjä ja paikan omistaja, mutta nuoria kun halusi halvalla palkata, niin toimisi esimerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

cybershopin kiusaamis kamppanja

olin cybershopin omistajalla töissä

kun olin ollut vuoden töissä.hän kertoi :sinulle on kertynyt vuosilomaa 1 päivä joka kuukaudelta.

Soitin liittoon ja ei se niin ollut.

Omistaja sanoi: ettei muistanut oikein.

koska olin vetänyt liiton mukaan

omistajan silloinen miesystävä sanoi

Tiedän et poikaystäväsi soittaa bändissä.Tunnen ihmisiä.Järjestän niin että eivät saa koskaan keikkoja.

Onneks valehteli..bändin pojat nauroi koko jutulle

Vierailija
104/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaisuus:

"Kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille!" - täti itse pihisteli jokaisen työntekijän palkasta ja jäi tästä kiinni.

"Työvuoroissa pitää joustaa tai hankitaan tilalle joku joka joustaa!" - ilmoitti heti alkuun että mistään ylitöistä hän ei maksa.

Työnkuvani laajeni ja sain vastuutehtäviä kuulemma "puoli vuotta saat harjoitella" ennen kuin palkka muuttuu.

"Puhelimen käyttö/lehtien luku työajalla kielletty" mutta itse niin teki. Okei, olihan hän yrittäjä ja paikan omistaja, mutta nuoria kun halusi halvalla palkata, niin toimisi esimerkkinä.

Oliko cyberin omistaja?

Saitko 1 päivän lomaa per kuukausi?

Vierailija
105/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaisuus:

Oliko cyberin omistaja?

Saitko 1 päivän lomaa per kuukausi?

Ei ollut, eri ala

Vierailija
106/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies haukkui minut ammattitaidottomaksi ja osaamattomaksi. Ei osannut perustella väitteitään, vaan "oli kuullut tämmöistä palautetta".

Yksi kaunis päivä talutti oppisopimusopiskelijan eteeni, kysyi että perehdytätkö ja yritti lyödä oman pepun toimiston penkkiin.

Olin nuori ja kiltti, mutta kysäisin, että muistatko mitä sä sanoit mulle. Että perehdyttää itse vaan.

Kahvilassa:

Sain oksennustaudin ja tavaraa lensi molemmista päistä. Omistaja vihaisena: "no kai sä tulet nyt huomenna töihin kuitenkin?!!"

Vierailija
107/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kaupassa töissä ollessa työvuoro alkoi klo 9 ja sitä ennen piti olla tullut töihin, pukea työvaatteet päälle, laskea kassa, käynnistää koneet ym. Siihen kaikkeen aamutoimeen meni omaa aikaa 20-30min. Ja sama illalla, työvuoro päättyi saman aikaan kun ovet meni kiinni klo 17 ja parhaillaan asiakkaita oli vielä jonossa ja kassa piti laskea, kuljettaa yösäilöön, siivota ym. Taukoja ei ollut, eikä vessassa saanut käydä työaikana. Napisin ettei käy mutta ei muutosta. Ilmoitin jopa palkanlaskentafirmaan aina 9h työajan mutta vain 8h palkka maksettiin. Sunnuntaitöistä jos 8h teki niin sai yhden arkivapaan vaihtokauppana, ei siis palkkaa eikä tuplia. Tätä jatkui monta vuotta, muistaakseni ainakin 3-5. Jossain vaiheessa kyllästyin ja aloin tulla töihin vain 5min ennen jotta sain vaatteet vaihdettua ja käynnistelin koneet ym työajalla ja asiakkaat joutui odottamaan. Kolme päivää kun oli noin tehty niin työnantaja irtisanoi ilman irtisanomisaikaa. Ois pitänyt haastaa oikeuteen, mutta nuorena en uskaltanut. Pari päivää myöhemmin oli uusi nuori samassa kaupassa samassa tilanteessa.

Aikalailla sama mulla. Alkuvalmistelut olisi pitänyt tehdä omalla ajalla ja palkka alkaa juosta vasta, kun kioskin ovet aukeaa!

Vierailija
108/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut mikään ehdotus, sain tästä suullisen huomautuksen.

Olin nitonut kolme paperia yhteen ja mapittanut ne. (Siinä firmassa rakastettiin paperinpyöritystä) Työnantaja kertoi, että oli hyvän hyvyyttään korjannut työnjälkeni ja uudelleennitonut paperit, koska minun jäljiltäni ne olivat olleet vinossa.

Samassa paikassa piti perustella, miksi tarvitsi uuden kuulakärkikynä...

Onpa outoa.

Vierailija
109/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani ovet avattiin asiakkaille yhdeksältä ja silloin alkoi myös palkka juoksemaan. Kerran tuli palautetta asiakkaalta että miksei kukaan avannut hänelle ovea kahdeksalta. Tästä pomo keksi että minä tulisin joka päivä töihin kahdeksaksi varmuuden vuoksi. Palkkaa en saisi kahdeksan ja yhdeksän väliltä, mutta olisin paikalla aikaisia asiakkaita varten. En suostunut.

Vierailija
110/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin koeajalla tuolta ja yrittäjä kysyi, että kirjoitetaanko työtodistukseen, että "olen itse irtisanoutunut vai että tämä oli koeaikapurku".

Vastasin, että kyllä mä nyt taisin ennättää ihan itse irtisanoutua..

Toi on kyllä ihan normaali ja ystävällinenkin kysymys työnantajalta, koska omasta irtisanoutumisesta tulee karenssit työttömyyskorvauksiin, mutta koeaikapurusta ei, eli jos ei ollut uutta paikkaa valmiina, niin olisi kannattanut miettiä.

Vierailija
111/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakorvauksista maksettaisiin vain puolet, koska on niin pitkä matka

Vierailija
112/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keikkahommissa asiakkaan tiloissa tekemässä töitäni, jonka suorittamisen vaatimuksena oli olla asiakkaan tiloissa. Työnantaja piti puhuttelun, että pitäisi olla enemmän omalla työpaikalla, koska muuten hän ei tiedä tekeekö kukaan mitään ja tuleeko edes töihin

Vierailija
113/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylitöitä teetetään tunti/tunnista eli saa pitää sitten joskus vapaata kun se työnantajalle sopii. Moni unohtaa, että ylityöt on täysin vapaaehtoisia.

Se juju onkin siinä, että ei käytetä sanaa ylityö vaan se on liukumaa. Työehtosopimuksissa aletaan luopua ylitöistä ja korvata se liukumalla, jossa vapaan saa tunti tunnista. Näin on Tilitoimistoalan tessistä ja jokainen tietänee, että varsinkin tilinpäätösaikaan työpäivät ovat pitkiä. Plussaliukumaa saa olla lähes koko kuukauden työtuntimäärän verran ja työpäivien pituus olla 13 tuntia. Tuon sopimuksen on sanellut ihan täysin työnantajataho.

Vierailija
114/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tes:iin tuli uusi ehto että kesäloman alle ei saa jäädä kuukauden viikonloppuvapaa. Oli siis yksi ainut viikonloppu kuussa vapaata normaaliaikana. Pomot pakotti meidät työntekijät luopumaan tuosta saadusta etuudesta. Kukaan ei uskaltanut potkujen pelossa kieltäytyä.

Vierailija
115/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies soitteli arkivapailla ja, mikäli vastasin hän pakotti töihin syyllistämällä, paniostamalla ja huutamalla. Toisinaan huijasi ja lupasi ylityökorvaukset. Näitä ei ikinä maksettu. Lopulta en enää vastannut vapaa-ajalla hänen puheluihin enkä mennyt töihin.

Mikäli iltavuorolainen sairastui, esimies kiristi, etten pääse kotiin ennen kuin hommaan jostain sijaisen. Niinpä tein usein 14 h päiviä. Tähän ei auttanut mikään, kun paikkaa ei voinut jättää ilman työntekijää. (oli aina auki)

Esimies soitteli ja painosti töihin, kun lapsi oli sairas. Hankin ihan aina lääkärintodistuksen, koska tuntui, ettei hän usko minua. 

Esimies pakotti tekemään työpaikalla suursiivouksen.  Emme olleet alan ammattilaisia. Satutin käteni ja sain huudot, kun menin näyttämään sitä työterveyteen. 

Esimies ehdotti, että voin ostaa työpaikalle materiaaleja, joita työssä tarvitaan ja lähteä sitten 10 min aiemmin kotiin. En ostanut. 

Vierailija
116/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naurettavaa, vaan törkeää: minut irtisanottiin tuot. ja tal. syistä tammikuussa. Työnantaja ehdotti, että pitäisin vuosilomani irtisanomisaikana. Mukana oli "taustatukena" hänen lakia opiskeleva tyttärensä. Oli vuosilomalaki jäänyt opiskelematta!

Myöhemmin vuosia myöhemmin huomasin, että työeläkeotteeltani puuttui 9 kuukauden jakso. Siis keskeltä tuota työsuhdetta.  Asiaa korjatessani minulta kysyttiin, olinko ollut äitiyslomalla. En minä, vaan yksi vastaanoton lääkäreistä! Oli avustajankin palkka jäänyt ilmoittamatta työeläkesysteemiin.

Sinulla ne lait on jääneet lukematta. Työnantaja todella voi määrätä työntekijän pitämään vuosilomat irtisanomisaikana. Siis jos niitä koskeva lomakausi on käynnissä. Seuraavan vuoden lomakaudelle kertyneitä lomia sen sijaan ei voi pitää pois etukäteen.

Et sitten tuota tammikuuta huomannut?

Vierailija
117/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin osa-aikaisena kioskilla, minulla oli samalla toinenkin työ. Kiskan omistaja pyysi ihan pokkana, että lopettaisin toisen hommani, jotta hän saa pitää minut varalla. Töitä oli kerran viikossa, aina eri aikaan ja vuorot ilmoitettiin edellisen viikon lopussa. Jouduin melkein joka viikko tappelemaan, kun olin jo ehtinyt sopia päällekkäisen vuoron toisen työpaikan kanssa. Yritin ehdottaa vuorolistojen tekemistä ajoissa (lain mukaisesti) tai että saan tehdä joka viikko jonkun kiinteän vuoron. Ei sopinut, joten lopetin.

Vierailija
118/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa ei voi kuin ihmetellä mihin kaikkeen ihmiset suostuu! Pitäkää kiinni oikeuksista tai vaihtakaa työpaikkaa 👍

Vierailija
119/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerroin en ole ikinä tehnyt tuollaisia töitä, pomo sanoi se on vain hyvä asia, ei ole piintyneitä tapoja kuten vanhoilla muijilla.

Tai toisessa työpaikassa, tulin aina ekana työpaikalle koska bussin aikataulu.

Eräänä päivänä pomoni sanoi olet tehnyt liikatunteja, palkassa se ei näy, mutta sun on otettava kolme vapaapäivää.

Kyllä se sopi mulle.

Vierailija
120/1462 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työssä ei ollut töitä hetkeenja mulla oli lomapäiviä niin esari ehdotti että otanko lomapäivän niin ei tarvitse tulla töihin. Sanoin että haluan lomat rahana.

Yhdessä paikassa esimies sanoi kahden viikon jälkeen, voitko irtisanoutua. Sanoin että en, mulla on 8 kk soppari ja olen loppuun asti. Lopussa mun ei tarvinut tehdä muuta ku käydä kääntymässä ja palkka juoksi

Eräässä paikassa vikana työpäivänä esimies ehdotti että voinko tiskata tiskit. Sanoin että nuo eivät ole minun tiskejä. Hän sanoi voit silti tiskata. Tokaisin siihen: Hei nyt on mun tauko en tiskaa yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän