Onko muita työäitejä, joiden mies ei siivoa eikä tee ruokaa, ei pese pyykkiä, ei tiskaa?
Kommentit (25)
ja kyllä kiukuttaa... Mitäs tehtäis asialle?
ovista vastaa ja lattiat olisi tahmassa. Väistelee sujuvasti romukasoja ja on sitä mieltä että turha siivota kun kohta taas on sekaista...
Pyytäessä saattaa joskus esim. laittaa pyykit pesukoneesta kuivausrumpuun, tyhjentää tai täyttää tiskarin, imuroida. Pihatöitä tekee kyllä eli leikkaa nurmikkoa lähinnä, korjaa auton ja hoitaa muutkin huoltotyöt.
Onneksi lapset alkaa olla jo kohta molemmat kouluikäisiä niin voin heitä ottaa kotitöihin mukaan. Oli kyllä rankkaa silloin kun lapset oli leikki-ikäisiä ja pitkien työpäivien jälkeen tein lähes aina kaiken yksin. Esim. ruokaa mieheni ei tee ikinä. Mieluummin käy Kotipizzassa hakemassa jotain valmista.
...mies hoitaa oman osuutensa kustantamalla meille siivoojan.
Mutta en oikeastaan oletakaan. On yrittäjä ja työpäivät on oikeastaan aina yli 12 tuntisia. Varsinaisen työpäivän jälkeen hoitaa sitten vielä laskutusta ja muita paperitöitä. Silloin harvoin kun on kotona, niin katsoo kyllä mielellään lapsia sillä välin kun itse siivoan ja teen muita kotitöitä. Mies myös antaa mulle omaa aikaa. Usein kun tulee töistä, ottaa heti lapset mukaansa ja lähtee jonnekin ja minä saan levätä, harrastaa tai sitten tehdä rauhassa niitä kotitöitä. Kerran-pari viikossa vähintään saan pari tuntia aikaa ilman lapsia.
Joskus kun valitin kotityöväsymystäni, niin meilläkin mies ehdotti siivoojaa. Vierastan kuitenkin kovin ajatusta vieraasta ihmisestä meillä siivoamassa. Ja minusta se tavaroiden järjestäminen on kaikkein työläintä ja samalla kovin vaikeaa ulkopuolisen tehdä! Imurointi käy aika suitsait sukkelaan samoin kuin vessan pesu jne. Ja ruokaakin saa kaupan tiskiltä valmiina kotiruokana jos ei jaksa itse tehdä. Aika paljon olen valmiina ostanutkin. Välillä teen isoja satseja ruokaa pakastimeen.
Ei pitäisi kyllä valittaa tälläisistä. Kyllä vielä jokunen vuosikymmen taaksepäin naisten elämä oli melkoista raatamista. Nykyään ainakin meillä kone pesee pyykit ja tiskit.
en ymmärrä, mistä te tuollaisia miehiä löydätte?
oletteko kekustelleet asiasta miehen kanssa? ymmärtääkö hän millainen on?
opettakaa kädestä pitäen edes se astianpesukoneen käyttö ja pyykinpesu, että edes jotenkin auttaisi! ja kai nyt jokainen mies edes imuroida osaa ja voi.
Mies osaa kyllä ostaa eineksiä kaupasta ja laittaa koneeseen tiskit. Mutta ei siivoa (leluja korjailee), saattaa laittaa pyykkejäkin pyörimään (työvaatteitaan), mutta ne ovat sitten laitettu aika ryppyisesti telineeseen :-)
Mutta en voi olettaakaan että ehtisi kotitöitä tekemään, tekee jo niin paljon töitä muutenkin ja hoitaa nurmikon leikkauksen, auton pesut, puiden kantamiset jne. Eli ei tosiaan laiskottele!
Kyllä meilläkin on jossain vaiheessa tästä tullut riitaa, kun ei itse ole kaikkea jaksanut. Ja oli pitkään myös sitä mieltä, ettei me mitään siivoojaa tarvita, mutta silloin tällöin, työkiireistä yms. riippuen olen siivojan ottanut. Periaatteessa tykkään siivota (n. 200 neliötä), mutta sitä ei aina vaan jaksa. Ja mä tykkään sitten siivota kunnolla, ja harmittaa kun ei koko kämppää jaksa kerralla siivota niin hyvin kuin haluaisi. Siksi yläkertaa siivotaan harvemmin.
Ja olisin tosi vihainen, jos tilanne olisi se, että minä teen kaiken kun mies sillä aikaa vain makaisi tai harrastaisi.
...jossa isä tekisi kotitöitä. Kun hän oli alle 10-vuotias, he elivät tropiikissa maissa, joissa kuului asiaan, että hyväpalkkaisilla valkoisilla oli palvelijoita. Palvelijat luonnollisesti tekivät kotityöt, ei isä eikä edes äiti. Myöhemmin poika laitettiin sisäoppilaitokseen, jossa koululaiset eivät tietenkään tehneet kotitöitä. Palattuaan takaisin Suomeen hän bongasi nätin tytön, joka oli aina halunnut kotirouvaksi, joten ei hän 1. avioliitossaankaan oppinut kotitöitä tekemään.
Siihen nähden hän pärjää ihan mukavasti.
perinteinen perhe siis
mutta me ostetaan siivous- ja lastenhoitopalvelut- mies maksaa
------------
mies ostaa ja kantaa ruuat kaupasta ja tekee ruuat su
that`s all
t. arjen yh
olen sen verran fiksusti valinnut itselleni puolison, että tekee kotityöt siinä missä minäkin. Kuka HALUAA itselleen miehen, joka ei tee mitään kotitöitä?
mistä tunnistaa fiksun vaimon???
minua kadetii työkaverin mies, kun teen avaimet käteen kaikki kotityöt...
t. uraäiti
Mutta en oikeastaan oletakaan. On yrittäjä ja työpäivät on oikeastaan aina yli 12 tuntisia. Varsinaisen työpäivän jälkeen hoitaa sitten vielä laskutusta ja muita paperitöitä. Silloin harvoin kun on kotona, niin katsoo kyllä mielellään lapsia sillä välin kun itse siivoan ja teen muita kotitöitä.
Jos pitää itseään fiksuna vaimona ja tekee kaikki kotityöt itse, niin onneksi olkoon vaan.
isäni isä ei tehny kotitöitä. ei myöskään isäni
mieheni isä tekee kotitöitä, niin myös mieheni
siskoni miehen isä ei ole tehnyt kotitöitä. ei myöskään siskoni mies
enemmän tunnen niitä pariskuntia, missä vain vaimo siivoo. mieheni puolelta tunnen sitten toisenlaisia pariskuntia.
Tiesin että on tällainen jo ennen kuin mentiin naimisiin ja saatiin lapsia, mutta kuvittelin koko ajan että siihen voisi luottaa kun mies väitti aikovansa parantaa tapansa.
Lisäksi sillä on tietysti muitakin ominaisuuksia kuin siivoamattomuus, joten kaikille niille joiden neuvo on että "jätä se sika" täytyy sanoa ettei se ole ihan niin yksinkertaista. Totta kai tämä on yksi osatekijä meidän suhteessa, ja tämä nimenomainen osatekijä laskee miehen haluttavuutta, mutta en mä silti ole valmis eroamaan siitä tämän takia. Keskustelu EI auta, niin monta vuotta sitä keskustelua on yritetty että alan vähitellen uskoa.
oletteko kekustelleet asiasta miehen kanssa?
Ja muistan hyvin miten kavereille ja sukulaisille asiasta hehkutin. Muistan myös miten joku sanoi että "niin teki munkin mies silloin alussa... nyt kymmenen vuoden jälkeen ei enää tee". Minä ajattelin että ei meille niin käy. Mun mies on niin hieno mies, että tekee kotitöitä aina.
Vaan kuinkas kävikään. Nyt 10 vuotta ja 3 lasta myöhemmin mies ei tee kotitöitä enää juuri lainkaan. Ne vähätkin mitä tekee, tekee marttyyrina hampaita kiristellen.
Minä joka aloitin ketjun, http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Ja tämä oli yksi niistä syistä, miksi pistin hänet pihalle. Yllätys yllätys, vaikka teen edelleen kaiken yksin, kotitöitä on nyt vähemmän kuin silloin, kun mieskin asui täällä!
täällä kotona. Mies maksaa palkan. Seksipalvelut veloitan häneltä toiminimeni kautta.
niitä narulle laittaessa. Siivoaa tiskipöydän kun annan tartpeeksi kauan siihen tavaraa kasaantua.Tyhjentää ja täyttää siis koneen.Auttaa siivouksessa jos pyydän.