Miksi vasemmistolaisia sanotaan kateellisiksi?
Ihmettelen vain, koska mielestäni kyseinen väite ei käy järkeen. Menestyvän poliitikon ei kannattaisi minkään kateellisuuden vuoksi ajaa vähäosaisten etua vaan omaansa (esimerkiksi alhaisten verojen muodossa). Myös kilpailuhenkisyys on usein mielestäni hyvin pitkälle kateuteen perustuvaa. Tuntuukin, että ahneuden rajoittamista vastustavat ihmiset projisoivat omaa kateuden tunnettaan vasemmistolaisiin.
Toinen ilmiö, jonka olen huomannut on se, että rikkaiden verottamista pidetään usein pahana asiana ja köyhien elättämistä myös. Miksi olisi enemmän väärin ottaa niiltä, joilta on mitä ottaa eikä toisinpäin? Miksi vaatimusta ihmisarvoiseen elämään kaikille halutaan pitää kateutena? Ahneudella ei ole rajaa.
Kommentit (182)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:19"]
Mielestäni on kateutta sekin, jos kadehtii niitä, jotka saavat osansa hyvinvoinnista vaikkeivät itse kykenisi muuten menestymään.
[/quote]
Jos ei kykene menestymään niin ei ole oikeutta menestyä.
Suomi on maa missä ei kannata tehdä töitä. Ei ihmiset sen takia tee töitä että saisivat antaa rahansa muille. Kyllä sitä itsensä ja perheensä takia siellä töissä raadetaan
[/quote]Kuinka...ylpeää.
[/quote]
Sinä voit antaa tulosi vaikka afrikkaan, mutta minä teen työtä itseni ja perheeni takia en muiden
Kunnon vasemmistolaisen mielestä muitten rahat kuuluu sille, mutta sen omat rahat kuuluu vain sille itselleen ja sen lahkolaisille.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:37"]
Se onkin sääli että jotain kiinnostaa miksi sä teet töitä.
[/quote]
Valtiota ainakin kiinnostaa rahat mitä se tunkee kotona makaaville pummeille.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:40"]
Kunnon vasemmistolaisen mielestä muitten rahat kuuluu sille, mutta sen omat rahat kuuluu vain sille itselleen ja sen lahkolaisille.
[/quote]
Niinpä. Vasemmistoliitto on kateellisten puolue koska ne eivät itse saa mitään aikaiseksi. Siksi ne joutuvat vaatimaan että valtio verottaa työtä tekeviä koko ajan kovemmin.
Miksi tällainen keskustelu saa viharyöpyn aikaan niiden taholta, jotka kannattavat "jokainen on oman onnensa seppä" -tyyppistä ajattelua? Eikö sellainen ajattelu ole aika itsekästä?
Nonni. Jospa nyt vatipää lopettaisit ton runkkaamisen ja miettisit vaikka mikä toimii, sen sijaan että rakentelet pilvilinnoja. Eräs fiksu sanoi aikoinaan että tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla. Eräs toinen (fiksu hänkin) keksi nimeään kantavan giljotiininkin pohdittuaan asiaa. Ihan täältä kokosuomestakin löytyy eräs Hintikka niminen (liekö kirjat täällä.) herrasmies joka yritti ratkaista tätä ongelmaa omalla tavallaan. Systeemin ongelma on siinä että on aika vaikeaa lähteä sanomaan kuka on raiskattu pahiten, aivan kuin ne tapaukset liittyisivät toisiinsa jollain esoteerisella tasolla.
Mutta joo nyt mä meen nukkuu. Mun aivoihin sattuu.
Vasemmistolainen korkeassa asemassa on eri asia kuin tavis. Rikas puoluepamppu nautiskelee kuitenkin helposta elämästä, vaikka maksaisi paljonkin veroa. Sellaisessa asemassa on hyvä olla humaani ja pistää muidenkin raha haisemaan tulonsiirtojen muodossa.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:42"]
Miksi tällainen keskustelu saa viharyöpyn aikaan niiden taholta, jotka kannattavat "jokainen on oman onnensa seppä" -tyyppistä ajattelua? Eikö sellainen ajattelu ole aika itsekästä?
[/quote]
Öö... vasemmistolaisethan ne on normaalisti heti "astalot" käsissä riehumassa kaupungilla, kun vähänkään joku ehdottaa, että etuja vois hieman tiukentaa.
Onhan se nyt vähän eri asia tinkiä lauantaimakkarasta kuin kilometrikorvauksista.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:55"]
Onhan se nyt vähän eri asia tinkiä lauantaimakkarasta kuin kilometrikorvauksista.
[/quote]
Lauantaimakkara onkin epäterveellistä. Kilometrikorvaus on oman auton käytöstä saatu korvaus. Ei vasemmistolainenkaan käytä omaa autoaan (jos nyt sattuu sellaisen omistamaan) työnantajan tehtäviin, jos ei siitä saa asianmukaista korvausta.
On eri asia miettiä kaupassa, onko rahaa nuudeliin tai pystyykö maksamaan vuokransa, kuin luopua osasta 10 000€:n kk-palkastaan. Maksan mielellään veroja, jos ne käytetään yhteiseen hyvinvointiin ja turvaverkon ylläpitämiseen. Kohtuus silti kaikessa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:42"]
[/quote]
Ei ole. Aikuinen ihminen nyt vaan on vastuussa itsestään. Vai tuletko sinä maksamaan minun laskuni?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:44"]
Nonni. Jospa nyt vatipää lopettaisit ton runkkaamisen ja miettisit vaikka mikä toimii, sen sijaan että rakentelet pilvilinnoja. Eräs fiksu sanoi aikoinaan että tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla. Eräs toinen (fiksu hänkin) keksi nimeään kantavan giljotiininkin pohdittuaan asiaa. Ihan täältä kokosuomestakin löytyy eräs Hintikka niminen (liekö kirjat täällä.) herrasmies joka yritti ratkaista tätä ongelmaa omalla tavallaan. Systeemin ongelma on siinä että on aika vaikeaa lähteä sanomaan kuka on raiskattu pahiten, aivan kuin ne tapaukset liittyisivät toisiinsa jollain esoteerisella tasolla.
Mutta joo nyt mä meen nukkuu. Mun aivoihin sattuu.
[/quote]
Sun tekstistäsi ei ymmärrä kukaan mitään. Hyvä että menet nukkumaan!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:55"]
[/quote]
Niin on. Kenenkään ei pidä syödä lauantaimakkaraa, mutta kilometrikorvauksia saava tekee työtä ja maksaa veroja yhteiskunnalle.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 07:06"]
On eri asia miettiä kaupassa, onko rahaa nuudeliin tai pystyykö maksamaan vuokransa, kuin luopua osasta 10 000€:n kk-palkastaan. Maksan mielellään veroja, jos ne käytetään yhteiseen hyvinvointiin ja turvaverkon ylläpitämiseen. Kohtuus silti kaikessa.
[/quote]
No saat tulevaisuudessa maksaa koko ajan enemmän. Ranskassahan on jo mietitty 75 % veroa tuloihin. Sinä varmaan kannatat sitä?
Vasemmisto tarvitsee vähäosaisia yhtä paljon kuin äänestäjiä. Siksi mieluiten kenelläkään ei sovi olla mitään. Näin saadaan maksimaalinen äänisaalis.
Kateus ja sen nostattaminen toimii tässä välineenä.
Porvaripuolueille jokainen vähäosainen tarkoittaa äänten menetystä.
Varakkaat uskovat oikeasti että raha tekee heidät onnellisemmaksi. Usko on niin vahva että kun epäilys asiasta silloin tällöin hiipii mieleen, se vaimennetaan älämölöllä. Joka koskee sitä että kaikki joilla on vähemmän rahaa ovat kateellisia.
Ei siitä kannata välittää. Kun ihminen on oikeasti onnellinen, raha menettää merkityksensä. Mutta koska heidän koko elämä on rakennettu niin että raha on sen keskipiste, on kauhistuttavaa ajatella että on olemassa tyytyväisiä ihmisiä jotka elävät vähemmällä.
Minulla on sisko joka on pienipalkkaisissa töissä ja hän ei voi käsittää miksi en shoppaile vähän enemmillä rahoillani kaikkea kivaa ja trendikästä, hän itse ryntää aina sisustuskauppaan kun saa palkan ja päivittää jatkuvasti kotiaan joka onkin tosi kivan näköinen. Itse taas en käsitä miksi sitä pitää koko ajan muuttaa, se on ollut kivan näköinen jo vuosikymmeniä. Ainoa ero on se, että minä olen onnellinen ja hän luulee saavuttavansa onnen tavaroilla.
Tässä keskustelussa tulee taas esiin oikeiston ja vasemmiston näkökulmaero.
Vasemmista pyrkii pitämään huolta kaikista ja takaamaan kaikille kansalaisille kohtuullisen elintason tulonsiiroilla ja hyvillä työehdoilla. Oikeisto puolestaan pyrkii tuomaan hyvinvointia luomalla hyvät toimintaedelletykset yrityksille ja sitä kautta luomalla työtä ja palkkaa.
Vasemmiston ongelma on se, että siellä nähdään valtion kassa vakioksi ja verot luonnolliseksi osaksi sääntelyä, mutta ei mietitä, että mistä ne rahat lopulta tulevat. Oikeiston ongelma on, että siellä luotetaan yritysten kykyyn luoda yhteistä varallisuutta. Todellisuudessa yritykset pyrkivät minimoimaan kulunsa ja käärimään voitot harvojen taskuun.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 06:28"]
Jotenkin nämä kommentit tuntuvat vahvistavan ap:n sanoman. Itse tosin kannatan periaatteessa poliittista keskustaa lähempänä olevia puolueita, jotka eivät aja kenenkään tietyn asemaa vaan pyrkivät ottamaan vähän kaikki huomioon. Silti, jos tarvitsisi valita, kurjistaisin mielummin hiukan rikkaimpien kuin valmiiksi kurjien asemaa entisestään...
[/quote]
Miksi et vaadi ihmisille vastuuta omasta elämästä?