Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä voisi korvata voileipäkakun ylppäreissä?

Vierailija
22.06.2021 |

Vieraita tulee sen verran kaukaa, että on oltava sellaiset tarjottavat joista lähtee nälkä. Kaikki tarjottavat tulee olemaan kylmiä. Tarkoitus on tehdä 2-3 eri salaattia, savulohta +kermaviiliä, patonkia, cocktailpiirakoita +voita. Silti on olo että kattaus kaipaisi sitä voileipäkakkua, mutta itse en osaa niitä tehdä ja kun kysyin leipomosta, niin maksavat 55€/10 hengen kakku😳

Kommentit (394)

Vierailija
141/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/121944/Voileip%C3%A4kakku%20%2…

Ei voileipäkakun koristelu tarvitse olla tuon kummempi. En nää oikeastaan mitään vaikeaa tuossa, jopa minäkin osaisin😊 Toki tuo ei olekaan ehkä kaikista hienoin, mutta uskon että maistuu hyvältä.

Vierailija
142/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt voileipäkakuista. Saattaa toki olla, ettei vastaan ole tullut oikein hyvin tehtyä kakkua. Mutta jokin siinä vähän vettyneen leivän, majoneesin ja pehmentyneiden vihannesten liitossa suorastaan kuvottaa. Mutta olenkin pienestä asti ollut sellainen, että ruoan tekstuuri on merkinnyt minulle paljon.

Voisiko voileivät tehdä englantilaistyylisinä kolmioleipinä? Niihin voi laittaa täytteeksi esimerkiksi ’egg salad’ joka tehdään majoneesista ja kananmunasta. Tai lohta ja tuorejuustoa. Täytettä on helppo tehdä suurempi erä isossa kulhossa ja sitten levittää viipaleiden päälle ennen niiden leikkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo leipomoiden voileipäkakkujen hinnat ovat jotenkin aina liian yläkanttiin laitettu. Täytteet tulee joko valmiina tai ne tehdään koneilla, oikeastaan ainoa työ siinä on laittaa leipäviipaleet tarjottimelle, kostuttaa ne, levittää täytteet, laittaa seuraava leipäkerros, kostuttaa, täyte, viimeinen leipäkerros kostutus tarvittaessa ja kylmiöön lepäämään. Sitten kun kello soi, levitetään päällyste ja heitetään koristelut. Itse työaikaa ei siinä kummoisen paljon mene.

Vierailija
144/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt voileipäkakuista. Saattaa toki olla, ettei vastaan ole tullut oikein hyvin tehtyä kakkua. Mutta jokin siinä vähän vettyneen leivän, majoneesin ja pehmentyneiden vihannesten liitossa suorastaan kuvottaa. Mutta olenkin pienestä asti ollut sellainen, että ruoan tekstuuri on merkinnyt minulle paljon.

Voisiko voileivät tehdä englantilaistyylisinä kolmioleipinä? Niihin voi laittaa täytteeksi esimerkiksi ’egg salad’ joka tehdään majoneesista ja kananmunasta. Tai lohta ja tuorejuustoa. Täytettä on helppo tehdä suurempi erä isossa kulhossa ja sitten levittää viipaleiden päälle ennen niiden leikkausta.

olen pitkään tehnyt voileipäkakut ilman erillistä kostutusta, pidän vain huolen siitä, että täyte on sitten kosteampaa sorttia, niin siitähän ne maut sitten ehtii valumaan leipäpaloihin yön aikana. Kaikki on kehuneet ja ihmetelleet että miten osaat tehdä voileipäkakkua, joka ei ole ei ole vettyneen kostea, millä  oikein kostutat. Sitten kun sanon, että jätän koko kostutuksen välistä, niin kukaan ei tahdo uskoa että sekö muka riittää.

Vierailija
145/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole korvannut Kosanderilla. Vieraat ovat tykänneet.

Vierailija
146/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hospitality2you.com/product_overview/390

tuossakin helppo versio voileipäkakusta eikä tarvitse yhtään kurkkua koristella päälle tai kinkkuleikkeitä rullata. ihan kivan näköinenkin, jotain vaihtelua tradiotionaaliseen voileipäkakkuun

Vierailija
147/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviiliä- miksi aina kermaviiliä yök

Vierailija
148/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä täällä vaahdotaan voileipäkakusta?!

Ap ei sitä halua tehdä, ymmärrän.

Tee pellillinen kinkkupiirakkaa ja toinen kasvis-fetapiirakkaa, pilko valmiiksi paloihin.

Tai tee pieniä lihapyöryköitä ja osta kaupasta finduksen falafelpyöryköitä.

Vierailija
149/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö salaattien lisäksi riitä sitten makeat kakut? Mun mielestä riittää.

Vierailija
150/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pitkämatkalaisille 5 litran kattilallinen lihakeittoa, sillä pysyy nälkä loitolla. Voivat syödä sen keittiönpöydän ääressä eikä sitä tarvi siis kaikille vieraille tarjota, vain niille jotka tulevat kaukaa ja viipyvät myös kauan. Helppo lämmittää ja voi itsekin syödä jossain välissä. Näin meillä tehtiin ja hyvin meni😊

Vierailija
151/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävää, maittavaa, värikästä ja terveellistä saa noutopöydässä vihanneksista ja joukkoon sopivista hedelmistä, lisäksi hyviä pikkunakkeja ja lihapullia. Satsaa esillepanoon ja koristeluun. Ja dippiä myös!

Sulla on hyvät tarjoilut jo muutenkin!

Vierailija
152/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coctailtikkuihin pieni lihapulla (voit ostaa valmislihapullia), pieni juustokuutio ja pieni paprikakuutio sekä puolikas viinirypäle. Puolikas siksi että siemenet pitää poistaa eikä tikkuun edes mahdu kokonaista kun pitää jäädä tilaa että voi ottaa sormilla sen. Osan voi jättää ilman paprikaa kun kaikki ei tykkää paprikasta. Helppo tehdä ja hyviä sekä siistejä syödä. Niitä voi tehdä isoon rasiaan valmiiksi paljon ja ei tarvi kun nostaa lisää tarjolle kun tarjoilulautanen tyhjenee... nopeasti😄

Vierailija
153/394 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää leipää ihan sellaisenaan koriin ja paria sorttia levitettä vaikka voita ja hummusta. Sopii salaattien lisäksi ja on helppo.

Vierailija
154/394 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivataikinasta erilaisia kierteitä vaikka kinkku-aurajuusto, tomaatti-feta, katkarapu-tuorejuusto yms

Vierailija
155/394 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki voileipäkakun tekoon. Itse olen laiska kokki, eikä mulla riitä holtti piperrellä kuorrutuksen kanssa. Jätän reunat sellaisekseen ja päälle sitä samaa täytettä, mitä sisälläkin on ja koristeet siihen. Ihan herkullisen näköistä tulee, eikä ikinä ole jäänyt yhtään syömättä.

Vierailija
156/394 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka ei voi sietää voileipäkakkua? Ensinnäkin kylmä leipä, ei kiitos. Suolakurkkua välissä, ei vaan pysty. Leipä sekoitettuna maitotuotteisiin, juu ei. Vetinen leipä mössönä, hyh. Ja se kerros päällä, en tykkää. Siinä on vain niin moni asia miksi itse jätän kohteliaasti aina välistä. Hienojahan osa niistä toki on ja tuntuu maistuvan hyvin monelle.

Olen koko ikäni syönyt lukuisissa juhlissa voileipäkakkua. Mutta suolakurkkuun voileipäkakun välissä en ole vielä törmännyt.

Vierailija
157/394 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain vwgemössööö

Vierailija
158/394 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttävää, maittavaa, värikästä ja terveellistä saa noutopöydässä vihanneksista ja joukkoon sopivista hedelmistä, lisäksi hyviä pikkunakkeja ja lihapullia. Satsaa esillepanoon ja koristeluun. Ja dippiä myös!

Sulla on hyvät tarjoilut jo muutenkin!

Nakkeja ja lihapullia yo-juhliin?

Vierailija
159/394 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt tarjoilut kymmeniin juhliin eikä mieleeni tule toista tarjottavaa, joka olisi työläämpi ja hankalampi tehdä kuin voileipäkakku. Miksi ihmeessä väitätte ap:lle, että sen tekeminen olisi helppoa? Ehkä se on helppoa sitten, kun on tehnyt ainakin 10 voileipäkakkua aikaisemmin, mutta ei todellakaan ensimmäisellä tai toisella kerralla.

Jotkut päällystetyt palttoonapit ja pienet voileivät (esim. Saaristolaisleivän päälle) ovat helppoja tehdä, jos kotona on tarpeeksi kylmäsäilytystilaa voileipien säilyttämiseen ennen tarjoilua. Ne vievät aika paljon tilaa, kun niitä ei voi pinoa päällekkäin.

Pienien voileipien näpertämiseen menee huomattavasti kauemmin aikaa kuin voileipäkakkuun, jossa tulee ikään kuin kerralla monta voileipää. 

t. työkseen näitä tekevä

Aloittelijakin tekee tunnissa helposti vähintään 50 pikkuvoileipää (tosin niiden kylmäsäilytys voi tulla

ongelmaksi). Tunnissa ensimmäistä voileipäkakkuaan tekevä ei pääse kuin korkeintaan puoliväliin. Toki vauhti on sitten ihan toisenlainen, kun näitä tekee rutiinilla. Ap kuitenkin kertoi, että ei ole koskaan tehnyt voileipäkakkua.

Et ilmeisesti ole koskaan tehnyt voileipäkakkua. Nimittäin siinä samassa ajassa, kun levität 10 leivän päälle levitettä, olet levittänyt tahnan yhteen kerrokseen ja latonut leivät toiseen. Ei tahnan levittäminen ole yhtään sen hitaampaa kakkumuotoiseen leipään kuin yksittäiseen leipäänkään. 

Olen kaksiin juhliin tehnyt voileipäkakut, ja totesin ne niin työläiksi ja hankaliksi, että päätin siirtyä helpompiin tarjottaviin. Siinä ajassa, kun teen 10 pikkuvoileipää, saan korkeintaan soviteltua leipäpalat yhteen voileipäkakkukerrokseen, en vielä levitettyä sille täytettä. Kokeneelta voileipäkakkujen tekijältä tämä varmasti sujuu paljon nopemmin, mutta minä vastaa nyt siltä kannalta, että ap ei ole koskaan tehnyt voileipäkakkua.

Vitsi on siinä, että meillä kaikilla on paljon kokemusta voileipien teosta, joten niiden teko sujuu helposti ja nopeasti, vaikka ei olisi aikaisemmin tehnyt niitä suuria määriä. Sen sijaan voileipäkakku vaatii kokemusta, jos ei halua tuhrata sen tekemiseen vähintään paria tuntia.

Miten selität sen, että minulla meni elämäni ensimmäisen voileipäkakun tekemiseen alle tunti? Se, että sinulla menee parin leipä palan asetteluun tunti, ei tarkoita, että tarvitaan vuosien harjaannus siihen että saa laitettua leivät vuokaan 5 minuutissa. 

Millaista vuokaa käytät? Jos se on sellainen suorakaiteen mallinen leipävuoka, niin sehän on ihan hirveän pieni. Pienen voileipäkakun tekee nopsaan, isommat vie enemmän aikaa. Omaa kakkua varten ostan kaksi isoa paahtoleipäpussia ja kaksi isoa vuokaleipäpussia, yhdet ei riitä.

Aika helvetin iso kakku, jos siihen menee NELJÄ ISOA pussillista leipää. Mutta ei niidenkään latomiseen tuntia mene. 

Mun voileipäkakkuun menee aina kolme pussia tummaa viipaloitua leipää ja kaksi niitä jättipaahtoleipiä, olisiko pågens merkiltään.

Vierailija
160/394 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt tarjoilut kymmeniin juhliin eikä mieleeni tule toista tarjottavaa, joka olisi työläämpi ja hankalampi tehdä kuin voileipäkakku. Miksi ihmeessä väitätte ap:lle, että sen tekeminen olisi helppoa? Ehkä se on helppoa sitten, kun on tehnyt ainakin 10 voileipäkakkua aikaisemmin, mutta ei todellakaan ensimmäisellä tai toisella kerralla.

Jotkut päällystetyt palttoonapit ja pienet voileivät (esim. Saaristolaisleivän päälle) ovat helppoja tehdä, jos kotona on tarpeeksi kylmäsäilytystilaa voileipien säilyttämiseen ennen tarjoilua. Ne vievät aika paljon tilaa, kun niitä ei voi pinoa päällekkäin.

Olen tehnyt satoja voileipäkakkuja kuin myös piirakoita ja pitsota yms. juhliin, kun pitopalvelussa olen urani tehnyt.

Mun mielestä kuitenkin tuo pohjataikinoiden teko on työläin vaihe, jotka yleensä kotikeittiöissä tehdään itse. Eli piirakoiden ja pitsojen jne pohjat. Voileipäkakut taas kasataan valmiiksi ostetusta leivästä.

Tää on varmaan vaan mä, mutta voileipäkakut ovat iisi tekosia. En kuitenkaan lähtisi yo-juhliin ekaa kakkua tekemään. Enemmänhän se kakku vie tilaa kuin palttoonnapit yms. piperrys, jotka voi säilyttää samassa kipossa ja vähän voipaperia kerrosten väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän