Millä voisi korvata voileipäkakun ylppäreissä?
Vieraita tulee sen verran kaukaa, että on oltava sellaiset tarjottavat joista lähtee nälkä. Kaikki tarjottavat tulee olemaan kylmiä. Tarkoitus on tehdä 2-3 eri salaattia, savulohta +kermaviiliä, patonkia, cocktailpiirakoita +voita. Silti on olo että kattaus kaipaisi sitä voileipäkakkua, mutta itse en osaa niitä tehdä ja kun kysyin leipomosta, niin maksavat 55€/10 hengen kakku😳
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle maistuu aina juhlissa suolainen piirakka jos vaan on tarjolla. En ota voileipäkakkua koskaan, mutta taidan olla poikkeus kun inhoan sitä - inhoan pääsääntöisesti kaikkea maitopohjaista.
Korjaan: kovat juustot ja paistetut maitopohjaiset on ihan ok, en siitä pidä mistään tuorejuustosta, kermaviilistä tai creme fraichesta. Mutta jos nää on paistetun piirakan päällä eikä liikaa, niin sitten on hyvää.
Ja säkö olet tyypillinen vieras sitten? =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle maistuu aina juhlissa suolainen piirakka jos vaan on tarjolla. En ota voileipäkakkua koskaan, mutta taidan olla poikkeus kun inhoan sitä - inhoan pääsääntöisesti kaikkea maitopohjaista.
missä voileipäkakussa on MAITOA?
Kulta, on muitakin maitopohjaisia tuotteita kuin maito. Ihan vaikka tuorejuusto. Sitä yleensä on voileipäkakuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikkailla voileivillä tietty.
Mulla kävi sama mielessä. 🤣 Rakastin pienenä jossain kutsuilla niitä kauniisti laitettuja voileipiä. Ei taida enää olla muotia.
Entäpä ihan itse koottavat voileivät kaikilla härpäkkeillä? Tai croissantit. Tai pasteijoita?
Itse en hlökohtaisestinedes edes pidä voileipäkakusta, vaikka nättejä ne ovatkin pöydässä.
Ja mitäpä sen on väliä, onko joku muotia vai ei. Yksi tuttu tekee mielettömän hyviä voileipäkakkuja ja myy niitä juhliin jne. Ja sitten jossain sanotaan, että voileipäkakku on ihan out. Ja ihan sama vaikka voileivät olisivat joskus olleet trendikkäämpiä, jos ne ovat hyviä. Itse teen usein jotain lämpimiä voileipiä, 70-lukua siis kai, mutta maistuvat kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Tacobaari
Sushia
Tapaksia
Ja nämäkö ei ole kalliita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulta, on muitakin maitopohjaisia tuotteita kuin maito. Ihan vaikka tuorejuusto. Sitä yleensä on voileipäkakuissa.
Ok, nirppanokka.
Minä tein ensimmäistä kertaa elämässäni voileipäkakun esikoisen ristiäisiin ja yllätyin miten helppo se oli (jopa väsyneelle koliikkivauvan äidille). Oikeasti vain leipien ja täytteiden latomista vuorotellen ja tuorejuustolevitettä päälle. Koristelukin on helppoa kinkku- tai lohirullilla ja persiljaa tai tilliä, niin epätasaisuudet peittyy.
Nuudelisalaattia. Tee wokki ihan normaalisti vihanneksilla ym. Sitten vain jäähdytät.
Olen itse tehnyt tarjoilut kymmeniin juhliin eikä mieleeni tule toista tarjottavaa, joka olisi työläämpi ja hankalampi tehdä kuin voileipäkakku. Miksi ihmeessä väitätte ap:lle, että sen tekeminen olisi helppoa? Ehkä se on helppoa sitten, kun on tehnyt ainakin 10 voileipäkakkua aikaisemmin, mutta ei todellakaan ensimmäisellä tai toisella kerralla.
Jotkut päällystetyt palttoonapit ja pienet voileivät (esim. Saaristolaisleivän päälle) ovat helppoja tehdä, jos kotona on tarpeeksi kylmäsäilytystilaa voileipien säilyttämiseen ennen tarjoilua. Ne vievät aika paljon tilaa, kun niitä ei voi pinoa päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitotuotteita on useimmissa voileipäkakuissa, tuorejuustot esim. täytteissä ja pinnoitteissa, kostutusliemenä jotkut käyttää voilepäkakkussa maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuorejuusto, Creme Fraiche ja kermaviili - kaikki nämä ovat maitopohjaisia tuotteita.
Googlaa voileipäkakkukääretorttu. Helppoa kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuorejuusto, Creme Fraiche ja kermaviili - kaikki nämä ovat maitopohjaisia tuotteita.
Niin ja jotkut käyttävät myös kostutukseenkin ihan puhdasta maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tehnyt tarjoilut kymmeniin juhliin eikä mieleeni tule toista tarjottavaa, joka olisi työläämpi ja hankalampi tehdä kuin voileipäkakku. Miksi ihmeessä väitätte ap:lle, että sen tekeminen olisi helppoa? Ehkä se on helppoa sitten, kun on tehnyt ainakin 10 voileipäkakkua aikaisemmin, mutta ei todellakaan ensimmäisellä tai toisella kerralla.
Jotkut päällystetyt palttoonapit ja pienet voileivät (esim. Saaristolaisleivän päälle) ovat helppoja tehdä, jos kotona on tarpeeksi kylmäsäilytystilaa voileipien säilyttämiseen ennen tarjoilua. Ne vievät aika paljon tilaa, kun niitä ei voi pinoa päällekkäin.
Mikä siinä leivän ja täytteen päällekkäin latomisessa on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä leivän ja täytteen päällekkäin latomisessa on niin vaikeaa?
no tämä. nää on näitä eineksiä syöviä mammoja.
Lähteekö salaatilla ja savulohella nälkä? Siis itselläni kyllä, mutta tuntemani miehet tuskin niin suuria annoksia kehtaisivat ottaa, että niistä nälkä lähtisi. Miten olisi jotain falafeleja tai pikkulihapullia tuohon mukaan? Uusia perunoita jos joku salaateistasi ei ole perunapohjainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikkailla voileivillä tietty.
Mulla kävi sama mielessä. 🤣 Rakastin pienenä jossain kutsuilla niitä kauniisti laitettuja voileipiä. Ei taida enää olla muotia.
Entäpä ihan itse koottavat voileivät kaikilla härpäkkeillä? Tai croissantit. Tai pasteijoita?
Itse en hlökohtaisestinedes edes pidä voileipäkakusta, vaikka nättejä ne ovatkin pöydässä.
Mitä väliä mikä on muodissa? Tärkeintähän on se maku!!! Millään muulla ei oikeastaan ole mitään väliä syömisissä. Moni kakku päältä kaunis jne... Voileipiä lähes jokainen syö päivittäin kotonaan. Varmana moni vieras jo syönyt niitä aamupalaksi. Kehtaisinko ap tarjota niitä enää JUHLISSA? Croissantit taas ei täytä eli ovat yhtä tyhjän kanssa.
Suolainen piirakka on tosiaan yksi hyvä vaihtoehto. Oletko ap kysynyt useammasta paikasta tarjouksia noista voileipäkakuista? Isommissa kaupoissakin on valmiita myynnissä. En tosin ole koskaan maistanut niitä, niin laadusta ja mausta en osaa sanoa mitään. Uskon kyllä, että jonkin pitopalvelun tai kahvilan tekemä on varmasti parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Miksi on vaikeaa sekoittaa töhnät (esim lohta ja tuorejuusto-ranskankermaa) ja pinota leipiä ja töhnää vuorotellen? Ja tuorejuustohuntu päälle. Ja vaikka katkarapuja ja tilliä koristeeksi. Vai olenko tehnyt jotenkin liian yksinkertaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Pienien voileipien näpertämiseen menee huomattavasti kauemmin aikaa kuin voileipäkakkuun, jossa tulee ikään kuin kerralla monta voileipää.
t. työkseen näitä tekevä
Paljon taitoa levittää tuorejuusto kuorrute ja laittaa päälle vaikka puolikkaita kirsikkatomaatteja ja kurkkusiivuja "lovitettuina" niin, että pystyvät pystyssä? Ei voileipäkakun tarvitse olla mikään kakkukilpailun mestariteos. Ihan peruskakkukin riittää.