Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi ette tee uraa?

Vierailija
16.06.2014 |

Suomessa jokainen voi kouluttautua miksi haluaa, DI, KTM, what ever - ei maksa mitään - miksi ette tee niin?

t:uraäiti ja kolme lasta

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä oon tyhmä. Monta kertaa yrittänyt päästä AMK mutta ei vaan onnistu.

Vittu.

Vierailija
2/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koulutus, hyvä työ ja loistavat etenemismahdollisuudet. Ja kaksi lasta. Olin aiemmin todella uraorientoitunut, kunnes tajusin, etten saa urasta elämääni sen kummempaa sisältöä. Toki rahaa voisi tulla enemmän, mutta se tarkoittaisi enemmän vastuuta ja vähemmän vapaa-aikaa

Olen tullut siihen lopputulokseen, että teen sen, mikä on pakko ja muuten satsaan vapaa-aikaan, perheeseen ja ystäviini. Sitä paitsi mies on varakas, joten mitä suotta itse rehkimään.

Minulla on tämä yksi ainoa elämä. Miksi kummassa tuhlaisin sen tekemällä 60 tuntista työviikkoa jollekin toiselle? Jos olisin yrittäjä, tilanne olisi tottakai toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole itsetuntoa tarpeeksi.

Vierailija
4/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun pääsin, mutta ura on asia erikseen.

Vierailija
5/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi, opiskelu rankkaa. Kuka sitten ehtisi siivota, pestä pyykit hoitaa kodin ja lapset.

Vierailija
6/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut mennä lukioon, ihan järkyttävän tylsää ajanhukkaa, ei mua kiinnostaisi olla joku... mitä ihmeitä ne uran tekijät sitten ovatkaan, minä haluan olla ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa ja käyttää luovuuttani. Minä olen ollut kaupallisella alalla koko ikäni, nyt isännöitsijä, tykkään ratkaista ongelmia ja järjestellä asioita.

Paljon huonommilla peruskoulun päättötodistuksilla porukkaa meni lukioon, siitä ei ole kyse ettenkö olisi pärjännyt. Mun tytär on nyt ensimmäinen ylioppilas meidän sukuhaarassa, hänkin tosin luki samalla merkonomiksi ja jatkaa tradenomiksi. Minä, mieheni, sisarukseni ja äitini, ollaan kaikki käyty kauppis, mies, äiti ja veli tosin eivät ole sen alan töissä.

Vierailija
7/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Mulla on maisterin tutkinto ja silti ei uran tekeminen voisi vähempää kiinnostaa. Kunnianhimoa on tasan ei yhtään. Tai siis onhan se ihan hieno tunne saavuttaa jotain, mutta ei se vaan ole sen työmäärän arvoista.

Vierailija
8/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn kotona. Teen kotihommat ja mies ansaitsee. Minulle jää enemmän aikaa shoppailuun ja itseeni panostamiseen. Mies mielellään maksaa siitä, että pidän itseni viimeisen päälle kunnossa ja käyn muun muassa kauneushoidoissa.

Vierailija
9/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun .. SIKSI.

Vierailija
10/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkeenharjoittaja. Edestakaisen liikkeen...

Vierailija
11/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattinen lapsuus, teini-ikä ja nuoruus. Että en edes sun käskystäsi ikävä kyllä ole vielä alkanut uraa luomaan.

Vierailija
12/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä uraa, sillä minulle riittää se ura, jota mieheni kyntää.

Vierailija
13/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, mies tekee sen puolestani, saan olla kotona ja odottaa lapsia koulusta:) ihanaa kun ei ole pakko tehdä mitään mistä en pidä.

Vierailija
14/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vähääkään kunnianhimoa. Riittää, että olen käynyt lukion ja ammattikoulun ja mulla on koulutustani vastaava vakituinen työpaikka, jossa viihdyn erinomaisesti.  Haluan että työni on "tylsää", eikä liian vaikeaa.  Vapaa-ajalla sitten toteutan itseäni erilaisissa jutuissa.  Ja kolme lastakin on :)

Vierailija
15/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisten roolimallien puute. Urahalut huomattu liian myöhään... Oravanpyörästä hyppääminen uusien opiskelujen takia hankalaa ilman tulotason huomattavaa putoamista. 

Vierailija
16/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä uraa? Minulla ei ole tarvetta näyttää kenellekään yhtään mitään.

Olen halunnut olla lasten kanssa kotona kunnes nuorin oli 3v. Olen kyllä kunnianhimoinen sen suhteen että teen työni hyvin, mutta suljen työpaikkani oven ja jätän työt sinne enkä tuo niitä kotiin, mieluummin 8h työpäivän jälkeen. 

Rakastan pikku keski-luokkaista elämääni ja vapaa-aikaani, aikaa, jonka voin viettää lasten ja harrastusten parissa, en halua vastata kenenkään muun kuin omasta työstäni. Opiskelusta ja itseni kehittämisestä olen kiinnostunut ja joka syksy aloitan uuden opiskelun tai jatkan edellisen vuoden opiskelua, mutta vain kehittääkseni itseäni ja ajatteluani. Olen myös kiinnostunut kädentaitojeni kehittämisestä, matkoista, kulttuurista, uskonnoista, luonnosta, liikunnasta, laiskottelusta jne. Uranluominen veisi tuosta kaikesta aivan liian paljon aikaa ja mitä saisin vastineeksi?

Vierailija
17/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:22"]Traumaattinen lapsuus, teini-ikä ja nuoruus. Että en edes sun käskystäsi ikävä kyllä ole vielä alkanut uraa luomaan.

[/quote]

Miksi annat vanhojen juttujen seisoa myös tulevaisuuden edessä?

Vierailija
18/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin lasten kanssa kotona sen kolme vuotta, mutta entä sitten? Yritän vaan tajuta sen miksi täällä eletään miehen rahoilla.....

Mummoni sanoi että pidä huoli että pystyt elättämään itsesti ja lapsesi (vaari kuoli talvisodassa)  ja sen olen tehnyt.

Vierailija
19/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ura ei ole itseisarvo.

Muut asiat ovat merkityksellisempiä.

Vierailija
20/32 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt niin.
T. DI ja 3 lapsen äiti