Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä yksin juhannuksena Helsingissä?

Vierailija
16.06.2014 |

Kaikki kaverit viettävät perhejuhannusta mökeillään, minä olen sinkku ja perheetön. Tänä vuonna ei kutsuttukaan mihinkään. Mitä ihmettä Helsingissä voi tehdä yksin juhannuksena? Ahdistaa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat keljuja. Ei kannata jäädä yksin. Soita vielä "ystävät" läpi ja juttele niitä näitä. Kysy sitten jossakin välissä juhannuksesta ja odota, kutsutaanko. Kerro myös jossakin välissä, ettei sinulla ole mitään suunnitelmia ja olisi kiva olla maalla/saaressa. Ehkä saat kutsun tai ideoita edes. Parasta olisi, että voisit itse kutsua itsellesi juhannusvieraat. Olisiko lähipiirissäsi ketään vastaavassa tilanteessa ja voisitte lyöttäytyä yhteen? Tai yksi tai useampi perhe, jonka voisit kutsua? Vaikka ensi vuonna, jos tänä vuonna on jo liian myöhäistä. Mökin vuokraus porukalla voisi olla hyvä idea tai saareen/risteilemään/Tallinnan kylpylään.

Jos nyt kuitenkin jäät yksin, saat nopeasti baaritiskillä tai tanssilattialla seuraa mummotunnelista eli Raffaellon terassilta. Toinen vaihtoehto on lähteä äkkilähdöllä Tallinnaan kylpylään, jos on pokkaa tai miksipä ei Pariisiin (varaat itsellesi oopperaliput netin kautta). Itseellisellä naisella pitäisi olla! Tsemppiä!

t. Itse vastaavassa tilanteessa ollut

Vierailija
42/59 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittais olla yksin. Tämä tietysti voi johtua siitä, että saan harvoin olla yksin, mutta tässä kuitenkin pari vinkkiä, milllä juhannus voisi olla kivaa yksinkin.

Eka olisi tietysti että ottaa mukaan pari hyvää kirjaa ja piknikrepullisen naposteltavaa (lumimanteleita, viininlehtikääryleitä, juustonpaloja, hedelmänpaloja, falafelpyöryköitä jms, hyvää vettä ja ehkä pikkupullon kuohuvaa) ja lähtee jonnekin puistoon (suomenlinnan kallioille, tms) lukemaan. Kun nyt kuitenkin on luvassa surkeaa säätä, Tekisin varmaan saman kotona olohuoneen sohvalla, villavilttiin kääriytyneenä. Kun kerran olot kotona olisivat sopivat, hankkisin eväskorin täytteeksi myös hyvää teetä ja kenties keitettyjä sokeriherneitä voisulan kanssa tms.

Tämän lisäksi voisin katsoa muutaman bbc pukudraaman.

Jossain välissä saattaisin, jos tuntuisi siltä, vaihtaa pehmovaatteet, viltin ja sohvan farkkuihin ja johonkin niistä lukuisista kaupunkifestaritapahtumista, mitä kaikissa Suomen isommissa kaupungeissa nyt on. Pyrkisin valitsemaan ulkotilatapahtuman. Baarit on vähän ankeita yksin. Mä en hakisi seuraa, katselisin vain ihmisiä, mitä ne tekee, mitä niillä on päällä, onko ne hassuja ja onnellisia vai hassuja ja ryytyneitä, keksisin niille tarinoita. Nähtyäni riittävästi nälkäisiä ja väsyneitä lapsia ja vanhempia ja riiteleviä pariskuntia (ei niin, että toivoisin näkeväni sellaisia, mutta aina joukossa joku on) minä lähtisin kotiin kiitollisena siitä, että tänä vuonna ei ole mun vuoroni jaksaa tuota, vaan saan mennä rauhassa sohvalle just silloin kun haluan. Voi olla, että tämän ihanuutta ei tajua silloin kun ei itse ole ollut siinä vastakkaisessa tilanteessa, ja myönnän, että perheellisyydessä on hyvätkin puolensa, mutta ehkä sun tällä kertaa kannattaa keskittyä siihen, mikä sun tilanteessa on hyvin. Sulla ON vapaus piitata vain itsestäsi, eikä sun tarvitse tyydyttää kahta lasta, koiraa ja miestä itsesi lisäksi ja yrittää pitää näitä kaikkia ja heidän erilaisia tarpeitaan jotenkin riitelemästä toistensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tää alkaa tuntua jo nyt aattoaamusta kolmen päivän vankilatuomiolta... Ap

Vierailija
44/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen kiitollinen omasta ihanasta perheestä ♥

Toivottavasti ap:n kurjuus päättyisi jonain päivänä jotenkin kivasti. Koita ap jaksaa.

Vierailija
45/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hohonkin tapahtumaan, seuraa saa kun tutustuu muihin.

Vierailija
46/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 12:57"]

Mee hohonkin tapahtumaan, seuraa saa kun tutustuu muihin.

[/quote]

Nyt käsi sydämellä: Kuinka monen mielestä on helppoa mennä yksin johonkin tapahtumaan? Mulla on tosi vaivaantunut olo ja ne kerrat kun olen johonkin yksin uskaltautunut, en todellakaan oo tutustunut kehenkään. Ei suomalaiset juttele vieraille, kaikki on omissa porukoissaan ja sitten se että joku on yksin korostuu vielä enemmän. Ap

Vierailija
47/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäki, seurasaari, hae juhannus tapahtumat niinn sieltä jotain!

Vierailija
48/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joka tässä ehdotin olen käynyt, jäin sinkuksi ja nautin jopa leffoissa käymisestä yksi, baarissa puhelin naisillekkin et jos oli kivat kuteet ja wain kavereita ja jostain miehistäkin ku sanoi et joku vois pitää seuraa ku odotan kaveria, ja mies sruraa olis muutenkin sanut, juotko ap yhtään alkoholia?

Vierailija
49/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gse joka yksin myös täällä, menkää yhdessä johonkin tapahtumaan?

Vierailija
50/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksena Helsingissä mun mielestä ihaninta on ollut autiot kadut ja hiljaisuus, niistä nauttimiseen ei tarvitse seuraakaan. :)

Tosin musta tuntuu että jatkuvasti enemmän ihmisiä on Helsingissäkin juhannuksen vietossa, itse saatan jopa muualta tulla poikkeamaan sinne.

Vierailija
51/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 12:49"]

Kyllä olen kiitollinen omasta ihanasta perheestä ♥

Toivottavasti ap:n kurjuus päättyisi jonain päivänä jotenkin kivasti. Koita ap jaksaa.

[/quote]

Kiitti!

Mua vähän hymyilyttää tää varmaankin tahaton dramaattisuus: "toivottavasti kurjuus päättyy jotenkin kivasti"  :D No, en mä nyt oo tätä ainakaan päättämässä vetämällä itseäni jojoon täällä. Ap

Vierailija
52/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:04"]

Mä joka tässä ehdotin olen käynyt, jäin sinkuksi ja nautin jopa leffoissa käymisestä yksi, baarissa puhelin naisillekkin et jos oli kivat kuteet ja wain kavereita ja jostain miehistäkin ku sanoi et joku vois pitää seuraa ku odotan kaveria, ja mies sruraa olis muutenkin sanut, juotko ap yhtään alkoholia?

[/quote]

Häh? :D Juon mä joo. En tosin nyt. Oletko sä juonut ;) ? Ap

Vierailija
53/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä viihdyn myös yksin.

Vierailija
54/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yksin himassa nyt juhannuksena. Korkkasin yhden siiderin äsken ja nyt lakkailen kynsiä :D Railakasta menoa siis. Olen ollut sinkkuna jo kuusi vuotta ja läheisiä kavereita ei ole, juhlat kuluvat usein yksin kotona. Tällä hetkellä asia ei masenna, olen varmaan jo niin tottunut, mutta joskus olen itkenyt katkerasti yksinäisyyttä.

Vierailija
55/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:40"]

Minäkin olen yksin himassa nyt juhannuksena. Korkkasin yhden siiderin äsken ja nyt lakkailen kynsiä :D Railakasta menoa siis. Olen ollut sinkkuna jo kuusi vuotta ja läheisiä kavereita ei ole, juhlat kuluvat usein yksin kotona. Tällä hetkellä asia ei masenna, olen varmaan jo niin tottunut, mutta joskus olen itkenyt katkerasti yksinäisyyttä.

[/quote]

Ihailtavaa. Ehkä mäkin pääsen tohon pisteeseen joskus. Mulla sinkkuutta on takana vasta pari vuotta, en ole tottunut tähän. Joka juhlapyhä se iskee ihan yhtälailla. Aiotko lähteä tänään johonkin vai olla vain kotona? Ap

Vierailija
56/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olen kotosalla. Katselen telkkaria, puuhastelen kotihommia ja juon muutaman siiderin. Juhannuksen kunniaksi ostin ranskalaisia joita en ole syönyt varmaan vuoteen, siinä mun herkut. Ja tietenkin välillä käyn täällä toivomassa että löytyy mielenkiintoisia keskusteluja :)

t.40

Vierailija
57/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:04"]

[/quote]

Häh? :D Juon mä joo. En tosin nyt. Oletko sä juonut ;) ? Ap

[/quote] sori virheet, tällä vaikea kirjoittaa :D otat pari rohkasevaa ja lähdet johonkin missä muita, jos et saa seuraa niin varaat kotona lämpimän suihkun jos ei saunaa j menet peiton kanssa sohvalle lukemaan tai muuta mistä tykkäät. Siis sen jälkeen ku olet kiertnyt seurasaarta tms.

Vierailija
58/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto, päikkärit ja lenkki hoidettu. Kämppä on siivottu ja pyykit pesty. Telkkarista ei tule mitään eikä yllättäviä viime hetken kutsuja mihinkään ole yllättäen kuulunut. Tällä hetkellä en voi edes kuvitella lähteväni yksin mihinkään, ahdistaa ajatuskin. Kysymys kuuluu: avaanko siiderin?

Vierailija
59/59 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 on siis ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme