Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mite eroon juomisesta?

Vierailija
19.08.2014 |

Nyt menny 1,5 viikkoa juodessa. En meinaa millään saada loppumaan.. Oisko jotain hyviä neuvoja?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:57"]Nyt menny 1,5 viikkoa juodessa. En meinaa millään saada loppumaan.. Oisko jotain hyviä neuvoja?

[/quote]

Miten.

Vierailija
2/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda keppana Brewdogin Nanny Stateen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitaan jämäkkää selkärankaa ... elastinen ei käy ... eli älä avaa korkkia etkä tölkkiä. Tsemppiä!

Vierailija
4/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:01"]

Vaihda keppana Brewdogin Nanny Stateen.

[/quote]

En juo keppanaa. Saako täältä näin fiksuja vastauksia, jos oikeasti pyytää apua ongelmaansa?

Vierailija
5/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten juot? Viiniä, siideriä, väkeviä? Paljonko päivässä?

Vierailija
6/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:11"]

Mitä sinä sitten juot? Viiniä, siideriä, väkeviä? Paljonko päivässä?

[/quote]

Viinaa, reilu litran verran menee päivässä.

Vierailija
7/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta seuraavaksi pienempi pullo, ja laita enemmän lantrinkia.

Vierailija
8/27 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, miten menee nyt? Olitko mukana ryhmässä?

Vierailija
9/27 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:34"]

Auttaisko Selincro? http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far27832

[/quote]

^ Nämä tällaiset toimimattomat jeesusteippi ja nippuside- tyyliset patenttiratkaisut tungetaan ihan ekana roskiin, ja sitten aletaan oikeasti hoitamaan addiktio-nimistä sairautta :)

Siis juot litran kirkasta päivässä? Ota yhetys a-klinikkaan, viinakrampin riski nimittäin on olemassa. Voivat antaa sieltä bentoja "katkaisun" ajaksi.

Mutta ei siinä muuta ole kuin että korkki kiinni. AA auttoi minua.

Vierailija
10/27 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:31"]

Voi vitjat kun mä luulin että mulla on ongelma kun juon 1-2 olutta tai sidua n. 5:nä iltana viikossa. Siis litra viinaa..? Tuosta on vaikea päästä omin avuin irti. Katkolle suosittelen lähtemään.

[/quote]

Ei välttämättä se määrä, vaan ylipäätään suhde viinaan. Voi sullakin olla ongelma. Ja tuo sun kulutustapa saattaa olla alku pahemmalle kulutustavalle, jonka jo kaikki sitten huomaa. Alkoholismi etenee vaiheittain ja usein näkyvä vaihe on vasta se ns. kolmas vaihe, ja ne kaksi aiempaa vaihetta ovat voineet edetä pinnan alla huomaamatta vaikka jo 20 vuotta.

Vierailija
11/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:34"]Auttaisko Selincro? http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far27832

[/quote]

Haiskahtaa mainokselta : (

Vierailija
13/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin viinanhimosta siirtymällä vhh-ruokavalioon. En vaihtanut ruokavaliota juomisen takia, vaan huomasin oltuani jonkun aikaa vhh:lla niin ei tehnyt mieli juoda. Lopetin juomisen vähän niin kuin vahingossa.

Vierailija
14/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maltoin lopulta olla yhden päivän selvin päin ja mennä AA:han. Nyt olen ollut muutaman vuoden ilman viinaa.

Vierailija
15/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:57"]Minä pääsin viinanhimosta siirtymällä vhh-ruokavalioon. En vaihtanut ruokavaliota juomisen takia, vaan huomasin oltuani jonkun aikaa vhh:lla niin ei tehnyt mieli juoda. Lopetin juomisen vähän niin kuin vahingossa.

[/quote]

Ja päivä päivältä alan uskomaan että VHH-ruokavalio vie järjen. Tässä taas esimerkki. Ei voi olla oikeasti todellista taas.....

Vierailija
16/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 13:57"]Minä pääsin viinanhimosta siirtymällä vhh-ruokavalioon. En vaihtanut ruokavaliota juomisen takia, vaan huomasin oltuani jonkun aikaa vhh:lla niin ei tehnyt mieli juoda. Lopetin juomisen vähän niin kuin vahingossa.

[/quote]

Itekin oon ollu samasella ruokavaliolla joskus, ja ei kyllä sillon tehny viinaa nii paljon mieli. Silti se retkahdus vaan tulee tasasin väliajoin ja jää ruokavaliot. AA-kokouksissa oon myös käynyt. Ap.

Vierailija
17/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:01"]Minä maltoin lopulta olla yhden päivän selvin päin ja mennä AA:han. Nyt olen ollut muutaman vuoden ilman viinaa.

[/quote]

Upea juttu! Kun vaan pystyis oleen sen ekan päivän. Yhestä ryypystä tuo taas lähti..

Vierailija
18/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo sen verran pitkä putki, ettet todennäköisesti selviä lopettamisesta pelkällä krapulalla. Vieroitusoireet kestää vähintään kolme päivää ja juoppohulluus voi uhata vielä viikon sisällä lopettamisesta. Kannattaa hakeutua vieroitushoitoon eli katkolle, jos et itse pysty tietoisesti vähentämällä (ns. krapularyypyillä) hallitsemaan vieroitusoireita.

Sulla taitaa olla jo melko selkeä käsitys siitä, että sulla on alkoholiongelma = olet alkoholisti, joten lähde vain reippaasti hakemaan apua. Vieroitukseen voi hakeutua terveysaseman tai A-klinikan kautta tai joillakin paikkakunnilla katkolle pääsee arkisin ilman ajanvarausta. Katkaisuhoito voidaan toteuttaa osastolla tai avohoitona, jos katsotaan että lääkkeet voidaan antaa sulle turvallisesti mukaan kotiin. Voit mennä hakemaan apua, vaikka promillet olis korkealla, mutta lääkehoito voidaan aloittaa vasta kun promillet on laskeneet 1-1,5. Tsemppiä, et ole ainoa jolla on tämä ongelma tähän aikaan vuodesta!

Vierailija
19/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:27"]Sulla on jo sen verran pitkä putki, ettet todennäköisesti selviä lopettamisesta pelkällä krapulalla. Vieroitusoireet kestää vähintään kolme päivää ja juoppohulluus voi uhata vielä viikon sisällä lopettamisesta. Kannattaa hakeutua vieroitushoitoon eli katkolle, jos et itse pysty tietoisesti vähentämällä (ns. krapularyypyillä) hallitsemaan vieroitusoireita.

Sulla taitaa olla jo melko selkeä käsitys siitä, että sulla on alkoholiongelma = olet alkoholisti, joten lähde vain reippaasti hakemaan apua. Vieroitukseen voi hakeutua terveysaseman tai A-klinikan kautta tai joillakin paikkakunnilla katkolle pääsee arkisin ilman ajanvarausta. Katkaisuhoito voidaan toteuttaa osastolla tai avohoitona, jos katsotaan että lääkkeet voidaan antaa sulle turvallisesti mukaan kotiin. Voit mennä hakemaan apua, vaikka promillet olis korkealla, mutta lääkehoito voidaan aloittaa vasta kun promillet on laskeneet 1-1,5. Tsemppiä, et ole ainoa jolla on tämä ongelma tähän aikaan vuodesta!

[/quote]

Ei mulle fyysistä krapulas oikeastaan edes tule. Henkinen krapula pahempi; ahdistusta/pelkotiloja.

Vierailija
20/27 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitjat kun mä luulin että mulla on ongelma kun juon 1-2 olutta tai sidua n. 5:nä iltana viikossa. Siis litra viinaa..? Tuosta on vaikea päästä omin avuin irti. Katkolle suosittelen lähtemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi