Poliisista oli soitettu
Puhelin on äänettömällä yön niin en kuule soittoja mutta outo numero oli soittanut ja tutkin asiaa niin poliisista. Mitä hemmettiä siellä voisi olla minulle asiaa? Mitään kirjeitä tms ei ole tullut
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei koskaan soita yöllä edes jos on jotain vakavampaa tapahtunut vaan vasta aamulla.
Kyllä muuten soittaa ja hyvä niin. Meille on kahdesti soitettu, kun teinit on perseilly ja on poliisiauton kyydissä. Sekin varmaan riippuu kaupungista ja poliiseista, miten he toimivat.
Eikö ne osaa jättää viestiä vastaajaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei koskaan soita yöllä edes jos on jotain vakavampaa tapahtunut vaan vasta aamulla.
Kyllä muuten soittaa ja hyvä niin. Meille on kahdesti soitettu, kun teinit on perseilly ja on poliisiauton kyydissä. Sekin varmaan riippuu kaupungista ja poliiseista, miten he toimivat.
Joo ainakin mitä noita toistuvia Lapin poliisien uusintoja on tullut, niin soittelee ne yölläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat myös kysellä tietoja jostain lähiomaisesta. Kuolemaa harvemmin ilmoitetaan suoraan puhelimessa.
Minua henkilökohtaisesta ihmetyttää, miten ihmiset voivat olla vastaamatta oudoista nroista tulleisiin puheluihin.
Sehän voi olla vaikka ilmoitus jostain sairaalan osastolta, että lähiomaisenne on vakavasti loukkaantunut tms. Ei minkään sairaalan osastojen suoria nroita löydy mistään.
Tai jokin muu äkillinen asia. Erityisesti lapsiperheille voi tulla puhelu sairaalasta, terveyskeskukseta, poliisilta, sosiaaliviranomailta, etenkin teiniperheisiin.
Myös omainen voi jostain syystä hädässä soittaa aivan toisen ihmisen puhelemista.
Mä vastaan aina puhelimeen, kun huomaan että soi tai soitan takaisin numeroon, jos en ole huomannut soittoa. Mulla on puhelin aina äänettömällä, niin esim. yöllisiä soittoja (joita ei vielä koskaan ole tullut) en voisi noteerata. Mulla on myös välillä klo. 21-09 Älä häiritse- toiminto päällä ja vaan lähipiiri ja numerot joista yritetään soittaa useamman kerran 15 min sisällä pääsevät läpi.
Tänä aamuna oli soitettu 9 aikaan ja olin vielä silloin nukkumassa, joten soitin takaisin, mutta oli ollut vaan joku puhelinmyyjä. Ihmeen aikaisin yrittivät tavoittaa.
Vain i d i o o t t i soitaa takaisin tuntemattomiin numeroihin. Se voi tulla kalliiksi.
Jos jolla kulla on rärkeää asiaa sinulle, niin hän kyllä soittaa uudelleen tai lähettää viestin.
Vastaaminen ei maksa mitään.
Soittaminen huijareiden numeroihin voi maksaa paljon. Juuri tuollaisten takaisinsoittajien takia rikolliset jaksavat yrittää. Olet heille tuottava bisnes.
numero ei ole tuntematon sen jälkeen, kun on katsonut numeropalvelusta kenelle numero kuuluu usein siitä voi sitten päätellä asiaakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rikostutkijat ei soittele ja ap väittää, että joku rikostutkinta on soittanut.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei soita keskellä yötä eikä tuntemattomasta.
kyllä muuten soitti, ilmoittivat, että eräs hallinnassamme oleva rakennus palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rikostutkijat ei soittele ja ap väittää, että joku rikostutkinta on soittanut.
No toisaalta ap ei kerro onko noussut ennen puoltapäivää, eli milloin puhelu on tullut.
Rikostutkijat laittaa viestin jos ei vastaa. Yöllä tulee vaan soitto jos esim teini otettu kännissä kiinni tai vastaavaa. Ei muuten.
jos olisit vastannut puhelimeen, olisit saanut tietää miksi soittelivat. nyt sinun pitää sitten joko itse soittaa takaisin tai sitten odotella, että soittavat uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toisaalta ap ei kerro onko noussut ennen puoltapäivää, eli milloin puhelu on tullut.
"Puhelin on äänettömällä yön niin en kuule soittoja"
eli oletettavasti on soitto tullut yöllä, kun yön mainitsi.
Poliisin puheluun ei tarvitse vastata.Kyllä ne tulee hakemaan jos asia niin vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin puheluun ei tarvitse vastata.Kyllä ne tulee hakemaan jos asia niin vaatii.
Aina voi perseillä ja käyttäytyä k-pään lailla. Tyhmyys ei ole lailla kiellettyä, vaikka joskus siitä sakotetaankin.
Välillä ihmetyttää, miksi aikuiset(?) ihmiset haluavat tehdä asiat mahdollisimman vaikeiksi. No, puolet väestöstä on keskimääräistä tyhmempää ja se näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat myös kysellä tietoja jostain lähiomaisesta. Kuolemaa harvemmin ilmoitetaan suoraan puhelimessa.
Minua henkilökohtaisesta ihmetyttää, miten ihmiset voivat olla vastaamatta oudoista nroista tulleisiin puheluihin.
Sehän voi olla vaikka ilmoitus jostain sairaalan osastolta, että lähiomaisenne on vakavasti loukkaantunut tms. Ei minkään sairaalan osastojen suoria nroita löydy mistään.
Tai jokin muu äkillinen asia. Erityisesti lapsiperheille voi tulla puhelu sairaalasta, terveyskeskukseta, poliisilta, sosiaaliviranomailta, etenkin teiniperheisiin.
Myös omainen voi jostain syystä hädässä soittaa aivan toisen ihmisen puhelemista.
Mä vastaan aina puhelimeen, kun huomaan että soi tai soitan takaisin numeroon, jos en ole huomannut soittoa. Mulla on puhelin aina äänettömällä, niin esim. yöllisiä soittoja (joita ei vielä koskaan ole tullut) en voisi noteerata. Mulla on myös välillä klo. 21-09 Älä häiritse- toiminto päällä ja vaan lähipiiri ja numerot joista yritetään soittaa useamman kerran 15 min sisällä pääsevät läpi.
Tänä aamuna oli soitettu 9 aikaan ja olin vielä silloin nukkumassa, joten soitin takaisin, mutta oli ollut vaan joku puhelinmyyjä. Ihmeen aikaisin yrittivät tavoittaa.
Vain i d i o o t t i soitaa takaisin tuntemattomiin numeroihin. Se voi tulla kalliiksi.
Jos jolla kulla on rärkeää asiaa sinulle, niin hän kyllä soittaa uudelleen tai lähettää viestin.
Vastaaminen ei maksa mitään.
Soittaminen huijareiden numeroihin voi maksaa paljon. Juuri tuollaisten takaisinsoittajien takia rikolliset jaksavat yrittää. Olet heille tuottava bisnes.
numero ei ole tuntematon sen jälkeen, kun on katsonut numeropalvelusta kenelle numero kuuluu usein siitä voi sitten päätellä asiaakin
Ja vähintäänkin yhtä usein numerosta ei löydy numeropalvelusta tietoja, eli se pysyy tuntemattomana.
Tästä voi sitten päätellä asiankin, eli soittaja on puhelinmyyjä tai huijari tai joku ihminen, joka on salannut numeronsa. En soita takaisin. Soittaka yrittäköön uudelleen jos haluaa tavoittaa minut.
Usrimmiten kyllä vastaan tuntemattomiin numeroihin, jos puhelin ei ole yarkoituksella äänettömällä. Mutta en ikinä soita talaisin, elkei soittaja paljastu numeropalvelusya tuttavakseni.
kukasoitti.com:sta saattaa nimero myös selvitä.
Kyllä ne poliisista laittaa postia, jos on oikeasti jotain sinua koskevaa tärkeää asiaa. Ihan turha mielestäni edes vastata poliisille, jos ei ole alaikäisen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
No itse lopetin vastaamisen, kun 99% kerroista siellä oli tavoittelemassa puhelinmyyjä ja koen tuntemattomiin numeroihin vastaamisen nykyään ajanhukkana. Kyllä läheisiltä saa tietoa, jos joku läheinen on sairaalassa tmv.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi saa muuten usein ihmisen vainoharhaiseksi vaikkei olisi mikään skitsofreenikko. Jos poliisiauto tulee vastaan tai on lähellä parkissa, niin siinä vaiheessa melkein kuka tahansa alkaa miettiä, onko ne tuossa minua seuraamassa nyt ja olenkohan tehnyt jotain väärää.
Taidat asua aika pienellä paikkakunnalla missä ei poliiseja juuri näy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sairaala osaa lähettää tekstiviestiä ” meillä on kiireellistä asiaa liittyen lähiomaiseenne x”? Ei kukaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos ei halua puhelinmyyjien kanssa viettää tulevaisuudessa pari tuntia päivässä. Yksi vastaus tällaiseen numeroon ja robotti on kuitannut, että tämä numero on käytössä ja vastaa puhelinmyyntisoittoihin.
Sinullako ei puhelinmyyjän puhelu katkea painamalla sitä punaista luuria? Ällistyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse lopetin vastaamisen, kun 99% kerroista siellä oli tavoittelemassa puhelinmyyjä ja koen tuntemattomiin numeroihin vastaamisen nykyään ajanhukkana. Kyllä läheisiltä saa tietoa, jos joku läheinen on sairaalassa tmv.
Sain vasta sapiskaa terveyskeskuksesta, kun lääkäri oli yrittänyt soittaa, enkä vastannut puhelimeen. Siinä luki "tuntematon numero", joihin en yleensä vastaa. Vieläpä omakantaani oli laitettu teksti: "Ei vastaa puhelimeen." Mitäpä mieltä ootte tuosta?
En vastaile tuntemattomiin numeroihin, ellen odota soittoa. Varsinkaan ulkomaisiin, vaikka olen kansainvälisessä työssä. Mitä hyötyä mulle olisi vastaamisesta, en ole myynti-tai konsulttityössä? Jos haluaa saada mut kiinni, laittaa viestin. Näin itsekin aina teen jos tavoittelemani ihminen ei vastaa.
Poliisi ei soita keskellä yötä eikä tuntemattomasta.