Poliisista oli soitettu
Puhelin on äänettömällä yön niin en kuule soittoja mutta outo numero oli soittanut ja tutkin asiaa niin poliisista. Mitä hemmettiä siellä voisi olla minulle asiaa? Mitään kirjeitä tms ei ole tullut
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivat myös kysellä tietoja jostain lähiomaisesta. Kuolemaa harvemmin ilmoitetaan suoraan puhelimessa.
Minua henkilökohtaisesta ihmetyttää, miten ihmiset voivat olla vastaamatta oudoista nroista tulleisiin puheluihin.
Sehän voi olla vaikka ilmoitus jostain sairaalan osastolta, että lähiomaisenne on vakavasti loukkaantunut tms. Ei minkään sairaalan osastojen suoria nroita löydy mistään.
Tai jokin muu äkillinen asia. Erityisesti lapsiperheille voi tulla puhelu sairaalasta, terveyskeskukseta, poliisilta, sosiaaliviranomailta, etenkin teiniperheisiin.
Myös omainen voi jostain syystä hädässä soittaa aivan toisen ihmisen puhelemista.
No itse lopetin vastaamisen, kun 99% kerroista siellä oli tavoittelemassa puhelinmyyjä ja koen tuntemattomiin numeroihin vastaamisen nykyään ajanhukkana. Kyllä läheisiltä saa tietoa, jos joku läheinen on sairaalassa tmv.
Sain vasta sapiskaa terveyskeskuksesta, kun lääkäri oli yrittänyt soittaa, enkä vastannut puhelimeen. Siinä luki "tuntematon numero", joihin en yleensä vastaa. Vieläpä omakantaani oli laitettu teksti: "Ei vastaa puhelimeen." Mitäpä mieltä ootte tuosta?
Yleensä tiedän, että tk:sta soitetaan, kun olen itse varannut soittoajan. Silloin tietysti vastaan tuntemattomiin numeroihin. Samoin jos olen käynyt labroissa tai kuvauksissa ja idotan tuloksia, vaikka ei olekaan soittoaikaa.
Meillä kyllä eka soiton jälkeen tulee. tekstari, jos en ole vastannut, ja kerrotaan milloin soitetaan uudelleen ja pyydetään vastaamaan.
Keskussairaalasa sama käytäntö tai kirje. Kun esim tutkimusaikani peruttiin.
Ehkä tuo kanta maininta toimii infona, että sinua pitää kontaktoida muutoin kuin soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin puheluun ei tarvitse vastata.Kyllä ne tulee hakemaan jos asia niin vaatii.
Tästä on kyllä kokemusta.Nuori ja hölmö kun olin tuli tehtyä pahoja virheitä.
Niitä sitten selviteltiin poliisin kanssa.Aina tulivat hakemaan.
Tuossa olikin tullut viesti tutkijalta joka kertoi siinä nimensä, statuksensa ja pyysi ottamaan yhteyttä numeroon. Soittelen sitten huomenna sinne päin. Ihme kun en tosiaan ole mihinkään syyllistynyt enkä 20 vuoteen ollut poliisin kanssa tekemisissä joten en tiedä mihin liittyy. No, tuo selviää sitten huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei koskaan soita yöllä edes jos on jotain vakavampaa tapahtunut vaan vasta aamulla.
Meille soitti aikoinaan olikohan aamu viideltä, meidän parkissa ollut auto oli rytätty kun ilmeisesti joku rattijuoppo ajanut parkkiautojonoon - syntyi ketjureaktio ja pelti rytisi autoissa- meidän auto oli viimeinen siinä parkkijonossa.
Meinasin pyörtyä/saada sydärin kauhusta kun viiden mais soitettiin että onks tällanen auto teidän---- ja ukko oli sillä reissussa.
Miksi hemmetissä asia ei voinut odottaa aamuun. . .
Arvatkaa tuliko uni simmuun. Säikähdin ihan hemmetisti.
ei kannata vastata tuntemattomiin numeroihin ja tuntemattomat/ yksityiset numerot saa estettyä kännykästä asetuksista itte oon estäny omasta samsungin älykännykästä tuntemattomat yksityiset numerot luulisi poliisin uskaltavan soittaa niin että numero näkyy sen takia moni jättää vastaamatta yksityisiin numeroihin kun ei soittaja näe mistä puhelu tuloo
Poliisi soittaa tuntemattomasta numerosta varmaan siksi, ettei heitä häirittäisi soittamalla takaisi.
Ihme tyyppejä nuo poliisit Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Meille poliisit soittaa aina tuntemattomasta numerosta. Tytön letukka kun kylillä heilastelee.
Miksi ihmeessä heilastelusta soittelevat?
Mulle on soittanut poliisi muistaakseni neljästi.
Yhdesti sen jälkeen, kun soitin hätänumeroon tien päältä. Halusivat vain tietää, oliko ojaan ajanut kuski mielestäni humalassa.
Kerran siksi, kun halusivat lisätietoa antamastani vihjeestä.
Kahdesti siksi, että oli kyse iäkkään vanhempani asioista, joita olen hoitanut. Toinen puhelu tuli pitkän ajan päästä ja odottamatta. Ehdin vähän säikähtää, että mitäs nyt, mutta olivat löytäneet vanhemmaltani aikaa sitten varastettua omaisuutta ja puhelu liittyi siihen.
Myös esim. Kela saattaa soittaa jotain tarkennusta hakemukseen jne. Kannattaa vastata niihin virastonumeroihin.
Ensin mietein että ihme sakkia kun teille poliisit soittelee. Mutta tarkemmin mietittyäni on poliisit soittaneet minullekin
- kysyivät lisää tietoja ilmoittamastani rattijuoposta ajossa
- kerran soitti poliisi tuttuni puolesta kun tämä piti hakea putkasta
- kerran poliisit soittivat ovikelloa ja kyselivät onko yöllä kuulunut mitään erikoista, ihmetyksissäni sanoin ettei. Myöhemmin muistin että kuuluihan alhaalta päin naisen huutoa yöllä mutta olin unohtanut sen.
Poliisi soitti kerran että autoni oli keikattu. Toisen kerran että työkaverin auto oli keikattu ja kysyi että missä se työkaveri on. Vein sitten työkaverin kamarille.
No, jos käyttäydyt kuin ääliö, niin silloin ei pidä ihmetellä, jos sinua kohdellaan kuin ääliötä. Pitäisikö sen lääkärin tulla sinun ikkunasi alle huutelemaan?