Poliisista oli soitettu
Puhelin on äänettömällä yön niin en kuule soittoja mutta outo numero oli soittanut ja tutkin asiaa niin poliisista. Mitä hemmettiä siellä voisi olla minulle asiaa? Mitään kirjeitä tms ei ole tullut
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Poliisi soittaa...#tuntematon numero#.
Ettäs tiedätte.
"Kenttäpoliisit" soittavat yleensä tuntemattomasta numerosta, mutta rikospoliisit jotka tutkivat jotain keissiä, soittavat kyllä niin että numero näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi soittaa...#tuntematon numero#.
Ettäs tiedätte.
Joskus tuntematon (esim. jos partion puhelin), joskus näkyvä numero (esim. tutkija).
Ettäs tiedätte.
Aina kannattaa vastata, on joskus ollut aika surullisia tapauksia, kun ei ole saatu esim. omaista ajoissa tavoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Voivat myös kysellä tietoja jostain lähiomaisesta. Kuolemaa harvemmin ilmoitetaan suoraan puhelimessa.
Minua henkilökohtaisesta ihmetyttää, miten ihmiset voivat olla vastaamatta oudoista nroista tulleisiin puheluihin.
Sehän voi olla vaikka ilmoitus jostain sairaalan osastolta, että lähiomaisenne on vakavasti loukkaantunut tms. Ei minkään sairaalan osastojen suoria nroita löydy mistään.
Tai jokin muu äkillinen asia. Erityisesti lapsiperheille voi tulla puhelu sairaalasta, terveyskeskukseta, poliisilta, sosiaaliviranomailta, etenkin teiniperheisiin.
Myös omainen voi jostain syystä hädässä soittaa aivan toisen ihmisen puhelemista.
Mä vastaan aina puhelimeen, kun huomaan että soi tai soitan takaisin numeroon, jos en ole huomannut soittoa. Mulla on puhelin aina äänettömällä, niin esim. yöllisiä soittoja (joita ei vielä koskaan ole tullut) en voisi noteerata. Mulla on myös välillä klo. 21-09 Älä häiritse- toiminto päällä ja vaan lähipiiri ja numerot joista yritetään soittaa useamman kerran 15 min sisällä pääsevät läpi.
Tänä aamuna oli soitettu 9 aikaan ja olin vielä silloin nukkumassa, joten soitin takaisin, mutta oli ollut vaan joku puhelinmyyjä. Ihmeen aikaisin yrittivät tavoittaa.
minulle poliisi soitti, kun joku oli yrittänyt maksaa jotain luottokorttitiedoillani ja poliisi lähinnä halusi varmistaa olenko yrittänyt itse tehdä sisä ja sitä kauppaa. Tästä on vuosia aikaa ja tyyppi jäi kiinni, oli yrittänyt sitä muidekin korttitiedoilla
poliisin lupappalvelut kun laittaa viestin, niin lukee POLIISI.
Vierailija kirjoitti:
minulle poliisi soitti, kun joku oli yrittänyt maksaa jotain luottokorttitiedoillani ja poliisi lähinnä halusi varmistaa olenko yrittänyt itse tehdä sisä ja sitä kauppaa. Tästä on vuosia aikaa ja tyyppi jäi kiinni, oli yrittänyt sitä muidekin korttitiedoilla
”Sano vielä mikä se sun luottokortin numero olikaan?”
Poliisi ei koskaan soita yöllä edes jos on jotain vakavampaa tapahtunut vaan vasta aamulla.
Kyllä poliisi soittaa uudelleen, jos ei tavoita tai laittaa viestiä. Minulle soitti enkä vastannut. Hetken päästä tuli viesti, että yritin tavoittaa, soitatko minulle tähän numeroon. Oli kyse rikostutkinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Sano vielä mikä se sun luottokortin numero olikaan?”
miksi pitäisi sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Voivat myös kysellä tietoja jostain lähiomaisesta. Kuolemaa harvemmin ilmoitetaan suoraan puhelimessa.
Minua henkilökohtaisesta ihmetyttää, miten ihmiset voivat olla vastaamatta oudoista nroista tulleisiin puheluihin.
Sehän voi olla vaikka ilmoitus jostain sairaalan osastolta, että lähiomaisenne on vakavasti loukkaantunut tms. Ei minkään sairaalan osastojen suoria nroita löydy mistään.
Tai jokin muu äkillinen asia. Erityisesti lapsiperheille voi tulla puhelu sairaalasta, terveyskeskukseta, poliisilta, sosiaaliviranomailta, etenkin teiniperheisiin.
Myös omainen voi jostain syystä hädässä soittaa aivan toisen ihmisen puhelemista.
Eikö sairaala osaa lähettää tekstiviestiä ” meillä on kiireellistä asiaa liittyen lähiomaiseenne x”? Ei kukaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos ei halua puhelinmyyjien kanssa viettää tulevaisuudessa pari tuntia päivässä. Yksi vastaus tällaiseen numeroon ja robotti on kuitannut, että tämä numero on käytössä ja vastaa puhelinmyyntisoittoihin.
Oletko voinut kirjottaa esim. tälle palstalle jotain sellasia kommentteja, että olisit saattanut syyllistyä kunnialoukkaukseen tai ns. vihapuheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sairaala osaa lähettää tekstiviestiä ” meillä on kiireellistä asiaa liittyen lähiomaiseenne x”? Ei kukaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos ei halua puhelinmyyjien kanssa viettää tulevaisuudessa pari tuntia päivässä. Yksi vastaus tällaiseen numeroon ja robotti on kuitannut, että tämä numero on käytössä ja vastaa puhelinmyyntisoittoihin.
"Eikö sairaala osaa lähettää tekstiviestiä ” meillä on kiireellistä asiaa liittyen lähiomaiseenne x”"
Haluatko ihan itse oivaltaa, miksi noin ei toimita?
Viranomaiset kun soittaa tai vaikkapa lääkäri niin heidän puhelimessaan voisi olla numero joka näyttää että soittaja on poliisi, lääkäri tms. Ei viitsi vastailla tuntemattomiin numeroihin kun siellä on useimmiten joku myymässä jotain tai sitten yrittää huijata muuten. Ei olisi vaikeaa eikä kallista tehdä sellaista uudistusta.
Täällähän hyvin tiedetään poliisin puhelinnumerokäytännöt...
Poliisitutkinnasta ei välttämättä aina soitella pelkästään rikoksesta epäillyille. Voidaan kysellä myös esim. mahdollisia todistajia johonkin juttuun, jos esim. asut jonkin rikoksen tapahtuma-alueen lähellä, niin poliisi voi soitella lähipiirin asukkaille ja kysellä ovatko he nähneet/kuulleet mitään viime aikoina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaan aina puhelimeen, kun huomaan että soi tai soitan takaisin numeroon, jos en ole huomannut soittoa. Mulla on puhelin aina äänettömällä, niin esim. yöllisiä soittoja (joita ei vielä koskaan ole tullut) en voisi noteerata. Mulla on myös välillä klo. 21-09 Älä häiritse- toiminto päällä ja vaan lähipiiri ja numerot joista yritetään soittaa useamman kerran 15 min sisällä pääsevät läpi.
Tänä aamuna oli soitettu 9 aikaan ja olin vielä silloin nukkumassa, joten soitin takaisin, mutta oli ollut vaan joku puhelinmyyjä. Ihmeen aikaisin yrittivät tavoittaa.
Vain i d i o o t t i soitaa takaisin tuntemattomiin numeroihin. Se voi tulla kalliiksi.
Jos jolla kulla on rärkeää asiaa sinulle, niin hän kyllä soittaa uudelleen tai lähettää viestin.
Vastaaminen ei maksa mitään.
Soittaminen huijareiden numeroihin voi maksaa paljon. Juuri tuollaisten takaisinsoittajien takia rikolliset jaksavat yrittää. Olet heille tuottava bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain i d i o o t t i soitaa takaisin tuntemattomiin numeroihin. Se voi tulla kalliiksi.
Jos jolla kulla on rärkeää asiaa sinulle, niin hän kyllä soittaa uudelleen tai lähettää viestin.
Vastaaminen ei maksa mitään.
Soittaminen huijareiden numeroihin voi maksaa paljon. Juuri tuollaisten takaisinsoittajien takia rikolliset jaksavat yrittää. Olet heille tuottava bisnes.
Meille poliisit soittaa aina tuntemattomasta numerosta. Tytön letukka kun kylillä heilastelee.
Vierailija kirjoitti:
Poliisitutkinnasta ei välttämättä aina soitella pelkästään rikoksesta epäillyille. Voidaan kysellä myös esim. mahdollisia todistajia johonkin juttuun, jos esim. asut jonkin rikoksen tapahtuma-alueen lähellä, niin poliisi voi soitella lähipiirin asukkaille ja kysellä ovatko he nähneet/kuulleet mitään viime aikoina
No ei soittele rikostutkijat keskellä yötä. Ap keksi vaan kivan tarinan.
Etkai ole kritisoinut Ohisaloa?