Onko sinun pakko mennä juhannuksena mökille?
Monenko on perheen tai suvun painostuksesta pakko lähteä viettämään juhannusta mökille, vaikka ilmat on ihak perseestä ja itikat ja muut pitäisit syö elävältä? Suku ahdistaa ja perhe riitelee. Lapset narisee kun ei ole mitään tekemistä ja kaikki on kaksinverroin hankalampaa ja työläämpää kuin kotona.
Kommentit (35)
Lähtisin helvetin mielelläni, jos vaan kutsuttais kesänviettoon.
Tottakai mennään, en malttaisi odottaa perjantaihin. Kolmen sukulaisperheen voimin kokoonnutaan yhden mökille, tarjottavat viedään yhdessä ja isäntäväki tarjoaa saunan, uimarannan ja juhannuskokon. Toki siellä on hyttysiä ja sääkin ehkä märkä ja kolea, mutta ne nyt vain kuuluu Suomen kesään. Ihanaa tavata sukulaisia, se on pääasia.
19: Sama täällä. Voisi tietysti kerran elämässä kokeilla mökkeilyä parin tunnin ajan :)
Me lähdetään miehen kanssa tänään mökille ja tullaan sunnuntaina pois. Vuokrattiin mökki viikoksi, omaa ei ole. Lapsiakaan ei ole eli kahdestaan ollaan korvessa. Juokseva vesi ja sähkö sentään löytyy.
Aivan mahtavaa <3 Onneksi työpäivä loppuu tunnin päästä ja päästään lähtemään!
Luojan kiitos ei ole. Minua ei minnekään mökille saisi kirveelläkään, kaikkein vähiten miehen sietämättömän äidin mökille miehen muiden sietämättömien sukulaisten kanssa.
Ei ole pakko eikä takuulla mennä vaikka se on meren rannalla Helsingissä, iso vanha talo mukavuudet kyllä on. Parempi kotona kun ei merituuli yllä tänne. Vasta sitten mennään kun hellettä ilmaantuu, jos ilmaantuu.
Pakko ei ole, menen mökille, koska minusta siellä on kivaa. Sama koskee perhettäni, miestä ja teini-ikäistä lasta.
Onneksi ei tarvitse. Meillä ei ole mökkiä ja nykyään osaan sanoa ei niihin kutsuihin, kun halutaan mökille.
Ihmettelen joskus, että luuleeko mökin omistajat kaikkien haluavan kökkimään heidän mökeilleen. Jos sanoo ei, niin aletaan painostamaan ja vaatimaan.
Nykyään sanon suoraan inhoavani mökkeilyä ja että en todellakaan tule, kiitos vain, koska se ei ole minun juttuni.
Ja ei, meillä kotona, eikä miehen kotona ollut mökkiä, joten se ihanuus on lapsuudessakin jäänyt kokematta.
Mieluummin juhannus omassa kodissa grillaten omalla terassilla ja käydä omassa saunassa ja omassa rannassa uimassa.
Mies on jo aloittanut jokavuotisen painostuksensa juhannusmökkeilyyn appivanhempien mökillä. Yleensä kinaamme siitä aattoon asti, sitten teemme kompromissin ja menemme yhdeksi päiväksi, kunnes taas kuluu vuosi ja pääsemme taistelemaan samasta aiheesta. Minulla on oikeasti joku mökkifobia, mutta mies ei suostu uskomaan ja ymmärtämään sitä. Vihaan sitä mökkiä!!!!!!
Kenenkään aikuisen itse ajattelevan ihmisen ei ole pakko, varsinkaan mennä vieraiden mökeille, ei edes omalleen. Joka muuta väittää ei ole kasvanut aikuiseksi.
Ei ole pakko.
Vihaan mökkeilyä. tai kyllä siellä voi päiväreissun piipahtaa, mutta yöksi en jää.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:00"]
Mies on jo aloittanut jokavuotisen painostuksensa juhannusmökkeilyyn appivanhempien mökillä. Yleensä kinaamme siitä aattoon asti, sitten teemme kompromissin ja menemme yhdeksi päiväksi, kunnes taas kuluu vuosi ja pääsemme taistelemaan samasta aiheesta. Minulla on oikeasti joku mökkifobia, mutta mies ei suostu uskomaan ja ymmärtämään sitä. Vihaan sitä mökkiä!!!!!!
[/quote]
Ihan kuin itse kirjoittamani :) Meillä sama juttu, nuorempana aina suostuin lähtemään, nykyään en. Mekin olemme tehneet kompromissejä ja mennetjust yhdeksi päiväksi. Kaameinta on jos on sateista ja joutuu kökkimään sisällä eikä sieltä pääse edes karkuun kun mökki on saaressa..miehen sukulaisten kanssa joutuu kökkimään, ovat ihan kivoja joo mutta kuitenkin..
Pakkohan ei ole kuin kuolla ja maksaa verot,mutta kyllä minä menen ilman pakottamista juhannusta mökille viettämään. Oma mökki ilman sukulaisia.
On pakko. Mies haluaa väkisin vanhempiensa mökille. Siellä ollaan, kuin sillit suolassa. Anoppi on ihan stressaantunut ja haluaa väkisin tehdä ruokaa, kun kerrankin pojan perhe on paikalla. Apua hän ei suostu vastaanottamaan, mutta narisee kuitenkin. Ruoka on mautonta ja pahaa, jokainen ottaa sitä mahdollisimman vähän. Jos sataa koko juhannuksen vettä, kukaan ei hakua olla ulkona, vaan sitten katsotaan tv:tä ja kanava tietenkin on juuri se, minkä appivanhemmat laittavat päällä. Onneksi juhannus on vaan kerran vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:05"]
Tahdon mennä mökille.
Kiikutan miehen baariin, josta menee sitten kaverille viikonlopuksi, on luvannut olla kiltisti.
Pakkaan repun ja otan koiran matkaan ja patikoimme 15km yli soiden ja metsien meidän omaan pieneen piilopirttiin. Siellä ei ole sähköä, ei juoksevaa vettä eikä kännykälle kuuluvuutta. Menispä tämä viikko nopeasti, tahtoo jo luonnonrauhaan.
[/quote]
Oi taivas! Tää olisi mun makuun. Olet onnekas.