Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinun pakko mennä juhannuksena mökille?

Vierailija
16.06.2014 |

Monenko on perheen tai suvun painostuksesta pakko lähteä viettämään juhannusta mökille, vaikka ilmat on ihak perseestä ja itikat ja muut pitäisit syö elävältä? Suku ahdistaa ja perhe riitelee. Lapset narisee kun ei ole mitään tekemistä ja kaikki on kaksinverroin hankalampaa ja työläämpää kuin kotona.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo ongelmat ratkeavat, kun ottaa mökillä tukevat juhannuskännit.

Vierailija
2/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, mutta tänä vuonna pitkästä aikaa menemme. Meillä ei ole mitään sukujuhannusta, me olemme tontin toisessa talossa ja vanhempani toisessa. Mukava päästä rentoutumaan kun lapset pyörivät kuitenkin aamusta iltaan mummin ja ukin jaloissa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi. Olin 14 vuotias kun viimeksi piti pakolla mennä perheen kanssa juhannusta viettämään mökille. Siihen pakkoon en enää ikinä joudu. Kaupunkijuhannus on minulle se oikea juhannus.

Vierailija
4/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, mutta haluan. Lapsi jää kotiin, itse olemme rauhassa ja luemme kirjoja.

Vierailija
5/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole pakko. EI juhannuksena eikä koskaan muutenkaan.

Minua ei mökkeilemään saa.

Meillä ei ole mökkiä, eikä ikinä tule. Lähipiiristä löytyy useampikin. Kutsuja välillä tulee, mutta ei kiitos on vastauksemme.

Yhdenkään lähipiirin mökillä en ole koskaan käynyt. Kuvia nähnyt.

Vierailija
6/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, mutta usein olen mennyt. Onkohan se muuten niin, että lapset, jotka eivät ole tottuneet mökkeilyyn, pitävät sitä tylsänä? Meillä ei koskaan ollut lapsena tylsää mökillä.

Vierailija
7/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jää kotiin? Varaudu siihen, että kotona on järkätty karseat bileet.

Vierailija
8/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökille «3

Vierailija
9/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:57"]

Ei ole pakko, mutta usein olen mennyt. Onkohan se muuten niin, että lapset, jotka eivät ole tottuneet mökkeilyyn, pitävät sitä tylsänä? Meillä ei koskaan ollut lapsena tylsää mökillä.

[/quote]

Ainakin itse olin mökillä kaiken vapaa-ajan kunnes sain luvan jäädä kotiin. Inhosin olla siellä. Samoin oma lapsi oli aina mukana kunnes alkoi vastustaa.

Vierailija
10/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:57"]

[/quote]

päinvastoi. Mut on lapsena väkisin pakotettu viikonloppuina ja lomilla mökille. Sain ihan tarpeekseni siitä.

Vierailija
11/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:58"]

Lapsi jää kotiin? Varaudu siihen, että kotona on järkätty karseat bileet.

[/quote]

Tuskinpa vain. On ollut viime kesänäkin lomat ja viikonloput yksin kotona. Ei kaikki halua järjestää bileitä.

Vierailija
12/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on sitten vain lasten luonteesta ja tottumuksista kyse. Mä rakastin mökkeilyä lapsena.

Vierailija
13/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:48"]

Monenko on perheen tai suvun painostuksesta pakko lähteä viettämään juhannusta mökille, vaikka ilmat on ihak perseestä ja itikat ja muut pitäisit syö elävältä? Suku ahdistaa ja perhe riitelee. Lapset narisee kun ei ole mitään tekemistä ja kaikki on kaksinverroin hankalampaa ja työläämpää kuin kotona.

[/quote]

Kenenkään ei ole pakko tehdä mitä ei halua, on hyvä opetella sanomaan ei.

Vierailija
14/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon mennä mökille.

Kiikutan miehen baariin, josta menee sitten kaverille viikonlopuksi, on luvannut olla kiltisti.

Pakkaan repun ja otan koiran matkaan ja patikoimme 15km yli soiden ja metsien meidän omaan pieneen piilopirttiin. Siellä ei ole sähköä, ei juoksevaa vettä eikä kännykälle kuuluvuutta. Menispä tämä viikko nopeasti, tahtoo jo luonnonrauhaan.

Vierailija
15/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska asumme mökillä 5kk putkeen joka vuosi. Arvaatte varmaan, että se ei ole mikään ikävä pakko meille :)

Vierailija
16/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole pakko, sen sijaan lähden sinne riemusta kiljuen! Ihana merenrantatontti, aina lämmin terassi, kivat ystävät, luvassa hyvää ruokaa ja juomaa, soittoa, laulua ja paljon keskustelua ja hauskanpitoa! Hauskaa jussia vaan itse kullekin!

Vierailija
17/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme mökille kahdestaan, lapset mummolle läheiseen kaupunkiin. Mökki on niinkuin n:o 15,  paitsi kännykkä toimii ja se on saaressa. Saa olla rauhassa, tehdä tulilla ruokaa ja olla vaan.

Vierailija
18/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan suomalainen harvinaisuus, meillä ei ole omaa mökkiä eikä ole myöskään minun vanhemmilla tai appivanhemmillakaan. Meitä ei myöskään kukaan koskaan kutsu mökilleen kylään. Mökkeily on meille ihan vierasta ja outoa puuhaa. En siis osaa kaivatakaan sitä hauskuutta.

Vierailija
19/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakosta en tiedä mutta mennään ja lapset ilman muuta mukaan. Luvassa sadetta, hyttysiä ja pihatöitä. Tosin myös telkkaria, tablettia ja herkkuja. Saunaa ja rantaa ei ole ja muutenkin vähän alkeellinen.

Vierailija
20/35 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole mökkiä kellään, viime kesänä olin kavereiden mökillä, sitä ennen 2007 ja liian lyhyt tauko oli...