Miten ilmoittaa raskaudesta fb:ssa?
Olen raskautunut ja mietin, miten ilmoittaisin raskaudesta fb:ssa. Mikä olisi teidän mielestä "liikaa", entä sopivasti? Millä tavoilla teidän kaverit ovat ilmoittaneet raskauksistaan?
Kommentit (99)
Luonnollisesti tärkeimmille kerrotaan henkilökohtaisesti, mutta jos sen haluaa faceenkin laittaa niin kuva mahasta ja vaikka kuvatekstiksi viikot. Ärsyttävää sellanen kiertely ja vihjailu.
Minkä ihmeen takia joku ilmoittaa raskaudestaan Facebookissa???
"olen huomionkipeä, peukuttakaa"
oisko tuo jotain?
En aio ilmoitella. Sit kun syntyy, voinen ilmoittaa. Mutta kuvia lapsesta en sinne laita. Just tuossa ihmetelly mulle ihan vieraiden ihmisten ilmoituksia ja ultrakuvia, jotka putkahtaa mun uutisvirtaan, kun joku kaveri kommentoinut. Ja näillä on ollut näemmä yksityisasetuksissakin rajattu, mut silti kuka vaan näkee..
onko miehes kenties japanilainen? voit sanoa että on tapahtunu raskauttava aasianhaara
Kysymys teille jotka ihmettelette miksi raskaudesta pitää ilmottaa facebookissa ja se on pelkkää huomionhakusuutta. Mitä TE päivitätte siellä? Raskaus/lapsi on luonnollisesti suuri osa elämää, miksi siitä EI voisi kertoa facebookissa kun kerrotaan paljon pienemmistä ja usein turhistakin asioista? Ja oletukseni tässä on että lähimmäisille on kerrottu raskaudesta ennen facebookkiin laittamista.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:15"]
[/quote]No esimerkiksi jos vaikka asuu ulkomailla, ja haluaa että kaikki kaverit ja sukulaiset tietää, että kahdesta tuleekin kolme? En mä ainakaan ala isoo kaveripiiriä erikseen soitteleen läpi, siihen viä sukulaiset päälle.
Naurettavaa mun mielestä täällä toi joidenkin kyseenalaistaminen, et miks sitä nyt pitäs facessa huudella. Miksi sielä sitten ollaan, ellei kuulumisten jakamisten takia?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:15"]
[/quote]No esimerkiksi jos vaikka asuu ulkomailla, ja haluaa että kaikki kaverit ja sukulaiset tietää, että kahdesta tuleekin kolme? En mä ainakaan ala isoo kaveripiiriä erikseen soitteleen läpi, siihen viä sukulaiset päälle.
Naurettavaa mun mielestä täällä toi joidenkin kyseenalaistaminen, et miks sitä nyt pitäs facessa huudella. Miksi sielä sitten ollaan, ellei kuulumisten jakamisten takia?
Mina laitoin facebookkiin rakenneultrasta saadun kuvan ja teksti: aidin ja isin rakas<3
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:57"]
"Paksuksi pantu", "pullat uunissa", "tiineenä" tai "maha pystyssä".
[/quote]
"telkkä pöntössä"
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:55"]
Kysymys teille jotka ihmettelette miksi raskaudesta pitää ilmottaa facebookissa ja se on pelkkää huomionhakusuutta. Mitä TE päivitätte siellä? Raskaus/lapsi on luonnollisesti suuri osa elämää, miksi siitä EI voisi kertoa facebookissa kun kerrotaan paljon pienemmistä ja usein turhistakin asioista? Ja oletukseni tässä on että lähimmäisille on kerrottu raskaudesta ennen facebookkiin laittamista.
[/quote]
Ihan siksi, että raskaus on aika intiimi asia ja keskenmenot ovat yleisiä. Ihan vaikka siksi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:06"]
Mina laitoin facebookkiin rakenneultrasta saadun kuvan ja teksti: aidin ja isin rakas<3
[/quote]
kiinnostavaa kuin krapulapaska.
[/quote]
Joku täällä alotuksessa kysyy, miten kannattas kertoo. Toinen tulee ja vastaa, miten itse kertoi. Sitten tulet sinä, ja suollat tänne tollasta sontaa? :) Miks sä luet tätä ketjua, kun kiinnostus on krapulapaskan tasoo? :)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:06"]Mina laitoin facebookkiin rakenneultrasta saadun kuvan ja teksti: aidin ja isin rakas<3
[/quote]
Aidi?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:55"]
[/quote]
Ihan siksi, että raskaus on aika intiimi asia ja keskenmenot ovat yleisiä. Ihan vaikka siksi.
[/quote]
Ai jos kerrot asiasta viimesellä kolmanneksella, tai kun oot synnärille lähössä, niin onpa joo hirveen iso riski saada keskenmeno. Ei jeesus näitä juttuja :D
Onhan sulla riski tukehtua porkkanaanki, ja silti jotkut laittaa facebookiin esimeriksi kuvia illallisistaan? "Älä ny vaan julkase tota, se on niin intiimiä, kun jotkut ihmiset tukehtuu ruokaan, tai että syömisen jälkeen pitää usein paskantaa. Ihan liian intiimiä..."
Täällä pesii noita hulluja, mutta siis tietenkin on normaalia ketoa, että esimerkiksi "Jään äitiyslomalle 4.4.2014." tai "Posti toi äitiyspakkauksen. Nyt alkaa tuntua odelta: meille syntyy vuva!" Jos ei kerro tuollaista asiaa, niin miksi ihmeessä on Fb:ssä?
Kerro suoraan ja anna ihmisille tilaisuus onnitella. Älä kiertele. Itse kertoisin viimeistään siinä vaiheessa, kun raskaus on ilmiselvä. Ja vauvamahaisesta on kiva nähdä myös kuva mielestäni. Tee juuri niin kuin haluat. Elämä on aika lyhyt, ei sitä kannata liikaa miettiä, miten muiden mielestä sinun pitäisi toimia. Onnea odotukseen!
"Olo on kuin omenalla: posket punaiset ja siemenet sisällä."
tai
"Raskauduin."
En minäkään tajua, miksi raskautta pitäisi salailla siksi, että siitä kertominen olisi muka huomionhakuisuutta...
Itse inhoan sellaista tapaa "kertoa", että päivityksissä vihjaillaan jotain vauvatarvikkeiden ostosta, ihanasta tapahtumasta, "Oho!"- tyyppiset ym. joissa halutaan kertoa, mutta ei kerrota. Arrrgghh...
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:47"]
Minä ilmoitin perheelle, suvulle ja ystäville samoja reittejä kuin yleensäkin kaikki kuulumiseni, eli kohdatessani heidät tai puhelimessa ja sähköpostilla. Facebookissa en ole rakaudestani sanonut mitään. Minusta asia ei kuulu puolitutuille tässä vaiheessa. Vauva syntyy pian ja syntymästäkin tiedotamme läheisillemme kuten yllä mainitsin, joten en taida osata auttaa sinua. Hölmöltä minusta vaikuttavat kuvat vatsasta ja raskaustesteistä. Itse uutinenhan on se lapsi, ihminen. Sitten kun hän on olemassa omana itsenään. Ei muuttunut vatsan muoto.
[/quote]
Kuvat raskaustesteistä? Millainen ihminen laittaa tikusta kuvaa?? Eikö ne ajattele keskenmenon mahdollisuutta? Huh.