Paljonko tililläsi on rahaa?
Onko yhteinen tili puolisosi kanssa vai molemmilla omat?
Maksoin just laskut ja jäi reilu 2500€ mun omalle tilille. Miehen ja mun yhteiselle tilille laitoin 500 ja nyt siellä on 4500€. Siitä tililtä menee asuntolaina ja muuten säästetään pahan päivän varalle.
Aina ei ole ollut tällainen tilanne, ollut paaaaljon huonompikin mutta alan olla tyytyväinen. Tilanne muuttunut vuoden sisällä huimasti, enpä olisi uskonut että lopputilistä ja työttömyydestä seuraa rahatilanteen parantuminen ;). Nyt taas töissä joten valoisalta näyttää.
Kommentit (116)
Rahaa on n. 500 e. Palkka tulee reilun viikon kuluttua. Viikon ruoat on jo ostettu, loppuviikosta täytyy ostaa vielä lisää leipää ja maitoa.
Rahat on tiukilla ja yhteinen tili. Palkka ei meinaa riittää kaikkiin kuluihin ja nyt karsitaan ja mietitään tarkkaan, mitä ostetaan. Autosta jo luovuimme. Kävelemme perheenä jopa 20 km viikossa, välillä ostamme yksittäisiä bussilippuja.
Olen niin tyytyväinen, että kaiken jälkeen tilillä on vielä rahaa.
Omalla tilillä n. 2 000 euroa nyt, säästötilillä vain 780 e eli voisi siirtää tältä palkka ja käyttötililtä sinne vähän lisää. Tosin visalaskua täytyy ensin lyhentää kolmellasadalla..
En ole ihan varma, ehkä n. 1900 käyttötilillä, säästötilillä 4600 ja osakkeissa 5600, Eri tilit nuukan miehen kanssa, yhteinen taloustili ei meillä toimi. Yhteisillä n. 5600 ja miehellä käyttötilillä n. 30 t., mutta mies pääosin maksaa kesämökin kattorempan ja kodin kylppärirempan, jotka on tänä vuonna. Niihin menee n. 17-20 t.
Käyttötilillä 500€, toisella tilillä 2000€. Säästötilillä 5500€ ja osakkeissa 29 000€. Olen opiskelija, kesän osa-aikaisesti töissä.
Mulla on noin kolme ja puoli tonnia. Eilen vielä oli yli 6000e, mutta ostin eilen terassikalusteita ja tänään meni automaattisesti lainoja. Tilipäivä on kuun vaihteessa ja 5. päivä.
Miehen tililla on vähän yli kymppitonni, mutta siitä pitää maksaa 8000e vreoja joten rahaa ei voi käyttää.
Jotain 10 senttiä. Seuraava rahapäivä on lapsilisät. Nälkä :/ lapselle on kyllä kunnon ruuat mutta itse syön näkkäriä.
170e tilillä ja 140e käteistä. Palkkapäivään 1,5 viikkoa. Hyvin pärjää aikuinen ja neljävee.
Hirveen paljon ihmisillä rahaa :o olisin luullut, että monella mullakin täällä palstalla on oikeasti ankeat oltavat. Itse olen työtön, seuraavaan työttömyyskorvaukseen 3 viikkoa ja rahaa nyt 198€. Siitä maksellaan mm. seuraavien viikkojen ruoat, koiran eläinlääkäri, yllättävät laskut...tai no, ruokaa ei varmaan tarvitse koiran eläinlääkärin jälkeen ostaakaan.
Säästötilillä ja osakkeissa yht. ~22.500€ ja käyttötilillä ~1850€. Olen 23-vuotias tradenomi ja töissä pankkialalla.
Anteeks mutta en oo koskaan ymmärtänyt, että mitä hittoja on yllättävät laskut?
Eikö se nyt luulis olevan tiedossa, mitä laskuja milloinkin on maksettavana ja sen mukaan elää?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:36"]
Anteeks mutta en oo koskaan ymmärtänyt, että mitä hittoja on yllättävät laskut?
Eikö se nyt luulis olevan tiedossa, mitä laskuja milloinkin on maksettavana ja sen mukaan elää?
[/quote] No yllättäviä laskuja voi tulla vaikka lääkärikäynneistä, auton korjauksesta tai jopa auton vaihdosta jos tarpeeksi hyvin rikkoutuu..
6000e käyttötilillä
9000e säästötilillä
-80e visalla jonka maksan pois kun ulkomailta tilatut tavarat on tulleet.
Puolisolla on oma tili ja siellä tuskin paljoa on.
Meillä ei ole sun ja mun rahoja, mutta kumpikin vastaa omista menoistaan. Koska laina on minun hoidan sen lyhennykset ja vakuutukset, mies hoitaa vastikkeen, sähkön, veden ja nettilaskun. Puhelinlaskut hoitaa kumpikin itse. Kaupassa käydessä maksellaan miten milloinkin. Ei se ole euron tai kympinkään päälle. Kulut menevät aika hyvin tasan ja jos ei mene niin mitä sitten?
Ja sille joka kauhisteli ettei ole yhteisiä tilejä. Onko tullut mieleen että näille asioille voi olla juridisiakin syitä?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 06:43"]
Siis aviopuolisoilla omat tilit???? Meilla yksi ja sama tili minne saastetaan KAIKKI tulot. Sinun/ minun rahat vieras kasite meille....[/quote]
Niin, tämä on tietenkin ensimmäinen kerta kun törmäät ajatukseen että joku toinen on sopinut raha-asiansa eri tavalla kuin sinä. Järkytyksesi on täysin vilpitöntä ja ymmärrettävää.