Paljonko tililläsi on rahaa?
Onko yhteinen tili puolisosi kanssa vai molemmilla omat?
Maksoin just laskut ja jäi reilu 2500€ mun omalle tilille. Miehen ja mun yhteiselle tilille laitoin 500 ja nyt siellä on 4500€. Siitä tililtä menee asuntolaina ja muuten säästetään pahan päivän varalle.
Aina ei ole ollut tällainen tilanne, ollut paaaaljon huonompikin mutta alan olla tyytyväinen. Tilanne muuttunut vuoden sisällä huimasti, enpä olisi uskonut että lopputilistä ja työttömyydestä seuraa rahatilanteen parantuminen ;). Nyt taas töissä joten valoisalta näyttää.
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:36"]Anteeks mutta en oo koskaan ymmärtänyt, että mitä hittoja on yllättävät laskut?
Eikö se nyt luulis olevan tiedossa, mitä laskuja milloinkin on maksettavana ja sen mukaan elää?
[/quote]
Omakotitaloasujalla esim voi tulla suuriakin yllättäviä laskuja jos käy paska mäihä
Käyttötilillä ~1500 euroa. Asuntolainanhoitotilillä ~5000 euroa. Säästötilillä ~10000 euroa.
Noin 25 euroa, lompakossa toinen mokoma ja perjantaihin asti pitäis kitkutella.
Taloustilillä 600e (täältä maksan ruoat + muut pakolliset kuten sähkön, vastikkeen jne.)
Käyttötilillä 900e (täältä maksan sitten muut kuin pakolliset)
Säästössä 7500e
Palkkapäivä aina kuun vaihteessa.
Taitaa olla n. 60 euroa. Lapsilisäpäivänä tulee lisää, joten juhannuksena ei kovasti herkuilla juhlita.
Yhteisellä taloustilillä 20e. Ollut aika vähissä jo useamman päivän. Huomenna mieheltä tulee onneksi sinne rahaa.
Omalla käyttötilillä 6500e. Pitäisi siirtää sieltä vähän sijoituksiin.
Käyttötilille jäi n. 4000 euroa, kun makselin ison pinon laskuja. Tili tuli tänään. Mies maksoi varmaan vielä isomman pinon, mutta sen laskuista ja tileistä ja veloista mulla ei ole mitään hajua. Yhden lapsemme autokoulu maksettiin puoliksi.
Vajaa 700 €. Ei ole puolisoa. Valmistuin pari viikkoa sitten työttömäksi, joten rahaa ei opiskeluajoiltakaan ole säästössä
Mulla mun omalla käyttötilillä nyt 5300. Poikkeuksellisen paljon - ei noin paljon tartteis siellä nyt olla, mutta toisaalta nyt kesällä menee varmaan tavallista enemmän rahaa, kun kaikki syö kotona ja tulee shoppailtua aleissa ja käytyä reissussa. Miehen tilillä lienee vähemmän rahaa, mutta erilliset tilit siis. Säästötilit erikseen, siellä meillä on noin 13000 eli noin 3x kuukauden menojen verran.
Mun ja mun miehen käyttö tilillä on tällä hetkellä 20000 euroa. Ollaan yrittäjiä.
Saanko kysyä että miksi alapeukutetaan jos on paljon rahaa tilillä tai sijoituksia? Eikös se ole hyvä asia? Ei kai se ole keneltäkään teiltä pois? Itse olen käynyt töissä kohta 20 vuotta, jokaikisestä tilistä säästänyt. Asuntolainat maksanut jne. Minusta tässä tilanteessa kuuluukin olla säästöjä. Ei ole perittyä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:06"]
Saanko kysyä että miksi alapeukutetaan jos on paljon rahaa tilillä tai sijoituksia? Eikös se ole hyvä asia? Ei kai se ole keneltäkään teiltä pois? Itse olen käynyt töissä kohta 20 vuotta, jokaikisestä tilistä säästänyt. Asuntolainat maksanut jne. Minusta tässä tilanteessa kuuluukin olla säästöjä. Ei ole perittyä rahaa.
[/quote]
Samaa mieltä! Olen yli 40v. ja asuntolaina maksettu, on rahaa säästössä vaikka duunarityötä teen niin kuin mieskin ja tulot aina olleet pieniä. Mutta säästäväisellä ja suunnitelmallisella asenteella tähän pisteeseen päässyt, ei kaipaa alapeukutusta.
783 e. Kaikki laskut maksettu, niitä oli tässä kuussa varmaan 2500 e:n edestä. Visa tapissa, ostin "vähän" lentolippuja, mut sen lyhennän pois neljässä kuukaudessa.
19€