Lue keskustelun säännöt.
Miten aiotte selviytyä tämän päivän kuumuudesta?
Kommentit (142)
Saunon aamusta ja raspaan varpaat. Kaverit tulee kahdelta. Istutaan auringossa, tuoleilla parvekkeella, ryystetään rommitoteja ja toki pelataan kimbleä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meille hankittiin ilmalämpöpumppu vuonna 2010. Se on nyt maksanut itsensä takaisin. Sähkölasku pysyy sopivan pienenä, koska meillä ei tarvita tuulettimia eikä siirrettäviä ilmastointilaitteita (pyörillä liikkuva malli). Makuuhuoneen seinässä pöhisee vanha hyvä ilppi. Se vetää huoneen niin kylmäksi (18 astetta) että joskus heräsin aamulla vilustuneena. Siperia opettaa. Nyt säädän ilpin asetukset niin, että se jäähdyttää huoneilmaa vain 23 asteeseen. Ei tarvitse mennä 20 asteeseen eikä varsikaan 20 asteen alle. Kun ulkona on hellettä (varjossa 25 - 30 astetta ja ilman kosteus korkea) niin sisäilma tuntuu todella viileältä, vaikka mittari näyttää 24 astetta. Sisäilma on kuivaa, joten se ei hiosta.