Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko luoda suhde seurustelukumppanin teini-ikäisiin lapsiin?

Vierailija
21.07.2025 |

Mitä mieltä te olette:

Jos te muistelette omaa teini-ikäänne, ja sä olisit nyt sellaisessa tilanteessa, että sä olet 14-vuotias ja sä asut vuoroviikoin sun vanhempien luona. Sun faija alkaisi seurustella ja viettää aikaa lapsettomina viikkoina naisystävänsä kanssa, niin haluaisitko sä tutustua, viettää yhteistä aikaa ja luoda suhteen sun faijan vaihtuvien naisystävien kanssa?

Minä nimittäin tutustuin deittisovelluksessa mieheen, jolla on teini-ikäiset kaksoset ja hän sanoi, että hän haluaa, että tuleva naisystävä viettää aikaa myös hänen lastensa kanssa ja luo jonkinlaisen suhteen heidän kanssaan. Hänelle ei käy se, että tavataan vain lapsettomina viikkoina/ilman hänen lapsiaan.

Tsori vaan, mutta mä haluan aikuisten välisen parisuhteen enkä näe syytä, miksi pitäisi tuppautua toisten perhe-elämään. Minä en ainakaan teininä yh-äidin kanssa asuessa tykännyt, kun mutsi esitteli vaihtuvia miesystäviään. 

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki onhan lapset ja nuoretkin erilaisia, jotkut varmaan mielellään tutustuvat joka vuosi mutsin/faijan uuteen kumppaniin ja tämän lapsiin...

Vierailija
2/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on kai siinä että ei ole vain yksi vaihtuvista hoidoista. Mutta ehkä sä koet olevasi vain sellainen? 

Kyllä mä halusin luoda suhteen mun miehen teiniin, ja halusin että mun mies tutustuu mun teineihin. Tässä on kuitenkin ajatuksena viettää loppuelämä yhdessä. Saman katon alla sitten kun lapset ovat maailmalla. Sellaiset suhteet on hyvä olla että jokainen kokee pystyvänsä tulemaan siihenkin kotiin luontevasti, perheenjäsenenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianhan nuo muuttavat pois.. Minua ei kiinnostanut tuossa iässä mikään vanhempiin liittyvä. En olisi halunnut tutustua.

Vierailija
4/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko luoda suhdetta. Eikä teinitkään halua aina. Jos tulisi ero, se katkeaa. Se riippuu mitä kukin haluaa, jokainen itse.

Vierailija
5/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Ehkä sitten, kun pari vuotta oletre seurustelkeet, mutta vain jos sinä ja lapset haluatte tutustua. 

Vierailija
6/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, en edes pidä esim yhdessä asumista ajankohtaisena niin pitkään kuin toisella on kotona asuvia lapsia.

Ap

Vierailija
7/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakko, mutta turha ihmetellä jos tulee ongelmia. Itse ainakin haluaisin tutustua minulle tärkeiden ihmisten muihin perheenjäseniin.

Isäni tapasi nykyisen vaimonsa kun olin 14-vuotias ja myös hän on minulle hyvin tärkeä ihminen nyt aikuisena.

Vierailija
8/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä hekin ovat vaikka nuorempia. Voisin tutustua ihan kaveripohjalta.

Vierailija
9/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on kai siinä että ei ole vain yksi vaihtuvista hoidoista. Mutta ehkä sä koet olevasi vain sellainen? 

No en tiedustellut mieheltä, että missä vaiheessa hänen mielestään pitää tutustua hänen lapsiin. Onko se 2kk, 6kk vai 12kk seurustelun jälkeen?

Ap

Vierailija
10/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedustellut mieheltä, että missä vaiheessa hänen mielestään pitää tutustua hänen lapsiin. Onko se 2kk, 6kk vai 12kk seurustelun jälkeen?

Ap

No jaa, ei mulla ainakaan mitään aikarajaa sille ollut vaan se oli enemmän tunnepuolen juttuja. Tiesin kyllä hyvin nopeasti nykyisen puolisoni tavattuani että nyt voisi olla jotain todella erityistä käsillä. Ei hän silti mun teinejä heti tavannut mutta siinä vaiheessa kun kerroin heille että olen tavannut erityisen ihmisen, eivät he siitä millään tasolla enää yllättyneet. 

Vierailija
11/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/88 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niiden lasten tulisi itse saada päättää, kuinka tiiviin suhteen he haluaa muodostaa isän naisystävän kanssa? Ei kai se isän tehtävä ole päättää, että "nyt teidän on pakko viettää yhteistä aikaa mun tyttöystävän kanssa"

Vierailija
13/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lapseton ja 9 vuotta miehestä nuorempi, ja jos minulla olisi vaikka 15-vuotias lapsi vuoroviikoin (tai harvemmin), niin en näkisi mitään syytä sille, että mun lapsen olisi pakko viettää aikaa mun miesystävän kanssa. Korkeintaan joskus voidaan yhdessä vaikka lounaalla käydä, thats it. Itse olen elänyt lapsuuden yh-mutsin kanssa, joka toi kotiin vaihtuvia miesystäviäja minulle olisi vallan mainiosti käynyt mieluummin se, että en olisi heidän kanssaan viettänyt aikaa. Luulisi sen olevan myös niille miehille mukavampi, että olisi ollut kahden mun mutsin kanssa. Tämä on toki ihan vain mun mielipide.

ap

Vierailija
14/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen lapseton ja 9 vuotta miehestä nuorempi, ja jos minulla olisi vaikka 15-vuotias lapsi vuoroviikoin (tai harvemmin), niin en näkisi mitään syytä sille, että mun lapsen olisi pakko viettää aikaa mun miesystävän kanssa. Korkeintaan joskus voidaan yhdessä vaikka lounaalla käydä, thats it. Itse olen elänyt lapsuuden yh-mutsin kanssa, joka toi kotiin vaihtuvia miesystäviäja minulle olisi vallan mainiosti käynyt mieluummin se, että en olisi heidän kanssaan viettänyt aikaa. Luulisi sen olevan myös niille miehille mukavampi, että olisi ollut kahden mun mutsin kanssa. Tämä on toki ihan vain mun mielipide.

ap

Jotenkin tuntuu siltä että tuosta ei tule mitään. Ne lapset tulevat aina kuulumaan miehen elämään ja jos sinä haluat vain poimia miehen rusinana pullasta niin hankaluuksia tulee.

Vierailija
15/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisiä ei voi enää pakottaa luomaan suhdetta kehenkään. Aikuisena osapuolena voi kuitenkin pohtia miksi et haluaisi, jos lapset haluavat tutustua ja viettää aikaa kanssasi? 

Vierailija
16/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä hekin ovat vaikka nuorempia. Voisin tutustua ihan kaveripohjalta.

No alkuun tietysti kaveripohjalta mutta onhan tuo nyt sen verran maukas tilaisuus että kannattaisi ehkä katsoa että voisiko siitä kehkeytyä jotain fyysisempää

Vierailija
17/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa deitistään lastenvahdin. Muuta syytä ei esittelyyn ole lyhyiden tapailusuhteiden kohdalla. 

Vierailija
18/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jotenkin tuntuu siltä että tuosta ei tule mitään. Ne lapset tulevat aina kuulumaan miehen elämään ja jos sinä haluat vain poimia miehen rusinana pullasta niin hankaluuksia tulee.

Olen eri mieltä. Ap on todennut, ettei halua muuttaa yhteen niin kauan kun lasten 50-50 asuminen jatkuu. Ihan terve suhtautuminen Ap:lla Silloin tällöin voidaan käydä yhdessä vaikka lounaalla, that's it. Lapsilla on jo äiti.

Vierailija
19/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä, että se mies haikailee perheenä olemista, että on hän, naisystävä ja lapset.

Vierailija
20/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt alkuunsa tutustua mieheen ihan rauhassa ja kun suhde on vakaalla pohjalla, miettiä uudelleen lapsiin tutustumista. 

Mun omat lapset on jo maailmalla, mutta miesystävällä oli silloin kun tavattiin, 3 teiniä, näistä nuorin (kohta 14) on enää isällään. Ei mulla ole ollut edes ajatuksena luoda heihin mitään varsinaista suhdetta, mutta hyvin pystytään viettää aikaa yhdessä, tosin siinä yleensä puhutaan tunneista. Käydään leffassa, jäätelöllä, uimassa, on juhlat yms. Pari kertaa ollaan telttailtu yhdessä yön-parin reissuja, mutta silloin mies nukkuu samassa teltassa lapsensa kanssa, minä koirieni eri. 

Muuten meidän perheet - yhteensä 7 lasta- voidaan kokoontua yhteen syömään muutaman kerran vuodessa, juhliin tai tekemään jotakin muuta, ja kaikilla vaikuttaa olevan hauskaa, vaikka ei meidän lapset ole keskenään tekemisissä keskenään. 

En edes harkitse yhteen muuttoa niin kauan kun yksikään lapsista asuu vanhempansa luona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme