Miten aiotte selviytyä tämän päivän kuumuudesta?
Kommentit (135)
Ei mene suoraan aurinkoon. Tällä hetkellä viileähköissä sisätiloissa. Jos ulkona, varjossa. Vilvoittelua, runsas nesteen juominen.
Tuli vähän kylmä niin laitoin jäähdytyspumpun kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin mökillä. Grillaamista, uimista, veneilyä. :)
Ihanaa ihon grillaamista! Punainen iho, se se on oikeaa elämää, tulee ihana rusketus ja rusinaiho! Parin vuoden päästä syöpäklinikan asiakkaaksi ja kenties palliatiivinen osastokin tutuksi! Kevyet mullat!
Oletpa ikävä kommentoija.
Osta saunaasi solarium, laita sauna päälle ja muuta sinne niin saat loppuelämäsi nauttia. Ota makkarat ja mela mukaan!
Oliko yhtään iloisempi kommentti?
Verhot ja kaihtimet kiinni ja läpiveto, paitsi silloin kun toinen puoli taloa on pätsi.
Pidän tämän pyjaman shortseja koko helteen.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/actuelle-naisten-shortsipyjama-kukkakuo…
Vierailija kirjoitti:
Terassilla uikkareissa aamusta iltaan. Kova helle mutta myös kova tuuli, joten ei juuri tunnu missään. Paljon vettä ja hedelmiä. SK50+ ja pää suojattuna, ettei kupsahda illalla. Äänikirja korviin ja silmät kiinni.
Anteeksi etukäteen ikävä kommentti mutta taitaa sullekin tulla tutuksi se syöpäklinikka tulevaisuudessa. Valitettavasti :(
Ihoa paljaaksi ja tuuletin sängyn viereen. Sumutepullolla sitten kastelee ihoa, varsinkin jalkapohjia. Kylmät jalkakylvyt. Tai niitä otan siksi koska seisomatyö ja jalat turpoaa
Menen kohta neljännen kerran uimaan. Uimareissujen väleissä olen joko syönyt jotain kevyttä tai maannut varjossa lukemassa kirjaa. Nautin kun kerrankin on riittävän lämmintä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hei, ainakaan ette ole viimeisillä raskaana ja keränneet 15 kiloa nestettä helteiden ja loppuraskauden takia.
No ei sentään mutta minä olin viime viikolla leikkauksessa, eikä tee hikoilu hyvää leikkaushaavalle. Lisäksi kuumuus lisää leikkausalueen turvotusta.
Harmi, kun et saanut siirrettyä leikkausaikaa syksylle. Kesähelteet ei ole hyvä aika parantaa haavoja.
Viime yönä heräsin kylmään kun olin jättänyt ilmastointilaitteen päälle 16 asteeseen. Ei parane jättää yöksi päälle tai tulee kesäflunssa.
Ei tunnu missään. Pyöräilin tänään 50km työmatkoja, polkupyörällä siis. Lujaa polkiessa viima viilentää ja pullossa kylmää vettä, vaikka ulkona +33. Nyt loikoilen suihkun jälkeen nakkena sängyllä, ilmalämpöpumppu pitää kodin +22 asteessa.
Mies ja lapset ovat olleet saaressa veneilemässä ja uimassa.
Huilaan nahkasella seslongilla ilmalämpöpumpun viileydessä, samalla kun itse myyn lisää pumppuja niitä tarvitseville.
Säädin ilmalämpöpumpun puhaltamaan viileää koiralle ettei läkähdy ja itse olen ulkona. Leikannut nurmikkoa, grillannut, uinut, ottanut aurinkoa, hakannut halkoja, käyttänyt koiraa kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa oli tod tukalaa kun piti heinää niittää, en voinut jättää huomiseen tai iltaan tai mihinkään, kun on luvattu ukkosiakin ja sitä paitsi olen sen luontoinen että työ on tehtävä silloin kun se on tehtävä. A woman's gaddaduu wadda woman's gaddaduu. Aloitin kahdeksalta, ei vielä ollut 30 astetta, mutta työn edetessä paarmat löysivät hikisen kroppani ja loppu olikin taistelua. Onneksi loppui löpö tankista kun aikansa veivasin (hehtaaritontti...)
Nyt vain makoilen ja teen kenties jotakin sisähommia, muffineita voisin tehdä pellillisen, torppa ei kuumene helteilläkään tukalaksi joten uunin voi laittaa hetkeksi päälle.
Lämmintä lounasta en edes halua laittaa.
Koitetaan jaksaa. Juodaan joka välissä vettä. Etsitään se viilein paikka ja jäädään sinne. Pasianssin peluu koneella rauhoittaa.
Heinän niitto ja löpö tankissa? Missä tankissa? Viikatteella niitetään.
Näin uutisen, jossa Pirkko Arstila kertoi ostaneensa koirien viilennyspatjan itselleen. Täähän voisi toimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin pyöräilemässä mutta paarmat ajoivat minut sitten takaisin neljän seinän sisälle. Pöytätuuletin pyörii ykkösnopeudella, pakastimesta otin jäätelöä ja virvoitusjuomalasiin jääpaloja. Mikäpäs tässä ollessa :)
Rasvaa ja sokeria pahimmassa mahdollisessa muodossa ja virvoitusjuomasta lisäaineita päälle. Otan osaa näin etukäteen.
Eipä tarvitse osia otella, terveysterroristi. Juuri katsoin asunnon sisälämpötilaa varjon puolelta, mittari näyttää 30 astetta, ja varmaan tässä auringonpaisteessa olevassa huoneessa on vieläkin enemmän, tosin verhot olen vetänyt ikkunan eteen ettei nyt ihan saunaksi porota.
Pöytätuulettimessa on kolme nopeutta, ykkösnopeus on ihan riittävä. Shortsit jalassa, ei paitaa (olen mies).
Vältän ihon juotumista suoraan alttiiksi säteilylle. Olen normaalisti nukkunut paksun peiton kanssa koska iho ei hohkaa ja sisätiloissa tuntuu ihan normaalilta. Olis kiva kyllä mennä uimaan, mutta silloin saisin sekunnissa grillubroilerivärityksen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä liian kuuma, kuten eilenkin. Siinä +30 asteessa ja yli alkaa oikeasti huomata terve ja normaalipainoinenkin, että elimistö on kovilla. Vaikka juo, päätä särkee, lihakset on heikkona, ajatukset ei oikein kulje ja kaiken päälle on vielä lievää ripulia. Oma lukunsa kun asuntoa ei saa viileäksi.
Noihan on ihan lämpöhalvauksen oireita! Jos alkaa päätä särkeä ja heikottaa, niin pitää lähteä päivällä ulos asunnosta, mennä vaikka pariksi-kolmeksi tunniksi markettiin tai kauppakeskukseen, missä on ilmastointi. Illalla viilentävä suihku ennen nukkumaanmenoa. Pelkkä juominen ei auta.
Hyvässä hotellissa, jossa on loistava ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hei, ainakaan ette ole viimeisillä raskaana ja keränneet 15 kiloa nestettä helteiden ja loppuraskauden takia.
No ei sentään mutta minä olin viime viikolla leikkauksessa, eikä tee hikoilu hyvää leikkaushaavalle. Lisäksi kuumuus lisää leikkausalueen turvotusta.
Tsemppiä haavan kanssa! Joitain vuosia sitten kun kyynärpääni murtui heinäkuussa ja jouduttiin leikkaamaan, sattui juuri pahimmat helteet sille ajalle kun piti iso kipsi kädessä heilua pari viikkoa. Hikoilin päivin öin runsaasti ja kutina kipsin alla oli melkoinen, ja mielessäni näin kauhukuvia tulehtuneesta haavasta. Onneksi oli kuitenkin tosi nätisti umpeutunut ja arpi oli kuulemma jopa harvinaisen siisti siinä kohdassa :D
ILP viilentää talon. Koirien kanssa lenkkeily minimissä kuumimpaan aikaan.