Kello 9 aamulla varjossa +27 astetta Suomessa, kesäkuussa ennen juhannusta. Tämä on sairasta
Jos tykkäät lämmöstä, matkusta tai muuta sinne, missä on historiallisesti ollut lämmintä, äläkä sano, että tämä on tervettä tai normaalia Suomessa. Ei todellakaan ole. Pää on ihan seisahtanut, en voi tehdä yhtään mitään, koska ajattelu ei kulje toimintaan, koska sää ei ole normaali ja terve!
Säätila on sairastunut, talous on sairastunut 😢😥
Pitikin elää näin vanhaksi (48v) todistaakseni tällaista surkeaa p*ska-alennustilaa maailmassa :(
Kommentit (236)
Ihminen pystyy omalta osaltaan vaikuttamaan ilmaston tilaan kunnioittamalla ja vaalimalla ympärstön tilaa omilla järkevillä valinnoillaan ja kulutustaan järkeistämisellä. Mutta niin kauan kuin markkinatalouden nimiin hassataan, tuhlataan luonnonvaroja, ostetaan turhaa vain ostamisen ilosta, tuotetaan hirveä määrä rojua, jätettä ja muovia luontoon niin ilmaston lämpeneminen on tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö.
Helteitä on Suomessakin aina ollut. Joskus enemmän, joskus vähemmän.
Ilmaston muutos on toki tosiasia, mutta tämä meneillään oleva hellejakso ei ole merkki siitä.
Mitenhän ihmiset lämpimissä maissa pärjäävät, heillä kun lämpötilat voivat olla 25-45 astetta vuoden ympäri? Ihminen sopeutuu kyllä. Pitää vain käyttää maalaisjärkeä eikä keskittyä ruikuttamiseen. Suomalaisille mikään ei kelpaa. Aina on joko liian kuuma tai kylmä.
Olet vähän yksinkertainen. Kuvitteletko, että sama ihminen valittaa sekä liian kuumasta, että kylmästä? Ei valita. Joten kylmä ja viileä kelpaavat kyllä, koska jos talvella on kylmä, se on HYVÄ, koska se kertoo, ettei ilmastonmuutos ole edennyt NIIN pahasti. Jos kesälläon ”kylmä”, se on kivaa, koska pysyy pirteänä ja voi tehdä kaikenlaista. Yleensä kuitenkin on muutamia päiviä noin 25 astetta, että hellehullut pääsevät rannalle. Se ei minua haittaa sellainen muutamia päiviä kerrallaan kestävä, max +25 asteinen sää.
Taidat itse vähän olla yksinkertainen. Tutustupa huvikseen siihen miten ilmastonmuutos etenee ja tule sitten esittämään päteviä tulkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on itse sairas
Enhän ole. Se on fakta, että Suomessa jos klo 9 lämpötila on varjossa 27 astetta, se ei ole normaalia. Se on merkki ilmaston sairastumisesta. Samoin se Oulun eilinen hirmumyrsky.
Aivan normaalia, ollut ennenkin. Jos sinua ahdistaa, mene kävelemään junaradalle.
Eihän ole ollut! 27 on ollut päivemmällä, mutta ei aamusta , kesäkuussa, ennen juhannusta!
Ja ei ahdista, vaan surettaa ja masentaa.
Suomessa on 9kk pituinen talvi joten en ymmärrä näitä vali vali- ihmisiä kun hellepäiviä on max kuukauden verran. Yhtä hyvin voisi sanoa että kun pakkasta -20 niin tarmokkuus ei pysy yllä.
Aivan sietämätön ilma. Menin puoli yhdeksältä aamulla kauppaan ja siellä maski päällä oli sietämätöntä ja kun tulin ulos, ilma oli sietämätön. Vajaan 10 minuutin matka ilmastoidussa autossa oli ihana. Kotona 29,5 astetta, sietämätöntä. Tuulettimen vieressä jotenkuten pärjää. Mutta suututtaa, kun loma menee pilalle tämän älyttömän helteen takia. Ei voi mennä mihinkään eikä tehdä mitään tämän kuumuuden takia. Ainoastaan istua kotona tuulettimen vieressä ja juoda jotain kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö.
Helteitä on Suomessakin aina ollut. Joskus enemmän, joskus vähemmän.
Ilmaston muutos on toki tosiasia, mutta tämä meneillään oleva hellejakso ei ole merkki siitä.
Mitenhän ihmiset lämpimissä maissa pärjäävät, heillä kun lämpötilat voivat olla 25-45 astetta vuoden ympäri? Ihminen sopeutuu kyllä. Pitää vain käyttää maalaisjärkeä eikä keskittyä ruikuttamiseen. Suomalaisille mikään ei kelpaa. Aina on joko liian kuuma tai kylmä.
Olet vähän yksinkertainen. Kuvitteletko, että sama ihminen valittaa sekä liian kuumasta, että kylmästä? Ei valita. Joten kylmä ja viileä kelpaavat kyllä, koska jos talvella on kylmä, se on HYVÄ, koska se kertoo, ettei ilmastonmuutos ole edennyt NIIN pahasti. Jos kesälläon ”kylmä”, se on kivaa, koska pysyy pirteänä ja voi tehdä kaikenlaista. Yleensä kuitenkin on muutamia päiviä noin 25 astetta, että hellehullut pääsevät rannalle. Se ei minua haittaa sellainen muutamia päiviä kerrallaan kestävä, max +25 asteinen sää.
Taidat itse vähän olla yksinkertainen. Tutustupa huvikseen siihen miten ilmastonmuutos etenee ja tule sitten esittämään päteviä tulkintoja.
No miten? Jos sinulla on tietoa asiasta, haluat varmaankin kertoa sen kaikille? Mikäs se sellainen hyödyllinen tieto on, jota et halua kenenkään tietävän? Ei taida olla kovinkaan hyödyllistä.
Ap taitaa olla trolli. Jankkaa tuota samaa asiaa kuin rikkinäinen levysoitin.
Kenties sairasta, mutta myös IHANAA!!!
Nautin tästä helteestä ja myös teidän valituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sietämätön ilma. Menin puoli yhdeksältä aamulla kauppaan ja siellä maski päällä oli sietämätöntä ja kun tulin ulos, ilma oli sietämätön. Vajaan 10 minuutin matka ilmastoidussa autossa oli ihana. Kotona 29,5 astetta, sietämätöntä. Tuulettimen vieressä jotenkuten pärjää. Mutta suututtaa, kun loma menee pilalle tämän älyttömän helteen takia. Ei voi mennä mihinkään eikä tehdä mitään tämän kuumuuden takia. Ainoastaan istua kotona tuulettimen vieressä ja juoda jotain kylmää.
Ihan samat fiilikset! Vika lomaviikko, joka menee ihan pilalle. Lasten kanssa ei tämän takia jaksa käydä missään 😢, eli joutuvat tyytymään kotonaolemiseen tai kun isänsä vie rannalle. Ja itsellä lomalle ajoitetut hommat jäävät taaskin tekemättä. Ja siis mielelläni olisin tehnyt niitä hommia. Ne on tekemistä itsen eteen, ei työnantajan.
Ovatko ihmiset oikeasti niin avuttomia, etteivät osaa viilentää itseään? Tai tehdä oloaan helteellä mukavaksi?
Miten ihmeessä ihmiskunta on selvinnyt tähän asti kun helteessä osa tuntuu menevän suorastaan työkyvyttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset oikeasti niin avuttomia, etteivät osaa viilentää itseään? Tai tehdä oloaan helteellä mukavaksi?
Miten ihmeessä ihmiskunta on selvinnyt tähän asti kun helteessä osa tuntuu menevän suorastaan työkyvyttömiksi.
No minusta ainakin on täysin sietämätöntä esimerkiksi siivota kotona, kun hiki valuu koko ajan, kun kotona on 31 astetta lämmintä ja aurinko lämmittää talon seiniä koko päivän.
Vanhukset ja eläimet kärsii. Minäkin kärsin , yöllä oli 22 ulkona lämpöä. Sisällä 27 vaikka kaikki räppänät auki. Ilma ei vaihtunut yhtään , aivan peilityyni koko yö. Ei pystynyt nukkumaan. Ihan naatti olo ja töihin iltavuoroon hikoilemaan lisää. Nyt on ulkona 27 ja sisällä 29. Lemmikkieläin kärsii myös. Minä en ollenkaan nauti tästä. En ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ilma☀️Aina pitää valittaa…
eikä ole! Olin takapihalla,ei voi olla koska on rakennustyömaa naapurissa ja *saatanallinen meteli,pommikoneen kooisia purijoita lentelee ympäri ämpäri. Sisällä on kans 30 astetta ja se on sairasta kuten aloittaja sanoi. Ruokaa ei voi laittaa kun hella/uuni kuumentaa vielä liika ja mitä muuta keksis!
Mä sentään asun maantasalla ja pääsen pihalle,mutta voivoi raukkaa joka asuu kerroksissa!
Normaalipainoinen, terveellisesti syövä ja liikkuva ihminen ei näistä kärsi. Minulla on sisällä +29, eikä tunnu yhtään pahalta. Oma vikanne, jos ette ole ihmisen luonnontilassa eli sellaisessa, joka kestää savannin kuumuuden.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 9kk pituinen talvi joten en ymmärrä näitä vali vali- ihmisiä kun hellepäiviä on max kuukauden verran. Yhtä hyvin voisi sanoa että kun pakkasta -20 niin tarmokkuus ei pysy yllä.
Ymmärrät siinä vaiheessa, kun kaikki yli 20 asteinen on tukalan kuuma ja hiki virtaa… Itse en liiku näinä päivinä edes ulkona, koska liian kuuma - en käy myöskään matkalla etelän aurinkokohteissakaan samasta syystä. En vain siedä kuumaa yhtään, mieluummin viileää, koska aina voi pukea lisää..- Toisin päin ei oikein onnistu eikä edes auttaisi…
Mieluummin olisin -20 pakkasessa =)
Nykyajan kesät on aivan kauheita.
"Pitää vain käyttää maalaisjärkeä "
Mä olen syntynyt ja asunut kaupungissa, mulla ei voi olla maalaisjärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen, terveellisesti syövä ja liikkuva ihminen ei näistä kärsi. Minulla on sisällä +29, eikä tunnu yhtään pahalta. Oma vikanne, jos ette ole ihmisen luonnontilassa eli sellaisessa, joka kestää savannin kuumuuden.
Normaalipainoinen (bmi 19-20), syön terveellisesti ja urheilen. Lämmintä en vain siedä lainkaan.
Eikä ollut.