Opettajan kesäloma on liian pitkä
lapsettomalle ihmiselle. Olimme jo viikon matkalla ja viikko mökillä. Olisin valmis palaamaan töihin juhannuksen jälkeen... Pitäisi varmaan aloittaa jokin projekti, jotta loma menisi reippaammin. Onneksi ensi kesänä on vauva, ehkä sitten lomalla on eri merkitys.
Kommentit (27)
Mikset lähde pariksi kuukaudeksi joka kesä jonnekin ulkomaille? Australiaan, Kanadaan, Etelä-Afrikkaan...
Hieman haiskahtaa peruskateelliselta provolta. Mutta ainahan voit hakea kesätöihin jos kahden viikon loma riittää sinulle. Yleensä tavalliset työntekijätkään eivät valita edes neljän viikon lomistaan, saati sitten noin intensiivistä työtä tekevät.
Pitkä on. Syksyllä vaikeaa sopeutua takaisin kouluarkeen.
Tuliko sulle ap jotenkin yllärinä että on pitkät kesälomat? Kouluttaudu johonki toiseen ammattiin, esim. Tehdassiivoojaksi. Lomakuukausi voi alkaa jo toukokuun alussa ja kun palaat kesäkuun alussa töihin hikiseen tehtaaseen voi tulla ikävä open etuja
En käsitä ihmisiä, jotka ihmettelevät, mitä tehdä lomalla tai ihmettelevät, miten työttömät saavat päivänsä kulumaan. Vuorokaudessa on vain 24 tuntia, ja työpäivä vie ison osan valveillaoloajasta. Ei itselläni ole vaikeuksia keksiä tekemistä lomille tai satunnaisille työttömyysjaksoille. Tekemisehdotuksia: liikuntaharrastus, ala harjoitella vaikka maratonille tai triatlonille, ala soittaa jotain instrumenttia, opiskele uusi kieli, tee vapaaehtoistyötä vanhusten tai eläinten parissa, tee käsitöitä, lue jotain mistä pidät, pidä elokuva- ja sarjamaratoneja, ota päiväunia, leivo ja tee hyvää ruokaa, provoile av:lla. Enemmänkin ihmettelen ihmisiä, joiden ainoa elämänsisältö on työ ja elämä muuten tyhjää. Nämä ihmiset ovatkin melko mielikuvituksettomia eivätkä loista älyllään.
AP tuntuu tekevän työtään välinpitämättömästi, en ymmärrä miksi hänellä on hinku jo takaisin työhön, johon ei viitsi panostaa ja antaa itsestään tosissaan... Asenne, että ei pal stressaa
AP on kuin pieni lapsi , joka tarvitsee työtään ulkoa annettuna virikkeenä tai muuten marisee "äitiii, ei oo mitään tekemistä...." Mutta tarvitseeko ko. Työ juuri AP:ta tekijäkseen....