Tunnetteko ihmisiä jotka eivät ymmärrä sanojen eroja?
Esim laktoosi ja laktaasi -sanojen eron? Laktoosi on maitosokeri mitä on maidossa ja laktaasi on entsyymi jota ihmisen elimistö tuottaa ja tuo laktaasi-entsyymi pilkkoo laktoosin ihmisen suolistossa.
Tai sitten koiranlukutaito vs koiran lukutaito :D
Joudun vääntään näitä joillekin ihmisille rautalangasta iekä asiat mene perille! Missä vika?
Kommentit (16)
Asian vierestä menee, mutta mieheni käskee ostaa risottoa, kun haluaa Riisifruttia
Kyllähän sitä eron tietty ymmärtää mutta samankaltaiset nimet menee ainakin minulla usein sekaisin.
Joo, monikin jotka luulevat että "seksistinen" tarkoittaa sitä että jossain puhutaan seksistä.
Mulla on yksi tosi bimbo kaveri, joka ei ymmärrä mitä eroa on venäläisellä ja Venäläisellä. Jos joku on Venäläinen, hän on sukunimeltään Venäläinen. Jos taas venäläinen, niin on kotoisin Venäjältä. On se vaikeeta!
Samoin hän ei ymmärrä mitä eroa on ruotsinsuomalaisella ja suomenruotsalaisella.
Tunnen yhden joka ei ymmärrä tai- ja vai-sanojen eroaa, miettii aina kumpaa pitäisi käyttää.
Ktsei hekten ymträmää mtiä tssää tarttetiokin. Ymsrämin sajonen eort mttua jouduin miemittään mkiä ne taas olaakin.
Joo... Miten jollain voi mennä sekaisin tutkinto ja tutkimus, työsopimus ja työehtosopimus, induktio ja injektio, flunssa ja influenssa.
Pikkusiskoni 10-vee. Välillä menee senat sakaisin, mut ei siinä mitään :) Ehkä dysfleksia lievenee iän myötä.
Se on dysfasia. Koska sanan käyttö merkityksessä milloin, vaikka se tarkoittaa jonkun vuoksi.
Mun äidillä menee jotkut tietyt sanat sekaisin. Ei millään opim, että se on seukata, eikä seikata, tupakka, eikä tupikki, toblerone, eikä toplirooni jne.
islamistinen ja islamilainen menee kanssa monilla sekaisin. ja parsa/parsakaali, mistä olikin pitkä keskustelu täällä taannottain.
Tää on nyt vähän eri juttu, mutta mun isälleni kaikki oranssista violettiin on punaista :D muutenkin värien hahmotus aika vaillinaista
Täällä moni tuntuu luulevan että Sekstailu on seksin harrastamista, vaikka se onkin suutelemista.
Seksuaalinen ja seksikäs ovat käsitteitä, jotka menevät monilla sekaisin. Lisäksi seksuaalisuus yhdistetään vain seksuaaliseen suuntautumiseen, vaikka seksuaalisuus on paljon muutakin.
Ammatin kautta törmään usein ihmisiin, jotka eivät ymmärrä, mitä eroa on skitsofrenialla ja jakautuneena persoonallisuudella ja todella moni luulee että skitsofreenikot sairastavat didiä..
Mies sanoi, että tällä palstalla keskustellaan synonyymina.
Äitini. Ihanaa aina arvuutella että mitäköhän tämä nyt tarkoittaa. Soitti vasta että unohdin punaiset collarini sinne, ihmettelin että mitkä ihmeen punaiset collarit. Kyseessä oli siis pinkki hupparini. :D
Tai sitten jos on kaksi melkein samannimistä henkilöä esim. Pertti Virta ja Pertti Virtanen, ei kaikki tajua että siinä puhutaan kahdesta eri henkilöstä.
ap