onko kellään kokemuksia kotiin tarkoitetuista lattianpesulaitteista?
Olisi tarkoitus ostaa sellainen, mutta onko ihan turhake? Meillä vuokrakämppä, jossa
pinttyneet muovimatot lattiassa ja mietin, jos tuolla saisi ne edes vähän helpomalla puhtaaksi kuin mopilla.
Ja kumpi kannattaisi ostaa, ladattava vai sähköllä toimiva? Asunto 85m2 kooltaan.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
paras on mikrokuituinen levymoppi
(etenkin laminaatille ja parketille) . Jos on tahroja, voi suihkuttaa sumutepullosta levymopille kosteutta ja sitten lähtee lika helpommin
Totta, en ymmärrä, että jonkun koti on niin paskainen, ettei mikrokuitumopilla saa puhtaaksi. Toki, jos on sen näköistä kun iltiksessä on kuvia joistakin kodeista.🤢
Onko oikeasti epäselvää miten viikonpäivät kirjoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuokrakämppään ei missään nimessä ilman vuokranantajan lupaa. Jos tapahtuu jotain (esim. lattiapesurin höyry voi vaikka irrottaa liimaukset lattiasta ja altistaa kosteusvauriolle), niin saat ison korjauslaskun. Siksi ehdottomasti vuokranantajaan yhteys ja kysyt mitä materiaalia tarkalleen se muovimatto on ja saako sitä pestä lattiapesurilla.
kaverini pesi lattipesurilla vuokrakämppänsä laminaattilattian ja tuoksena sitten kupruileva laminaatti. Sai maksaa itse uuden laminaatin asentamisen ja muut selvitykset. hänellä oli vakuutus, joten se korvasi, mutta kuitenkin.
Joo no laminaattia ei kestä kosteutta. Omaa tyhmyyttä sun kaverilla.
Opettele kirjoittamaan, ja öö, niin, halpa paskalaminaatti ei kestä. Minulla on kokemusta myös laadukkaasta laminaatista, joka ei ollut moksiskaan vedestä. Inhoan kyllä tasapuolisesti kaikkia laminaatteja siltikin.
Ei tuollaiset pinttyneet muovimatot puhdistu kuin uusimalla.
Hyvää yötä ja parempaa huomista.
Minusta tuo harkitsemasi malli näyttää lelulta. Itse vuokraisin ihan oikean lattianpesukoneen jos minulla olisi pinttynyt muovimatto. Joitakin laminaatteja ja parketteja voi kyllä pestä lattianpesukoneella kunhan harja on pehmeä puupinnoille tarkoitettu rulla ja vesi säädetään minimille. Pelkällä moppaamisella ei lattiasta saa niin puhdasta kuin lattianpesukoneella. Olen lainannut töistä kotiin ehkä vuodessa lattianpesukoneen ja likaistahan se vesi on vaikka meillä on siistiä.
Syö järkevämmin ja lopeta tupakointi
Suosittelen ammattisiivouksen pesulaitteen vuokraamista. Ensin sun pitää tietää mikä laite ja mikä puhdistusaine sopii lattialle. Ja osata käyttää sitä laitetta.
Opettele käyttämään välimerkkejä
Helsinki on Suomen masentavin ja ylihintasin sekä joka suhteessa surkein kaupunki mitä Suomesta löytyy.
Käytän komeaa hyvännäköistä kollia. Tekee mitä vaan 😁.