Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kellään kokemuksia kotiin tarkoitetuista lattianpesulaitteista?

Vierailija
21.06.2021 |

Olisi tarkoitus ostaa sellainen, mutta onko ihan turhake? Meillä vuokrakämppä, jossa
pinttyneet muovimatot lattiassa ja mietin, jos tuolla saisi ne edes vähän helpomalla puhtaaksi kuin mopilla.
Ja kumpi kannattaisi ostaa, ladattava vai sähköllä toimiva? Asunto 85m2 kooltaan.

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummi ja ilmasta rahaa 960€ laskujen jälkeen 0% työkokemusta onko liian vähän palkkaa teist. Miten saan ostettuu isot kertaostokset ja ykkösluokan lentomatkat yms?

Vierailija
22/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä luotan erääseen AV-mammaan joka kertoi luottavansa erääseen Harvardin psykiatriin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pinttynyt lika muovimatossa voi olla vanhaa vahaa. Varsinkin jos on pesty pesuaineella jossa on vahaa. Kerrostuu ja jämähtää siihen ja kaikki lika tarttuu siihen vanhaan ja taas pestään vahapwsuaineella...

Vierailija
24/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kumpi kannattaa ostaa, ladattava vai sähköllä toimiva".

No mitä perkelettä teillä ladataan niihin pesureihin? Bensaako vai savua?

Kyllä se LADATTAVAKIN toimii sähköllä.

Vierailija
25/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sovellu parketille eikä laminaattilattialle. Etenkin, jos on höyrymoppi tai käyttää paljon vettä. Muovilattiat on tapauskohtaisia, että onko hyvä tai ei.

lattanpesulaitteet sopivast lähinnä vain kaakelilattioille

paras lattianpesulaite on mikrokuituinen levymoppi: se siivoaa sellaisenaan, jos pinttyneempää likaa, niin riittää, kun vähän kostuttaa vedellä

Vierailija
26/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuokrakämppään ei missään nimessä ilman vuokranantajan lupaa. Jos tapahtuu jotain (esim. lattiapesurin höyry voi vaikka irrottaa liimaukset lattiasta ja altistaa kosteusvauriolle), niin saat ison korjauslaskun. Siksi ehdottomasti vuokranantajaan yhteys ja kysyt mitä materiaalia tarkalleen se muovimatto on ja saako sitä pestä lattiapesurilla.

kaverini pesi lattipesurilla vuokrakämppänsä laminaattilattian ja tuoksena sitten kupruileva laminaatti. Sai maksaa itse uuden laminaatin asentamisen ja muut selvitykset. hänellä oli vakuutus, joten se korvasi, mutta kuitenkin.

Millä perusteella saat kovat korvauslaskut? Maksimissaan menetät vuokravakuuden mutta ethän sinä nyt ala mitään remonttia maksamaan

jos tuhoaa lattian ja aiheuttaa kosteusvaurion, niin kyllä ne korjauskulut tulee vuokralaiselle.

Vierailija
27/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kärcherin lattiapesuri ollut pari vuotta ja ilman en kyllä enää halua olla. Siinä ei ole mitään höyryä ja pesujälki on nihkeää, eli lattiat eivät ui pesun jälkeen. Edellinen asunto oli vuokra-asunto ja lattiapesurilla sai pinttyneet muovimatot oikeasti puhtaiksi. Paljain jaloin kun käveli pesun jälkeen, huomasi eron moppaamiseen.

Mulla on myös laminaatti lattia ja lattiapesuri on ollut paljon parempi ratkaisu perinteiseen moppiin verrattuna. Ei jää märäksi lattia ja mene piloille. Toinen mitä kannattaa välttää on pyykin kuivaaminen laminaatin päällä koska lattia menee ihan hajalle.

kuka kuivaa pyykkiä laminaatin _päällä_?

Vierailija
28/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät kai ymmärrä kuinka typerältä tuo näyttää

Vierailija
29/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta Kärcher FC 7 lattiapesurista? Tarkoituksena olis ostaa omaan koiratalouteen ja sitten myös jälleenvuokrata sitä torissa

Meillä on just tää FC 7 ollut joitakin vuosia ja on ihan älyttömän kätevä! Harmi kun en älynnyt aiemmin hankkia. Meillä lattiapinnat parkettia tai kivilaattaa joten Kärcheriin on kahdet eri rullat ja käytetään myös kahta erilaista pesuainetta materiaalin mukaan.

Laite on ketterä ja helppo ylläpitää kun rullat voi nakata pyykinpesukoneeseen 60 asteen ohjelmalla siivouksen jälkeen.

Vierailija
30/232 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kärcherin lattiapesuri , käy kaikille lattiapinnoille , on kyllä kätevä .

Vierailija
31/232 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut ketjun asiattomaksi

Vierailija
32/232 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuokrakämppään ei missään nimessä ilman vuokranantajan lupaa. Jos tapahtuu jotain (esim. lattiapesurin höyry voi vaikka irrottaa liimaukset lattiasta ja altistaa kosteusvauriolle), niin saat ison korjauslaskun. Siksi ehdottomasti vuokranantajaan yhteys ja kysyt mitä materiaalia tarkalleen se muovimatto on ja saako sitä pestä lattiapesurilla.

kaverini pesi lattipesurilla vuokrakämppänsä laminaattilattian ja tuoksena sitten kupruileva laminaatti. Sai maksaa itse uuden laminaatin asentamisen ja muut selvitykset. hänellä oli vakuutus, joten se korvasi, mutta kuitenkin.

Millä perusteella saat kovat korvauslaskut? Maksimissaan menetät vuokravakuuden mutta ethän sinä nyt ala mitään remonttia maksamaan

Kun pilaat lattian, niin myös maksat sen. Laminaatin saumat eivät kestä vedessä uittamista.

Vierailija
33/232 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lomaa. Pidempää.

Vierailija
34/232 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhakkeita ovat, pelkkää kaappien täytettä.

Kenellä on oikeasti niin likaista, että mikrokuitumoppi ei riitä?

No minä hinkkasin lapsen vuokra-asunnon lattiaa ennen muuttoa ihan stanan monta kertaa ja lopulta luovutin. Ei vaan loppunut se lian irtoaminen. Mikrokuituliina joka pesun jälkeen yhtä likainen. Pistettiin sitten vain paljon mattoja lattialle. Lika ei siis ollut mitään tahroja, vaan ihan kautaaltaan pinttyneen likainen. Tumma vinyylilattia, josta sitä ei silmin erottanut ja paljastui vasta kun alettiin pestä. Joku pesuri olisi voinut olla näppärä. 

Vierailija
35/232 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärcher pesurilla olen pessyt kaikki oksettavan likaiset pinttyneet lattiat. Muovimatto, laminaatti ja parketti. Se on aivan uskomattoman tehokas, millään mopilla et saa samaa aikaiseksi ellet toista kymmeniä kertoja. Ja ilmeisesti pesee sen verran nihkeällä, että ei ole mitään pienintäkään saumojen turpoamista tullut. Esim muutettiin taloon jossa oli ollut koiria, parketti aivan tahmea kauttaaltaan. Pestiin tuolla pesurilla kolmeen kertaan peräkkäin ja sitten alkoi pesuvedestä nähdä läpi. 

Vierailija
36/232 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön luuseri.

Vierailija
37/232 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat surunsa.

Vierailija
38/232 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös!

39/232 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla höyrymoppi ja sillä olen parkettia pessyt. Vähän kyllä mietityttää aina kestäkö lattia. Vielä on kestänyt mutta kiinnostunut olen kuulemaan miten muilla?

Voi hyvä ihminen sentään! 😣

🇺🇦🇮🇱

40/232 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin maksat, oletko ihan hölmö?

🇺🇦🇮🇱