Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä aina perheen kanssa reissuun lähteminen yhtä h*lvettiä?

Vierailija
21.06.2021 |

Kaikki on hukassa, joku hidastelee, joku lähtee liian nopeasti ja unohtaa olennaisia asioita, huudetaan, tapellaan, kireä tunnelma... Sitten määränpäässä iloisia selfieitä, kun kaikki on niin v**un hyvin ja silti sama kireä meno jatkuu sielläkin...

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kommelluksiltakaan ei toki ole vältytty, joskun aikataulut on myöhässä, viimeksi odoteltiin vajaa tunti että päästiin majoittautumaan. Joskus on kotiin jäänyt jotakin tavaroita. Kerran yksi lapsi jätti vaatelaukunsa kotiin. Perille päästyä kävimme kaupassa sen verran vaatteita että hän pärjäsi loman niillä. Seuraavalla kerralla muisti laukun pakkaamisen lisäksi ottaa sen mukaan.

Vierailija
82/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on lähteminen helvettiä, koska vaimoni alkaa 100% varmuudella huonotuulisen viimehetken sekoilun, ja tartuttaa negatiivisen räksytysmielialan lapsiinkin.

Hänellä ei ole alkeellisintakaan pelisilmää ja ei osaa yhtään rauhoittaa lapsia - pikemminkin päinvastoin, hän on aikuinen joka lietsoo omat ja muiden kierrokset punaiselle.

Ja ei, hän ei vastaa yksin lasten pakkaamisesta, eikä yhtään mistään muustakaan.

Sama täällä, eikä vaimo tosiaan hoida itse kaikkea. Viimeksi minä kannoin tavarat autoon, huolehdin

2 isomman lasten pakkaukset jo aiemmin ja vielä syötin vauvan kaikki ateriat koko päivänä. Silti vaimo sai revittyä raivon siitä, kun vauva ei illalla enää syönyt hänen kanssaan ja isommissa oli kanssa jotain vikaa, en tiedä mitä. Niin ja minähän sen vauvan syötin just ennen kuin ajamaan lähdettiin ja ajoin 500 km. Välissä kävin etsimässä vauvan tuttipullon p-paikan pientareelta. Minne raivoava vaimo sen nakkaso, kun vauva ei syönyt.

Paluumatkalla sitten meni mun hermot, kun vauva itki, niin vaimo sanoi, että voisi heittää sen tienposkeen. Samoin, että jos et muuta osaa sanoa, ole hiljaa. Sitten lensikin sormukset tienposkeen, josta tosin vaimo itse etsi ne ja samalla alkoi eropuheet. Vaimo myös paiskasi lasten DVD-soittimen rikki asfalttiin

Sitten itki kaikki lapset.

Vaimo mökötti lähes 500 km..nyt ollaan kotona, aluksi uhosi yhä erolla, mutta nyt taisi kuitenkin muuttaa mielensä.

Ja sama toistuu, tosin yleensä lievempänä, joka reissu

Ihan hirveä vaimo sulla. Miksi teit enemmän kuin yhden lapsen tuollaisen raivopään kanssa?

Rakastan sitä raivopäätä kuitenkin ja meidän kaikkia lapsia. Enkä minä osaa vieläkään ajatella, että se olisi jotenkin pysyvästi tuollainen...kun on hyvä päivä, on ihana äiti ja puoliso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Minä pakkaan, koska mies aina unohtelee tai ei osaa ajatella kaikkea. Tykkään pakkaamisesta, se on osa reissuun lähdön fiilistelyä. Pakkaan aina edellisenä päivänä, kaikki käy pesulla ja laitetaan puhtaat vaatteet esille, jotta aamulla ei tätä tartte ihmetellä. Jos eväitä pitää tehdä, jompi kumpi tekee eväitä sillä aikaa kun toinen laittaa lapset valmiiksi ja tekee viimeistelysiivouksen kotiin. Lähdemme siis aina niin, että koti on siivottu, ihana palata siistiin kotiin. 

Jos mennään esim. mökille vieraaksi niin että pitää ostaa enemmän ruokaa, käydään edellisenä päivänä kaupassa ja mietitään hyvissä ajoin mitä tarvitaan niin kaupastakin pääsee nopeasti. Lakanat ja pyyhkeet voi heittää auton takakonttiin jo edellisenä iltana. 

Lasten kanssa helpottaa myös se, että heille on aina joku kiva extrajuttu/yllätys kun lähdetään. Huomio kiinnittyy siihen intoiluun, eikä tule viuraamista että mä en lähde. Esim. voidaan ostaa jotkut pienet lomalelut tai kivoja herkkuja, tekemistä tms. jotain uutta minkä saa vasta sitten kun lähdetään ja ajomatkat menee niitä pällistellessä. Sama toimii myös lentokoneessa, kun on istuttu alas koneessa annan kummallekkin yllätyspussin.

Vierailija
84/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinmie kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinmie kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on lähteminen helvettiä, koska vaimoni alkaa 100% varmuudella huonotuulisen viimehetken sekoilun, ja tartuttaa negatiivisen räksytysmielialan lapsiinkin.

Hänellä ei ole alkeellisintakaan pelisilmää ja ei osaa yhtään rauhoittaa lapsia - pikemminkin päinvastoin, hän on aikuinen joka lietsoo omat ja muiden kierrokset punaiselle.

Ja ei, hän ei vastaa yksin lasten pakkaamisesta, eikä yhtään mistään muustakaan.

Sama täällä, eikä vaimo tosiaan hoida itse kaikkea. Viimeksi minä kannoin tavarat autoon, huolehdin

2 isomman lasten pakkaukset jo aiemmin ja vielä syötin vauvan kaikki ateriat koko päivänä. Silti vaimo sai revittyä raivon siitä, kun vauva ei illalla enää syönyt hänen kanssaan ja isommissa oli kanssa jotain vikaa, en tiedä mitä. Niin ja minähän sen vauvan syötin just ennen kuin ajamaan lähdettiin ja ajoin 500 km. Välissä kävin etsimässä vauvan tuttipullon p-paikan pientareelta. Minne raivoava vaimo sen nakkaso, kun vauva ei syönyt.

Paluumatkalla sitten meni mun hermot, kun vauva itki, niin vaimo sanoi, että voisi heittää sen tienposkeen. Samoin, että jos et muuta osaa sanoa, ole hiljaa. Sitten lensikin sormukset tienposkeen, josta tosin vaimo itse etsi ne ja samalla alkoi eropuheet. Vaimo myös paiskasi lasten DVD-soittimen rikki asfalttiin

Sitten itki kaikki lapset.

Vaimo mökötti lähes 500 km..nyt ollaan kotona, aluksi uhosi yhä erolla, mutta nyt taisi kuitenkin muuttaa mielensä.

Ja sama toistuu, tosin yleensä lievempänä, joka reissu

Ihan hirveä vaimo sulla. Miksi teit enemmän kuin yhden lapsen tuollaisen raivopään kanssa?

Rakastan sitä raivopäätä kuitenkin ja meidän kaikkia lapsia. Enkä minä osaa vieläkään ajatella, että se olisi jotenkin pysyvästi tuollainen...kun on hyvä päivä, on ihana äiti ja puoliso

Sairasta, todella sairasta.

Vierailija
85/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtö on pientä sähellystä, mutta asennoituu siihen niin. Lapsia voi iän huomioon ottaen opastaa omatoimisuuteen. Vaikka ”harjoitusmatkalla”, missä huomataan mitä kaikkea jäikin kotiin. Muuten reissulla ei kannata stressata pienistä vastoinkäymisistä.

Vierailija
86/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkailu on stressaavampaa kuin autolla matkailu. Autolla voi lähteä liikkeelle mihin aikaan vain eikä ole muutenkaan tarkkoja aikatauluja tai lentokentän hälinää ja odottamista.

Lentokentälle voi viedä matkalaukut jo edellisenä iltanaja aikataulu on aikataulu, oli lähtö sittenbihan millä vain välineellä. Aikuinen normaali ihminen kyllä osaa järjestää asian mutkattomasti.

Automatkan aikataulut on myös oltava hieman mietittynä varsinkin jos matka on pitkä. Jos meinaa ajaa saman päivän aikana esimerkiksi Helsingistä Saariselälle, niin kannattaa sitä aikataulua todellakin hieman miettiä.

Vierailija
87/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan helvettiä. Etukäteen suunnitellaan. Jokaisella on valmiina omat tavarat. Jos on aamulla lähtö, jokaisella on puhelimessa herätys. Vaatteet on katsottu illalla valmiiksi. Auto ajetaan portaiden eteen ja jokainen tuo omat tavaransa. Olen usein katsonut, että monissa perheissä ei valmistella asioita etukäteen. Usein ei selvästikkään lapsia opasteta, miten käyttäydytään kaupassa, ravintolassa tai kylässä. Etukäteen suunnittelu ja asioiden läpi käyminen on kaiken a ja o.

Vierailija
88/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa perheessä (pariskunta +lemmikit) kaikki joutuu jouhevasti ja mies pakkaa lemmikkien tavarat mukaan. Tietty helppoa on aikuisten ottaa omat tavarat ja unohtuneet ei tee järkyttävää lommoa

lompakkoon.

Ainoa mikä ärsyttää autolla suomessa makustellessa on mieheni preferenssi nukkua myöhään ja lähdetään myöhään liikenteeseen.

On jo nyt myöntynyt aikaseen lähtöön, toimii paremmin ja ei mene ilta piloille myöhäisen saapumisen vuoksi.

Mies myös katselee reitit, tekee varaukset yms. koska hän haluaa olla suunnitelmien tasalla.

En kestäisi yhtään paapoa miestäni ja marttyyrina suorittaa ohjelmapäällikönä. Toki hoidan oman tontin ja vastuut mitä sovitaan miehen kanssa.

Toinen juttu on lapsuuden perheeni. Hirvittävää sekoilua ja pahimpana kolme tuntia ennen lennon lähtöä kentällä missä toinen vanhempi riipasi jo kännit. Nykyään tärkeille perheen ulkomaan reissuille jonne joudun lähtemään hoidan luonnollisesti itseni (asun kaukana Helsingistä) ja saan siltikin kiristellä paniikki soittoja vanhemmiltani etten myöhästy lennolta :D

Olen lähellä neljääkymppiä jo, eli en mikään nuori flikka.

Vierailija
89/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen reissu on helppoa heinäntekoa. Kahden aikuisen ja viiden lapsen reissu on noin sata kertaa kompleksisempi.

Joskus mietin että miten ihmeessä joku lestaperhe onnistuu pakkaamaan 12 lapsen kamat lähtiessään suviseuroille!

Vierailija
90/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkailu on stressaavampaa kuin autolla matkailu. Autolla voi lähteä liikkeelle mihin aikaan vain eikä ole muutenkaan tarkkoja aikatauluja tai lentokentän hälinää ja odottamista.

Lentokentälle voi viedä matkalaukut jo edellisenä iltanaja aikataulu on aikataulu, oli lähtö sittenbihan millä vain välineellä. Aikuinen normaali ihminen kyllä osaa järjestää asian mutkattomasti.

Automatkan aikataulut on myös oltava hieman mietittynä varsinkin jos matka on pitkä. Jos meinaa ajaa saman päivän aikana esimerkiksi Helsingistä Saariselälle, niin kannattaa sitä aikataulua todellakin hieman miettiä.

Ai viedä lentokentälle matkalaukut edellisenä iltana, kun matkaa lentokentälle on 2h autolla. Kuinka puusilmäinen olet. Kaikki asuvat lentokentän vieressä?

Aikataulu on todellakin joustavampi autolla liikkeelle lähdettäessä. Ei se ole tunnista tai parista kiinni. Eihän lasten kanssa pitkää ajomatkaakaan voi suunnitella niin, ettei siinä ole runsaasti joustoa mukana ja halutaan aikuisetkin pitää taukoja ja edetä rennosti. 

Lentokentälle meno taas on, sillä siellä nyt vain pitää olla tasan tarkkaan silloin kuin pitää. Väkisinkin aikataulupainetta kun lähdet jostain keskeltä Suomea aamuyöstä ajelemaan lentokentälle.

Ja kyllä olen aikuinen normaali ihminen ja matkamme lentäenkin ovat sujuneet hyvin, mutta kyllä siinä vain on enemmän rasittavaa aikataulupainetta ja odottamista kuin mitä autolla matkustaessa. Molemmassa tietty puolensa. Lentäen pääsee helpommin pidemmälle ja usein se on sen arvoista :)

Vierailija
91/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan helvettiä. Etukäteen suunnitellaan. Jokaisella on valmiina omat tavarat. Jos on aamulla lähtö, jokaisella on puhelimessa herätys. Vaatteet on katsottu illalla valmiiksi. Auto ajetaan portaiden eteen ja jokainen tuo omat tavaransa. Olen usein katsonut, että monissa perheissä ei valmistella asioita etukäteen. Usein ei selvästikkään lapsia opasteta, miten käyttäydytään kaupassa, ravintolassa tai kylässä. Etukäteen suunnittelu ja asioiden läpi käyminen on kaiken a ja o.

Kodin pikku tehoprojektipäällikkö pullistelee.

Vierailija
92/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, joskus. Lähtöä tehdään "ikuisuus" vaikka kuinka edellisenä päivänä oltaisiin pakattu kaikki, mitä vaan etukäteen voi pakata. Sitten lähdössä "nopeesti syödään" (sitten onkin jo keittiön siivousta), lapsi käy kierroksilla, mies sählää ja itsellä pinna kireänä. Kohteessa vähän helpottaa, mutta jotenkin ärtyneisyys jäänyt päälle. En tosin ota missään kohtaan kuvia tai "selfieitä" :D Olen kai liian vanha jo sellaiseen.

Vierailija
93/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vastaaja, mutta sanoisin, että tavallinen tervepäinen ihminen pystyy tekemään reissuun lähtemisen tehokkaasti ja järkevästi. Taitoa pystyy myös harjoittelemaan, jos ei osaa.

Aika monet asiat pystyy miettimään etukäteen. Veneilemme paljon ja ruokakauppoja ei ole saaristossa paljoa, joten viiden henkilön perheessä kaikki on hyvä miettiä etukäteen. Miehelläni jäi kerran uimahousut pois matkasta ja hän ui kalsareillaan, pojalta jäivät taas shortsit pois, joten leikkasimme housuista shortsit. Niistä jutuista muistimme seuraavan kerran erittäin hyvin ottaa kaiken mukaan. Lähdöt eivät ole ikäviä, vaan mukavia.

Vierailija
94/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. :D "Olen usein katsonut, että monissa perheissä ei valmistella asioita etukäteen"..... :D :D

Vierailija
95/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vastaaja, mutta sanoisin, että tavallinen tervepäinen ihminen pystyy tekemään reissuun lähtemisen tehokkaasti ja järkevästi. Taitoa pystyy myös harjoittelemaan, jos ei osaa.

Aika monet asiat pystyy miettimään etukäteen. Veneilemme paljon ja ruokakauppoja ei ole saaristossa paljoa, joten viiden henkilön perheessä kaikki on hyvä miettiä etukäteen. Miehelläni jäi kerran uimahousut pois matkasta ja hän ui kalsareillaan, pojalta jäivät taas shortsit pois, joten leikkasimme housuista shortsit. Niistä jutuista muistimme seuraavan kerran erittäin hyvin ottaa kaiken mukaan. Lähdöt eivät ole ikäviä, vaan mukavia.

'en ole vastaaja'.... ;))

Vierailija
96/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, riittää kun on noin tunnin sisällä lähtöaikataulu, mutta ei draamaa vaikkei tapahdu juuri jollain kellonlyömällä. 

Vierailija
97/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihan hirveästi suunnittele etukäteen. Asioista toki sovitaan etukäteen ja käyttäytyminen opetellaan jo ennen lomalle lähtöä. Kun lapset oli pieniä heidät toki herätettiin siihen aikaa että ehdittiin syödä aamupala ja hoitaa muut asiat. Nykyää he huolehtii jo itse heräämisessä yms.

Voin tutustua kyllä lomakohteeseen etukäteen mutta suuri ongelma ei ole sekään että lopulta tehdäänkin jotakin ihan muuta kuin mitä minä ole ajatellut. Suunnitelmia tärkeämpää mulle on joustavuus, muutoksia ja yllätyksiä sattuu aina. Loma ei mene pilalle vaikka eväät jäisi kotiin vaikka olisinkin ajatellut että ne olisi hyvä olla mukana tms.

Vierailija
98/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kaaosta. Oon matkustanut edellisessä työssäni paljon, joten pakkaamiseen on rutiinia. Lisäksi ollaan miehen kanssa järjestelmällisiä.

Pakataan edellisenä iltana, tehdään lista aamulle jäävisyä asioista ja realistinen lähtöaikataulu. Jos aamulähtö, niin joko klo 9 eli herätään normisti klo 7.20 ja ollaan koko perhe aamupala syötynä, koira lenkitettynä ja auto pakattuna autossa klo 9. Jos lähtö klo 6, niin vanhemmat herää klo 5, lenkittää koiran ja pakkaa auton, lapset herätetään, puetaan ja siirretään autoon. Matkalla sitten aamupala tai autossa syöden.

Vierailija
99/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mää ny tiedä onko se ihan joka kerta, mut kyllä sitäkin esiintyy, että V-käyrä nousee, yleensä siitä, kun mies kyselee, "onko sitä mukana, onko tätä mukana, mitä, missä, milloin". Mää kysyn, "onko sulla aivot narikassa", siitä se sitten lähtee, jos on lähteäkseen.

Vierailija
100/112 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka kerta lähes täydellinen SEKASORTO. Paljon ollaan reissattu koti- ja ulkomailla, pitkiä ja pätkiä reissuja, luulisi, että osattais jo lähtee fiksusti, mutta ei, joka kerta on hitonmoinen vääntö, kenelle kuului huolehtia ja mistä, sitten mökötetään, kiukutellasn 1 päivä, huomautellaan 1 päivä ja sitten lomaillaan, kunnes tulee kotiinlähdön aika ja se kuuluisa SEKASORTO. Ei jaksa ei hitti, mutta aina on nastaa lähtee, siitä huolimatta. En jäis kotiin sekasorron vuoksi. RAUHALLISTA MATKAA KESÄSUOMALAISILLE, Heh!