Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiseni ei tiedä että olen jättänyt hänet, miten kertoa?

Vierailija
15.06.2014 |

Kävi siis niin, että petin naistani työkaverini kanssa muutama viikko sitten. En varsinaisesti kadu tekoani, mutta omatunto kolkuttaa silti sen verran, etten voi jatkaa suhdetta. En kuitenkaan voi kertoa pettämisestä naiselle, sillä se aiheuttaisi kummallekin vain turhaa mielipahaa - naiseni varmaan murtuisi täysin ja minä joutuisin kuuntelemaan raivoamista (jonka sinänsä olisin kyllä ansainnut). En halua satuttaa häntä tällä tiedolla, sillä hän on ollut minulle niin hyvä tyttöystävä kuin mahdollista.

Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että olen jo tavallaan eronnut hänestä, mutta hän ei itse tiedä sitä vielä. Minulla luki aiemmin facebookissa että olen parisuhteessa, nyt siellä lukee että olen sinkku. Tyttöystäväni (tai siis oikeastaan ex) ei ole facessa eikä täten tiedä erostakaan. Tuntuu pahalta, että fb-kaverinikin perheen ja läheisten ystävien lisäksi tietävät ennen häntä, mutta en vain pysty kertomaan... Meidän olisi tarkoitus nähdä nyt parin päivän päästä kun hän tulee ulkomailta, mutten tiedä pystynkö silloinkaan paljastamaan mikä on tilanne. Osaatteko yhtään auttaa - mitä kerron ja miten? Yritänkö nyt vain kerätä rohkeutta ja soittaa tai laittaa viestiä heti, kerronko kasvotusten kun tapaamme vai mietinkö vielä? Ja mitä ihmettä voin keksiä eron syyksi, että se kuulostaisi uskottavalta, kun en voi oikeaa syytä paljastaa? Meillä on mennyt muuten niin hyvin enkä halua, että tyttöystäväni luulee, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän ei olisi voinut tehdä mitään toisin.

Kyllä, tiedän että tein väärin ja että pitäisi kertoa pettämisestä, mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. En siis kaipaa haukkuja vaan ihan oikeita käytännön neuvoja.

M34

Kommentit (541)

Vierailija
521/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:52"]

Mielenkiintoinen my ass. Umpihullu ja riehuu psykoosissa monessa ketjussa. Maagisesti palasi tänne vastaamaan samalla kun se raiskausketjukin pompahti pintaan. Ja tää sama trolli sanoo aina "naiseni" (YÖK).

[/quote]

Mitä ihmettä? En edes tiedä mistään raiskausketjusta ja itse asiassa tämä on ihan ensimmäinen aloitukseni tänne koskaan. Ei kannattaisi esittää tuollaisia syytöksiä, täällä käy aika monia muitakin ihmisiä kuin minä, jopa samaan aikaan.

AP

Vierailija
522/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on inhottava tyyppi. Jo pettäminen on alhaista, mutta se ei ole mitään tuon valehtelun ja vastuunpakoilun rinnalla. Vähiten kunniaton keino selvittää tämä tilanne on kertoa tyttöystävälle totuus ja kestää seuraukset. Harmittaa että joku kasvaa tuommoiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/541 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt muokannut kirjettä hieman, onko tämä ok?:

”Hei Anna, olen päättänyt erota sinusta. Itse asiassa päätin sen jo jonkun aikaa sitten. Anteeksi, että kerron asiasta vasta nyt ja tällä tavalla, mutten halunnut pilata lomaasi. Olen viihtynyt suhteessamme ja olet ollut minulle upea kumppani, mutta minusta tuntuu, että kummallekin tekisi hyvää olla yksin. Minua on alkanut ahdistaa tämä suhde, varsinkin siksi kun niin innokkaasti, melkeinpä väkisin, olet muuttamassa luokseni. Mielestäni olisi parasta lopettaa suhde nyt ns. hyvässä vaiheessa, kun ei ole vielä ehtinyt tapahtua mitään ikävää, toisin sanoen kumpikaan ei ole ehtinyt pettää tai ihastua toiseen. Se olisi varmaan väistämättä edessä, kun suhteestamme on ainakin minun mielestäni tullut epätyydyttävä. Tulen kuitenkin aina pitämään sinua upeana ja ihanana ihmisenä, ja muista, ettet sinä olisi voinut tehdä mitään toisin. Mutta älä silti turhaan elättele toiveita yhteenpaluusta. PS. Niiden tavaroidesi siirtämisen kanssa ei ole kiire, voin auttaa sinua siirtämään ne milloin tahansa sinulle sopii.”

Lisäksi ajattelin koristella kirjettä jotenkin.

AP

Vierailija
524/541 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n exälle: juoksu pakoon niin lujaa kuon ikinä pääset. Voit vain iloita kun pääsit tuollaisesta viallisesta yksilöstä eroon.

Ja Ap, sinut olisi parasta korvamerkitä, jotta yksikään fiksu nainen ei sekaannu sinuun enää ikinä.

Vierailija
525/541 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua seuranneena: minua kyllä kiinnostaa tämä oma ideologiasi ihan uskollisuuden kannalta. "Elät hetkessä", ja sinun oli vain saatava jakaa se hetki työkaverisi kanssa. Se olisi tapahtunut ennemmin tai myöhemmin kohtalon lailla. Tiedostat, että olisit soveltuvampi vapaaseen parisuhteeseen. 

Tulevan exäsi luokittelet mitä ihanimmaksi ihmiseksi, etkä usko että hän koskaan olisi pettänyt sinua. Kun tätä kyseenalaistetaan, vetäydyt melko voimakkaasti naisen takuuvarman uskollisuuden taakse. Lisäksi epäilet, ettet välttämättä pystyisi hyväksymään kuin pakon edessä tulevan, kuvitteellisen naisesi syrjähypyt. Minusta tämä ristiriita on kummallinen, joskin melko klassinen: itselle sallitaan hairahduksia ja lipsahduksia, vedotaan fraasiin "kukaan ei ole täydellinen" ja perustellaan pettämistä itselle ja oikeastaan ihmisille ylipäätään luontaiseksi. Jostakin syystä taas petetyksi tuleminen on suurempi loukkaus kuin mikään, ellei jopa mahdoton ajatus.

*

Kaikki sanottava vinkkien suhteen on jo sanottu, joten mielenkiinnolla odotan päädytkö todella alkuperäiseen suunnitelmaasi. 
Miksi se on niin kamala ajatus, että joutuisit kuulemaan kaiken sen huudon ja itkun ja raivon? Tietenkin väkivallan pelko on oma lukunsa ja vaatii ihan eri ratkaisut, mutta tässä tapauksessa tuntuu suurin pelkosi olevan kuitenkin se, että joudut kuulemaan kunniasi. 

Tiedätkö, miksi tätä epäillään provoksi? Käytöksesi on todella omituisen kypsymätöntä tuon ikäiseksi mieheksi.

Vierailija
526/541 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

/\

Vierailija
527/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea syy siihen että et kerro pettämisestä on se että olet pelkuri. Et välitä naisesi tunteista vaan pelkäät itsekkäästi sitä mitä naisesi suusta tulisi. Haluat hiljalleen lähteä suhteesta ilman puhumista aiheesta ja ilman niitä haukkuja mitkä ansaitsisit. Keksit jonkun hyvän syyn jotta naisesi ei pitäisi sinua kusipäänä vaan uskollisena miehenä joka reilusti kertoi ettei suhde toimi. Siitä sinä olet vain huolissasi. Maineestasi. Kehtaat väittää hienosti että et sen takia kerro koska se satuttaa. Maailman suurin paskapuhe pelkurimiehiltä

Vierailija
528/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit valmis heittämään kirjeelläsi syyt erosta naisesi niskaan ja tuhota hänen itsetuntonsa vitun idiootti pelkuri. Onneksi exäsi oli vahva eikä niellyt paskakirjettäsi vaan kaivoi oikean totuuden. Onko olemassa miehiä jotka eivät ole tälläisiä pelkureita..

Vierailija
529/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tuon tavaroiden rikkomisen ja raivostumisen niin, että myös nainen just siinä kohtaa eli hyvin vahvasti hetkessä ja antoi vaiston viedä. Sellaista se on, hetkessä eläminen ja harkitsemattomuus, voi hajota kaikenlaista: tavaroita, sydämiä sun muuta. Kyllä muutkin saa elää hetkessä kuin sinä, ap.

Vierailija
530/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt katse kohti tulevaisuutta! Sh*t happens sometimes but so what. Jatkossa lienee suositeltavaa puida henkilökohtaisia asioita oikeiden ystävien kanssa, sillä netissä tulee vain kuraa niskaan asiasta kuin asiasta.

Vierailija
531/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ehkä oikeassa siinä, että hetkessä eläminen ainakaan jatkuvasti ei ole hyvä asia ja että avoinkaan suhde ei välttämättä ratkaise mitään. Silti, mitä muutakaan voin tehdä? Itseään on todella hankala lähteä muuttamaan varsinkaan tässä iässä. Olette sanoneet, ettei minulle käy perinteinen parisuhde muttei kuulemma avoinkaan, pitääkö minun sitten olla sinkkuna lopun ikääni, vai? Voisin kyllä yrittää käydä itseni kanssa keskustelua siitä, miksi minulla on niin kova tarve saada muitakin naisia ja että miksi haluan viimeiseen asti vältellä totuutta, mutta enpä tiedä tuottaako se juurikaan tuloksia. Ja te jotkut, vitun idiootiksi yms haukkuminen on ikävää, turha teidän on ns. lyödä lyötyä.

Ja 432, olen kyllä puinut tätä asiaa kavereideni kanssa mutta vähän eri tavalla, en minä heiltä olisi kehdannut mennä kyselemään esim. sitä, mitä keksin eron syyksi tai sitä, että millaisen kirjeen teen.

AP

Vierailija
532/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ai niin, kun te nyt tartuitte tuohon, että se tavaroiden viskominen oli ymmärrettävää ja ei mikään iso asia: joukossa oli tavaroita, joilla oli aika paljonkin tunnearvoa tai ne olivat kalliita. Koen, että minulla on oikeus olla tästä harmistunut ja vihainenkin.

Ex-naiseni laittoi äsken viestiä, hän haluaisi nähdä tänään ja puhua. En taida kuitenkaan mennä, ei meillä pitäisi olla enää mitään puhuttavaa.

AP

Vierailija
533/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmonen tarina tällä kertaa. No toivottavasti eksäsi löytää luotettavan kunnon miehen.

Vierailija
534/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:46"]

Että semmonen tarina tällä kertaa. No toivottavasti eksäsi löytää luotettavan kunnon miehen.

[/quote]

Ja toivottavasti minäkin löydän uuden naisen.

AP

Vierailija
535/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus elää hetkessä ja pettää rakastasi.

Sun exällä oli oikeus elää hetkessä ja rikkoa sun tavaroita kun sä olit heittänyt menemään sille jotain arvokasta ja tärkeää: teidän parisuhteenne.

Mutta sulle taitaakin olla ne sun kamat tärkeämpiä mitä exäsi.

Sun on puitava asiat läpi exäsi kanssa, jotta hän voi jatkaa elämäänsä puhtaalta pöydältä tavoitteena löytää aito rakkaus ja onni. Sen sä olet hänelle velkaa noin törkeästä kohtelusta. Ihmisiä ei satuteta noin ilman vastuun kantamista.

Eihän susta olisi edes isäksi. Olisitko valmis asettamaan lapsen kaiken ykköseksi? Kokisitko että lapsen äidillä olisi suurempi vastuu lapsesta kuin sulla?

Vierailija
536/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:46"]

[/quote]

Ja toivottavasti minäkin löydän uuden naisen.

AP

[/quote]

Jotta voit pettää ja valehdella ja naisesi tulee kestää kaikki, kunnes päätät jättää hänet? Olisitko mielestäsi oikeutettu saamaan saman kohtelun miten kohtelit exääsi? Olisiko exäsi mielestäsi oikeutettu saamaan saman kohtalon uudestaan?

Älä huoli, kyllä Suomessa kaikki ketkut ja rentut löytävät aina naisen, toisin kuin kunnolliset miehet.

Vierailija
537/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä se joka sanoi sinulle ettei kannata valehdella kun et osaa.

Joko uskot? :DDDD

Maailma olisi parempi paikka jos et saisi ikinä naista. Ethän itsekään ole mies.

Vierailija
538/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muka sitä mieltä, että nainen olisi halutessaan voinut vaikka polttaa asuntoni tai hajottaa autoni, koska petin ja jätin? Mielestäni tavaroiden rikkomista ja vertauskuvallista sydämen rikkomista ei voi verrata. Ei minun tarvitse jatkaa epätyydyttävässä suhteessa, jos en halua. Minulla on oikeus erota, kuten kenellä tahansa, koska suhteessa on kuitenkin kyse kahdesta ihmisestä, ei vain siitä toisesta. Se ei oikeuta naista tuhoamaan omaisuuttani.

AP

Vierailija
539/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun kannattaisi mennä sitä naista tapaamaan. Onhan teidän sovittava ihan jo käytännön asioistakin, kun naisen pitää hakea tavarat. Ja nyt teidän keskustelu voi sujua jo paremmin ja olla mielekkäämpää, kun kumpikin on varmaan vähän rauhoittunut ja saanut miettiä asioita eikä ole niin tunnemyrskyn vallassa enää.

Vierailija
540/541 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:27"]Oletteko muka sitä mieltä, että nainen olisi halutessaan voinut vaikka polttaa asuntoni tai hajottaa autoni, koska petin ja jätin? Mielestäni tavaroiden rikkomista ja vertauskuvallista sydämen rikkomista ei voi verrata. Ei minun tarvitse jatkaa epätyydyttävässä suhteessa, jos en halua. Minulla on oikeus erota, kuten kenellä tahansa, koska suhteessa on kuitenkin kyse kahdesta ihmisestä, ei vain siitä toisesta. Se ei oikeuta naista tuhoamaan omaisuuttani.

AP

[/quote]

Ai sydämen särkeminen on pikkujuttu tavaroiden rikkomiseen verrattuna? :D Sulla ei ilmeisesti ole sydäntä, et tiedä mistä puhut! Jotkut eivät vuosienkaan jälkeen toivu sydänsuruista, vuosien lääkkeidensyönnin ja terapian jälkeen vaan päätyvät itsemurhaan tai erakoksi yhteiskunnan ulkopuolelle. Sydämen särkemisestä ei joudu maksamaan korvauksia mutta tavaroiden rikkomisesta joutuu, surullista kylläkin, sillä tavarat eivät kirpaise juurikaan sydämen särkymiseen verrattuna. Ap, sulla ei ole sydäntä, arvotat tavarat korkeammalle mitä entisen läheisen ihmisen :D Kerro se seuraavalle naiselle, josta olet kiinnostunut. Vai haluatko valehdella hänelle, että et ole sellainen? :) Tulenko minä hurmaamaan sinut ulkonäölläni ja sen jälkeen teen sulle saman mitä sinä teit exällesi? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän