Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko koskaan sanoneet suorasanaiselle ihmiselle vastaan samalla tavalla?

Vierailija
15.06.2014 |

Anteeksi vähän huonosti kuvaavaa otsikkoa, en osannut muotoilla asiaa paremmin. Kuitenkin me kaikki varmasti tunnemme ainakin yhden todella suorasanaisen ihmisen, jolle ei ole mikään ongelma arvostella toisen ihmisen ulkonäköä, kotia, kokkaustaitoja, elämänvalintoja ja vaikka mitä päin naamaa. Tietenkin tämä kaikki tapahtuu "hyvässä hengessä", joten mistään näistä jutuista ei saa ottaa nokkiinsa, koska tämä henkilöhän haluaa vain auttaa.

Olen jo vuosia kokenut, että nämä ihmiset eivät osaa sitten itse ottaa vastaan minkäänlaista kritiikkiä. Eräs tuttu kun on tällainen tyyppi, ja alkaa vähitellen olla pinna täynnä, kun joka kerta saa kuulla arvostelua ja pilkkaa. Mutta mitä siihen pitäisi sanoa, kun henkilö itse kertoo, kuinka on saanut raivarit esimerkiksi lapsen opettajalta saaduista lapuista tai työkavereiden parannusehdotuksista? Onko ainoat vaihtoehdot joko vain hymistellen niellä tämmöiset kommentit tai sitten ottaa tarkoituksella etäisyyttä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole sellaisessa "tilanteessa" saanut sanottua mutta muussa yhteydessä ja toisista asioista melkoisen suoraan. Olen huomannut, ettei enää niin uskalla sanoa. Toisaalta välttelen tilaisuuksia (eli kahden jäämistä) tämän kanssa, usein tällaisissa tilanteissa sammakot ovat suusta karanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla