Kellopeliappelsiini teemalta...
Kommentit (53)
Siellä on elokuvaa selittävä dokumentti lisäksi.
Lempielokuvani, vaikka en nyt tällä kertaa ehtinyt katsoa. Todella ajatuksia herättävä.
Ehkä kaikkien aikojen yliarvostetuin. Ymmärrän kyllä jos sanotaan herättävän ajatuksia (vastauksia on turha odottaa), mutta en jos sanotaan hyväksi.
Katsoin tänään toisen kerran. Nuorempana ei kaikki asiat avautuneet, sitä vain järkyttyi siitä alun väkivallasta. Hieno, löysin aivan erilaisen näkökulman koko elokuvaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:45"]
Katsoin vähän aikaa. Ei oikein auennut minulle... :/
[/quote]
tyypillinen aika vähän koulutettu palstamamma joka katsoo yleensä romanttisia komedioita ja syö samalla maustepopcornia.
Rossini- ja Beethoven-kohdat ihan parhaat!!!
Ihan pösilö pätkä. Ei kyllä tarjonnut mitään ajatuksia herättävää. Tämänkin ajan ois voinut paremmin käyttää :/
-se vanha akka-
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:15"]
Paha olo tuli kun katsoin aikoinaan.
[/quote]
Sama juttu mulla, jotenkin kuvottavan sairasta paskaa.
Kertokaa joku, jonka mielestä kyseessä on mestariteos, että mitä ajatuksia se herättää ja miksi on niin hyvä?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:24"]
[/quote]
[/quote]
Sama asenne oli minullakin. Nyt kun katsoin, aukesi elokuva ihan eri tavalla. Yhteiskuntakritiikkiä jne. -minun mielipide
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:32"]
Kertokaa joku, jonka mielestä kyseessä on mestariteos, että mitä ajatuksia se herättää ja miksi on niin hyvä?
[/quote] Kas siiinäpä sinulla miettimistä.
Jos ei sinussa herättänyt muta kuin kuvotusta ja ihmetystä että vmp, niin ei auta vaikka sinulle yrittäisi selittää näitä juttuja.
No kyllä tää "avaava" dekkari on samanlaista paskan vellomista. Yksinkertaiselta vaikuttaa tää porukka yhtä lailla vaikka dokumentissa esiintyvät.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:32"]
[/quote] Kas siiinäpä sinulla miettimistä.
Jos ei sinussa herättänyt muta kuin kuvotusta ja ihmetystä että vmp, niin ei auta vaikka sinulle yrittäisi selittää näitä juttuja.
[/quote]
Etkö ehtinyt lukea vielä edes wikipediasta, miksi tästä elokuvasta kuuluikaan pitää...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:34"]
No... ehkä Kellopeliappelsiini oli 70-luvulla väkivallan huipentuma, mutta nykyään... ppphhhttt. Kaiken maailman Sawit ym. vievät kyllä väkivaltaisuudessaan voiton. Mutta sanoma on tietysti ajankohtaisempi kuin koskaan.
[/quote]Taidat olla joko nuori, tai muuten vaan 'hölmö', jos vertaat toisiinsa Kubrikin leffaa ja jotain Saw:ta :D ehhehhh, en voi lakata nauramasta.... XD
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:24"]
[/quote]
[/quote]
Sama asenne oli minullakin. Nyt kun katsoin, aukesi elokuva ihan eri tavalla. Yhteiskuntakritiikkiä jne. -minun mielipide
[/quote]
Ajattelin minäkin, että varmaan jos nyt katsoisin niin se ei vaikuttaisi minuun enää samalla tavalla, jätin kuitenkin väliin.
Noh, vaikka minulle se leffa nyt aukesikin... Turha kritisoida toisten kokemuksia. Tiedän itsekkin, etten siedä joitakin elokuvia. En kyllä lähde toisia siltä pohjalta kritisoimaan, syönpä poppareita tai en...
Noh, mitä tykkäsitte?