Voi luoja, että mä vihaan näitä helteitä
-30c pakkanen ei tunnu missään mutta tämä +30c on ihan kamalaa.
T. Hoikka nainen
Kommentit (216)
Oi oi. Mites luulet, että USA:n 45 helv***n helteissä tullaan toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Oi oi. Mites luulet, että USA:n 45 helv***n helteissä tullaan toimeen?
Avulias ohis antaa sulle palstatranslaten: ei minua kiinnosta oikeasti itseäni vaikeampia kohtaloita kokeneiden ihmisten fiilikset, olen täällä puhtaasti pieremässä tärkeyttä itselleni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaa vaan pukeutumiskysymys jos on kuuma :) Tarjoan teille tätä samaa patenttivastausta, jonka itse saan kun talvipakkasilla sormenpäät on siniset topparukkasista ja lapasista huolimatta ja kun koko kroppaa pakottaa kylmyydestä.
Oletko tyhmä? Helteeseen ei auta pukeutuminen (tai sen vähentäminen), mutta kylmyyteen ainakin itsellä todellakin auttaa. Mulla ei ole nimittäin ikinä kylmä vaikka olisi järkyttävästi pakkasta.
Meillä vilukissoilla on aina kylmä pukeutumisesta huolimatta
Asia on niin, että jos palelee talvella, vaatetta ei ole riittävästi ja materiaalit ovat väärin valittu.
Jep. Ja paleleviin sormiin ei auta pelkästään lapaset ja rukkaset (varsinkin jos ne on jotain keinomateriaalia), vaan lämmin vaatetus käsivarsilla, ranteilla ja hartioilla. Kun on merinovillakerrasto (tarvittaessa kaksi), villapaita, hartiat peittävä villakauluri, päällä tuulen pitävä toppatakki ja pysyy liikkeessä, niin sormia ei kyllä pitäisi palella. Käsissä vielä tilavat (ilma lämmittää) nahkarukkaset villavuorella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaa vaan pukeutumiskysymys jos on kuuma :) Tarjoan teille tätä samaa patenttivastausta, jonka itse saan kun talvipakkasilla sormenpäät on siniset topparukkasista ja lapasista huolimatta ja kun koko kroppaa pakottaa kylmyydestä.
Oletko tyhmä? Helteeseen ei auta pukeutuminen (tai sen vähentäminen), mutta kylmyyteen ainakin itsellä todellakin auttaa. Mulla ei ole nimittäin ikinä kylmä vaikka olisi järkyttävästi pakkasta.
Lihottakaa itseänne. Nyt kun aloitatte, niin ensi talvena teillä on jo useampi lämmittävä lisäkilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Ei ole kyse mistään ylipainosta tai sairauksista, mutta nämä kelit on yhtä helvettiä. Ihanaa kun jengi on alkanut sanomaan tätä ääneen. Yleensä kesää ainoastaan ylistetään.
Ei ainakaan tällä palstalla.
Mutta haluan palauttaa teidän talvifanien mieleen teidän oman lauseenne, jota te hoette hokemasta päästyänne: "Sää on vain pukeutumiskysymys." 🌞
Ei tuo oikein helteellä päde, koska ihme ja kumma, vielä ei ole keksitty viilentäviä vaatteita.
Jos kerran "sää on vain pukeutumiskysymys", niin sitten on, eikä mitään muttia hyväksytä. Tai sitten tunnustetaan se, että lausetta käytetään vain silloin, kun se sattuu sopimaan omaan propagandaan sekä toisten (yleensä kylmää vähemmän sietävien ihmisten) halveksumiseen.
Oma vikanne. 🌞🌞🌞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihottakaa itseänne. Nyt kun aloitatte, niin ensi talvena teillä on jo useampi lämmittävä lisäkilo.
Sitten te valitatte niistä lisäkiloista.
Sää on vain pukeutumiskysymys - kesälläkin! 🌞
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla kuumuudessa voi mitään järkevää tehdä. Vain suomijunttit hokee jostain nautinnosta. Se nyt on vaan faktaa ettei varsinkaan suomalaisia ole luotu näihin helteisiin eikä aivot edes toimi normaalilla kapasiteetilla.
Höpö höpö- Ainoastaan suomijuntit eivät osaa mennä uimaan! Niinkuin sinä!
Jäätyy varpaat kun unohtui pumpun siivet ala-asentoon. Muutoin oikein mukava 24c.
Mä nautin. Ei vie toimintakykyä eikä aiheuta mitään hankaluuksia. Tänäänkin tullut tehtyä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Ei ole kyse mistään ylipainosta tai sairauksista, mutta nämä kelit on yhtä helvettiä. Ihanaa kun jengi on alkanut sanomaan tätä ääneen. Yleensä kesää ainoastaan ylistetään.
Ei ainakaan tällä palstalla.
Mutta haluan palauttaa teidän talvifanien mieleen teidän oman lauseenne, jota te hoette hokemasta päästyänne: "Sää on vain pukeutumiskysymys." 🌞
Ei tuo oikein helteellä päde, koska ihme ja kumma, vielä ei ole keksitty viilentäviä vaatteita.
Jos kerran "sää on vain pukeutumiskysymys", niin sitten on, eikä mitään muttia hyväksytä. Tai sitten tunnustetaan se, että lausetta käytetään vain silloin, kun se sattuu sopimaan omaan propagandaan sekä toisten (yleensä kylmää vähemmän sietävien ihmisten) halveksumiseen.
Oma vikanne. 🌞🌞🌞
Niin tai sitten voisit ostaa ne talvivaatteet ja lopettaa tuon jatkuvan itsesi väkisin erityistämisen.
Vierailija kirjoitti:
Minua vaivaa jokainen suomen säätila. Paitsi 20 ja tuulee tai syksy /kevät hyvä sää.
Täsmälleen sama minulla. Tosin ihan huippumukavuusalue on sellaiset 10-15 astetta.
Vaikka mulla on paha Raynaudin oire ja sormet nauttii tästä, niin muuten en nauti yhtään ja odotan syksyä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä te kylmäilmaihmiset saatte nauttia pidempään vuodesta kun me jotka tykätään lämmöstä.
Joten, meidän vuoro. Koittakaa kestää. Meki joudutaan kestämään kylmää.Kas kun on asioita, joihin emme voi vaikuttaa ja valittaminen ei auta. Esim. ilma. Kannattaa ajoissa varautua kesään. Tuulettimia kotiin. Ilmalämpöpumppu etc.
Ja ne jotka tekee helteissä töitä, niin eikö ole olemassa helleraja?
No eipä ole sen kummempaa kuin taukoja voi pitää useammin. Mutta mitäpä se auttaa, kun varjon satut löytämään, niin kuuma sielläkin on. Ja toisekseen, työt on tehtävä ajallaan ja saatava päätökseen oli sää mikä tahansa.
Itse en erityisemmin valita, ammatin valinta kysymys. Toki joku kommentti tulee tällaisiin ketjuihin heitettyä ja työkavereiden kesken kirotaan jos jaksetaan. Helvetillisen tuskaistahan tämä on, kun tietyt suojavaatteet on oltava päällä, ei voi biksuissa aamulla lähteä, ja päivän päätteeksi makaat kotona kuin kuivaksi kierretty tiskirätti, koska muuhun ei pysty. Takaraivossa kolkuttaa aina ihon palamisen vaara ja melanoomariskin kasvu.
Helle olisi ihan jees, jos se olisi päivän parin juttu ja sitten olisi taas normaalimpaa kesäkeliä välissä. Tällaiset pitkään jatkuvat +20-30 ilman sadetta on turhan rankkaa vanhuksille, sairaille, luonnolle, pohjavesille, eläimille ja viljelyksille - ja kaikille, jotka eivät työpaikkaansa ja kotiaan pysty syystä tai toisesta viilentämään.
Noh, nauttikaa te, jotka pystytte makoilemaan mitään tekemättöminä ja huolettomina. Kyllä mekin selvitään sillä ajatuksella, että tämä on vain poikkeustila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä te kylmäilmaihmiset saatte nauttia pidempään vuodesta kun me jotka tykätään lämmöstä.
Joten, meidän vuoro. Koittakaa kestää. Meki joudutaan kestämään kylmää.Kas kun on asioita, joihin emme voi vaikuttaa ja valittaminen ei auta. Esim. ilma. Kannattaa ajoissa varautua kesään. Tuulettimia kotiin. Ilmalämpöpumppu etc.
Ja ne jotka tekee helteissä töitä, niin eikö ole olemassa helleraja?No eipä ole sen kummempaa kuin taukoja voi pitää useammin. Mutta mitäpä se auttaa, kun varjon satut löytämään, niin kuuma sielläkin on. Ja toisekseen, työt on tehtävä ajallaan ja saatava päätökseen oli sää mikä tahansa.
Itse en erityisemmin valita, ammatin valinta kysymys. Toki joku kommentti tulee tällaisiin ketjuihin heitettyä ja työkavereiden kesken kirotaan jos jaksetaan. Helvetillisen tuskaistahan tämä on, kun tietyt suojavaatteet on oltava päällä, ei voi biksuissa aamulla lähteä, ja päivän päätteeksi makaat kotona kuin kuivaksi kierretty tiskirätti, koska muuhun ei pysty. Takaraivossa kolkuttaa aina ihon palamisen vaara ja melanoomariskin kasvu.
Helle olisi ihan jees, jos se olisi päivän parin juttu ja sitten olisi taas normaalimpaa kesäkeliä välissä. Tällaiset pitkään jatkuvat +20-30 ilman sadetta on turhan rankkaa vanhuksille, sairaille, luonnolle, pohjavesille, eläimille ja viljelyksille - ja kaikille, jotka eivät työpaikkaansa ja kotiaan pysty syystä tai toisesta viilentämään.
Noh, nauttikaa te, jotka pystytte makoilemaan mitään tekemättöminä ja huolettomina. Kyllä mekin selvitään sillä ajatuksella, että tämä on vain poikkeustila.
Noh, kyllä ehkä yksi tai kaksi töitä tekevääkin nauttii…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään koska naiset vähissä vaatteissa. Kiva istua puistossa jätskiä syöden ja silmäillä kauniita naisia 🤗
M34
Tuo ajattelu on juuri yksi osasyy siihen miksi helle ja kesäkelit ahdistavat monia naisia. Onko ikinä tullut mieleesi, että naiset eivät halua tulla arvostelluksi ja makutuomaroiduksi liikkuessaan kesällä julkisilla paikoilla?
Miks ei sitten pukeuduta niin että muodot ei näy? Hölmöä ja arvostelee ne naiset myös miehiä, jotka sitten eivät välitä siitä.
Minulta näkyvät muodot ellen pukeudu paksuun villapaitaan. Sellainen ei ole kauhean mukava kesällä...
ohis
Kumpaanko Suomessa todennäköisemmin kuolee, pakkaseen vai helteeseen?
Ilmainen vinkki, Suomessa keskimäärin 10 hellepäivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jotka tekee helteissä töitä, niin eikö ole olemassa helleraja?No eipä ole sen kummempaa kuin taukoja voi pitää useammin. Mutta mitäpä se auttaa, kun varjon satut löytämään, niin kuuma sielläkin on. Ja toisekseen, työt on tehtävä ajallaan ja saatava päätökseen oli sää mikä tahansa.
Noh, kyllä ehkä yksi tai kaksi töitä tekevääkin nauttii…
Jep, kyllä varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pysty tekemään asioita. Eile oli sisällä +25 ni alko paleltaa. Laissa lienee joku kohta, että ei ihmistä saa näännyttää helteellä. Veikkaan..
Vierailija kirjoitti:
Joka kesä mammat tappelee näistä helteistä :D Mitä tämä tappelu hyödyttää, voisiko joku selittää?
Ihmisiä helpottaa paljon kun saa puhua säästä, jotkut ovat täysin samaa mieltä siitä. Mutta ei ole pakko osallistua kiistelyyn.
Minua vaivaa jokainen suomen säätila. Paitsi 20 ja tuulee tai syksy /kevät hyvä sää.