Voi luoja, että mä vihaan näitä helteitä
-30c pakkanen ei tunnu missään mutta tämä +30c on ihan kamalaa.
T. Hoikka nainen
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Jahas, ilmeisesti naapurilla oli joku kovaa uliseva viilennin yöllä päällä. Pakko oli laittaa korvatulpat ja toivoa, että kuulee herätyskellon.
Äänekkäät viilennyslaitteet ovat kyllä hirveitä. Siinä ei naapureilla uni tule. Kuurojako ne ihmiset itse ovat, jotka tuollaisia hankkivat asuntoonsa.
Nyt +31.(Pori).Liian kuumaa nyt on.
Meidän mittari näyttää +22,5 (Oulu) tämä on ihan sopiva mulle. Lisäksi on pilvistä, välillä vähän aurinko näyttäytyy. Eilen saatiin melko myrsky niskaan, saa nähdä miten tänään kun lisää ukkosia luvattu.
Onko täällä paljon vahinkoraskauksia vai miksi jotkut haluavat porsia kesä-heinäkuussa, jolloin todennäköisesti kovat helteet. Tiineeksitulonkin voi vähän paremmin laskelmoida.
Luin, että vihaan näitä herneitä... Täytyy vissiin käydä juomassa vettä tai jotain. Alkaa pehmitä pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla kuumuudessa voi mitään järkevää tehdä. Vain suomijunttit hokee jostain nautinnosta. Se nyt on vaan faktaa ettei varsinkaan suomalaisia ole luotu näihin helteisiin eikä aivot edes toimi normaalilla kapasiteetilla.
Puhu vaan omasta puolestasi.
Katopa peukkuja, taitaa puhua aika monen puolesta.
Ihan sama, mun puolesta ei ainakaan puhu😄
😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
Sama. Mieluummin 30 pakkasta kuin 30 lämmintä.
Sonja kirjoitti:
On ihanaa vedesssä lillua kun vesi hivelee ...... :)
0_o
Valittajat valittaa ja nauttijat nauttii. Tiesittekö että omalla asenteella on isoin merkitys?
Ihanaa, myrskyä taas tiedossaa!! Viilentää ja raikastaa niin ihanasti ilmaa, ainakin hetken aikaa :). Nautitaan siis siitä.
Mullakin ollut jatkuva hikinoro ja vähänkin ku liikkuu (liikun kyllä päivittäin eli puolen tunnin kävelylenkkejä ja portaat 4. kerrokseen ja pyöräilenkin paljon esim. maanantaina noin 25 km) - mutta silti vähäinenkin liikunta aiheuttaa valtavan hiki-lillunnan iholla kauttaaltaan reisiä myöten, otsa, ohimot/posket, niska/takaraivo, kämmenselät, käsivarret etc. - viilentimiä on lattiatornimalli ja pöytämalli ovat jatkuvsti päällä, myös yölläkin päällä muuten ei voi nukkua lainkaan. hien puskentaa ei saa rauhoittumaan pyyhkeitä otsalla ja muualla kropassa. tätä ollut kesähelteisin. asunto on itä-eteläsuuntaan ylin kerros kulma-asunto - aamulla kun aurinko nousee jo 15 minuutissa tämä on pätsi ja illalla pitkään myöhään vielä, ei tahdo jäähtyä.
On kyllä ihan sietämätön kuumuus taas.
Helteitä ei ole vain pari päivää vuodessa vaan keskimäärin 20 vuodessa eli kolme viikkoa. Saman verran pakkasta ei ole lähes koskaan ainakaan Etelä-Suomessa, 0-2 päivää vuodessa. Ei siis puhuta verrattavissa olevasta ilmiöstä. Tyypillinen ilma Suomessa on +2 - +12 välillä eli ei varmasti ole hyvä talvi-ihmisillekään, ellei asu Lapissa.
Olen kesäihminen,viihdyn parhaiten +20 - +25 asteessa. En kärsi helteestä kun meillä on ilmalämpöpumppu mutta säälittää luonto ja eläimet sekä sairaat ja vanhukset. Omat Isovanhempani nauttivat lämmöstä mutta eivät helteestä, ja suora auringonpaistehan on ilman suojakertoimia kaikille vaarallista, altistaa melanoomalle ja lämpöhalvaukselle. Aurinkoihottumakin on monelle riesa.
Ihanintahan olisi, jos kaikki voisivat pulahtaa viileään veteen tunnin välein ja muuten loikoilla aurinkovarjon alla, mutta useimmat ovat töissä ja asuvat kaukana uimarannoista. Pientä ymmärrystä pitäisi nyt löytyä niiltäkin, jotka auringosta ja kuumuudesta nauttivat.