Voi luoja, että mä vihaan näitä helteitä
-30c pakkanen ei tunnu missään mutta tämä +30c on ihan kamalaa.
T. Hoikka nainen
Kommentit (216)
Joo, kyllä te kylmäilmaihmiset saatte nauttia pidempään vuodesta kun me jotka tykätään lämmöstä.
Joten, meidän vuoro. Koittakaa kestää. Meki joudutaan kestämään kylmää.
Kas kun on asioita, joihin emme voi vaikuttaa ja valittaminen ei auta. Esim. ilma. Kannattaa ajoissa varautua kesään. Tuulettimia kotiin. Ilmalämpöpumppu etc.
Ja ne jotka tekee helteissä töitä, niin eikö ole olemassa helleraja?
Vierailija kirjoitti:
Oon 46-vuotias ja eka kertaa helle ahdistaa. Ei ole ylipainoa. Ruoka ei maistu, vaikka on nälkä, vesi ei maistu, eikä oikein muukaan juotava. Hikoilen eniten kasvoista ja päänahasta, joten olo on sotkuinen, kun jatkuva hikinoro on kaulalla, niskassa ja kasvoissa. Tänään nukuin kuumimman ajan, muuhun ei voimat riittäneet. Syön suklaata ja suolakurkkuja ja siemailen energiajuomaa, kannattaa muidenkin huonolla ruokahalulla kokeilla.
Minäkin olen 46v (mies) ja varsinkaan helteen pehmentämää suklaata en kyllä saa kurkusta alas, koostumus muistuttaa sanonko mitä :D Suklaa ei kyllä mulle maistu oikein muutenkaan.
Ei ole vielä helle ahdistamiseen asti vaikuttanut, no nälkä ei kyllä ole, olen pyrkinyt pikemminkin vain juomaan esim. tuoremehua.
Hienoa että on lämmintä. Talvella jaksaa sitte valittaa ku on paska ja kylmä sää
Vierailija kirjoitti:
Helteen vihaajille ei mikään riitä. Jos heillä oikein HUONO tuuri käy, saavat nauttia itselleen sopivista säistä vain noin 10kk vuodesta.
Suurin osa ihmisistä vihaa helteitä hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaa vaan pukeutumiskysymys jos on kuuma :) Tarjoan teille tätä samaa patenttivastausta, jonka itse saan kun talvipakkasilla sormenpäät on siniset topparukkasista ja lapasista huolimatta ja kun koko kroppaa pakottaa kylmyydestä.
Oletko tyhmä? Helteeseen ei auta pukeutuminen (tai sen vähentäminen), mutta kylmyyteen ainakin itsellä todellakin auttaa. Mulla ei ole nimittäin ikinä kylmä vaikka olisi järkyttävästi pakkasta.
Meillä vilukissoilla on aina kylmä pukeutumisesta huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Helteen vihaajille ei mikään riitä. Jos heillä oikein HUONO tuuri käy, saavat nauttia itselleen sopivista säistä vain noin 10kk vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu riittävän sen rakastajillekaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä vihaa helteitä? Ei kai sentään. Ei vihaajat niitä yhtään vähempää varmaan vihaa vaikka kaikki maailman ihmiset alkaisivat yhdessä helteitä inhoamaan. Eikä ne sillä katoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaa vaan pukeutumiskysymys jos on kuuma :) Tarjoan teille tätä samaa patenttivastausta, jonka itse saan kun talvipakkasilla sormenpäät on siniset topparukkasista ja lapasista huolimatta ja kun koko kroppaa pakottaa kylmyydestä.
Oletko tyhmä? Helteeseen ei auta pukeutuminen (tai sen vähentäminen), mutta kylmyyteen ainakin itsellä todellakin auttaa. Mulla ei ole nimittäin ikinä kylmä vaikka olisi järkyttävästi pakkasta.
Meillä vilukissoilla on aina kylmä pukeutumisesta huolimatta
Asia on niin, että jos palelee talvella, vaatetta ei ole riittävästi ja materiaalit ovat väärin valittu.
Silloin kun olin vielä lihava, niin tällaiset helteet olivat tuskallisia. Mutta nyt ei enää, kun olen normipainoinen. Jos vielä vähän lämpötila nousisi, niin saisin ottaa nämä sukat pois jalasta :D
Voithan sä ap ostaa vaikka nestemäistä typpeä tai jotain päästäksesi tunnelmaan. Ihmeellistä että ihmiset jaksaa oikein netissä mainostaa omaa tyhjyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on paljon huonosti voivia tyyppejä. Vahingonilosta kihisevät että "kohta helteet loppuu ja kiäh kiäh saatte hytistä". mahtaa olla elämä ankeaa.
Missä täällä tällaisia viestejä on? Helleketjuissa on mm. kirjoitettu, että helteessä parasta on se, että jotkut kärsivät niistä. Onko tuo sitten normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu riittävän sen rakastajillekaan...
No kyllä ne kesän hellepäivät aika kaukaisilta kieltämättä tuntuu syyskuun ja toukokuun välisenä aikana. Kesäkuussa-elokuussa on edes toivoa😞
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin vielä lihava, niin tällaiset helteet olivat tuskallisia. Mutta nyt ei enää, kun olen normipainoinen. Jos vielä vähän lämpötila nousisi, niin saisin ottaa nämä sukat pois jalasta :D
Nämä laihduta, laihduta, LAIHDUTA -kommentit on ihania helvetin loukkaavia ja typeriä.
Vierailija kirjoitti:
20 ja risat paras lämpö.
Jos ja kun kokeilee kestävyysjuoksua +20 asteen ja +28 asteen lämpötilassa, niin kummasti se saman pituinen juoksulenkki tuntuu kuumalla ilmalla selvästi raskaammalta hyväkuntoisellekin.
Sisälämpötiloissa +28 astetta on yleensä se raja että koko ajan hiki pinnassa vaikka ei tekisi mitään ja yölläkin yhtä lailla kuuma.
No, yksi hyvä puoli näissä helteissä on se että voi mennä uimaan jokeen tai järveen keskellä päivää niin että saa vähän kehon viilenemään.
Joka kesä mammat tappelee näistä helteistä :D Mitä tämä tappelu hyödyttää, voisiko joku selittää?
On tosi ihmeellistä valittamista. Syksyä ja talvibaskaa on vuodesta 9 kk, niin joku viitsii valittaa kun on kesä. Muuta Grönlantiin. Sairaat ja vanhukset ymmärrän, että helle ei ole hyväksi, muutoin en. Toki 27 astetta riittää, 31 sijaan, sen verran voin joustaa.
Vierailija kirjoitti:
On tosi ihmeellistä valittamista. Syksyä ja talvibaskaa on vuodesta 9 kk, niin joku viitsii valittaa kun on kesä. Muuta Grönlantiin. Sairaat ja vanhukset ymmärrän, että helle ei ole hyväksi, muutoin en. Toki 27 astetta riittää, 31 sijaan, sen verran voin joustaa.
Varsinkin kun Oikeat Helteet on ne mitä koetaan jossain ihan muualla kuin Suomessa ja joihin oikeasti vanhukset etc kuolee. Täällä vain on kansanharrastus että itketään jotain ihan normaalia asiaa johon kaikki on tottuneet. Niin paljon kuin ihailenkin sodankäyneitä isovanhempiani niin tuo hellevalitus joka jumalan kesä käy hermoille.
Vierailija kirjoitti:
Niiden, jotka ovat ennen koronaa harrastaneet matkailua etelänmaihin, oikeus valittaa helteistä on evätty.
Kestinhän minäkin hellettä lapsena, kun olin terve. Enää en.
Itse lisään veteen reilusti suolaa. Maistuu paljon paremmalta.