Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja, että mä vihaan näitä helteitä

Vierailija
21.06.2021 |

-30c pakkanen ei tunnu missään mutta tämä +30c on ihan kamalaa.

T. Hoikka nainen

Kommentit (216)

Vierailija
161/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppu viisi vuotta sitten oli hyvä ostos. Sisällä olessa meinaa ihan unohtaa millainen kuumuus ulkona on. En ole tällaisten helteiden ystävä itsekään, onneksi sitä pääsen karkuun. Myötätuntoa tunnen kyllä.

Vierailija
162/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä te kylmäilmaihmiset saatte nauttia pidempään vuodesta kun me jotka tykätään lämmöstä.

Joten, meidän vuoro. Koittakaa kestää. Meki joudutaan kestämään kylmää.

Kas kun on asioita, joihin emme voi vaikuttaa ja valittaminen ei auta. Esim. ilma. Kannattaa ajoissa varautua kesään. Tuulettimia kotiin. Ilmalämpöpumppu etc.

Ja ne jotka tekee helteissä töitä, niin eikö ole olemassa helleraja?

No eipä ole sen kummempaa kuin taukoja voi pitää useammin. Mutta mitäpä se auttaa, kun varjon satut löytämään, niin kuuma sielläkin on. Ja toisekseen, työt on tehtävä ajallaan ja saatava päätökseen oli sää mikä tahansa.

Itse en erityisemmin valita, ammatin valinta kysymys. Toki joku kommentti tulee tällaisiin ketjuihin heitettyä ja työkavereiden kesken kirotaan jos jaksetaan. Helvetillisen tuskaistahan tämä on, kun tietyt suojavaatteet on oltava päällä, ei voi biksuissa aamulla lähteä, ja päivän päätteeksi makaat kotona kuin kuivaksi kierretty tiskirätti, koska muuhun ei pysty. Takaraivossa kolkuttaa aina ihon palamisen vaara ja melanoomariskin kasvu.

Helle olisi ihan jees, jos se olisi päivän parin juttu ja sitten olisi taas normaalimpaa kesäkeliä välissä. Tällaiset pitkään jatkuvat +20-30 ilman sadetta on turhan rankkaa vanhuksille, sairaille, luonnolle, pohjavesille, eläimille ja viljelyksille - ja kaikille, jotka eivät työpaikkaansa ja kotiaan pysty syystä tai toisesta viilentämään.

Noh, nauttikaa te, jotka pystytte makoilemaan mitään tekemättöminä ja huolettomina. Kyllä mekin selvitään sillä ajatuksella, että tämä on vain poikkeustila.

Kyllä pysty tekemään asioita. Eile oli sisällä +25 ni alko paleltaa. Laissa lienee joku kohta, että ei ihmistä saa näännyttää helteellä. Veikkaan..

Ihan voitte tehdä tai olla tekemättä. :)

Nuo rajathan menee niin, että +28 ja yli: tauko kerran tunnissa 10 min. +33 ja yli: tauko kerran tunnissa 15 min. Mitään ylärajaa ei ole, että työt voisi keskeyttää kokonaan.

Periaatteessa tuon tauon ajaksi pitäisi päästä viileämpään tilaan, mutta ulkona se on mahdotonta. Se on vaan vettä kitusiin, hattu päähän ja viidenkympin suojakerrointa pintaan parin tunnin välein ja sillä mennään. Työtahtia toki kevennetään, ja se keventyy ihan luonnostaan, koska täysillä ei vaan pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin vielä lihava, niin tällaiset helteet olivat tuskallisia. Mutta nyt ei enää, kun olen normipainoinen. Jos vielä vähän lämpötila nousisi, niin saisin ottaa nämä sukat pois jalasta :D

Itse olin lihava suurimman osan elämästäni ja nyt kun olen laihtunut ja harrastan kuntoilua säännöllisesti niin se ei auta yhtään mitään. Inhoan helteitä ihan yhtä paljon kuin ennenkin. Eli ei pidä paikkaansa kaikkien kohdalla se että helteiden inhoaminen olisi jotenkin yhteydessä ylipainoon.

Sitä paitsi työkaverini joka on reippaasti ylipainoinen rakastaa helteitä ja hehkuttaa kunka ihanaa on kun on kuuma.

Vierailija
164/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaameaa olla, ja olen vielä viimeisillään raskaana että olo on kieltämättä tukala. 😔

Onneksi sisätiloissa ilmastointi viilentää niin on suht siedettävä olo.

Vierailija
165/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 46-vuotias ja eka kertaa helle ahdistaa. Ei ole ylipainoa. Ruoka ei maistu, vaikka on nälkä, vesi ei maistu, eikä oikein muukaan juotava. Hikoilen eniten kasvoista ja päänahasta, joten olo on sotkuinen, kun jatkuva hikinoro on kaulalla, niskassa ja kasvoissa. Tänään nukuin kuumimman ajan, muuhun ei voimat riittäneet. Syön suklaata ja suolakurkkuja ja siemailen energiajuomaa, kannattaa muidenkin huonolla ruokahalulla kokeilla.

Itse lisään veteen reilusti suolaa. Maistuu paljon paremmalta.

Tosi terveellistä.

Vierailija
166/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan pysty tekemään yhtään mitään, kun on näin kuuma. Kiva olla lomalla.

Ei kai sitä tarvitse kokoajan olla jotain tekemässä?

Olis mullakin paljon tekemistä, mutta en todellakaan sure sitä, että jää tekemättä:)

No. Toki jotain tekemistä yleensä lomalle on suunniteltu. Voihan lomansa tietysti viettää sohvallakin, mutta ei ole ihan mun juttu.

Vierailija
167/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamusta ulkosalla, ja muutaman minuutin jälkeen olin aivan tulipunainen rintakehästä vaikka olin 20 min. ennen lähtöä lätrännyt aiemmin superhyvin tehonneella suojakerroin 50-aurinkorasvallani! Että ottaa päähän. :(

Vierailija
168/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut plussa näissä helteissä on, ettei niveliäni särje.

Vierailija
169/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, mutta heti kun lämpötila käy yli 25 asteessa ja asun tässä vanhassa kerrostalossa jossa ei ole mitään kunnon ilmastointia, niin alkaa henkeä ahdistaa tämä kosteus ja helle. Nytkin istun tässä kotona kirjoittamassa ja tuuletin puhaltaa täysillä. Muuten olisin varmaan jo kuollut. 

Vierailija
170/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 46-vuotias ja eka kertaa helle ahdistaa. Ei ole ylipainoa. Ruoka ei maistu, vaikka on nälkä, vesi ei maistu, eikä oikein muukaan juotava. Hikoilen eniten kasvoista ja päänahasta, joten olo on sotkuinen, kun jatkuva hikinoro on kaulalla, niskassa ja kasvoissa. Tänään nukuin kuumimman ajan, muuhun ei voimat riittäneet. Syön suklaata ja suolakurkkuja ja siemailen energiajuomaa, kannattaa muidenkin huonolla ruokahalulla kokeilla.

Itse lisään veteen reilusti suolaa. Maistuu paljon paremmalta.

Tosi terveellistä.

No ulkomailla suositellaan sitä. Täällä ollaan suolanazzeja.

ohis

Vierailija
171/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on jo liikaa. Kesällä 2010 oli kans helteet, kesti pitkään mutta alkoi vasta heinäkuussa. Nyt en oo lomalla joten ihan hirveää koska ei voi vain lillua. Olisko ollut kesä 2018 myös loppukesästä joku hellejakso, mutta ei kyllä yli 30 astetta kuten nyt joissain paikoissa. 

Eihän sitä pysty työskentelemään normaalisti. AI niin työhuoneessani EI ole AC:Ta. Voin mennä yhteen ilmaistoituun tilaan työpaikalla, mutta siinä ei ole ergonomia kohdillaan.

Vierailija
172/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä johtuu, mutta heti kun lämpötila käy yli 25 asteessa ja asun tässä vanhassa kerrostalossa jossa ei ole mitään kunnon ilmastointia, niin alkaa henkeä ahdistaa tämä kosteus ja helle. Nytkin istun tässä kotona kirjoittamassa ja tuuletin puhaltaa täysillä. Muuten olisin varmaan jo kuollut. 

Sama täällä. Siirryin huteriin puurakennuksiin etten aamulla herää hapenpuutteeseen.  

Vierailija
173/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään koska naiset vähissä vaatteissa. Kiva istua puistossa jätskiä syöden ja silmäillä kauniita naisia 🤗

M34

Tuo ajattelu on juuri yksi osasyy siihen miksi helle ja kesäkelit ahdistavat monia naisia. Onko ikinä tullut mieleesi, että naiset eivät halua tulla arvostelluksi ja makutuomaroiduksi liikkuessaan kesällä julkisilla paikoilla?

Miks ei sitten pukeuduta niin että muodot ei näy? Hölmöä ja arvostelee ne naiset myös miehiä, jotka sitten eivät välitä siitä.

Se, että vaikkapa t- paidasta, topista tai shortseista ” näkyy muodot” ei tarkoita sitä, että ohikulkijat ovat järjestämässä sinulle jotain missikisoja. Minkälaiseen säkkiin sun mielestäsi pitäisi pukeutua, jotta voisi helteellä välttyä arvostelulta? Tarkoittaako miesten kesäpukeutuminen myös sitä, että he asettavat itsensä tarjolle ja arvosteltaviksi.

Vierailija
174/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näännyn tähän kuumuuteen. Ei pysty nukkumaan. Töissä tulee virheitä, ei jaksa keskittyä.

Olen hyväkuntoinen ja normaalipainoinen. Silti olen uupunut. Sitä vaan ihmettelen, miten vanhukset ja ylipainoiset jaksavat tätä tukaluutta.

Vierailija
175/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on lämmintä! Saisi tännekin tulla helle. Kannattaa muidenkin hankkia ilmalämpöpumppu niin voi nauttia kesäsäistä.

Vierailija
176/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut rakastaa, jotkut tykkää, jotkut eivät tykkää ja jotkut vihaavat. Ja kaikki tietävät tämän. Ja silti jankkaavat oman mielipiteensä paremmuutta ja muiden mielipiteiden huonoutta.

Onneksi olkoon, olette kaikki pönttöpäitä.

Vierailija
177/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun on lämmintä! Saisi tännekin tulla helle. Kannattaa muidenkin hankkia ilmalämpöpumppu niin voi nauttia kesäsäistä.

Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tajua, etteivät kaikki voi hankkia ilmalämpöpumppua?

Vierailija
178/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä ole pieni ristiriita? Jos nauttii helteestä ja lämpö on ihanaa, niin miksi silloin pitää viilentää oloaan  ilmalämpöpumpulla? Luulisi, että helteistä nauttivat ottaisivat tästä nyt kaiken irti.

Vierailija
179/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista iso pas.......ka!

Vierailija
180/216 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tajua, etteivät kaikki voi hankkia ilmalämpöpumppua?

No kerroppa sinä miksi et voi hankkia vaikka sellaista siirrettävää pientä konetta ?

Poistoputken saa liitettyä aikalailla jokaisen ikkunamallin kautti, osat on mukana.

Halvimmat mitä oon nähny oli 235e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi