Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satuttaako siskoni lastani?? Olen kauhean ahdistunut,

Vierailija
14.06.2014 |

ja ymmälläni. Mulla lapsi n. vuoden ikäinen ja siskolla saman ikäinen ja ollaan nyt muutama kk menty niin että sisko hoitaa päivisin omansa ohella myös mun lasta kun oon tehny työkeikkoja ja opiskellut etänä.

Tosi outoja juttuja vaan alkanu lapsessa ilmaantua, ruhjeita ja naarmuja ja lapsi on tosi itkuinen ja minuun tarrautuva ja itkee nykyisin aina kun vien siskolleni :( Sisko selitellyt jälkiä millon mitenkin mutta myös tosi paljon moittinut lastani "hankalaksi" ja vertaa omaansa joka siis kaikin puolin hämnen mielestä helpompi. Ei kuitenkaan haluis lopettaa lapseni hoitoa kun sitä kysyin (maksan pienen korvauksen). En haluis uskoa että tahallaan satuttaa mutta tuntuu todella kummalliselta kun nää "tapaturmat" jatkuvia :(

Jos otan lapsen pois siskon hoidosta ja laitan muualle, menee välit aika varmaan.

Kommentit (224)

Vierailija
221/224 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 07:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 00:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:02"]

Ap taas..

Luin aika nopeasti viimeisimmät vastaukset läpi, toivottavasti muistan vastata kaikkiin kysymyksiin..

Ensinnäkin, kyllä, aloite lapsen hoitoon tuli siskolta, en hakenut hoitajaa mitenkään aktiivisesti, vaan puhuin yleisesti että ois jo ihan kiva päästä tekemään työkeikkaa joskus ja opiskella myös. Sisko sanoi että tottakai meet je teet, hänelle ihan unelma et saa hoitaa siskon lasta ja oma lapsi saa seuraa serkustaan ja hän vielä sen rahan koska on niin tiukkaa.

Tuolla kun mua haukuttiin..Varmaan jos ne kaikki jäljet (mustelmat,naarmut,haavat jne) ois ollu yhtäkkiä kerralla, oiskin ollu helppo viedä lapsi lapsi lääkäriin? Mutta kun nää on tapahtuneet pikkuhiljaa, koko ajan, mutta ei mitään kamalaa yhtäaikaisesti kuitenkaan, ja kuten kerroin, ne pahimmat jäljet (selkämustelmat) meidän neuvolan th näki aika tuoreeltaan eikä sanonu mitään - tavallaan oisin ollu jopa helpottunut jos ois avannu keskustelun, kun ei, en uskaltanut puhua itekään, ja ajattelin, ettei ole niin tavatonta??

Siihen useempi kommentoi, ettei olis normaali suhde mulla ja siskolla, voitteko tarkentaa? Milleen? Sisko on ainoa sisarukseni, ja myös ainoa elossa oleva sukulaiseni. Enkä tosiaan mielelläni haluis että välit katkeis, onko siinä sitten jotain outoa? Jos nyt mietitte kuka tahansa että teitä syytettäis asiasta jotka oikeesti ois (mahdollisesti, en tiedä???) vahinkoa, siis syytettäis pahoinpitelystä, niin eihän tuo nyt mikään ihan pikkuasia ole? Mun mies sanoi just että voidaan saada joku kunnianloukkaussyyte itse :( ap

[/quote]Ei millaan pahalla, mutta vaikutat hieman yksinkertaiselta. Kuinka monta kertaa on tassa sanottu etta ilmoita sille siskollesi etta lapsi jaa nyt kotiin. Ei tarvitse selitella mitaan, se on sinun lapsesi ja sinun paatoksesi.Sisaresi pystyy varmaan vastaamaan itse elatuksestaan, se ei ole sinun vastuullasi.

[/quote]

No provohan tämä on, koska jos ei nyt ole ihan joku kehitysvammainen äiti, niin ei kai muuten vain tollottaisi ja kirjoittelisi aaveelle, että lapsessa on isoja veriruhjeita ja syviä haavoja ja palovammoja joka päivä. Ap kerää kesän pisintä ketjua ja sitten syksyllä ylpeilee, että onnistuipa provoilemaan todella uskottavasti

[/quote]

Missä on sun sisälukutaito? Missä on sanottu, että "isoja veriruhjeita, palovammoja ja syviä haavoja joka päivä"? EI NIIN MISSÄÄN. Ap kertoi että sormenpäät palanu KERRAN, verinaarmut (kissastakohan ne oli hoitajan selityksen mukaan) EI OLE SYVIÄ. Nimenomaan tuon mainitsi. Ja sen, että neuvolantätikin näki jäljet eikä sanonut mitään. Ei ihme, että on hiukan ihmeissään nuori (?) äiti ensimmäisen lapsen kanssa.

Että mua ärsyttää nämä hörhöt, joiden on pakko (ihan varmuuden vuoksi??) tulla huutamaan sitä provoa joka ketjuun ja oikein vielä vääristellä asioita niille, jotka ei ehkä ole koko ketjua lukeneet.

Opettele lukemaan tai pidä turpas kiinni sinäkin imbesilli.

Vierailija
222/224 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen opetellut lukemaan ja tarina pahenee koko ajan, kuten tyypilliset aaveen provot pahenee. Hiukan muka yksinkertainen äiti viattomasti kyselee ja mammat nyyhkii sydänverta vuotaen.

Aivan samanlaisia, kuin ne "olen rahaton ja lapsi näkee nälkää, annan tilinumeron ja voitte laittaa rahaa"-ketjut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/224 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:02"]

No olen opetellut lukemaan ja tarina pahenee koko ajan, kuten tyypilliset aaveen provot pahenee. Hiukan muka yksinkertainen äiti viattomasti kyselee ja mammat nyyhkii sydänverta vuotaen.

Aivan samanlaisia, kuin ne "olen rahaton ja lapsi näkee nälkää, annan tilinumeron ja voitte laittaa rahaa"-ketjut

[/quote]

Eihän pahene, jotain tarkennuksia on ap. tehnyt kun on erikseen kysytty, mutta aivan samoista asioita kertonut alusta asti.Mikä intressi sulla on vääristellä ap.n sanomisia? Ja tuo viestisi loppuosa oli ihan ei-niin-mihinkään-liittyvä, kerjäysketjuissa ja tässä en näe mitään yhtäläisyyttä.Enkä myöskään näe ap.ta mitenkään yksinkertaisena, sinut ennemminkin.

Vierailija
224/224 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida asia järjellä. Tunnet, että on pelko. Suojele lasta. Sisko liian väsynyt hoitamaan kahta. Pistä muualle hoitoon. Tai opiskele silloin, kun mies voi hoitaa. Ei varmaan tahallista satuttamista ole, mutta sattuuhan se lasta silti.

Jos välit menee, niin menköön. Ne olisi sitten joskus menneet. Toimi, älä jahkaile. Suojele lasta. Ymmärrä väsymys. Jaksava hoitaja on hyväksi. Ota homma haltuun, äläkä turhia mieti, että pitäisi miellyttää jotakuta. Miellytä itseäsi ja laita lapsisellaiseen paikkaan, että voitte hyvin. 

Lainoja voi maksella sitten, kun lapset on isompia. Taha on vain rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän