Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte? kysymys vuokra-asunnosta.

Vierailija
14.06.2014 |

Tää asunto on muuten tosi kaunis, mut mua harmittaa tääl muutama kohta. Esim. Noi seinän maalit on hyvät, mut seinis on reikii ja epätasasia kohtia. Sit vessan seinät haluaisin maalata ehkä mustaksi osittain. Ja keittiö kaapistosta haluaisin valkosemman... Mut vuokranantaja sanoi ettei niitä saa maalata et ne menee jotenkin pilalle ja muutakaan ei alettais nyt remppaamaan vaikka itse kustantaisin ne.

Niin olisko aivan kamalaa jos mä tapetoisin ite esim tänne jotkut kauniit ja hyvät tapetit? Mitä siitä seurais? Jos työn jälki on laadukasta, niin sehän on hänelle vaan eteenpäin, eikä hänen ole tarvinnut pistää euroakaan siihen remppaan... Mut makuasioitahan se on mikä on kenenkin mielestä kaunista.

Mä nyt kuitenkin asun tässä ja tää on mun koti tällä hetkellä, niin kyllä mä nyt haluaisin et tää tuntuu omaankin makuun ja näyttää omaan silmään hyvältä! Vaikka muuten tosi nätti ja siisti onkin. Voinhan minä muuttaa omin rahoin myös sit nää sellaseksi mitä vuokran-antaja haluaa kun jos joskus muuttaisin pois.

Mitä tekisitte? :(

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:15"]Tää asunto on muuten tosi kaunis, mut mua harmittaa tääl muutama kohta. Esim. Noi seinän maalit on hyvät, mut seinis on reikii ja epätasasia kohtia. Sit vessan seinät haluaisin maalata ehkä mustaksi osittain. Ja keittiö kaapistosta haluaisin valkosemman... Mut vuokranantaja sanoi ettei niitä saa maalata et ne menee jotenkin pilalle ja muutakaan ei alettais nyt remppaamaan vaikka itse kustantaisin ne.

Niin olisko aivan kamalaa jos mä tapetoisin ite esim tänne jotkut kauniit ja hyvät tapetit? Mitä siitä seurais? Jos työn jälki on laadukasta, niin sehän on hänelle vaan eteenpäin, eikä hänen ole tarvinnut pistää euroakaan siihen remppaan... Mut makuasioitahan se on mikä on kenenkin mielestä kaunista.

Mä nyt kuitenkin asun tässä ja tää on mun koti tällä hetkellä, niin kyllä mä nyt haluaisin et tää tuntuu omaankin makuun ja näyttää omaan silmään hyvältä! Vaikka muuten tosi nätti ja siisti onkin. Voinhan minä muuttaa omin rahoin myös sit nää sellaseksi mitä vuokran-antaja haluaa kun jos joskus muuttaisin pois.

Mitä tekisitte? :(

[/quote]

Mä ostaisin valkoista dc-fix -kalvoa ja päällystäisin keittiön kaapinovet sillä.Netistä löytyy ohjeita, kuinka tehdä tuo vaurioittamatta ovia. Kalvo irtoaa jälkiä jättämättä, joten poismuuttaessasi senkun revit kalvot irti ja ovet ovat ennallaan. Se kestää kuitenkin hyvin normaalia käyttöä ja kulutusta.

http://kotiovella.blogspot.fi/2014/01/sisusta-aikaa-ja-rahaa-saastaen.html

Yrittäisin asetella isoja tauluja seinille kamalimman näköisten reikien päälle. Vaikka kangastauluja tai iso kehys, johon tapettia ja siihen saa koottua päälle pienemmistä tauluista asetelmaa. Jos et tahdo reittää seinää lisää, tauluja saa seinään command strips -tarraliuskoilla, joista ei jää pysyvää jälkeä maalattuun seinään.

Myös kylppäriä voi muokata dc-fixillä sekä esim. kaakelitarroilla (niitä on olemassa hienojakin). Jo julisteilla ja tekstiileillä voi muuttaa ilmettä paljon.

Dc-fixillä päällystetyt kaakelit:

http://valoisaavaaleaa.blogspot.fi/2012/08/wcn-valivaiheremppa.html

Vierailija
102/107 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tämä oli.

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:18"]

Siis huhhuh, miten voi olla niin saatanan vaikea käsittää, että ei tarkoittaa ei. Oletko AP joku 5-vuotias? Pistää niin pahasti raivostuttamaan joidenkin tyhmyys ja itsekkyys.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh.. oletkohan siskoni? Kirjoitustyylisi on aivan samanlainen, ja järkipuheen perille meneminen on hänelle aivan yhtä tajuttoman vaikeaa. Ei voi ymmärtää miksi asiat ovat kuten ovat, tai miksi on olemassa tiettyjä sääntöjä. Aina hän itse tietää mikä on parasta ja asiat pitäisi hoitaa kuten hän tahtoo, vaikka lopputulos olisi katastrofi. Ja mitään niistä katastrofeista ei opita, aina toimitaan kielloista huolimatta ominpäin.

Koska Suomessa vaan on niin "pellee" porukkaa.. jos et ole hän, kuulut taatusti hänen tuttavapiirinsä jollain tapaa. Olet varmaankin suurinpiirtein samanikäinen hänen kanssaan, n.20vuotias?

Take a hint.. täällä puhutaan ihan asiaa.

Vierailija
104/107 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme autisteja tämä av-palsta on täynnä, kun ei erota ilmiselvää trollia ja yrittää vielä rakentavasti selittää asiaa moneen kertaan? :D

Vierailija
105/107 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:23"]Mitä ihme autisteja tämä av-palsta on täynnä, kun ei erota ilmiselvää trollia ja yrittää vielä rakentavasti selittää asiaa moneen kertaan? :D

[/quote]Kyllä maailmaan valitettavasti mahtuu roppakaupalla myös ap:n kaltaisia dillejä, ihan oikeasti.

Vierailija
106/107 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:32"]Kyllä luulisi tämänkin kämpän, jos vielä on siisti muuten, saavan omannäköiseksi ja kodikkaaksi sisustamalla tekstiileillä ja muilla kalusteilla.

Enpä usko, että ap:n valitsema tapettikaan yleisesti ottaen mielyttäisi monenkaan silmää, jos ollaan pientä kylppäriäkin sotkemassa mustaksi kuin hissikuilu.

Olisit tyytyväinen, että olet saanut muuten mieluisan kämpän, mutta jotku jaksaa aina kitistä jostain. Ilmeisesti mulle-mulle-minä-minä tyyppi.

[/quote]

Sä et vaan sit tajua...

Mitenkä tollaset munkin kertomat asiat vaikuttaa.

Siis et voi olla noin tietämätön, et ihmiset haluaa yleensä kodista OMAN näköisensä ja jos jotkut pikkuviatkin pistää kismittämään niin ne korjataan? Ei musta ole kiva esim. Joka aamu herätä ja masistella et kun toi seinä näyttää tolta... Siis ainakaan naispuoleisena ihmisenä viel.

[/quote]

Kun se ei oo SUN vaan jonkun muun.

[/quote]

Mutta MÄ ASUN tässä ja tää on nyt MUN KOTI, vaikka toinen tämän virallisesti omistaakin, niin kai silläkin joku merkitys on?

[/quote]

ymmärrä jo se EI OLE SUN KOTI ETKÄ TUU KOSKAAN OLEMAAN,  sä ole vaan vuokralainen. Tuollaisista muutoksista pitäs sopia ennen vuokrasopimuksen allekirjoitusta jos noin paljon haluaa asuntoa muuttaa. Itsellä kaksi asuntoa vuokralla ja olen joskus tehnyt pieniä muutoksia asuntoihin vuokralaisen niin halkutessa, mutta sulla ei ole mitään oikeutta tehdä asunnolle yhtään mitään jos vuokranantaja ei suostu. Koska se EI oLE SINUN omaisuutta! 

Etsi asunto josta tykkäät ja muuta sinne!

[/quote]

WTF?

Onhan se nyt ap:n koti, tottakai se on. Mun koti on ollut joskus 6  kk ulkomailla hotellihuoneessa, joskus vuokra-asunnossa, nyt sitten omistusasunnossa. Eihän se koti tarkoita samaa kuin sen omistaminen.

Vierailija
107/107 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up