Mitä tekisitte? kysymys vuokra-asunnosta.
Tää asunto on muuten tosi kaunis, mut mua harmittaa tääl muutama kohta. Esim. Noi seinän maalit on hyvät, mut seinis on reikii ja epätasasia kohtia. Sit vessan seinät haluaisin maalata ehkä mustaksi osittain. Ja keittiö kaapistosta haluaisin valkosemman... Mut vuokranantaja sanoi ettei niitä saa maalata et ne menee jotenkin pilalle ja muutakaan ei alettais nyt remppaamaan vaikka itse kustantaisin ne.
Niin olisko aivan kamalaa jos mä tapetoisin ite esim tänne jotkut kauniit ja hyvät tapetit? Mitä siitä seurais? Jos työn jälki on laadukasta, niin sehän on hänelle vaan eteenpäin, eikä hänen ole tarvinnut pistää euroakaan siihen remppaan... Mut makuasioitahan se on mikä on kenenkin mielestä kaunista.
Mä nyt kuitenkin asun tässä ja tää on mun koti tällä hetkellä, niin kyllä mä nyt haluaisin et tää tuntuu omaankin makuun ja näyttää omaan silmään hyvältä! Vaikka muuten tosi nätti ja siisti onkin. Voinhan minä muuttaa omin rahoin myös sit nää sellaseksi mitä vuokran-antaja haluaa kun jos joskus muuttaisin pois.
Mitä tekisitte? :(
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:17"]Mikä näitä pentuja vaivaa kun ne ei tajua vaan pitää inttää inttämisen ilosta?! Kun on kerran kielletty niin et remppaa, siinä ei ole mitään epäselvää.
[/quote]
JA MIKÄ TEITÄ VUOKRANANTAJIA VAIVAA KUN ETTE VOI REMONTOIDA ASUNTOJANNE TIP TOP KUNTOON SEURAAVAA VUOKRALAISTA VARTEN! Sinne ei kuulu jäädä reikiä minne sattuu ja maalilänttejä edellisen kerran maalaamiselta kun ei ole pintoja näköjään tarpeeksi hyvin suojattu...
Sitten kun joku tahtoisi korjauttaa ne teille ilmaiseksi ja itselleen mieleiseksi kun asuu siinä tällä hetkellä. Niin tulette inttämään paskaa! Kahtokaa nyt hyvät ihmiset peiliin, vai kusiko on noussut monella vuokranantajalla hattuun.
[/quote]
Vuokraaminen on kuule pelkkää bisnestä, josta sinä et näytä ymmärtävän mitään. En yhtään ihmettele, jos sinulla ei tule ikinä olemaan varaa omaan asuntoon.
Miksi remontoida, jos kämppään tulijoita on muutenkin? Kirjoitithan sinä vuokrasopimuksen itsekin.
Luuleeko ap, että tämä asia jotenkin muuttuu täällä jankkaamalla? Voit kysyä vuokranantajalta uudestaan lupaa, tai sitten vaan hyväksyt sen, että et voi remppaa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:17"]Mikä näitä pentuja vaivaa kun ne ei tajua vaan pitää inttää inttämisen ilosta?! Kun on kerran kielletty niin et remppaa, siinä ei ole mitään epäselvää.
[/quote]
JA MIKÄ TEITÄ VUOKRANANTAJIA VAIVAA KUN ETTE VOI REMONTOIDA ASUNTOJANNE TIP TOP KUNTOON SEURAAVAA VUOKRALAISTA VARTEN! Sinne ei kuulu jäädä reikiä minne sattuu ja maalilänttejä edellisen kerran maalaamiselta kun ei ole pintoja näköjään tarpeeksi hyvin suojattu...
Sitten kun joku tahtoisi korjauttaa ne teille ilmaiseksi ja itselleen mieleiseksi kun asuu siinä tällä hetkellä. Niin tulette inttämään paskaa! Kahtokaa nyt hyvät ihmiset peiliin, vai kusiko on noussut monella vuokranantajalla hattuun.
[/quote]
Hehe, ihan vuokralla asuja olen minäkin, en omista muuta kuin ruosteisen pienen auton. Siksi ymmärrän etten omista edes kotiani, joku toinen omistaa sen...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:17"]Mikä näitä pentuja vaivaa kun ne ei tajua vaan pitää inttää inttämisen ilosta?! Kun on kerran kielletty niin et remppaa, siinä ei ole mitään epäselvää.
[/quote]
Se oli se edellinen vuokralainen joka sitä remppasi itselleen mieleiseksi , et pidä tyylistä vai? ja tuunauksen laatukaan ei kelpaa. Ei tässä kusi ole hattuun noussut, tämä on puhdasta itsesuojeluvaistoa, talous ei vain kestä vuokralaisten remppojen, remppausta.
[/quote] Se oli se edellinen vuokralainen joka sitä remppasi itselleen mieleiseksi , et pidä tyylistä vai? ja tuunauksen laatukaan ei kelpaa. Ei tässä kusi ole hattuun noussut, tämä on puhdasta itsesuojeluvaistoa, talous ei vain kestä vuokralaisten remppojen remppausta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:39"]
Onko tää nyt se sama joka valitti siitä ettéi vuokranantaja hyväksynyt sitä sossun maksusitoumusta tai jotain...? Sivukaupalla valitti, että vuokranantajan olisi pitänyt hyvää hyvyyttään hänelle vuokrata asunto vaikka ei ollut rahaa takuuvuokraan. Tyyli on samanlainen; "mut miks ei voi, kun mää haluun ja muiden pitäis ajatella mua..."
[/quote]
joo, lisäksi tämä on sama tyyppi, joka provoaa niitä "olen oppimisvaikeuksinen ja sairas yrittäjän vaimo ja mieheni ei anna hakea apua/ostaa r-kioskia/pidä lomaa" -jankkauksia.
Ymmärrän kyllä, että haluaisit tehdä kodistasi omanlaisen, mutta ei vaan kannata tehdä mitään mihin ei ole nimenomaista lupaa. Omistajalla on määräysvalta, ei vuokralaisella, vaikka sinä siellä asutkin. Ja jos muuten et ole ikinä tapetoinnit, maalannut ja remontuinut, niin se ei sitten ole niin helppoa ja yksinkertaista kuin luulet.
[/quote]
[/quote]Siksi koska se maksaa rahaa. Jos joka vuokralaisen jälkeen teettäisi remontilla sijoitusasuntonsa tip top-kuntoon, se ei koskaan tuottaisi mitään. Niitä omistetaan ja vuokrataan siksi, että niistä omistaja saa rahaa. Ei siksi, että vuokralainen saisi halvalla loistokuntoista asumista.
Kuinka tyhmä oikein olet? Eikö puhe mene perille? Ihme jankkausta jokanen viesti.
Siis... jos siellä seinissä on reikiä niin kannattaa ilmoittaa vuokranantajalle. Itse kyllä omalla kustannuksella olen rempannut kämpissä tollaisia vikoja. Mutta että haluat oikein mustalla maalata kylpyhuonetta? Herrantähden. Taidat olla vielä siinä iässä, että luulet maailman pyörivän sun ympärilläsi ja että kaikki ihmiset ovat sulle jostain kumman syystä palveluksia velkaa. Näin ei kuitenkaan ole ja sä et ole mitenkään erityinen tapaus. Kaikki aina yrittävät hyötyä toisten ystävällisyydestä ja saada muut antamaan itselleen erityiskohtelua "hyvää hyvyyttään". Sä et ehkä sitä ymmärrä, koska sulla ei välttämättä ole vielä mitään sellaista mistä toiset yrittävät jatkuvasti hyötyä sun kustannuksellasi. Mutta kun mä olen esimerkiksi alkanut vuokraamaan muutamaa asuntoa niin on tullut kaikenlaisia pyyntöjä ja suoria vaatimuksia, jotka ovat ihan naurettavia ja kohtuuttomia. Ja sitten ihan oma lajinsa tietysti ne, jotka eivät edes lupia kysele. Siitä voin kyllä nostaa hattua, että olet edes vaivautunut kysymään vuokranantajaltasi. Mutta nyt sun pitää kunnioittaa sitä kieltävää vastausta.
Oletko miettinyt vaikka sisustustarroja? Niitähän saa esimerkiksi ebaysta melko halvalla eivätkä kaikki ole vain mustavalkoisia kliseisiä tekstinpätkiä jos et niistä pidä. On myös värikkäitä kuvia jne.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:32"]Kyllä luulisi tämänkin kämpän, jos vielä on siisti muuten, saavan omannäköiseksi ja kodikkaaksi sisustamalla tekstiileillä ja muilla kalusteilla.
Enpä usko, että ap:n valitsema tapettikaan yleisesti ottaen mielyttäisi monenkaan silmää, jos ollaan pientä kylppäriäkin sotkemassa mustaksi kuin hissikuilu.
Olisit tyytyväinen, että olet saanut muuten mieluisan kämpän, mutta jotku jaksaa aina kitistä jostain. Ilmeisesti mulle-mulle-minä-minä tyyppi.
[/quote]
Sä et vaan sit tajua...
Mitenkä tollaset munkin kertomat asiat vaikuttaa.
Siis et voi olla noin tietämätön, et ihmiset haluaa yleensä kodista OMAN näköisensä ja jos jotkut pikkuviatkin pistää kismittämään niin ne korjataan? Ei musta ole kiva esim. Joka aamu herätä ja masistella et kun toi seinä näyttää tolta... Siis ainakaan naispuoleisena ihmisenä viel.
[/quote]
Kun se ei oo SUN vaan jonkun muun.
[/quote]
Mutta MÄ ASUN tässä ja tää on nyt MUN KOTI, vaikka toinen tämän virallisesti omistaakin, niin kai silläkin joku merkitys on?
[/quote]
ymmärrä jo se EI OLE SUN KOTI ETKÄ TUU KOSKAAN OLEMAAN, sä ole vaan vuokralainen. Tuollaisista muutoksista pitäs sopia ennen vuokrasopimuksen allekirjoitusta jos noin paljon haluaa asuntoa muuttaa. Itsellä kaksi asuntoa vuokralla ja olen joskus tehnyt pieniä muutoksia asuntoihin vuokralaisen niin halkutessa, mutta sulla ei ole mitään oikeutta tehdä asunnolle yhtään mitään jos vuokranantaja ei suostu. Koska se EI oLE SINUN omaisuutta!
Etsi asunto josta tykkäät ja muuta sinne!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:48"]Auttaisiko dc fix? Kyseessä on loistava kontaktimuovin tapainen tuote, jolla voi päällystää mm. keittiön kaappeja yms. :) Ja sen saa pois jälkiä jättämättä. Seinäongelmaan tuo ei kyllä auta. Omine lupineen kannata alkaa remontoida, voi tulla kalliiksi.
[/quote]
Laitoin vahingossa tabletilla alapeukun, vaikka yläpeukku piti laittaa.
Me tehdään yleensä joka vuokra-asunnossa noin. Kun hankkii teipit ihan teippifirmalta, niin tulee just sen näköiset kuin haluaa eikä jää poisottaessa minkäänlaisia jälkiä. Ja tadaa: nätit kaapinovet saavutettu.
Tää tyyppi kuulostaa siltä samalta jankkaajalta, joka ponnistaa huonoista lähtökohdista ja jonka mielestä maailma on hänelle kauniin sisustuksen ja hyvän Hästensin velkaa. Ainoastaan nyt hän olisi saanut asunnon... ;-)
Täytyy sanoa, että vuokranantajanasi olisin myös hyvin epäileväinen remonttitaitojasi kohtaan. En tokikaan tunne sinua, mutta makuasioista kiistelemättä, jos et hahmota miten maalaaminen saattaa pilata kaapin ovet tai sitä, että mustaksi maalattu seinä ei tule näyttämään läheskään samalta kuin musta(hko) kaakeliseinä, niin et voi olla kovinkaan kokenut tekijä. Mikä tietysti lisää sitä riskiä, että työn jälki on kelvoton (jos itse teet) tai lopputuloskin on huonosti suunnitellun näköinen (vaikka tilaisit ammattilaisen tekemään).
Vuokra-asunto on vuokra-asunto, ja siellä käytännössä asut lähestulkoon toisen nurkissa. Asunto pitää vaan valita sillä perusteella, että pystyy asumaan siellä sellaisenaan kun se on. Ei voi mitään, sitä on elämä. Jos ei kelpaa, pitää hankkia se oma, tai kuten joku jo sanoikin, asumisoikeusasunto johon pääsee halvemmalla kiinni. Niissä yleensä saa tehdäkin muutoksia.
Ja joo, se on ihan normaalia aikuisen ihmisen elämää, että aina ei ole jutut just sillee kuin haluaisi. Sen kanssa pitää vaan elää. Jos asialle voi jotain tehdä, niin toki, mutta aina ei voi, kuten nyt sinun tilanteessasi. Et voi käytännössä ruveta tuhoamaan toisen omaisuutta vain koska et tykkää siitä.
Just tällaisten vuokralaisten takia myin kaikki sijoitusasuntoni Helsingin keskustassa. Nuoret naiset olivat valitettavasti pahimpia, ja hermot olivat riekaleina, kun ei menneet ihan perusasiat perille, ei. Nyt on rahat kiinni osakkeissa eikä tarvitse mielialalääkkeitä, vaikka kurssit heilahtelisikin. Ei sentään tarvitse olla tekemisissä puoliapinoiden kanssa.
Se on kuule sen kämppä keneltä oot sen vuokrannut. Hän päättää remonteista. Aina voi ostaa oman kämpän, jos ei miellytä.
Siis huhhuh, miten voi olla niin saatanan vaikea käsittää, että ei tarkoittaa ei. Oletko AP joku 5-vuotias? Pistää niin pahasti raivostuttamaan joidenkin tyhmyys ja itsekkyys.
Miksi olette niin ymmärtämättömiä? Kyllä muakin harmittaisi, jos minun KOTI olisi kuin pommin jäljiltä. En kestäisi katsella reikiä seinässä ja jotain sellaista seinää väreineen, joka ei sovi mun kalusteisiin.
Tottakai asiasta olisi pitänyt neuvotella kun tehtiin vuokrasopimusta, mutta ei se poista sitä asiaa, että nuo asiat harmittaa.
Jos ap. nyt menet ja neuvottelet vuokranantajan kanssa asiasta, valikoi hyvin neutraalit värit, ei mustaa...itse sitten sisustamalla teet siitä lopusta mieleisesi. Saathan ainakin ne reiät umpeen.
Jos sinuun luotetaan, että osaat paklata reiät ja maalata, en usko siinä oikeesti olevan ongelmaa, kunhan valikoit ne asialliset värit. Mene maalikauppaan ja hae malliliuskoja ja laitat ne vaikka suunnitelmasi kanssa vuokranantajalle ja kerrot ihan asiallisesti, miten haluaisit toimia.
Itse olen vuokaranantaja ja kyllä meillä on asunnoissa saanut maalata ja jopa tapetoida, kunhan homma on tehty yhteisymmärryksessä, etukäteen sopien.
[/quote]
[/quote]
Jotkut ovat kyllä kamalia lääviä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:24"]
Ja mistä sä tiedät että tuleva seuraava vuokralainen ei esim. Voisi tykätä minun sisustusmausta??
[/quote]
Huh huh. Eli vuokranantajan tulisi etsiä seuraava vuokralainen sillä periaatteella, että tämä sitten sattuu tykkäämään niistä edellisen vuokralaisen laittamista kukkatapeteista.
Vuokra-asunnot yleensä pidetään mahdollisimman neutraaleina, jotta ovat helppo vuokrata eteenpäin. Sinulla jostain syystä nyt EI ole LUPAA (miksiköhän...) tätä asuntoa laittaa, joten yritä tehdä siitä mahdollisimman mieluinen sisustusratkaisuilla. Saattaa olla, että et siinä loppuelämääsi tule asumaan.
[/quote]
Ei vaan se uusi vuokralainen voi rempata sit sen näköiseksi sen asunnon taas omin varoin jos haluaa. :)