Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte? kysymys vuokra-asunnosta.

Vierailija
14.06.2014 |

Tää asunto on muuten tosi kaunis, mut mua harmittaa tääl muutama kohta. Esim. Noi seinän maalit on hyvät, mut seinis on reikii ja epätasasia kohtia. Sit vessan seinät haluaisin maalata ehkä mustaksi osittain. Ja keittiö kaapistosta haluaisin valkosemman... Mut vuokranantaja sanoi ettei niitä saa maalata et ne menee jotenkin pilalle ja muutakaan ei alettais nyt remppaamaan vaikka itse kustantaisin ne.

Niin olisko aivan kamalaa jos mä tapetoisin ite esim tänne jotkut kauniit ja hyvät tapetit? Mitä siitä seurais? Jos työn jälki on laadukasta, niin sehän on hänelle vaan eteenpäin, eikä hänen ole tarvinnut pistää euroakaan siihen remppaan... Mut makuasioitahan se on mikä on kenenkin mielestä kaunista.

Mä nyt kuitenkin asun tässä ja tää on mun koti tällä hetkellä, niin kyllä mä nyt haluaisin et tää tuntuu omaankin makuun ja näyttää omaan silmään hyvältä! Vaikka muuten tosi nätti ja siisti onkin. Voinhan minä muuttaa omin rahoin myös sit nää sellaseksi mitä vuokran-antaja haluaa kun jos joskus muuttaisin pois.

Mitä tekisitte? :(

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et remppaa jos se on kielletty

Vierailija
2/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis tekemään mitään remppoja ilman omistajan lupaa.  Mustalla maalilla vessan tuhriminen ei kuulosta hyvältä ja on tosi hankala maalata takaisin entiselleen (onhan siellä maalattavat seinät eikä kaakeleita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaiseni teki aikoinaan niin, että omin luvin tapetoi. Remontit oli ehdottomasti kielletty. Hän maksoi vähän yli 2000 euroa siitä, että tapetit poistettiin ja seinät saatettiin samaan kuntoon kuin ne olivat ennen tapetointia. Siinä samassa oli pakko vaihtaa jalkalistat ja kahdenoven karmit jotka hän oli amatöörina onnistunut tuhoamaan. Tapetin poisto ei ole ihan halpaa hommaa, jos aiotaan seiniin laittaa maalia ja työn tekee ammattilaiset.

Vierailija
4/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:17"]Tietenkään et remppaa jos se on kielletty

[/quote]

Miksi? Mitä kamalaa siitä voisi seurata? Eikö kukaan ymmärrä yhtään mun näkökantaa tähän asiaan...!

Vierailija
5/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:18"]En lähtis tekemään mitään remppoja ilman omistajan lupaa.  Mustalla maalilla vessan tuhriminen ei kuulosta hyvältä ja on tosi hankala maalata takaisin entiselleen (onhan siellä maalattavat seinät eikä kaakeleita).

[/quote]

On kaakelitkin. Mut sit on myös seinät jotka on joskus maalattu valkoisiksi. :)

Vierailija
6/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos löydät keittiön runkoihin sopivat ovet valkoisimpina kuin nykyiset niin ne voisi vaihtaa. Olisi helpompi vaihtaa takaisin kun joskus muutat pois. Kaappien maalaaminen on hankalampaa eikä esim. laminaattiovesta saa enää tasaisita. Kaapinovet muuten eivät ole ihan halpoja, elleivät ole Ikean halvimpia. Varaudu nelinumeroiseen summaan.

Vierailija
7/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta isoja kehyksiä ja laita niihin lempitapettiasi tauluina seinille. Ilman lupaa et voi toisen omistaman asunnon seiniä tapetoida, mutta taulut voit ottaa mukaasi muuttaessasi seuraavaan asuntoon. 

Vierailija
8/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:18"]Vuokralaiseni teki aikoinaan niin, että omin luvin tapetoi. Remontit oli ehdottomasti kielletty. Hän maksoi vähän yli 2000 euroa siitä, että tapetit poistettiin ja seinät saatettiin samaan kuntoon kuin ne olivat ennen tapetointia. Siinä samassa oli pakko vaihtaa jalkalistat ja kahdenoven karmit jotka hän oli amatöörina onnistunut tuhoamaan. Tapetin poisto ei ole ihan halpaa hommaa, jos aiotaan seiniin laittaa maalia ja työn tekee ammattilaiset.

[/quote]

No täytyy kysyä vuokranantajalta et suostuisko se... Alunperin oli asia kuitenkin niin et ois suostunu.

Mutta ymmärtääkö kukaan minun kantaa tähän asiaan? Ymmärtääkö kukaan miksi minua harmittaa vietävästi kun seinissä on NAARMUJA, REIKIÄ, EPÄTASASIA KOHTIA.

Ja toi kylppäri osittain mustaksi, kuulosti ehkä hieman rajulta... Mut kai te tiedätte sellaisia moderneja nykypäivänä mustilla kaakeleilla kaakeloituja kylpyhuoneita? Mustilla seinillä tavottelen vähän niinku sitä.. Mut siis ei se kokonaan mustaksi tulisi. Et lattia ja katto jäisi valkoiseksi ja kaakelit ruskeiksi.

Vierailija
9/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esmes mulla on vuokrattuna asunto vuodelta 1905 ja jos sen vuokralainen menisi omin luvin tasoittamaan alkuperäiset seinät niin siinä ei parin tonnin korvaus riittäisi. 

Asiantuntemattomana saatat myös laittaa vääränlaista maalia sellaiselle seinälle, jossaa se ei sit kestä esim rappausmateriaalin tai tasoiteaineen takia, vaan irtoaa. Remppakulut tämän jälkeen on isot, koska vanha maali on poistettava, kenties allaolevine tasoitteineen ja seinät tasoitettava uudelleen alusta alkean. Kukaan ei tiedä, mitä joku 1930- tai 60-luvulla laitettu tasoite sisältää, esim paljonko siinä on asbestia, kun se asuntoon romahtaa, ja mitä sen siivoaminen maksaa.

Vierailija
10/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:17"]Tietenkään et remppaa jos se on kielletty

[/quote]

Miksi? Mitä kamalaa siitä voisi seurata? Eikö kukaan ymmärrä yhtään mun näkökantaa tähän asiaan...!

[/quote]

Se ei ole sinun päätettävissäsi!

Vierailija
11/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vuokranantaja ja sanoisin että älä tee mitään mikä on kiellettyä. Parille vuokralaiselle ollaan jopa maksettu tapetteja ja maaleja kun ovat halunneet "laittaa" asuntoa. Makuasiat on vaan niin erilaiset, remonttitaidoista puhumattakaan, että ei ainakaan meidänkohdalla ole osunut yksiin. Kalliiks tulee..

Vierailija
12/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:21"]Varmaan jos löydät keittiön runkoihin sopivat ovet valkoisimpina kuin nykyiset niin ne voisi vaihtaa. Olisi helpompi vaihtaa takaisin kun joskus muutat pois. Kaappien maalaaminen on hankalampaa eikä esim. laminaattiovesta saa enää tasaisita. Kaapinovet muuten eivät ole ihan halpoja, elleivät ole Ikean halvimpia. Varaudu nelinumeroiseen summaan.

[/quote]

No siis mä en tiedä miten ne kaapit menis pilalle siitä jos ne vitivalkoisiksi jollain maalilla maalaisi..

Et se vuokranantaja puhu et joku ruiskumaalaus ois sit ehkä mahdollinen.

Mut joo voihan tota sunkin ehdotusta harkita. :)

Kamalaa jos kuitenkin tulisi noin kalliiksi...

Vierailija
13/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulisi tämänkin kämpän, jos vielä on siisti muuten, saavan omannäköiseksi ja kodikkaaksi sisustamalla tekstiileillä ja muilla kalusteilla.

Enpä usko, että ap:n valitsema tapettikaan yleisesti ottaen mielyttäisi monenkaan silmää, jos ollaan pientä kylppäriäkin sotkemassa mustaksi kuin hissikuilu.

Olisit tyytyväinen, että olet saanut muuten mieluisan kämpän, mutta jotku jaksaa aina kitistä jostain. Ilmeisesti mulle-mulle-minä-minä tyyppi.

Vierailija
14/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:27"]Osta isoja kehyksiä ja laita niihin lempitapettiasi tauluina seinille. Ilman lupaa et voi toisen omistaman asunnon seiniä tapetoida, mutta taulut voit ottaa mukaasi muuttaessasi seuraavaan asuntoon. 

[/quote]

No ei tollein tän koko asunnon epätasasuuksia pysty peittämään..

Kohta sais olla taulua siellä sun täällä.

Vierailija
15/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:17"]Tietenkään et remppaa jos se on kielletty

[/quote]

[/quote]

asia on sillä tavalla, että jos haluat täsmälleen sellaisen asunnon kuin itse tykkäät, sä ostat sen asunnon ensin ja laitat sitten mieluiseksesi. Jos asut vuokralla, sun täytyy vaan valita siitÄ, mitä tarjolla on ja mihin sun rahat riittää.

Vierailija
16/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:28"]No esmes mulla on vuokrattuna asunto vuodelta 1905 ja jos sen vuokralainen menisi omin luvin tasoittamaan alkuperäiset seinät niin siinä ei parin tonnin korvaus riittäisi. 

Asiantuntemattomana saatat myös laittaa vääränlaista maalia sellaiselle seinälle, jossaa se ei sit kestä esim rappausmateriaalin tai tasoiteaineen takia, vaan irtoaa. Remppakulut tämän jälkeen on isot, koska vanha maali on poistettava, kenties allaolevine tasoitteineen ja seinät tasoitettava uudelleen alusta alkean. Kukaan ei tiedä, mitä joku 1930- tai 60-luvulla laitettu tasoite sisältää, esim paljonko siinä on asbestia, kun se asuntoon romahtaa, ja mitä sen siivoaminen maksaa.

[/quote]

Auts... Tää on just -60 luvulla rakennettu talo. Mut on kai täs joskus seinis ollu tapetit.

Vierailija
17/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:17"]Tietenkään et remppaa jos se on kielletty

[/quote]

[/quote]

Siis ap haloo, et sinä tee toisen omaisuudella sellaista mitä hän kieltää!! Jos mä vuokraan sun auton kuukaudeks tai vuodeks ni onko ok jos maalaan sen pinkiks ja vaihan penkit?!?!

Vierailija
18/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:17"]Tietenkään et remppaa jos se on kielletty

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tule sitten asumaan tähän asuntoon? Kyllä sinuakin vituttaisi varmasti asua asunnossa jonka seinissä on lommoja, naarmuja ja epätasasuuksia...

Ja kylpyhuone keltasen kuppaisen valkoinen.

Ulkoovessakin naarmuja ja se lähtee kohta halkeamaan.

Eli ei ole kovin nättiä se.

Pieniä juttuja korjaamalla tästä sais oikeen mieluisan ja omalta tuntuvan kodin. :) koska se mun vuokranantaja ei oo esim. Koskaan asunu tässä tai muuttamas ite takaisin, koska hän on perheellinen ja asuvat isommassa kämpässä...

Vierailija
19/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:17"]Tietenkään et remppaa jos se on kielletty

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tule sitten asumaan tähän asuntoon? Kyllä sinuakin vituttaisi varmasti asua asunnossa jonka seinissä on lommoja, naarmuja ja epätasasuuksia...

Ja kylpyhuone keltasen kuppaisen valkoinen.

Ulkoovessakin naarmuja ja se lähtee kohta halkeamaan.

Eli ei ole kovin nättiä se.

Pieniä juttuja korjaamalla tästä sais oikeen mieluisan ja omalta tuntuvan kodin. :) koska se mun vuokranantaja ei oo esim. Koskaan asunu tässä tai muuttamas ite takaisin, koska hän on perheellinen ja asuvat isommassa kämpässä...

[/quote]

Minä muutin taloon, josta pidän. Muuta pois, jos ei kelpaa. Se ei ole sinun asuntosi, ja vaikka kuinka vituttaisi, et saa sitä rempata.

Vierailija
20/107 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:31"]Olen itse vuokranantaja ja sanoisin että älä tee mitään mikä on kiellettyä. Parille vuokralaiselle ollaan jopa maksettu tapetteja ja maaleja kun ovat halunneet "laittaa" asuntoa. Makuasiat on vaan niin erilaiset, remonttitaidoista puhumattakaan, että ei ainakaan meidänkohdalla ole osunut yksiin. Kalliiks tulee..

[/quote]

Miksi sä laitoit heittomerkeissä ton laittaa?

Ja niinhän ne on. Makuasiat siis erillaisia. Mut eikö ollenkaan oo tärkeää se, mistä myös MÄ tykkään, koska tää on nyt kuitenkin MUN KOTI ja mä asun tässä.

Mä tahtoisin pistää ehkä jotain nättiä kukka tapettia esim. Joka sopisi mun sohvan kanssa hyvin yhteen... Semmoista modernia.