Voiko pitkässä parisuhteessa olla oikeasti onnellinen?
Voiko mielestänne tai kokemuksienne perusteella pitkässä parisuhteessa olla oikeasti onnellinen ilman että kumpikaan pettää tai valehtelee?
Tämän palstan pettämiskeskustelujen ym perusteella tuntuu että ei..
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 21:19"]Kyllä mä uskon, että voi. Oma suhde vasta 10v, mutta onnellisia ollaan oltu, vaikka siihenkin aikaan on mahtunut kaikenlaista. Hetkittäin tietysti voi olla vaikeita aikoja, muttei sillonkaan olla alennuttu pettämään tai valehtelemaan, kun kerran ollaan päätetty yhdessä olla.
Ehkä sen onnellisuuden ei kuulukaan olla vain parisuhteesta lähtöisin vaan suhteen tukemaa - sillon ehkä todennäköisyys hyvälle suhteellekin on parempi kun oma onnellisuus ei ole vain sen toisen harteilla. Olennaista varmaan sekin, että puoliso on sellainen, jonka kanssa on helppo olla, jolloin niitä ristiriitojakin on todella vähän jos ollenkaan.
[/quote]Toi on hyvin sanottu.Ei pitäisi odottaa että sen toisen ihmisen tehtävä on tehdä minut onnelliseksi.Ja että se suhde on koko elämä.Ja just se armollisuus.Pettymyksiä tulee varmasti jokaisessa suhteessa.Asioita voi ja pitää oppia antamaan anteeksi.
Meillä on vasta 8v takana, mutta olemme edelleen hyvin onnellisia yhdessä. Huonoja aikoja on ehdottomasti ollut, lapsen syntymä pisti lujille monista syistä. Mies on paras ystäväni ja seksi loistavaa. Varmasti huonoja kausia vielä tulee, nyt kaikki hyvin :)
Esim. meillä niin, kun sairastuin masennukseen oli se kova paikka miehelle ja vielä kovempi paikka tuntui olevan kun painoa tuli lääkityksen myötä. Nyt vähennellään lääkkeitä ja ruokahalut pienentyneet ja sitä myötä paino alkanut laskemaan. Toivotaan, että miehen kiinnostus minua kohtaan naisena kasvaa? Parisuhdeterapiassa käymme ja itse käynyt myös yksilöterapiassa. Ollaan oltu 8 v. yhdessä. Jaksan uskoa meidän tulevaisuuteen ja toivon, että myös miehen jaksavan rinnallani.
Voi olla mutta ei koko ajan. Toista voi melkein jopa inhota välillä.
Onnellisuus voi olla monesta asiasta kiinni eikä välttämättä edes uskollisuudesta. En nimittäin usko että kaikki joiden suhteessa jompikumpi on pettänyt, ovat onnettomia.
Kaikkein surkeimpia ovat nämä (yleensä naiset) jotka haluavat miehen tekevän heidät onnelliseksi ja joilla on päässä valmiina käsikirjoitus parisuhteelle.
Jokaisessa suhteessa ihmiset kasvavat ja muuttuvat.
Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta. Olemme onnellisesti yhdessä, mutta olemme huutaneet toisillemme joskus loukkauksia ja muutenkin meillä ok ollut sellaisia aikoja että suunnilleen vaan riidellään. Ei tämä suhde ole prinsessasatu mutta en voisi kuvitella elämääni parempaa liittoa. Me nauramme päivittäin yhdessä, hellyyttä ja rakkautta ja seksiä on joskus enemmän joskus vähemmän mutta aina on.
Uskon myös että elämänmittainen parisuhde ei ole kaikille sopiva. Minun jotkut ystävät ovat eronneet kahdestikin jo. He ovat tietyllä tapaa impulsiivisempia eikä siinä ole mitään väärää.
Kyllä voi!
Me ollaa oltu yhdessä 15 vuotta, naimisissa 12v. Meillä on muutama lapsi. Ollaan rakennettu talokin. Nämä yhteiset "projektit" on aina vaan lähentäneet meitä.
Ollaan onnellisia, rakastetaan valtavasti! Oikeasti.
Meidän arvomaailmat on samanlaiset, ja siihen ei kuulu pettämiset ja muut epärehellisyydet. Me ei juosta baareissa, ei kännätä, eikä tapella raivopäisinä toista haukkuen tms. Ei tehdä katoamistemppuja tai mitään muuta typerää suutuksissaan. Eikä käyttäydytä niin, että toisella olisi aihetta mustasukkaisuuteen.
Joskus on toki erimielisyyksiä, mutta ne käydään kinastelun jälkeen läpi ja sovitaan.
Meille toisen arvostus ja kunnioitus on kaiken a ja o. Ja se että näyttää, että rakastaa.
Täytyy vaan osata valita oikein heti alussa, niin ei se rakkkaus ja onni mihinkään katoa. ;)