Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on perustelusi sille, ettet usko raamatun evankeliumia?

Vierailija
13.06.2014 |

Otsikossa kaikki tarpeellinen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen todenperäisyyttä ei ole voitu osoittaa muista lähteistä.

Vierailija
2/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uskoisin? Mikset itse usko, että joku randomi kirja on totta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko muitakaan fiktiivisiä kirjoja.

Vierailija
4/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko Raamatun kertomuksiin sen takia, että niissä ei ole musta järjen häivää..En usko myöskään "Jumalaan", joskus olen miettinyt, että en voi olla täysin varma siitä että onko "jokin" olemassa. Onhan se kuitenkin aika "hullun" hommaa uskoa johonkin epätodelliseen.. siis jos joku sanoo että tuolla puun latvassa istuu vaaleanpunainen elefantti, mutta et vaan näe sitä, mutta kuitenkin se on siellä, usko vain! Olen kuitenkin luonteeltani muutenkin "kyseenalaistaja", eli siis jos en TIEDÄ, niin en voi olla varma :)

Vierailija
5/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juurikin se, että ei ole mitään todisteita siitä että evankeliumi olisi jotenkin totta eikä vain jonkun ihmisen mieleikuvituksen tuotetta. En usko, että Kalevala tai Taru sormusten herrastakan olisi totta. Varmasti evankeliumeilla on jotain tosipohjaa, esim. siinä mainitut ihmiset ovat saattaneet ihan oikeasti olla olemassa ja tehdä joitakin asioita, mitä kirjassa mainitaan. Mutta mitään todisteita ei ole siitä, että asiat olisi sanasta sanaan juuri niin, joten en katso järkeväksi perustaa koko elämääni ja arvomaailmaani sen varaan.

Vierailija
6/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lentävä spagettihirviö on paljon todenmukaisempi kuin jumalasi.

Vierailija
7/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Raamatussa historiallistakin perää, kuten mm. henkilöt ja jotkut tapahtumat. Samoin on fakta, että Jeesus oli olemassa. Se, onko hän Jumalan poika on uskon asia. Raamatussa olevat vetten päällä kävelyt sun muut ovat kuitenkin jonkun keksimää horinaa tai sitten tuollaisia nähneet ovat olleet huumepäissään.

Vierailija
8/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani kaipaisin perusteluja sille, miksi sitten pitäisi uskoa jotain absurdia vanhaa lähi-itäläistä legendaa. Voisiko joku myös perustella, miksi ei usko siihen, että polveudumme karhusta, ja että maa on syntynyt sotkan munasta.

Vierailija
9/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa vain jotkin nimet ovat historiallista perää. Tapahtumat ja Jeesus taas pohjautuvat muiden kansoljen taruihin.

Vierailija
10/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en usko, niin en usko.

Vierailija
11/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio !

Vierailija
12/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ennemmin egyptiläisten auringon Jumalaan joka oli ennen raamattua. Vieläkin vietän auringon Jumalan kunniaksi seitsenpäiväistä viikkoa ja pyhäpäivänikin on nimetty aurinkopäiväksi (Sunday).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi