En rokotuta, pidän lapset virikehoidossa
Olkaa hyvä, valituksenne ja itkunne voi alkaa mutta ei todellakaan muuta mitään :)
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:44"]Jos rokotteet on niin hyviä ja mahtavia niin miksi ne ei ole pakollisia? Ovat vapaaehtoisia.
Kuka joutuu kantamaan vastuun kun rokotteesta aiheutuu haittaa ja vammoja? Lapsen vanhemmat kun antavat vapaaehtoisen rokotteen. Vanhemmat myös kun ei anna rokotetta. Lääkärillä ei mitään vastuuta eikä rokotteiden valmistajalla. Miettikää sitä.
[/quote]
Kuka joutuu vastuuseen siinä vaiheessa kun nämä ituhippi-idiootit päättävät olla rokottamatta lapsiaan ja poliot, sikotaudit yms leviää takaisin tänne? Valtiotahan silloinkin ollaan vastuuseen vaatimassa, vaikka täysi vastuu on vanhemmilla. Siinähän sitten tosiaan nauratte iloisina kun lapsenne sairastuu tuhkarokkoon tai vaikkapa sikotautiin. Voitte onnitella itseänne hyvästä teosta ja olla ylpeitä, kun lapsi ei saanutkaan narkolepsiaa. Mitä ei edes mpr, tetanus ja polio rokotteista tule. Mut mammathan ovat seonneet tyystin tämän influenssa rokotteen takia. :D
Säälittävää!
Mut jooh, mieluummin elän omaa elämääni ja suojelen rakkaimpiani kuin keskustelen idioottien kanssa jotka pahoipintelevät tietoisesti lapsiaan omalla typeryydellään.
Taudit eivät ole poistuneet pelkästään rokotusten takia, myös parantuneen hygieniatason. Jos kehitysmaat rikastuisivat, taudit vähenisivät vaikkei rokotuksia annettaisi.
Rokottamatta jättäminen ei ole pahoinpitelyä. Turha väite.
Rokotteet eivät ole pakollisia, koska pakolliset rokotteet loukkaisivat yksilönvapautta. Samasta syystä ei määrätä ihmisiä pakkohoitoon, vaikka se olisi joskus parempi vaihtoehto. Se ei tee rokottamattomuudesta automaattisesti yhtä hyvää vaihtoehtoa kuin rokottamisesta.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:04"]Minua kiinnostaisi miksi olet jättänyt lapsesi rokottamatta.
Oletko löytänyt jonkun tutkimuksen, joka on vakuuttanut sinut?
Ajatteletko rokotusten olevan salaliitto?
Oletko terveydenhoitoalalla?
Uskotko, että Jumala pelastaa ja lääkkeet ovat turhia?
Haluatko pitää tietyn imagon perheelläsi?
Tämä ei ole vittuilua vaan ihan aidosti kysyn. Itse en voisi ikinä jättää tavallisimpia rokotteita pois lapseltani, uusiin ja nopeasti tulleisiin suhtaudun vähän varauksella.
[/quote]
En ole uskovainen. En usko salaliittoihin enkä homeopatiaan. Olen lukenut eri tutkimuksia ja muodostanut mielipiteeni myös kokemusteni valossa. Olen terveydenhuoltoalalla. -ap
Kai myös synnytit pelkosektiolla (ne verorahat!!!!) etkä imettänyt (vauvalle tapahtuu sitätätätota)
Tuhkarokkoon tai sikotautiin ssirastuminen on epätodennäköistä, jos sairastuu, todennäköisintä on että tauti ei ole kummoinen eikä jätä mitöän pysyvää. Ihan normaaleja lastentauteja vielä vähän aikaa sitten. Ei pelota.
Enemmän pelottaisi rokotehaitta, josta kukaan ei ottaisi vastuuta ja vähättelisi vain.
Nämä kaksi asiaa eivät vaan sovi yhteen :). Ei voi olla rokotteita vastaan ja pitää lapsiaan virikehoidossa. Edustavat täysin eri arvomaailmaa. Sorry ap, huono yritys.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:44"]
Jos rokotteet on niin hyviä ja mahtavia niin miksi ne ei ole pakollisia? Ovat vapaaehtoisia.
Kuka joutuu kantamaan vastuun kun rokotteesta aiheutuu haittaa ja vammoja? Lapsen vanhemmat kun antavat vapaaehtoisen rokotteen. Vanhemmat myös kun ei anna rokotetta. Lääkärillä ei mitään vastuuta eikä rokotteiden valmistajalla. Miettikää sitä.
[/quote]
Joka toimenpiteellä on omat riskinsä. Rokotukset ovat kiistatta vähentäneet lapsikuolleisuutta, kummallista jos muuta väität. Riskit ovat minimaaliset verrattuna niistä tuleviin hyötyihin.
Tottakai rokotukset ovat vapaaehtoisia, eihän muutkaan terveydenhoidon asiat ole pakollisia. Ei edes raskaanaolevaa päihdeäitiä saa ottaa vastentahtosesti hoitoon, vaikka kyseessä on ko tapauksessa lapsen terveys. Odottava nainen saa juoda vapaasti ja tärvellä lapsensa aivot ja tulevaisuuden.
Nämä jotka puhuvat kehitysmaiden ongelmista ja sairauksista niin varmasti vastustavat keräyksiä joilla autetaan näitä maita. En minä ulkomaanapuun rahojani laita. Ym.
Itse otin lapselle kaikki ne rokotteet jotka on ollut jo "iät ja ajat", mitkä itse ja kaikki tuntemani on saaneet.. Mutta en sikapiikkiä, vesirokkorokotusta, pneumokokki-, enkä kyllä suosittelisi tytärtäni ottamaan HPV-rokotetta, eikä kukaan perheestä ole koskaan ottanut kausi-influenssarokotteita... Niin kovasti tyrkytettiin sitä sikapiikkiä, kun olin raskaana ja sitten lapselle kun oli syntynyt, kuinka olinkaan onnellinen etten sitä ottanut/antanut lapselle, kun alkoi paljastua ne narkolepsiatapaukset.. Mutta täydellistä rokottamattomuutta en kyllä suosittelisi kenellekään..
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:07"]Rokottamatta jättäminen ei ole pahoinpitelyä. Turha väite.
[/quote]
Ei nii, mutta rokottaminen on maailmanluokan pahinta väkivaltaa lapsia kohtaan! Aatella, miten taudit pysyy poissa ihan vaa käsiä pesemällä. :D Nyt vaan kaikki jättämään rokotukset pois ja käsiä pesemään! Ei leviä taudit. Jopa pisarana leviävät taudit kuolevat ilmaan, kun jokainen vaan muistaa PESTÄ KÄDET hyvin! xD
Jeesus mitä IDIOOTTEJA täällä on taas!!!!!! xD
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:24"]Hieno päätös tuo rokottamattomuus :)
Olet varmasti nähnyt paljon lapsia, kun omasi ovat pk:ssa, niin osaatko sanoa näkyykö tuo rokottamattomuus heissä mitenkään? Tyyliin vähemmän sairastelua, muuta? Millaisia kommentteja olet saanut päätöksestäsi?
[/quote]
Terveitä ja hyvinvoivia lapsia, ei korvatulehduksia jne. No kommenttia on tullut laidasta laitaan, tietysti. Kommentoijien lapset ovat syöneet jatkuvasti antibiootteja mutta se ei heitä haittaa. Eipä tainnut pneumokokkirokotus toimia. Ja kun tuli narkolepsiatapaukset niin eipä tarvinnut pelätä omien puolesta. ap
[/quote]
Hyi että tekee pahaa asenteesi. Lapsiraukat! Ei ole minunkaan rokotetuilla lapsillani ole korvatulehduksia ollut. Ero meidän ja teidän lapsilla on vain se, että minun lapsillani ei tule koskaan olemaan mitään vakavia lastentauteja, eikä edes vesirokkoa. Mieti sitä kun lapsesi itkevät tuskasta.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:12"]
Nämä kaksi asiaa eivät vaan sovi yhteen :). Ei voi olla rokotteita vastaan ja pitää lapsiaan virikehoidossa. Edustavat täysin eri arvomaailmaa. Sorry ap, huono yritys.
[/quote]
Ap yritti provosoida myös tuolla " virikehoidolla", sorry kun ei hoksattu tarttua siihen : ( Panit samaan lauseeseen kaksi, niin ei saisi tehdä!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:44"]
Jos rokotteet on niin hyviä ja mahtavia niin miksi ne ei ole pakollisia? Ovat vapaaehtoisia.
[/quote]
Sinun pitäisi tehdä visiitti johonkin kolmansiin maihin. Putoaisi nuo ihme laput silmiltäsi. Joka hetki kuolee lapsia juuri noihin tauteihin, jotka meiltä ovat poistuneet kattavan rokotusohjelman takia. Tiedätkö, että siellä synnytetäänkin vielä ihan kotona alkeellisissa oloissa, mutta onhan siinä riskit pienemmät, kun ei kukaan rupea heti tökkimään rokotuspiikkejä pakaraan. Onnellisia nuo kehitysmaiden lapset, kun terveyspoliisit ei ole määräilemässä. Mietippä sitä.
[/quote]
Minkä helvetin takia pitää ottaa aina tuo kehitysmaat esiin?! Tottakai rokotukset ovat hyödyksi siellä, tartunnat ja kuolleisuus on ihan eri luokkaa kuin suomessa, kun on niin huonot elinolosuhteet. Suomesta kannattaisikin lähettää ylimääräiset rokotuksia sinne missä niitä oikeasti tarvitaan.
[/quote]
Miksi ne siellä on sen hyödyllisempiä, jos niistä ei ole mitään hyötyä? Sehän on vain poloisten kiusaamista piikillä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:12"]Nämä kaksi asiaa eivät vaan sovi yhteen :). Ei voi olla rokotteita vastaan ja pitää lapsiaan virikehoidossa. Edustavat täysin eri arvomaailmaa. Sorry ap, huono yritys.
[/quote]
Mutta mä en edusta hippiarvomaailmaa enkä äänestä vihreitä, en usko homeopatiaan enkä pseudotieteisiin. Sikäli varmaan eroan stereotypiasta :) Ja kyllä, lapseni on virikehoidossa ja olen kotona vauvan kanssa. Niin, en muuten imettänyt :) Ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:24"]Hieno päätös tuo rokottamattomuus :)
Olet varmasti nähnyt paljon lapsia, kun omasi ovat pk:ssa, niin osaatko sanoa näkyykö tuo rokottamattomuus heissä mitenkään? Tyyliin vähemmän sairastelua, muuta? Millaisia kommentteja olet saanut päätöksestäsi?
[/quote]
Terveitä ja hyvinvoivia lapsia, ei korvatulehduksia jne. No kommenttia on tullut laidasta laitaan, tietysti. Kommentoijien lapset ovat syöneet jatkuvasti antibiootteja mutta se ei heitä haittaa. Eipä tainnut pneumokokkirokotus toimia. Ja kun tuli narkolepsiatapaukset niin eipä tarvinnut pelätä omien puolesta. ap
[/quote]
Hyi että tekee pahaa asenteesi. Lapsiraukat! Ei ole minunkaan rokotetuilla lapsillani ole korvatulehduksia ollut. Ero meidän ja teidän lapsilla on vain se, että minun lapsillani ei tule koskaan olemaan mitään vakavia lastentauteja, eikä edes vesirokkoa. Mieti sitä kun lapsesi itkevät tuskasta.
[/quote]
Eipä sulla ole kristallipalloa, tiedä sitten kumman lapset itkee tuskasta ;)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:12"]Nämä kaksi asiaa eivät vaan sovi yhteen :). Ei voi olla rokotteita vastaan ja pitää lapsiaan virikehoidossa. Edustavat täysin eri arvomaailmaa. Sorry ap, huono yritys.
[/quote]
Mutta mä en edusta hippiarvomaailmaa enkä äänestä vihreitä, en usko homeopatiaan enkä pseudotieteisiin. Sikäli varmaan eroan stereotypiasta :) Ja kyllä, lapseni on virikehoidossa ja olen kotona vauvan kanssa. Niin, en muuten imettänyt :) Ap
[/quote]
Juupa juu ja lehmätkin lentää :D
Kysykää joltain narkolepsialapsen äidiltä mielipidettä rokotusten turvallisuudesta.
Minua kiinnostaisi miksi olet jättänyt lapsesi rokottamatta.
Oletko löytänyt jonkun tutkimuksen, joka on vakuuttanut sinut?
Ajatteletko rokotusten olevan salaliitto?
Oletko terveydenhoitoalalla?
Uskotko, että Jumala pelastaa ja lääkkeet ovat turhia?
Haluatko pitää tietyn imagon perheelläsi?
Tämä ei ole vittuilua vaan ihan aidosti kysyn. Itse en voisi ikinä jättää tavallisimpia rokotteita pois lapseltani, uusiin ja nopeasti tulleisiin suhtaudun vähän varauksella.