Ketkä julkkikset ovat kotoisin kotipaikkakunnaltasi?
Täältä Lappeenrannasta on varmaan lähtöisin aika moni. Kaikki en muistakaan.
Ainakin Arvi Lind, Pave Maijanen, Jouni Hynynen, Hanna Pakarinen ja Topi ja Riitta Uosukainen.
Muita en muista. Lisätä voi jos joku muistaa lisää. :-)
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:44"]Mä oon aina luullut että Pave Maijanen on Kesälahdelta?? En viitsi luetella oman kylän julkkiksia, koska on niin pieni paikkakunta. On sentään muutama tunnettu täältäkin.
[/quote]
En mäkään tiennyt että hän täältäpäin on kotoisin. Paikallislehdessä vaan oli juttua, että hän tulee tänne kotikonnuilleen musisoimaan. Oli yllätys mullekin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:44"]
Mä oon aina luullut että Pave Maijanen on Kesälahdelta?? En viitsi luetella oman kylän julkkiksia, koska on niin pieni paikkakunta. On sentään muutama tunnettu täältäkin.
[/quote] '
Pitää paikkansa, Maijanen on Kesälahdelta.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:57"]Teemu Selänne asui aikanaan n.300m päässä .Käytiin samaa koulua ja oltiin samalla luokalla.
[/quote]
Oho. ;-)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:44"]
Mä oon aina luullut että Pave Maijanen on Kesälahdelta?? En viitsi luetella oman kylän julkkiksia, koska on niin pieni paikkakunta. On sentään muutama tunnettu täältäkin.
[/quote] '
[/quote]
No tässä infoa:
Nykyiseltä kotipaikkakunnalta (Turku) aika moni, mutta vanhasta kotikylästäni on kotoisin ainakin yksi julkkis. Tosin moniko teistä enää muistaa jääkiekkotuomareiden kunkkua no. 1, eli Seppo Mäkelää? Oli melkein yhtä tunnettu aikoinaan kuin senaikaiset pelaajatkin. Oli tuomaroimassa myös olympialaisissa aikoinaan.
Tuota, huomasin wikipediasta, että Sepon syntymäpaikkakunnaksi on annettu Porvoo. Eihän siellä ainakaan enää kouluvuosinaan asunut, vaan juuri kotikylässäni.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:44"]
[/quote] '
[/quote]
No tässä infoa:
http://m.fi.m.wikipedia.org/wiki/pave_maijanen
[/quote]
No uusiksi:
Wilma Szchlisevski. Perussuomalainen kansanedustaja Jari Lindstöm. Pedro Hietanen. Knihtilän Elina naapurikylästä, tunnen vanhemmat ja veljen. Eeva-Kaarina Volanen. Tuli tuosta Volasesta muuten mieleen, että onkohan sukulainen Jani Volasen kanssa, kun molemmat ovat näyttelijöitä? Jani on minun ehdoton idolini.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:44"]
[/quote] '
[/quote]
No tässä infoa:
http://m.fi.m.wikipedia.org/wiki/pave_maijanen
[/quote]
No uusiksi:
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/pave_maijanen
[/quote]
No joka tapauksessa siinä luki että syntynyt Lappeenrannassa.... huoh...
Riitta ja Topi Uosukainen, Lilli Paasikivi, "Seppo Taalasmaa", "Elina Taalasmaa", Saska Helmikallio, Hilja Valtonen, Matti Mononen, Osmo´s Cosmos, Lari Lehtonen, Jussi Markkanen, Jouni Pellinen.
Anssi Kela, Petri Munch, Jani Sievinen
Nummela siis kyseessä.
Hävettää kun tiedän meiltä päin ainoastaan Timo T A Mikkosen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:32"]Anssi Kela, Petri Munch, Jani Sievinen
Nummela siis kyseessä.
[/quote]
Petri Munck. Hassulta kuulosti Munch. ;-)
Aila Meriluoto, Anu Kaipainen (sodan alettua), Rietrikki Polen, Kirsti Ortola, Sylvi Kekkonen, Aarne Haapakoski
Janne Kataja, Aku Hirviniemi, Jarkko Martikainen, Anita Hirvonen... Ehkä muitakin, tuomari nuormio kai asui joskus. :)
Riihimäki siis, yllätys yllätys.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:28"]Irwin ja Veksi Salmi, Hämpton
[/quote]
Unohdit kuuluisimman, Jean Sibelius.
Christina Aguilera, Steve Buscemi ja Robert de Niro.
mm. Jorma Kääriäinen, Jarkko Martikainen, Laura Malmivaara, Riku Nieminen...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:26"]
Täältä Lappeenrannasta on varmaan lähtöisin aika moni. Kaikki en muistakaan.
Ainakin Arvi Lind, Pave Maijanen, Jouni Hynynen, Hanna Pakarinen ja Topi ja Riitta Uosukainen.
Muita en muista. Lisätä voi jos joku muistaa lisää. :-)
[/quote]
Topi ja Riitta on kyllä alkuperäisiä Imatralaisia, ovat aina olleet ja varmaan tulevat aina olemaan.