IS: Lenkkeilevä 16-vuotias tyttö kuoli yliajossa Ikaalisissa
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katsonut missä onnettomuuspaikka, tuo Karpanperäntie on.
Se on 35 km Ikaalisista, keskellä maaseutua.
Siellä kaikki tuntee toisensa.Koko pitkällä matkalla ainut ihminen on tämä lenkkeilijä ja juuri siinä kohtaa ajaa yli ja pöpelikköön? Voiko tuo edes olla sattumaa enää
Onko alkanut huutelemaan tytölle ja sitten ajanut päälle?
En ihmettelisi. Tuntuu kuin näitä lastenahdistelijoita olisi vielä enemmän nykyään kuin mun nuoruudessa, jolloin kyllä minäkin sain ahdistelusta osani. Eniten ahdisteltiin minun ollessa 10-16v eli pedareita on karmivan paljon.
No on niitä ”nainen on parhaimmillaan 16v ja pilaantuu täyttäessään 18v” pedoja tämäkin palsta täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan uutisen parin vuoden takaa. Naiskuski ajoi nappipäissään miehen yli suojatiellä. Ei tullut tuomiota koska ei ollut selvää minkä väriset liikennevalot olivat tapahtumahetkellä.
Ja Lapinlahdella törkeän rattijuopumuksen rajan ylittäneen kuskin tuomiota alennettiin koska ajomatka oli "lyhyt"
Pikkutyttö sai todistaa siskon kuoleman
Tuntuu että oikeus hakemalla hakee syytä alentaa näiden tuomioita.
DXTR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholihuume vaati uhrin, viattoman tytön tällä kertaa.
Auton kuljettaminen liian suuren alholipitoisuuden vaikutuksessa on tietekin sinäsä rikos, mutta ei se välttämättä aiheuttanut osumaa tyttöön.
Yleensäkin alkon nauttiminen ei välttämättä ole syy tapahtumiin.
Tälläkin on varmaan tarkoitus yrittää herättää sitä huomiota että liikenne on yhteispeliä jossa jokaisen täytyy olla valppaana. On ehdottoman selvää että autoa tulee kuljettaa vain selvinpäin mutta yhtälailla kevyen liikenteen kulkijan tulee seurata ympäristöään ja reagoida siihen jos joku toinen tekee liikenteessä virheen. Liian usein esimerkiksi näkee jalankulkijoita jotka vähät välittävät heille palavasta punaisesta valosta.
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta ja tekijä vielä pakeni paikalta. Kaikessa törkeydessään murhatuomio tästä ei olisi yhtään liioittelua.
"Poistui paikalta" jalan sen jälkeen kun oli ajanut lyhtypylvääseen/sähkötolppaan tms. Ei tuosta voi vielä päätellä mitään motivaatiosta, saattanut hortoilla ihan vaan järkytyksestäkin, eikä jutussa lue edes kuinka kauas oli kävellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katsonut missä onnettomuuspaikka, tuo Karpanperäntie on.
Se on 35 km Ikaalisista, keskellä maaseutua.
Siellä kaikki tuntee toisensa.Koko pitkällä matkalla ainut ihminen on tämä lenkkeilijä ja juuri siinä kohtaa ajaa yli ja pöpelikköön? Voiko tuo edes olla sattumaa enää
Onko alkanut huutelemaan tytölle ja sitten ajanut päälle?
En ihmettelisi. Tuntuu kuin näitä lastenahdistelijoita olisi vielä enemmän nykyään kuin mun nuoruudessa, jolloin kyllä minäkin sain ahdistelusta osani. Eniten ahdisteltiin minun ollessa 10-16v eli pedareita on karmivan paljon.
No on niitä ”nainen on parhaimmillaan 16v ja pilaantuu täyttäessään 18v” pedoja tämäkin palsta täynnä.
Onko lähes aikuinen lapsi? Pedofilian oikea merkitys halutaan aina unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun jalankulkija kuolee onnettomuudessa, voi olla varma siitä että hän ei ole eteensä katsonut vaan on luottanut siihen että muut noudattavat sääntöjä. Esimerkiksi suojatielle on hyvä mennä vasta kun näkee lähestyvän auton pysähtyvän.
Olet täysin väärässä. Esim. Espoossa jokunen vuosi sitten rattijuoppo ajoi jalkakäytävälle keskellä kirkasta päivää surmaten koiraa ulkoiluttaneen henkilön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta elämää meni pilalle vain ja ainoastaan sen takia että joku päätti hypätä humalassa auton rattiin.
Tyttö menetti koko elämänsä joka oli vasta alkamassa. Peruskoulu ilmeisesti juuri päättynyt ja tieto uudesta opiskelupaikasta juuri saatu ja suuret suunnitelmat tulevaisuudelle jotka nyt ei ikinä toteudu.
Vanhemmat menettivät lapsensa.
Isovanhemmat lapsenlapsensa. Mahdolliset sisarukset siskonsa.
Tytön ystävät ystävänsä ja samalla elämän raadollisuus ja epäreiluus lyötiin heidän kasvoille. Ei ollakaan "kuolemattomia" ja huoleton nuoruus ehkä muisto enää.
Rattijuoppoa en sääli pätkääkään mutta myös hänen elämä (toivottavasti) pilalla kun aiheutti tahallaan jonkun kuoleman teollaan. Kenties rattijuopon läheiset (joiden puolesta tunnen myötätuntoa) menettivät jotakin?Vain sen takia että jonkun oli pakko lähteä ajamaan kännissä!
Joka autoon pitäisi saada alkolukko. Sellaisesta pitäisi tulla pakollinen varustus.
Säästyisi monta henkeä.Suuret osanotot tytön läheisille ja voimia jatkaa elämää joka ei enää koskaan palaudu entiselleen.
Itsekin 16-vuotiaan nuoren äiti.
Nuorten pitäisi jo tietää, että he eivät ole kuolemattomia. Ihme jeesustelua.
Kyllä se oma kuolema on melko kaukainen ajatus tuon ikäisillä terveillä nuorilla.
Itsekin herännyt vasta näin kohta nelikymppisenä siihen että ei täällä olla ehkä enää kauaa.
Toki normaali ihminen tiedostaa että ei täältä kukaan elävänä lähde mutta onhan se nyt ihan hemmetin kaukainen ajatus teineillä.
Paitsi sen jälkeen kun jotain kamalaa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Että minua vituttaa kun auto on Suomessa niin pyhä lehmä, että tuokin mulkero pääsee tuosta maksimissaan parilla vuodella. Pitäisi tuomita 10 vuodeksi linnaan ja kortti loppuelämäksi pois. Jos jäisi kiinni ajamisesta, uudelleen linnaan.
Auto? Kyllä se on alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Teini pääsi ikuiseen rauhaan. Hyvä juttuhan se.
Ootko vähän pöpi?
Itse menen nykyään lenkkeilijänä kaikenlaisia ylikulkusiltoja pitkin mieluummin yli kuin suojatieltä. Olen kaksi kertaa melkein jäänyt auton alle lähiristeyksessä ja kerran yhdessä paikassa muutaman kilometrin päässä. En luota enää kehenkään liikenteessä.
Muutenkin osa kuskeista ajaa ihmeen aggressiivisesti ja yhtään ei voida hidastaa kunnolla ennen risteystä. Sitten viime hetkessä polkaistaan jarru pohjaan. Liikenne on muuttunut oudoksi muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu?
Vierailija kirjoitti:
ihmisiä on muutenkin liikaa ,hyvä vähän karsia
Suomalaisia eikä varsinkaan suomalaisia nuoria ole yhtään liikaa menetettäväksi.
Täällä pohjoismaissa ei liikakansoitusta ole.
Jos ahistaa niin karsi itsesi pois.
Tämän takia olen sanonut tutuille, että soitan aina poliisit, jos joku lähtee ajamaan kännissä. En välitä, vaikka menisi välit. Mieluummin olen vihattu, kuin annan jonkun kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt turpa kiinni!!!
Vierailija kirjoitti:
On sulla rankka elämä varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä mukaan lukien...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu?
Elämä voi olla rankkaa. Hyvä, ettei tarvinnut kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Nähdäänkö onnettomuuspaikalla Ikaalisten Perussuomalaisten kynttiläkulkue.
Ei nähdä.
Miksi pitäisi nähdä? Mikä ihmeen aivokiljupieru tuo taas oli?
Vierailija kirjoitti:
DXTR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholihuume vaati uhrin, viattoman tytön tällä kertaa.
Auton kuljettaminen liian suuren alholipitoisuuden vaikutuksessa on tietekin sinäsä rikos, mutta ei se välttämättä aiheuttanut osumaa tyttöön.
Yleensäkin alkon nauttiminen ei välttämättä ole syy tapahtumiin.
Tälläkin on varmaan tarkoitus yrittää herättää sitä huomiota että liikenne on yhteispeliä jossa jokaisen täytyy olla valppaana. On ehdottoman selvää että autoa tulee kuljettaa vain selvinpäin mutta yhtälailla kevyen liikenteen kulkijan tulee seurata ympäristöään ja reagoida siihen jos joku toinen tekee liikenteessä virheen. Liian usein esimerkiksi näkee jalankulkijoita jotka vähät välittävät heille palavasta punaisesta valosta.
Minä ajan autolla aivan päin pehvaa. Aina pientä ylinopeutta. En kuiteskaan kiilaile jos joku lähtee ohittamaan. Keltainen liikennevalo tarkoittaa aivan muuta kuin pysähdy.
Jos olen joskus kännissä niin en aja autolla. Arvatkaapa tajuanko silloin toikkaroidessa mitään liikennevaloista tai edes pientareista?
Kyllä jalankulkija saattaa ja saakin toikkaroida paljon vapaammin kuin autoilija. Jalankulkijalla ei ole mitään promillerajoja.
Oletko tuo tappajarattijuoppo vai joku hänen läheisensä?